Gra edukacyjna
Pokaż ćwiczenia:
Polecenie 1
Zagraj i sprawdź swoją wiedzę na temat Nietzschego. Na odpowiedź na wszystkie pytania masz 10 minut. Jeżeli zdarzyło ci się popełnić błąd, po zakończonym teście sprawdź, które odpowiedzi są nieprawidłowe i spróbuj jeszcze raz.
Test
Zagraj i sprawdź swoją wiedzę na temat Nietzschego, biorąc udział w grze.
Liczba pytań:
9
Limit czasu:
10 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Zagraj i sprawdź swoją wiedzę na temat Nietzschego, biorąc udział w grze.
Pytanie:
1/9
Pozostało czasu:
0:00
Twój ostatni wynik:
-
Uzupełnij fragment tekstu. Punktem wyjścia rozważań Nietzschego jest przekonanie, iż podstawę 1. duchowy, 2. egzystencji, 3. cielesne i intelektualne, 4. biologiczny, 5. etyczne, 6. cielesne, 7. zbawienia, 8. religijne, 9. duchowe i intelektualne człowieka stanowi życie 1. duchowy, 2. egzystencji, 3. cielesne i intelektualne, 4. biologiczny, 5. etyczne, 6. cielesne, 7. zbawienia, 8. religijne, 9. duchowe i intelektualne (a więc to, co ma charakter 1. duchowy, 2. egzystencji, 3. cielesne i intelektualne, 4. biologiczny, 5. etyczne, 6. cielesne, 7. zbawienia, 8. religijne, 9. duchowe i intelektualne), natomiast życie 1. duchowy, 2. egzystencji, 3. cielesne i intelektualne, 4. biologiczny, 5. etyczne, 6. cielesne, 7. zbawienia, 8. religijne, 9. duchowe i intelektualne to jego pochodna.
Uzupełnij fragment tekstu. Punktem wyjścia rozważań Nietzschego jest przekonanie, iż podstawę 1. duchowy, 2. egzystencji, 3. cielesne i intelektualne, 4. biologiczny, 5. etyczne, 6. cielesne, 7. zbawienia, 8. religijne, 9. duchowe i intelektualne człowieka stanowi życie 1. duchowy, 2. egzystencji, 3. cielesne i intelektualne, 4. biologiczny, 5. etyczne, 6. cielesne, 7. zbawienia, 8. religijne, 9. duchowe i intelektualne (a więc to, co ma charakter 1. duchowy, 2. egzystencji, 3. cielesne i intelektualne, 4. biologiczny, 5. etyczne, 6. cielesne, 7. zbawienia, 8. religijne, 9. duchowe i intelektualne), natomiast życie 1. duchowy, 2. egzystencji, 3. cielesne i intelektualne, 4. biologiczny, 5. etyczne, 6. cielesne, 7. zbawienia, 8. religijne, 9. duchowe i intelektualne to jego pochodna.W twórczości Nietzschego można wyróżnić trzy okresy. Przyporządkuj każdemu z nich odpowiedni opis. pierwszy okres twórczości Możliwe odpowiedzi: 1. Charakteryzował go kult sztuki i tworzenie podstaw jej metafizyki. W tym okresie powstały dzieła: Narodziny tragedii i Niewczesne rozważania.
W twórczości Nietzschego można wyróżnić trzy okresy. Przyporządkuj każdemu z nich odpowiedni opis. pierwszy okres twórczości Możliwe odpowiedzi: 1. Charakteryzował go kult sztuki i tworzenie podstaw jej metafizyki. W tym okresie powstały dzieła: Narodziny tragedii i Niewczesne rozważania.Przyporządkuj dwu typom moralności wyróżnionym przez Nietzschego odpowiednie elementy. Moralność panów Możliwe odpowiedzi: 1. godność, 2. dzielność, 3. altruizm, 4. słabość, 5. litość, 6. sprawczość, 7. indywidualizm, 8. stanowczość, 9. pokora, 10. miłość Moralność niewolników Możliwe odpowiedzi: 1. godność, 2. dzielność, 3. altruizm, 4. słabość, 5. litość, 6. sprawczość, 7. indywidualizm, 8. stanowczość, 9. pokora, 10. miłość
Przyporządkuj dwu typom moralności wyróżnionym przez Nietzschego odpowiednie elementy. Moralność panów Możliwe odpowiedzi: 1. godność, 2. dzielność, 3. altruizm, 4. słabość, 5. litość, 6. sprawczość, 7. indywidualizm, 8. stanowczość, 9. pokora, 10. miłość Moralność niewolników Możliwe odpowiedzi: 1. godność, 2. dzielność, 3. altruizm, 4. słabość, 5. litość, 6. sprawczość, 7. indywidualizm, 8. stanowczość, 9. pokora, 10. miłośćUzupełnij fragment tekstu odpowiednimi formami gramatycznymi podanych pojęć. moralność, Bóg, etyka, nadczłowiek Zdaniem Nietzschego nastąpił kryzys wartości Tu uzupełnij, a sama idea Tu uzupełnij przestała być aktualna. Powstały więc sprzyjające warunki, aby ludzie sami dla siebie zaczęli ustalać normy Tu uzupełnij. Zdatny do tego jest Tu uzupełnij.
Uzupełnij fragment tekstu odpowiednimi formami gramatycznymi podanych pojęć. moralność, Bóg, etyka, nadczłowiek Zdaniem Nietzschego nastąpił kryzys wartości Tu uzupełnij, a sama idea Tu uzupełnij przestała być aktualna. Powstały więc sprzyjające warunki, aby ludzie sami dla siebie zaczęli ustalać normy Tu uzupełnij. Zdatny do tego jest Tu uzupełnij.Łączenie par. . swoboda. Możliwe odpowiedzi: Postawa dionizyjska, Postawa apollińska. umiar. Możliwe odpowiedzi: Postawa dionizyjska, Postawa apollińska. harmonia. Możliwe odpowiedzi: Postawa dionizyjska, Postawa apollińska. radość. Możliwe odpowiedzi: Postawa dionizyjska, Postawa apollińska. dynamizm. Możliwe odpowiedzi: Postawa dionizyjska, Postawa apollińska. opanowanie. Możliwe odpowiedzi: Postawa dionizyjska, Postawa apollińska
Łączenie par. . swoboda. Możliwe odpowiedzi: Postawa dionizyjska, Postawa apollińska. umiar. Możliwe odpowiedzi: Postawa dionizyjska, Postawa apollińska. harmonia. Możliwe odpowiedzi: Postawa dionizyjska, Postawa apollińska. radość. Możliwe odpowiedzi: Postawa dionizyjska, Postawa apollińska. dynamizm. Możliwe odpowiedzi: Postawa dionizyjska, Postawa apollińska. opanowanie. Możliwe odpowiedzi: Postawa dionizyjska, Postawa apollińskaPolecenie 2
Ułóż pytanie testowe, które mogłoby się pojawić w quizie dotyczącym Nietzschego.