Ilustracja interaktywna
Keep your chin up! I'm all ears. Give me a hand, please. Where do these popular phrases come from? What’s the meaning behind them? Study the interactive illustration in this section to find out.
Głowa do góry! Zamieniam się w słuch. Pomóż mi proszę. Skąd pochodzą te popularne wyrażenia? Co oznaczają? Przenalizuj ilustrację w tej sekcji, żeby się tego dowiedzieć.

Match the words to their definitions.
Połącz wyrazy z ich definicjami.
Find the words listed below. Search up, down, forward, backward, and on the diagonal to find the hidden words.
Znajdź poniższe wyrazy. Możesz ich szukać pionowo, poziomo, od góry do dołu, od dołu do góry oraz na ukos.
Match the words with their translations.
Połącz wyrazy z ich tłumaczeniami.
Study the interactive illustration and do the exercises.

Zasób interaktywny dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D2BQBhZg6
Ilustracja interaktywna przedstawia rysunek chłopca stojącego w rozkroku, z rękami opuszczonymi i rozłożonymi na boki, ubranego w niebieskie majtki. Z siedmiu części ciała chłopca wychodzą linie zakończone szarymi kwadratami, w które wpisane są rysunki wskazywanych części ciała. Do każdej części ciała został przypisany jeden punkt interaktywny ponumerowany od 1 do 7. Po naciśnięciu każdego numeru można przeczytać nazwę oraz odsłuchać nagranie przypisane do danego punktu interaktywnego.
Transkrypcja do nagrań znajduje się poniżej.
Na lewo od chłopca widoczne są (od góry): rysunek głowy chłopca, do którego przypisano punkt interaktywny oznaczony numerem 1, pod którym znajduje się nagranie oraz napis: head; rysunek podbródka do którego przypisano punkt interaktywny oznaczony numerem 2, pod którym znajduje się nagranie oraz napis: chin; rysunek klatki piersiowej, do którego przypisano punkt interaktywny oznaczony numerem 5, pod którym znajduje się nagranie oraz napis: chest; oraz rysunek przedramienia, do którego przypisano punkt interaktywny oznaczony numerem 6, pod którym znajduje się nagranie oraz napis: arm.
Na prawo od chłopca widoczne są (od góry): rysunek uszu, do którego przypisano punkt interaktywny oznaczony numerem 3, pod którym znajduje się nagranie oraz napis: ears; rysunek ramienia, do którego przypisano punkt interaktywny oznaczony numerem 4, pod którym znajduje się nagranie oraz napis: shoulder; oraz rysunek dłoni, do którego przypisano punkt interaktywny oznaczony numerem 7, pod którym znajduje się nagranie oraz napis: hand.
Match parts of the words or phrases to create idioms.
Dopasuj do siebie podane zwroty tak, aby utworzyć idiomy.
Decide if the following sentences are true or false based on the information from the interactive illustration.
Zdecyduj, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe w oparciu o informację z ilustracji interaktywnej.
TRUEFALSE
2. The phrase “keep one’s chin up” comes from an American newspaper.
TRUEFALSE
3. Giving someone the cold shoulder is a part of an old custom.
TRUEFALSE
4. Shakespeare created the phrase “give someone a hand”.
TRUEFALSE
5. Two of the phrases come from famous authors.
TRUEFALSE
Write answers to the questions below in one sentence each.
Odpowiedz na poniższe pytania jednym zdaniem.
Complete the puzzles and write one‑sentence answers to questions about them.
Ułóż puzzle i odpowiedz pisemnie jednym zdaniem na dotyczące ich pytania.
The picture above symbolises a famous phrase. Who created it?
What idiom is this picture about?
What do we call the action in the picture?