Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Anna Chłopek

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa II

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – matematyka z elementami przyrody

3. Temat zajęć

Gorące słońce Afryki

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Temat jest realizowany zgodnie z podstawą programową i z rozkładem materiału dla edukacji wczesnoszkolnej. Daje możliwość przeprowadzenia lekcji zarówno w szkole jak i w formie edukacji online.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Wykorzystanie narzędzi TIK umożliwia pełniejszą realizację tego tematu. Zwiększa znacznie zaangażowanie uczniów w czasie lekcji, uatrakcyjnia je, pozwala na lepszy rozwój procesów poznawczych dzieci, poprzez pobudzenie wielu zmysłów. Jest to odejście od tradycyjnej formy nauczania. Zajęcia takie lepiej zobrazują uczniom omawiane treści. Dodatkowo korzystanie z TIK sprzyja rozwijaniu kompetencji informatycznych. Nauczyciel ma możliwość na bieżąco sprawdzać poziom wykonanego zadania.

7. Cel ogólny zajęć

Rozbudzanie aktywności poznawczej uczniów, rozwijanie zainteresowań czytelniczych, przyrodniczych oraz literackich.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń/uczennica rozumie treść przeczytanej lektury,

  2. Uczeń/uczennica opowiada przygody Kazika w odpowiedniej kolejności chronologicznej,

  3. Uczeń/uczennica potrafi wskazać na mapie Afrykę,

  4. Uczeń/uczennica wskazuje i nazywa zwierzęta żyjące w Afryce.

  5. Uczeń/uczennica wie, czym zajmuje się pracownik biura podróży.

9. Metody i formy pracy

Metody:
- metody aktywizujące wykorzystujące narzędzia TIK,
- metody warsztatowe w oparciu o cykl Kolba,
- metoda słowna, oglądowa, burza mózgów.

Formy:
- indywidualna, grupowa.

10. Środki dydaktyczne

  • Platforma Microsoft Teams,
    - komputer podłączony do internetu,
    - tablica interaktywna,
    - Padlet,
    - materiały filmowe z You Tube,
    - lektura „Afryka Kazika” Łukasza Wierzbickiego,
    - Multibook „Nowi Tropiciele” cz.5 WSiP
    - e‑podręczniki,
    - Wordwall,
    - Jamboard,
    - AnswerGarden,
    - Mapa Karier,
    - Formularz Google

11. Wymagania w zakresie technologii

Urządzenia elektroniczne z dostępem do internetu, umożliwiające uczestnictwo w lekcji, tablica multimedialna.

12. Przebieg zajęć

13. Sposób ewaluacji zajęć

Ankieta ewaluacyjna przygotowana w Formularzu Google.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeq8yQ-q5__Byh-FrQbgK3NMTPWl7kTC0GJcvKduGQKfm_mgA/viewform?usp=sf_link

14. Licencja

CC0 1.0 Universal - Przekazanie do Domeny Publicznej. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

Uczniowie mogą zapoznać się z treścią lektury poprzez wysłuchanie nagrania na You Tube https://www.youtube.com/watch?v=b-natYvpqDc

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Tak

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna