Sprawdź się
Drag the words and expressions to match them with their translations.
Przeciągnij wyrażenia, aby połączyć je w pary z polskimi tłumaczeniami.
Drag the words to the correct gaps in the sentences.
Przeciągnij wyrazy w odpowiednie luki w zdaniach.
2. People 1. Advertising, 2. Advertisers, 3. advertisements, 4. ad, 5. advertise products or services on TV, radio and online.
3. Some people get annoyed, because there are so many 1. Advertising, 2. Advertisers, 3. advertisements, 4. ad, 5. advertise on TV.
4. 1. Advertising, 2. Advertisers, 3. advertisements, 4. ad, 5. advertise is a way of persuading people to buy products or services.
5. Advert or 1. Advertising, 2. Advertisers, 3. advertisements, 4. ad, 5. advertise are shortened versions of the word advertisement .
Explore the sentences and choose the correct answer.
Przeczytaj poniższe zdania i wybierz prawidłową odpowiedź.
- Advertisers use various techniques to attract promote attention.
- Ads use different techniques to persuade spread customers to buy products.
- I like ads which convey attract a positive message.
- I like encouraging spreading the word about good products.
- In-app purchases will continue to feature grow.
Study the text and choose the correct answer.
Przeczytaj poniższy tekst i wybierz prawidłową odpowiedź.
1.
a) ads
b) advertising
c) advertisers
2.
a) powerful
b) eye-catching
c) memorable
3.
a) billboards
b) offers
c) product placement
4.
a) encourage
b) attract
c) feature
5.
a) poster
b) slogan
c) leaflet
Drag the words below to the correct places. There are three extra words which you do not need.
Przeciągnij poniższe wyrazy, uzupełniając luki w zdaniach. Trzy wyrazy nie będą ci potrzebne.
2. I absolutely hate in-app 1. outdoors, 2. consumer, 3. leaflets, 4. posters, 5. sample, 6. purchases, 7. discount, 8. neon, 9. season. I immediately delete the app from my phone.
3. I detest the Christmas 1. outdoors, 2. consumer, 3. leaflets, 4. posters, 5. sample, 6. purchases, 7. discount, 8. neon, 9. season and all the ads which look the same.
4. I love it when I can try a product 1. outdoors, 2. consumer, 3. leaflets, 4. posters, 5. sample, 6. purchases, 7. discount, 8. neon, 9. season in a supermarket.
5. I hate all the 1. outdoors, 2. consumer, 3. leaflets, 4. posters, 5. sample, 6. purchases, 7. discount, 8. neon, 9. season in my letter box.
6. I often buy products when there’s a 1. outdoors, 2. consumer, 3. leaflets, 4. posters, 5. sample, 6. purchases, 7. discount, 8. neon, 9. season.
Study the sentences from exercise 5 and answer if they are true for you or not. Justify your answers.
Przeczytaj zdania z ćwiczenia 5 i odpowiedz, czy w odniesieniu do ciebie są prawdziwe, czy fałszywe. Uzasadnij swoje wypowiedzi.
Answer the questions.
Odpowiedz na poniższe pytania.
What’s the most powerful kind of advertising? Why?
Do you buy products just because you’ve seen an ad? Why/Why not?
You have recently seen an interesting ad. You want to tell your English‑speaking friend about it. In your email:
describe the ad and explain why you liked it;
justify why you like or dislike certain kinds of advertising;
ask your friend what he/she thinks about advertising in his/her country.
Your email should be 50–120 words long.
Widziałeś/widziałaś niedawno interesującą reklamę. Chcesz o niej opowiedzieć swojemu anglojęzycznemu koledze/ swojej anglojęzycznej koleżance. W e‑mailu:
opisz reklamę i napisz, dlaczego ci się spodobała;
uzasadnij, jakie reklamy lubisz, a jakich nie lubisz;
zapytaj kolegę/koleżankę, co sądzi o reklamach w swoim kraju.
Twój e‑mail powinien składać się z 50–120 wyrazów. Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ.
Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 wyrazów. Napisz każdy z realizowanych podpunktów w oddzielnym akapicie. W ten sposób będziesz wiedzieć, czy na pewno dany podpunkt został przez ciebie wystarczająco rozwinięty (nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi).