11
Pokaż ćwiczenia:
RIBmBVXyLFJix11
Ćwiczenie 1
Połącz odpowiednie typy i przykładowe obiekty. 'Python to potężny język programowania' Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list 412 Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list 3.76 Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list { 'oprogramowanie' : 'Open Source' } Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list True Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list None Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list ['Open Source', 'Linux', 6] Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list
11
Ćwiczenie 2

Stwórz słownik reprezentujący stację pogodową. Powinien zawierać pole cakowitoliczbowe o kluczu id (identyfikator stacji) oraz pole o kluczu pomiary_temperatury, zawierające jako wartość pustą listę. Następnie dodaj do listy pomiary_temperatury przykładowe dane, po czym oblicz i wyświetl otrzymaną średnią arytmetyczną. Przetestuj swój program dla następujących elementów, które należy dodać do listy: 22.3, 23.7, 28.7, 21.2, 19.0.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • stacja_pogodowa – struktura typu dict

  • przykładowe dane – lista

Wynik:

  • średnia arytmetyczna obliczona z wartości pomiarów temperatury

R174zypQsGXp7
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
21
Ćwiczenie 3

Zdefiniuj listę składającą się ze słowników reprezentujących trójkąty. Każdy trójkąt jest opisywany przez długość podstawy a oraz wysokość h. Następnie oblicz pola trójkątów i wyświetl je na standardowym wyjściu. Przetestuj działanie programu dla następujących trójkątów: a = 5h = 2; a = 10h = 4; a = 20h = 5.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • trojkaty – lista

  • a – pole słownika

  • h – pole słownika

Wynik:

  • pola powierzchni trójkątów, których boki i wysokości przechowywane są w słownikach w liście trojkaty; każde pole powierzchni w nowej linii

RUF6wBXTOHNnh
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
31
Ćwiczenie 4

Zdefiniuj funkcję testowa(nr, przedmiot, oceny), która utworzy obiekt typu list o odpowiedniej liczbie elementów. Następnie elementowi o indeksie nr przypisze obiekt typu dict, który będzie zawierał nazwę przedmiotu jako typ str i listę ocen jako typ list. Funkcja powinna sprawdzić typ podanych parametrów i w przypadku niezgodności zwrócić wartość False. Dla poprawnych parametrów funkcja powinna zwrócić obiekt typu list.

Przetestuj działanie programu dla następujących wywołań:

Linia 1. wynik znak równości testowa otwórz nawias okrągły 4 przecinek apostrof język polski apostrof przecinek otwórz nawias kwadratowy 3 przecinek 4 przecinek 5 zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły. Linia 2. print otwórz nawias okrągły wynik zamknij nawias okrągły. Linia 3. print otwórz nawias okrągły type otwórz nawias okrągły wynik zamknij nawias okrągły is list zamknij nawias okrągły. Linia 4. wynik znak równości testowa otwórz nawias okrągły 4 kropka 0 przecinek apostrof język polski apostrof przecinek otwórz nawias kwadratowy 3 przecinek 4 przecinek 5 zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły. Linia 5. print otwórz nawias okrągły wynik zamknij nawias okrągły. Linia 6. print otwórz nawias okrągły type otwórz nawias okrągły wynik zamknij nawias okrągły is bool zamknij nawias okrągły.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • parametr nr – typ int

  • parametr przedmiot – typ str

  • parametr oceny – typ list

Wynik:

  • Program sprawdza, czy podane parametry są prawidłowego typu. Jeśli tak, to zwraca obiekt list. W przeciwnym wypadku, zwraca False.

R1Ha3CAfFr56c
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.