Jak można zabezpieczyć metal przed korozją? Czym charakteryzuje się ochrona katodowa, a czym anodowa? Jakie są rodzaje powłok ochronnych? Zapoznaj się z grafiką interaktywną, w której przedstawiono główne metody ochrony metali przed korozją elektrochemiczną. Zastanów się, jaki wpływ na zastosowanie metalu w ochronie przed korozją ma jego aktywność chemiczna. Następnie rozwiąż ćwiczenia zamieszczone pod grafiką.
Jak można zabezpieczyć metal przed korozją? Czym charakteryzuje się ochrona katodowa, a czym anodowa? Jakie są rodzaje powłok ochronnych? Zapoznaj się z opisem grafiki interaktywnej, w której przedstawiono główne metody ochrony metali przed korozją elektrochemiczną. Zastanów się, jaki wpływ na zastosowanie metalu w ochronie przed korozją ma jego aktywność chemiczna. Następnie rozwiąż ćwiczenia zamieszczone pod grafiką.
R152rQtvsQjQo
Polecenie 2
1
Skąd wzięła się ochrona katodowa? Jaka jest historia jej odkrycia? Zapoznaj się z osią czasu przedstawiającą dzieje ochrony katodowej, a następnie przejdź do wykonania ćwiczeń.
Skąd wzięła się ochrona katodowa? Jaka jest historia jej odkrycia? Zapoznaj się z opisem osi czasu przedstawiającą dzieje ochrony katodowej, a następnie przejdź do wykonania ćwiczeń.
R1HPXVHtCbHWa1
RmyRsrWNLKLUC1
Ćwiczenie 1
R1avLLK4SJjd42
Ćwiczenie 2
R1M6ye8HGBHfM
Ćwiczenie 3
Przyporządkuj daty do odpowiadających im wydarzeniom. 1824 Możliwe odpowiedzi: 1. Von Kuhn wysuwa wnioski, że nie tylko prądy błądzące pochodzenia tramwajowego są przyczyną korozji, ale także uczestniczą w tym prądy pochodzenia galwanicznego., 2. I zastosowanie elektrody Zn/ZnSO4., 3. Odkrycie zależności między utratą masy przez korozję a prądem elektrycznym przez Michael`a Faraday`a., 4. I Polska Instrukcja o ochronie katodowej., 5. Norma PN-77/E5030 pt.: „Ochrona przed korozją. Ochrona katodowa”, 6. Obserwacja elektrolitycznego charakteru korozji rurociągów., 7. I zastosowanie ochrony katodowej przez Sir Humphry Davy, w ramach projektu finansowanego przez brytyjską marynarkę wojenną., 8. Odejście od testów laboratoryjnych po przez rozpoczęcie przz Davy`ego badań na pokładzie okrętu. 1825 Możliwe odpowiedzi: 1. Von Kuhn wysuwa wnioski, że nie tylko prądy błądzące pochodzenia tramwajowego są przyczyną korozji, ale także uczestniczą w tym prądy pochodzenia galwanicznego., 2. I zastosowanie elektrody Zn/ZnSO4., 3. Odkrycie zależności między utratą masy przez korozję a prądem elektrycznym przez Michael`a Faraday`a., 4. I Polska Instrukcja o ochronie katodowej., 5. Norma PN-77/E5030 pt.: „Ochrona przed korozją. Ochrona katodowa”, 6. Obserwacja elektrolitycznego charakteru korozji rurociągów., 7. I zastosowanie ochrony katodowej przez Sir Humphry Davy, w ramach projektu finansowanego przez brytyjską marynarkę wojenną., 8. Odejście od testów laboratoryjnych po przez rozpoczęcie przz Davy`ego badań na pokładzie okrętu. 1834 Możliwe odpowiedzi: 1. Von Kuhn wysuwa wnioski, że nie tylko prądy błądzące pochodzenia tramwajowego są przyczyną korozji, ale także uczestniczą w tym prądy pochodzenia galwanicznego., 2. I zastosowanie elektrody Zn/ZnSO4., 3. Odkrycie zależności między utratą masy przez korozję a prądem elektrycznym przez Michael`a Faraday`a., 4. I Polska Instrukcja o ochronie katodowej., 5. Norma PN-77/E5030 pt.: „Ochrona przed korozją. Ochrona katodowa”, 6. Obserwacja elektrolitycznego charakteru korozji rurociągów., 7. I zastosowanie ochrony katodowej przez Sir Humphry Davy, w ramach projektu finansowanego przez brytyjską marynarkę wojenną., 8. Odejście od testów laboratoryjnych po przez rozpoczęcie przz Davy`ego badań na pokładzie okrętu. 1898 Możliwe odpowiedzi: 1. Von Kuhn wysuwa wnioski, że nie tylko prądy błądzące pochodzenia tramwajowego są przyczyną korozji, ale także uczestniczą w tym prądy pochodzenia galwanicznego., 2. I zastosowanie elektrody Zn/ZnSO4., 3. Odkrycie zależności między utratą masy przez korozję a prądem elektrycznym przez Michael`a Faraday`a., 4. I Polska Instrukcja o ochronie katodowej., 5. Norma PN-77/E5030 pt.: „Ochrona przed korozją. Ochrona katodowa”, 6. Obserwacja elektrolitycznego charakteru korozji rurociągów., 7. I zastosowanie ochrony katodowej przez Sir Humphry Davy, w ramach projektu finansowanego przez brytyjską marynarkę wojenną., 8. Odejście od testów laboratoryjnych po przez rozpoczęcie przz Davy`ego badań na pokładzie okrętu. 1907 Możliwe odpowiedzi: 1. Von Kuhn wysuwa wnioski, że nie tylko prądy błądzące pochodzenia tramwajowego są przyczyną korozji, ale także uczestniczą w tym prądy pochodzenia galwanicznego., 2. I zastosowanie elektrody Zn/ZnSO4., 3. Odkrycie zależności między utratą masy przez korozję a prądem elektrycznym przez Michael`a Faraday`a., 4. I Polska Instrukcja o ochronie katodowej., 5. Norma PN-77/E5030 pt.: „Ochrona przed korozją. Ochrona katodowa”, 6. Obserwacja elektrolitycznego charakteru korozji rurociągów., 7. I zastosowanie ochrony katodowej przez Sir Humphry Davy, w ramach projektu finansowanego przez brytyjską marynarkę wojenną., 8. Odejście od testów laboratoryjnych po przez rozpoczęcie przz Davy`ego badań na pokładzie okrętu. 1928 Możliwe odpowiedzi: 1. Von Kuhn wysuwa wnioski, że nie tylko prądy błądzące pochodzenia tramwajowego są przyczyną korozji, ale także uczestniczą w tym prądy pochodzenia galwanicznego., 2. I zastosowanie elektrody Zn/ZnSO4., 3. Odkrycie zależności między utratą masy przez korozję a prądem elektrycznym przez Michael`a Faraday`a., 4. I Polska Instrukcja o ochronie katodowej., 5. Norma PN-77/E5030 pt.: „Ochrona przed korozją. Ochrona katodowa”, 6. Obserwacja elektrolitycznego charakteru korozji rurociągów., 7. I zastosowanie ochrony katodowej przez Sir Humphry Davy, w ramach projektu finansowanego przez brytyjską marynarkę wojenną., 8. Odejście od testów laboratoryjnych po przez rozpoczęcie przz Davy`ego badań na pokładzie okrętu. 1953 Możliwe odpowiedzi: 1. Von Kuhn wysuwa wnioski, że nie tylko prądy błądzące pochodzenia tramwajowego są przyczyną korozji, ale także uczestniczą w tym prądy pochodzenia galwanicznego., 2. I zastosowanie elektrody Zn/ZnSO4., 3. Odkrycie zależności między utratą masy przez korozję a prądem elektrycznym przez Michael`a Faraday`a., 4. I Polska Instrukcja o ochronie katodowej., 5. Norma PN-77/E5030 pt.: „Ochrona przed korozją. Ochrona katodowa”, 6. Obserwacja elektrolitycznego charakteru korozji rurociągów., 7. I zastosowanie ochrony katodowej przez Sir Humphry Davy, w ramach projektu finansowanego przez brytyjską marynarkę wojenną., 8. Odejście od testów laboratoryjnych po przez rozpoczęcie przz Davy`ego badań na pokładzie okrętu. 1977 Możliwe odpowiedzi: 1. Von Kuhn wysuwa wnioski, że nie tylko prądy błądzące pochodzenia tramwajowego są przyczyną korozji, ale także uczestniczą w tym prądy pochodzenia galwanicznego., 2. I zastosowanie elektrody Zn/ZnSO4., 3. Odkrycie zależności między utratą masy przez korozję a prądem elektrycznym przez Michael`a Faraday`a., 4. I Polska Instrukcja o ochronie katodowej., 5. Norma PN-77/E5030 pt.: „Ochrona przed korozją. Ochrona katodowa”, 6. Obserwacja elektrolitycznego charakteru korozji rurociągów., 7. I zastosowanie ochrony katodowej przez Sir Humphry Davy, w ramach projektu finansowanego przez brytyjską marynarkę wojenną., 8. Odejście od testów laboratoryjnych po przez rozpoczęcie przz Davy`ego badań na pokładzie okrętu.
Przyporządkuj daty do odpowiadających im wydarzeniom. 1824 Możliwe odpowiedzi: 1. Von Kuhn wysuwa wnioski, że nie tylko prądy błądzące pochodzenia tramwajowego są przyczyną korozji, ale także uczestniczą w tym prądy pochodzenia galwanicznego., 2. I zastosowanie elektrody Zn/ZnSO4., 3. Odkrycie zależności między utratą masy przez korozję a prądem elektrycznym przez Michael`a Faraday`a., 4. I Polska Instrukcja o ochronie katodowej., 5. Norma PN-77/E5030 pt.: „Ochrona przed korozją. Ochrona katodowa”, 6. Obserwacja elektrolitycznego charakteru korozji rurociągów., 7. I zastosowanie ochrony katodowej przez Sir Humphry Davy, w ramach projektu finansowanego przez brytyjską marynarkę wojenną., 8. Odejście od testów laboratoryjnych po przez rozpoczęcie przz Davy`ego badań na pokładzie okrętu. 1825 Możliwe odpowiedzi: 1. Von Kuhn wysuwa wnioski, że nie tylko prądy błądzące pochodzenia tramwajowego są przyczyną korozji, ale także uczestniczą w tym prądy pochodzenia galwanicznego., 2. I zastosowanie elektrody Zn/ZnSO4., 3. Odkrycie zależności między utratą masy przez korozję a prądem elektrycznym przez Michael`a Faraday`a., 4. I Polska Instrukcja o ochronie katodowej., 5. Norma PN-77/E5030 pt.: „Ochrona przed korozją. Ochrona katodowa”, 6. Obserwacja elektrolitycznego charakteru korozji rurociągów., 7. I zastosowanie ochrony katodowej przez Sir Humphry Davy, w ramach projektu finansowanego przez brytyjską marynarkę wojenną., 8. Odejście od testów laboratoryjnych po przez rozpoczęcie przz Davy`ego badań na pokładzie okrętu. 1834 Możliwe odpowiedzi: 1. Von Kuhn wysuwa wnioski, że nie tylko prądy błądzące pochodzenia tramwajowego są przyczyną korozji, ale także uczestniczą w tym prądy pochodzenia galwanicznego., 2. I zastosowanie elektrody Zn/ZnSO4., 3. Odkrycie zależności między utratą masy przez korozję a prądem elektrycznym przez Michael`a Faraday`a., 4. I Polska Instrukcja o ochronie katodowej., 5. Norma PN-77/E5030 pt.: „Ochrona przed korozją. Ochrona katodowa”, 6. Obserwacja elektrolitycznego charakteru korozji rurociągów., 7. I zastosowanie ochrony katodowej przez Sir Humphry Davy, w ramach projektu finansowanego przez brytyjską marynarkę wojenną., 8. Odejście od testów laboratoryjnych po przez rozpoczęcie przz Davy`ego badań na pokładzie okrętu. 1898 Możliwe odpowiedzi: 1. Von Kuhn wysuwa wnioski, że nie tylko prądy błądzące pochodzenia tramwajowego są przyczyną korozji, ale także uczestniczą w tym prądy pochodzenia galwanicznego., 2. I zastosowanie elektrody Zn/ZnSO4., 3. Odkrycie zależności między utratą masy przez korozję a prądem elektrycznym przez Michael`a Faraday`a., 4. I Polska Instrukcja o ochronie katodowej., 5. Norma PN-77/E5030 pt.: „Ochrona przed korozją. Ochrona katodowa”, 6. Obserwacja elektrolitycznego charakteru korozji rurociągów., 7. I zastosowanie ochrony katodowej przez Sir Humphry Davy, w ramach projektu finansowanego przez brytyjską marynarkę wojenną., 8. Odejście od testów laboratoryjnych po przez rozpoczęcie przz Davy`ego badań na pokładzie okrętu. 1907 Możliwe odpowiedzi: 1. Von Kuhn wysuwa wnioski, że nie tylko prądy błądzące pochodzenia tramwajowego są przyczyną korozji, ale także uczestniczą w tym prądy pochodzenia galwanicznego., 2. I zastosowanie elektrody Zn/ZnSO4., 3. Odkrycie zależności między utratą masy przez korozję a prądem elektrycznym przez Michael`a Faraday`a., 4. I Polska Instrukcja o ochronie katodowej., 5. Norma PN-77/E5030 pt.: „Ochrona przed korozją. Ochrona katodowa”, 6. Obserwacja elektrolitycznego charakteru korozji rurociągów., 7. I zastosowanie ochrony katodowej przez Sir Humphry Davy, w ramach projektu finansowanego przez brytyjską marynarkę wojenną., 8. Odejście od testów laboratoryjnych po przez rozpoczęcie przz Davy`ego badań na pokładzie okrętu. 