Galeria zdjęć interaktywnych
Zapoznaj się z elementami zaznaczonymi na zdjęciu. Do tych elementów przypisujemy przykładowe struktury danych.
osoba
mamy właściwości: obrazek[1] = { 'element' : 'osoba' , 'kolor_wlosow' : 'rudy', 'trzyma' : [ 'parasol', 'torebka' ] }
. W tym momencie możemy zobaczyć, że elementem słownika dict
jest dodatkowo lista list
. Zdjęcie przedstawia młodego chłopaka, który siedzi w plenerze przy stoliku. Chłopak ma czarne włosy, ubrany jest w białą koszulkę z krótkim rękawem, trzyma tablet. Uśmiecha się. Na zdjęciu jest słonecznie. W tle rosną drzewa. Wykorzystując analogiczną strukturę, zaproponuj własne właściwości do opisu obrazka. 2. Latarnia. Dla obiektu latarnia
mamy właściwości: obrazek[2] = { 'element' : 'latarnia uliczna', 'kolor' : 'czarny' }
, 3. Drzewo. Dla obiektu drzewo
mamy właściwości: obrazek[3] = { 'element' : 'drzewo', 'kolor' : 'zielony', 'brązowy','rodzaj' : 'iglasty' }
. Zdjęcie przedstawia jesienne drzewa liściaste. Liście są różnokolorowe. Dominuje kolor żółty, brązowy. Niebo jest bezchmurne. Postępując analogicznie, zaproponuj własne właściwości w opisie drzewa., 4. Barierka. Dla obiektu barierka
mamy właściwości: obrazek[4] = { 'element' : 'barierka', 'kolor' : 'czarny', 'materiał' : 'metal' }
, 5. Budynek. Dla obiektu budynek
mamy właściwości: obrazek[5] = { 'element' : 'budynek', 'kolor' : 'kremowy', 'ma' : [ 'okna', 'balkony' ] }
. Zdjęcie ukazuje wieżowce dużego miasta wieczorową porą. W wieżowcach gdzieniegdzie palą się światła. Wykorzystując analogiczną strukturę, zaproponuj własne właściwości w opisie budynków.Wszystkie zaprezentowane w galerii zdjęć interaktywnych informacje możemy zapisać w postaci struktury danych języka Python. Przetestuj następujący kod, będący przykładem zdefiniowania danych z obrazka jako struktur typu dict
. Następnie wybierz z obrazka dodatkowy element i dodaj go do implementacji.
Przeanalizuj mapę myśli, a następnie zapisz, jak będzie wyglądała struktura Zwierze
w języku Python. Stwórz podane na mapie instancje tej struktury i nadaj im odpowiednie wartości. Przyjmij, że domyślnie zwierzę nie lata, nie ma nóg, a pokryte jest łuskami.
Przygotuj mapę myśli, a następnie zapisz, jak będzie wyglądała struktura Roslina
w języku Python. Stwórz podane przez siebie instancje tej struktury i nadaj im odpowiednie wartości.
Przygotuj listę haseł, opisującą strukturę Roslina
w języku Python. Stwórz podane przez siebie instancje tej struktury i nadaj im odpowiednie wartości.