Połącz odpowiednie typy i przykładowe obiekty. 'Python to potężny język programowania' Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list 412 Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list 3.76 Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list { 'oprogramowanie' : 'Open Source' } Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list True Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list None Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list ['Open Source', 'Linux', 6] Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list
Połącz odpowiednie typy i przykładowe obiekty. 'Python to potężny język programowania' Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list 412 Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list 3.76 Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list { 'oprogramowanie' : 'Open Source' } Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list True Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list None Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list ['Open Source', 'Linux', 6] Możliwe odpowiedzi: 1. str, 2. boolean, 3. int, 4. None, 5. float, 6. dict, 7. list
11
Ćwiczenie 2
Stwórz słownik reprezentujący stację pogodową. Powinien zawierać pole cakowitoliczbowe o kluczu id (identyfikator stacji) oraz pole o kluczu pomiary_temperatury, zawierające jako wartość pustą listę. Następnie dodaj do listy pomiary_temperatury przykładowe dane, po czym oblicz i wyświetl otrzymaną średnią arytmetyczną. Przetestuj swój program dla następujących elementów, które należy dodać do listy: 22.3, 23.7, 28.7, 21.2, 19.0.
Specyfikacja problemu:
Dane:
stacja_pogodowa – struktura typu dict
przykładowe dane – lista
Wynik:
średnia arytmetyczna obliczona z wartości pomiarów temperatury
R174zypQsGXp7
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Przykładowe rozwiązanie zadania:
Linia 1. stacja podkreślnik pogodowa znak równości otwórz nawias klamrowy.
Linia 2. cudzysłów id cudzysłów dwukropek 1 przecinek.
Linia 3. cudzysłów pomiary podkreślnik temperatury cudzysłów dwukropek otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy przecinek.
Linia 4. zamknij nawias klamrowy.
Linia 6. stacja podkreślnik pogodowa otwórz nawias kwadratowy cudzysłów pomiary podkreślnik temperatury cudzysłów zamknij nawias kwadratowy kropka append otwórz nawias okrągły 22 kropka 3 zamknij nawias okrągły.
Linia 7. stacja podkreślnik pogodowa otwórz nawias kwadratowy cudzysłów pomiary podkreślnik temperatury cudzysłów zamknij nawias kwadratowy kropka append otwórz nawias okrągły 23 kropka 7 zamknij nawias okrągły.
Linia 8. stacja podkreślnik pogodowa otwórz nawias kwadratowy cudzysłów pomiary podkreślnik temperatury cudzysłów zamknij nawias kwadratowy kropka append otwórz nawias okrągły 28 kropka 7 zamknij nawias okrągły.
Linia 9. stacja podkreślnik pogodowa otwórz nawias kwadratowy cudzysłów pomiary podkreślnik temperatury cudzysłów zamknij nawias kwadratowy kropka append otwórz nawias okrągły 21 kropka 2 zamknij nawias okrągły.
Linia 10. stacja podkreślnik pogodowa otwórz nawias kwadratowy cudzysłów pomiary podkreślnik temperatury cudzysłów zamknij nawias kwadratowy kropka append otwórz nawias okrągły 19 kropka 0 zamknij nawias okrągły.
Linia 12. print otwórz nawias okrągły sum otwórz nawias okrągły stacja podkreślnik pogodowa otwórz nawias kwadratowy cudzysłów pomiary podkreślnik temperatury cudzysłów zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły prawy ukośnik len otwórz nawias okrągły stacja podkreślnik pogodowa otwórz nawias kwadratowy cudzysłów pomiary podkreślnik temperatury cudzysłów zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły.
Zdefiniuj listę składającą się ze słowników reprezentujących trójkąty. Każdy trójkąt jest opisywany przez długość podstawy a oraz wysokość h. Następnie oblicz pola trójkątów i wyświetl je na standardowym wyjściu. Przetestuj działanie programu dla następujących trójkątów: a = 5 i h = 2; a = 10 i h = 4; a = 20 i h = 5.
Specyfikacja problemu:
Dane:
trojkaty – lista
a – pole słownika
h – pole słownika
Wynik:
pola powierzchni trójkątów, których boki i wysokości przechowywane są w słownikach w liście trojkaty; każde pole powierzchni w nowej linii
RUF6wBXTOHNnh
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Przykładowe rozwiązanie zadania:
Linia 1. trojkaty znak równości otwórz nawias kwadratowy.
Linia 2. otwórz nawias klamrowy.
Linia 3. cudzysłów a cudzysłów dwukropek 5 przecinek.
Linia 4. cudzysłów h cudzysłów dwukropek 2 przecinek.
Linia 5. zamknij nawias klamrowy przecinek.
Linia 6. otwórz nawias klamrowy.
Linia 7. cudzysłów a cudzysłów dwukropek 10 przecinek.
Linia 8. cudzysłów h cudzysłów dwukropek 4 przecinek.
Linia 9. zamknij nawias klamrowy przecinek.
Linia 10. otwórz nawias klamrowy.
Linia 11. cudzysłów a cudzysłów dwukropek 20 przecinek.
Linia 12. cudzysłów h cudzysłów dwukropek 5 przecinek.
Linia 13. zamknij nawias klamrowy przecinek.
