Polecenie 1

Zapoznaj się z elementami zaznaczonymi na zdjęciu. Do tych elementów przypisujemy przykładowe struktury danych.

RZyfsJQf0G6CE1
Ilustracja interaktywna przedstawia kobietę o rudych włosach trzymającą parasol i opierającą się o barierkę. Przed nią znajdują się wysokie budynki. Ilustracja zawiera pięć punktów interaktywnych. Opis. 1. Osoba. Dla obiektu osoba mamy właściwości: obrazek[1] = { 'element' : 'osoba' , 'kolor_wlosow' : 'rudy', 'trzyma' : [ 'parasol', 'torebka' ] }. W tym momencie możemy zobaczyć, że elementem słownika dict jest dodatkowo lista list. Zdjęcie przedstawia młodego chłopaka, który siedzi w plenerze przy stoliku. Chłopak ma czarne włosy, ubrany jest w białą koszulkę z krótkim rękawem, trzyma tablet. Uśmiecha się. Na zdjęciu jest słonecznie. W tle rosną drzewa. Wykorzystując analogiczną strukturę, zaproponuj własne właściwości do opisu obrazka. 2. Latarnia. Dla obiektu latarnia mamy właściwości: obrazek[2] = { 'element' : 'latarnia uliczna', 'kolor' : 'czarny' }, 3. Drzewo. Dla obiektu drzewo mamy właściwości: obrazek[3] = { 'element' : 'drzewo', 'kolor' : 'zielony', 'brązowy','rodzaj' : 'iglasty' }. Zdjęcie przedstawia jesienne drzewa liściaste. Liście są różnokolorowe. Dominuje kolor żółty, brązowy. Niebo jest bezchmurne. Postępując analogicznie, zaproponuj własne właściwości w opisie drzewa., 4. Barierka. Dla obiektu barierka mamy właściwości: obrazek[4] = { 'element' : 'barierka', 'kolor' : 'czarny', 'materiał' : 'metal' }, 5. Budynek. Dla obiektu budynek mamy właściwości: obrazek[5] = { 'element' : 'budynek', 'kolor' : 'kremowy', 'ma' : [ 'okna', 'balkony' ] }. Zdjęcie ukazuje wieżowce dużego miasta wieczorową porą. W wieżowcach gdzieniegdzie palą się światła. Wykorzystując analogiczną strukturę, zaproponuj własne właściwości w opisie budynków.
Źródło: Daria Obymaha, domena publiczna.
Polecenie 2

Wszystkie zaprezentowane w galerii zdjęć interaktywnych informacje możemy zapisać w postaci struktury danych języka Python. Przetestuj następujący kod, będący przykładem zdefiniowania danych z obrazka jako struktur typu  dict. Następnie wybierz z obrazka dodatkowy element i dodaj go do implementacji.

Linia 1. def wypisz podkreślnik strukture otwórz nawias okrągły s zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 2. for k in s kropka keys otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły dwukropek. Linia 3. print otwórz nawias okrągły f cudzysłów otwórz nawias klamrowy k zamknij nawias klamrowy dwukropek otwórz nawias klamrowy s otwórz nawias kwadratowy k zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias klamrowy cudzysłów zamknij nawias okrągły. Linia 4. print otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły. Linia 6. osoba znak równości otwórz nawias klamrowy. Linia 7. apostrof element apostrof dwukropek apostrof osoba apostrof przecinek. Linia 8. apostrof kolor podkreślnik wlosow apostrof dwukropek apostrof rudy apostrof przecinek. Linia 9. apostrof trzyma apostrof dwukropek otwórz nawias kwadratowy apostrof parasol apostrof przecinek apostrof torebka apostrof zamknij nawias kwadratowy. Linia 10. zamknij nawias klamrowy. Linia 11. wypisz podkreślnik strukture otwórz nawias okrągły osoba zamknij nawias okrągły. Linia 13. latarnia znak równości otwórz nawias klamrowy. Linia 14. apostrof element apostrof dwukropek apostrof latarnia uliczna apostrof przecinek. Linia 15. apostrof kolor apostrof dwukropek apostrof czarny apostrof. Linia 16. zamknij nawias klamrowy. Linia 17. wypisz podkreślnik strukture otwórz nawias okrągły latarnia zamknij nawias okrągły.
1
Polecenie 3

Przeanalizuj mapę myśli, a następnie zapisz, jak będzie wyglądała struktura Zwierze w języku Python. Stwórz podane na mapie instancje tej struktury i nadaj im odpowiednie wartości. Przyjmij, że domyślnie zwierzę nie lata, nie ma nóg, a pokryte jest łuskami.

RtpW1c2pMTCgH
Mapa myśli. Lista elementów: Nazwa kategorii: zwierzęElementy należące do kategorii zwierzęNazwa kategorii: kotElementy należące do kategorii kotNazwa kategorii: 4 nogiNazwa kategorii: sierśćKoniec elementów należących do kategorii kotNazwa kategorii: lisElementy należące do kategorii lisNazwa kategorii: 4 nogiNazwa kategorii: sierśćKoniec elementów należących do kategorii lisNazwa kategorii: papugaElementy należące do kategorii papugaNazwa kategorii: 2 nogiNazwa kategorii: lataNazwa kategorii: pióraKoniec elementów należących do kategorii papugaNazwa kategorii: człowiekElementy należące do kategorii człowiekNazwa kategorii: 2 nogiNazwa kategorii: skóraKoniec elementów należących do kategorii człowiekNazwa kategorii: wążNazwa kategorii: rybaKoniec elementów należących do kategorii zwierzę
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Polecenie 4

Przygotuj mapę myśli, a następnie zapisz, jak będzie wyglądała struktura Roslina w języku Python. Stwórz podane przez siebie instancje tej struktury i nadaj im odpowiednie wartości.

RSJeyx41ul5ct
Mapa myśli. Lista elementów: Nazwa kategorii: roślina
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przygotuj listę haseł, opisującą strukturę Roslina w języku Python. Stwórz podane przez siebie instancje tej struktury i nadaj im odpowiednie wartości.

RqnNbZ1bUu2aC
(Uzupełnij).
Polecenie 5
Rj9HeQ6bbglI0
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.