Polecenie 1

Na postawie filmu wyjaśnij, dlaczego nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o to, czy romantyczna gra w gatunki miała charakter innowacyjny.

RI1y0sVUmWnwF
(Uzupełnij).
Polecenie 2

Wyjaśnij, na czym miał polegać projekt romantycznej poezji uniwersalnej. Zastanów się, jakie mogły być przyczyny tego, że nigdy nie został zrealizowany.

R1GVIfmivKlkn
(Uzupełnij).
Polecenie 3

Rozważ, dlaczego powieść, która w XIX w. zrewolucjonizowała przestrzeń literatury, można nazwać gatunkiem syntetycznym.

R6ZN9xnpjcM8h
(Uzupełnij).
RJTLSMWqVuMQ4
Film nawiązujący do treści materiału pod tytułem Czy romantyzm był epoką innowacyjną – gra gatunków.
RcgF2VpoxSWpL
Ćwiczenie 1
Zaznacz zjawiska, które dotyczą romantycznej gry z gatunkami: Możliwe odpowiedzi: 1. występowanie synkretyzmu rodzajowego, 2. występowanie synkretyzmu gatunkowego, 3. przypisywanie danym gatunkom określonych tematów, 4. najbardziej cenionymi gatunkami były tragedia, epos i oda, 5. wprowadzenie twórczości ludowej, 6. powstanie nowych gatunków, m.in. powieści poetyckiej i poematu dygresyjnego, 7. zerwanie z nawiązywaniem do dawnych gatunków, 8. gra tytułami
Ćwiczenie 2

Wybierz dwa z powyższych zjawisk i na podstawie filmu wymień przykłady dzieł literackich epoki romantyzmu, w których zostały zrealizowane.

RcLouwzOwoc78
Zjawisko (Uzupełnij). Przykład (Uzupełnij). Zjawisko (Uzupełnij). Przykład (Uzupełnij).