1928 Możliwe odpowiedzi: 1. Von Kuhn wysuwa wnioski, że nie tylko prądy błądzące pochodzenia tramwajowego są przyczyną korozji, ale także uczestniczą w tym prądy pochodzenia galwanicznego., 2. I zastosowanie elektrody Zn/ZnSO4., 3. Odkrycie zależności między utratą masy przez korozję a prądem elektrycznym przez Michael`a Faraday`a., 4. I Polska Instrukcja o ochronie katodowej., 5. Norma PN-77/E5030 pt.: „Ochrona przed korozją. Ochrona katodowa”, 6. Obserwacja elektrolitycznego charakteru korozji rurociągów., 7. I zastosowanie ochrony katodowej przez Sir Humphry Davy, w ramach projektu finansowanego przez brytyjską marynarkę wojenną., 8. Odejście od testów laboratoryjnych po przez rozpoczęcie przz Davy`ego badań na pokładzie okrętu. 1953 Możliwe odpowiedzi: 1. Von Kuhn wysuwa wnioski, że nie tylko prądy błądzące pochodzenia tramwajowego są przyczyną korozji, ale także uczestniczą w tym prądy pochodzenia galwanicznego., 2. I zastosowanie elektrody Zn/ZnSO4., 3. Odkrycie zależności między utratą masy przez korozję a prądem elektrycznym przez Michael`a Faraday`a., 4. I Polska Instrukcja o ochronie katodowej., 5. Norma PN-77/E5030 pt.: „Ochrona przed korozją. Ochrona katodowa”, 6. Obserwacja elektrolitycznego charakteru korozji rurociągów., 7. I zastosowanie ochrony katodowej przez Sir Humphry Davy, w ramach projektu finansowanego przez brytyjską marynarkę wojenną., 8. Odejście od testów laboratoryjnych po przez rozpoczęcie przz Davy`ego badań na pokładzie okrętu. 1977 Możliwe odpowiedzi: 1. Von Kuhn wysuwa wnioski, że nie tylko prądy błądzące pochodzenia tramwajowego są przyczyną korozji, ale także uczestniczą w tym prądy pochodzenia galwanicznego., 2. I zastosowanie elektrody Zn/ZnSO4., 3. Odkrycie zależności między utratą masy przez korozję a prądem elektrycznym przez Michael`a Faraday`a., 4. I Polska Instrukcja o ochronie katodowej., 5. Norma PN-77/E5030 pt.: „Ochrona przed korozją. Ochrona katodowa”, 6. Obserwacja elektrolitycznego charakteru korozji rurociągów., 7. I zastosowanie ochrony katodowej przez Sir Humphry Davy, w ramach projektu finansowanego przez brytyjską marynarkę wojenną., 8. Odejście od testów laboratoryjnych po przez rozpoczęcie przz Davy`ego badań na pokładzie okrętu.
Przyporządkuj daty do odpowiadających im wydarzeniom.
Odejście od testów laboratoryjnych poprzez rozpoczęcie przz <span lang="en">Davy`ego</span> badań na pokładzie okrętu., I zastosowanie elektrody Zn/ZnSO<sub>4</sub>., I Polska Instrukcja o ochronie katodowej., Odkrycie zależności między utratą masy przez korozję a prądem elektrycznym przez <span lang="en">Michael`a Faraday`a</span>., <span lang="de">Von Kuhn</span> wysuwa wnioski, że nie tylko prądy błądzące pochodzenia tramwajowego są przyczyną korozji, ale także uczestniczą w tym prądy pochodzenia galwanicznego., Norma PN-77/E5030 pt.: „Ochrona przed korozją. Ochrona katodowa”, Obserwacja elektrolitycznego charakteru korozji rurociągów., I zastosowanie ochrony katodowej przez <span lang="en">Sir Humphry Davy</span>, w ramach projektu finansowanego, przez brytyjską marynarkę wojenną.