Grafika interaktywna
Dlaczego wraz ze zmianą stopnia utlenienia metalu w bloku d zmienia się charakter kwasowo‑zasadowy jego tlenków? Zapoznaj się z grafiką interaktywną przedstawiającą wzrost kwasowości i zasadowości na przykładzie tlenków wanadu. Kolejno przejdź do wykonania ćwiczeń.
Dlaczego wraz ze zmianą stopnia utlenienia metalu w bloku d zmienia się charakter kwasowo‑zasadowy jego tlenków? Zapoznaj się z opisem grafiki interaktywnej przedstawiającej wzrost kwasowości i zasadowości na przykładzie tlenków wanadu. Kolejno przejdź do wykonania ćwiczeń.
Jakie tlenki tworzy mangan? Czy tlenki manganu posiadają właściwości zasadowe, kwasowe, a może amfoteryczne? Co wpływa na zmianę charakteru chemicznego tych tlenków? Zapoznaj się z grafiką interaktywną przedstawiającą tlenki manganu na różnych stopniach utlenienia, a następnie wykonaj ćwiczenia.
Jakie tlenki tworzy mangan? Czy tlenki manganu posiadają właściwości zasadowe, kwasowe, a może amfoteryczne? Co wpływa na zmianę charakteru chemicznego tych tlenków? Zapoznaj się z opisem grafiki interaktywnej przedstawiającej tlenki manganu na różnych stopniach utlenienia, a następnie wykonaj ćwiczenia.
Przyporządkuj tlenki do odpowiedniej grupy.
tlenek wanadu(III), tlenek manganu(IV), tlenek manganu(III), tlenek manganu(II), tlenek wanadu(V), tlenek manganu(VII), tlenek wanadu(II), tlenek wanadu(IV)
Tlenki zasadowe | |
---|---|
Tlenki kwasowe | |
Tlenki amfoteryczne |
Zapisz równania reakcji chemicznych potwierdzających amfoteryczność tlenku manganu(IV).