Sprawdź się
Uczeń wykonał eksperyment, podczas którego w dwóch probówkach pozostawił na kilka dni stalowy gwóźdź w wodzie. W jednej z probówek powierzchnię gwoździa zetknął z kawałkiem cynku.
Oceń, które zdanie jest prawdziwe, a które fałszywe.
Zdanie do weryfikacji | Prawda | Fałsz |
Uczeń zastosował ochronę anodową. | □ | □ |
Po kilku dniach w probówce nr 1 uczeń zauważy brązowy nalot oznaczający rdzę. | □ | □ |
Stalowy gwóźdź pełni rolę anody w utworzonym ogniwie korozyjnym. | □ | □ |
Jeżeli zamiast płytki cynkowej zastosujemy drut wykonany z miedzi, korozja gwoździa zajdzie szybciej. | □ | □ |
Obok śrub statku zamontowano bloczki wykonane z cynku, zgodnie z grafiką zamieszczoną poniżej. Wyjaśnij jaki jest cel stosowania takiego bloczku.
Obok śrub statku zamontowano bloczki wykonane z cynku - zapoznaj się z opisem zdjęcia. Wyjaśnij jaki jest cel stosowania takiego bloczku.
Zaprojektuj doświadczenie, w którym wykażesz, że nikiel jest metalem bardziej aktywnym chemicznie niż miedź. Narysuj schematyczny rysunek, zapisz obserwacje i wnioski wraz z równaniami reakcji w formie cząsteczkowej i jonowej skróconej.