Ilustracja interaktywna
Voici la semaine de Sabine. Quels jours elle aime ou elle n’aime pas ? Regarde les illustrations, écoute les paroles de la fille et fais les exercices.
Oto tydzień Sabine. Jakie dni lubi, a jakich nie lubi? Obejrzyj ilustracje, posłuchaj wypowiedzi dziewczyny i rozwiąż ćwiczenia.
ILUSTRACJA INTERAKTYWNA
Ilustracja interaktywna zatytułowana Le samedi de Sabine przedstawia siedem kolumn. Każda kolumna nazwana została dniem tygodnia:lundi, mardi, mercredi, jeudi, vendredi, samedi orazdimanche. W każdym okienku znajdują się zdjęcia symbolizujące rozmaite czynności. Okienka z dniami tygodnia są klikalne. Po kliknięciu w okienko pojawia się młoda, ubrana na czarno dziewczyna -Sabine. Ma średniej długości, ciemne włosy upięte z tyłu. Wraz z postacią pojawiają się dwa przyciski. Pierwszy uruchamia nagranie, a drugi transkrypcję.
LUNDI
Pierwsza kolumna zawiera dwa zdjęcia. Pierwsze z nich przedstawia klasyczny budzik, który wskazuje godzinę 5:50 rano. Drugie zdjęcie przedstawia zmiętą pościel. PostaćSabine ma opuszczony wzrok. Dziewczyna trzyma się za głowę.
Treść nagrania:
C’est le début de la semaine. Est‑ce que quelqu’un aime le lundi ? Moi, je n’aime pas le lundi parce que j’ai beaucoup de cours à l’école.
MARDI
Druga kolumna zawiera dwa zdjęcia. Pierwsza fotografia to zbliżenie na kartkę z działaniami matematycznymi, na której leży ołówek. Drugie zdjęcie przedstawia salę gimnastyczną z koszem do koszykówki.Sabine stoi wyprostowana i uśmiechnięta.
Treść nagrania:
J’aime le mardi parce que j’ai mes cours préférés : les mathématiques et l’EPS.
MERCREDI
Trzecia kolumna zawiera dwa zdjęcia. Na pierwszym widnieją rakiety tenisowe. Na drugim rakieta tenisowa stoi oparta o białą ławkę. Na ławce leży piłka do tenisa.Sabine ma uśmiech na twarzy, ma zaciśnięte dłonie na wysokości klatki piersiowej.
Treść nagrania:
Je n’ai pas de cours à l’école le mercredi. C’est normal en France. Par contre, j’ai mon cours de tennis. J’aime le mercredi !
JEUDI
Czwarta kolumna przedstawia dwa zdjęcia. Na pierwszym znajduje się antyczna budowla z kolumnami w stylu jońskim. Drugie zdjęcie to zbliżenie na figurki greckich wojowników. Mają oni włócznie, tarce i hełmy.Sabine stoi lekko uśmiechnięta.
Treść nagrania:
Je n’aime pas le jeudi parce que c’est le jour d’histoire et je n’aime pas l’histoire.
VENDREDI
Piąta kolumna zawiera dwa zdjęcia. Pierwsze przedstawia trzy nastolatki leżące obok siebie na łóżku z uniesionymi do góry nogami. Drugie zdjęcie przedstawia salę w kinie zapełnioną widzami.Sabine stoi uśmiechnięta w kciukiem uniesionym do góry.
Treść nagrania:
J’aime le vendredi parce que c’est la fin de la semaine d’école. Le vendredi, je passe le temps avec Anne et Laure. Elles sont mes amies.
SAMEDI
Szósta kolumna zawiera trzy zdjęcia. Pierwsze przedstawia otwartą książkę, drugie ubrudzone farbami pędzle, a trzecie zbliżenie na dłonie ułożone na klawiaturze laptopa.Sabine stoi uśmiechnięta z dłonią opartą o biodro.
Treść nagrania:
Qui n’aime pas le samedi ? Moi, j’aime le samedi parce que j’ai cours de dessin.
DIMANCHE
Siódma kolumna zawiera jedną ilustrację i dwa zdjęcia. Ilustracja przedstawia starszą parę na ławce w parku. Pierwsze zdjęcie przedstawia biegnącego psa średniej wielkości. Drugie zdjęcie przedstawia alejkę w parku.Sabine stoi roześmiana, z dłońmi na wysokości klatki piersiowej. Dodatkowo pojawiają się dwie inne postaci: starszy mężczyzna o siwych, krótkich włosach oraz starsza kobieta o białych, krótkich włosach. Obie postaci są uśmiechnięte, a mężczyzna wskazuje palcem przed siebie.
Treść nagrania:
Le dimanche est magnifique parce que je rends visite à mes grands‑parents. Ils ont un chien. Le chien s’appelle Chico.
Coche les bonnes réponses.
Zaznacz poprawne odpowiedzi.
Coche vrai ou faux.
Zaznacz prawda lub fałsz.
Réponds aux questions suivantes.
Odpowiedz na następujące pytania.
- Pourquoi Sabine aime le mercredi ?
- Pourquoi Sabine n’aime pas le jeudi ?
- Pourquoi Sabine aime le samedi ?