bg‑azure

We meet teachers every day. They usually motivate us to learn. You know a lot about ideal teachers. Here is a film in which two children talk about good and bad teachers. Do you agree with their ideas?

Spotykamy nauczycieli każdego dnia. Zazwyczaj motywują nas do nauki. Wiesz już sporo o nauczycielach idealnych. Oto film, w którym dwoje dzieci opowiada o dobrych i złych nauczycielach. Czy zgadzasz się z ich poglądami?

RDm1PqMxBaRaV
I teach. What’s your superpower?
Ja uczę. A jaka jest twoja supermoc?
Źródło: dostępny w internecie: https://www.freepik.com/ [dostęp 21.03.2022], domena publiczna.
Exercise 1

Match the English adjectives with their Polish meanings.

Połącz angielskie przymiotniki z ich polskimi odpowiednikami.

R1NvmwUDLvNTv
interesting Możliwe odpowiedzi: 1. interesujące, 2. fajne, 3. nudne, 4. straszne, 5. ekscytujące, 6. ambitne challenging Możliwe odpowiedzi: 1. interesujące, 2. fajne, 3. nudne, 4. straszne, 5. ekscytujące, 6. ambitne boring Możliwe odpowiedzi: 1. interesujące, 2. fajne, 3. nudne, 4. straszne, 5. ekscytujące, 6. ambitne exciting Możliwe odpowiedzi: 1. interesujące, 2. fajne, 3. nudne, 4. straszne, 5. ekscytujące, 6. ambitne scary Możliwe odpowiedzi: 1. interesujące, 2. fajne, 3. nudne, 4. straszne, 5. ekscytujące, 6. ambitne cool Możliwe odpowiedzi: 1. interesujące, 2. fajne, 3. nudne, 4. straszne, 5. ekscytujące, 6. ambitne
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 1

Play MEMO with English adjectives and their Polish meanings. 

Zagraj w MEMO z angielskimi przymiotnikami i ich polskimi odpowiednikami.

R14xvv1JWqrzt
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Based on the information in the film do the tasks below. 

Wykonaj poniższe ćwiczenia na podstawie informacji zawartych w filmie.

R1Y9Dl4pOGuum1
Film nawiązujący do treści materiału
TRANSCRIPTazurewhite
Exercise 2

Based on the information in the film, choose the odd one out.

Na podstawie informacji zawartych w filmie wybierz jeden niepasujący do reszty element.

R115mlgGVAgRE
  1. Good teachers:
    listen inspire help never ask questions

  2. Bad teachers:
    shout see all students don’t care talk and talk
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3
Exercise 3

Rearrange the letters in each line to form the words connected with good and bad teachers.

Poprzestawiaj litery w każdym wierszu, aby utworzyć wyrazy związane z dobrymi i złymi nauczycielami.

RaQuPr6hTml7G
1. Good teachers 1. i, 2. s, 3. n, 4. r, 5. p, 6. i, 7. e1. i, 2. s, 3. n, 4. r, 5. p, 6. i, 7. e1. i, 2. s, 3. n, 4. r, 5. p, 6. i, 7. e1. i, 2. s, 3. n, 4. r, 5. p, 6. i, 7. e1. i, 2. s, 3. n, 4. r, 5. p, 6. i, 7. e1. i, 2. s, 3. n, 4. r, 5. p, 6. i, 7. e1. i, 2. s, 3. n, 4. r, 5. p, 6. i, 7. e their students.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RI2E1lXxapv7B
2. Good teachers have 1. t, 2. t, 3. i, 4. e, 5. e, 6. n, 7. r, 8. s, 9. i, 10. g, 11. n1. t, 2. t, 3. i, 4. e, 5. e, 6. n, 7. r, 8. s, 9. i, 10. g, 11. n1. t, 2. t, 3. i, 4. e, 5. e, 6. n, 7. r, 8. s, 9. i, 10. g, 11. n1. t, 2. t, 3. i, 4. e, 5. e, 6. n, 7. r, 8. s, 9. i, 10. g, 11. n1. t, 2. t, 3. i, 4. e, 5. e, 6. n, 7. r, 8. s, 9. i, 10. g, 11. n1. t, 2. t, 3. i, 4. e, 5. e, 6. n, 7. r, 8. s, 9. i, 10. g, 11. n1. t, 2. t, 3. i, 4. e, 5. e, 6. n, 7. r, 8. s, 9. i, 10. g, 11. n1. t, 2. t, 3. i, 4. e, 5. e, 6. n, 7. r, 8. s, 9. i, 10. g, 11. n1. t, 2. t, 3. i, 4. e, 5. e, 6. n, 7. r, 8. s, 9. i, 10. g, 11. n1. t, 2. t, 3. i, 4. e, 5. e, 6. n, 7. r, 8. s, 9. i, 10. g, 11. n1. t, 2. t, 3. i, 4. e, 5. e, 6. n, 7. r, 8. s, 9. i, 10. g, 11. n lessons.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R19h6B2HIyxtn
3. Good teachers never 1. s, 2. u, 3. o, 4. h, 5. t1. s, 2. u, 3. o, 4. h, 5. t1. s, 2. u, 3. o, 4. h, 5. t1. s, 2. u, 3. o, 4. h, 5. t1. s, 2. u, 3. o, 4. h, 5. t.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R10wEKFGPvpH6
4. Bad teachers don’t 1. c, 2. e, 3. a, 4. r1. c, 2. e, 3. a, 4. r1. c, 2. e, 3. a, 4. r1. c, 2. e, 3. a, 4. r about their students.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R3SWYcseBjAs3
5. Bad teachers like when the students are 1. e, 2. q, 3. u, 4. t, 5. i1. e, 2. q, 3. u, 4. t, 5. i1. e, 2. q, 3. u, 4. t, 5. i1. e, 2. q, 3. u, 4. t, 5. i1. e, 2. q, 3. u, 4. t, 5. i all the time.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 4

What do you think makes good teachers and bad teachers? Write 2–3 sentences.

Jak myślisz, co sprawia, że nauczyciele są dobrzy, a co, że są źli? Napisz 2–3 zdania.

  1. What makes good teachers?

RXVcC07bFvx6B
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Show hintazurewhite
Show answerazurewhite
  1. What makes bad teachers?

R1VppkFM0TgAz
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Show hintazurewhite
Show answerazurewhite