Linia 14. zamknij nawias kwadratowy.
Linia 16. for i in range otwórz nawias okrągły len otwórz nawias okrągły trojkaty zamknij nawias okrągły zamknij nawias okrągły dwukropek.
Linia 17. print otwórz nawias okrągły trojkaty otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy otwórz nawias kwadratowy cudzysłów a cudzysłów zamknij nawias kwadratowy asterysk trojkaty otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy otwórz nawias kwadratowy cudzysłów h cudzysłów zamknij nawias kwadratowy prawy ukośnik 2 zamknij nawias okrągły.
Zdefiniuj funkcję testowa(nr, przedmiot, oceny), która utworzy obiekt typu list o odpowiedniej liczbie elementów. Następnie elementowi o indeksie nr przypisze obiekt typu dict, który będzie zawierał nazwę przedmiotu jako typ str i listę ocen jako typ list. Funkcja powinna sprawdzić typ podanych parametrów i w przypadku niezgodności zwrócić wartość False. Dla poprawnych parametrów funkcja powinna zwrócić obiekt typu list.
Przetestuj działanie programu dla następujących wywołań:
Linia 1. wynik znak równości testowa otwórz nawias okrągły 4 przecinek apostrof język polski apostrof przecinek otwórz nawias kwadratowy 3 przecinek 4 przecinek 5 zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły.
Linia 2. print otwórz nawias okrągły wynik zamknij nawias okrągły.
Linia 3. print otwórz nawias okrągły type otwórz nawias okrągły wynik zamknij nawias okrągły is list zamknij nawias okrągły.
Linia 4. wynik znak równości testowa otwórz nawias okrągły 4 kropka 0 przecinek apostrof język polski apostrof przecinek otwórz nawias kwadratowy 3 przecinek 4 przecinek 5 zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły.
Linia 5. print otwórz nawias okrągły wynik zamknij nawias okrągły.
Linia 6. print otwórz nawias okrągły type otwórz nawias okrągły wynik zamknij nawias okrągły is bool zamknij nawias okrągły.
wynik = testowa(4,'język polski', [3,4,5])
print(wynik)
print(type(wynik) is list)
wynik = testowa(4.0,'język polski', [3,4,5])
print(wynik)
print(type(wynik) is bool)
Specyfikacja problemu:
Dane:
parametr nr – typ int
parametr przedmiot – typ str
parametr oceny – typ list
Wynik:
Program sprawdza, czy podane parametry są prawidłowego typu. Jeśli tak, to zwraca obiekt list. W przeciwnym wypadku, zwraca False.
R1Ha3CAfFr56c
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Linia 1. def testowa otwórz nawias okrągły nr przecinek przedmiot przecinek oceny zamknij nawias okrągły dwukropek.
Linia 2. kratka sprawdzenie typów danych wejściowych.
Linia 3. if type otwórz nawias okrągły nr zamknij nawias okrągły is not int or type otwórz nawias okrągły przedmiot zamknij nawias okrągły is not str or type otwórz nawias okrągły oceny zamknij nawias okrągły is not list dwukropek.
Linia 4. return False.
Linia 5. kratka definicja odpowiedniej listy.
Linia 6. lista znak równości otwórz nawias kwadratowy None for x in range otwórz nawias okrągły nr plus 1 zamknij nawias okrągły zamknij nawias kwadratowy.
Linia 7. kratka przypisanie do elementy listy obiekty apostrof dict apostrof.
Linia 8. lista otwórz nawias kwadratowy nr zamknij nawias kwadratowy znak równości otwórz nawias klamrowy przedmiot dwukropek oceny zamknij nawias klamrowy.
Linia 9. return lista.
Linia 12. wynik znak równości testowa otwórz nawias okrągły 4 przecinek apostrof język polski apostrof przecinek otwórz nawias kwadratowy 3 przecinek 4 przecinek 5 zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły.
Linia 13. print otwórz nawias okrągły wynik zamknij nawias okrągły.
Linia 14. print otwórz nawias okrągły type otwórz nawias okrągły wynik zamknij nawias okrągły is list zamknij nawias okrągły.
Linia 15. wynik znak równości testowa otwórz nawias okrągły 4 kropka 0 przecinek apostrof język polski apostrof przecinek otwórz nawias kwadratowy 3 przecinek 4 przecinek 5 zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły.
Linia 16. print otwórz nawias okrągły wynik zamknij nawias okrągły.
Linia 17. print otwórz nawias okrągły type otwórz nawias okrągły wynik zamknij nawias okrągły is bool zamknij nawias okrągły.
def testowa(nr, przedmiot, oceny):
# sprawdzenie typów danych wejściowych
if type(nr) is not int or type(przedmiot) is not str or type(oceny) is not list:
return False
# definicja odpowiedniej listy
lista = [None for x in range(nr+1)]
# przypisanie do elementy listy obiekty 'dict'
lista[nr] = {przedmiot : oceny}
return lista
wynik = testowa(4,'język polski', [3,4,5])
print(wynik)
print(type(wynik) is list)
wynik = testowa(4.0,'język polski', [3,4,5])
print(wynik)
print(type(wynik) is bool)