bg‑azure

Do you enjoy running and jumping? If the answer is “yes,” track and field is for you! Study the interactive illustration in this section to learn about long jump, relay race and 800 metre race.

Lubisz biegać i skakać? Jeśli odpowiedź brzmi „tak”, lekkoatletyka jest dla ciebie! Zapoznaj się z ilustracją interaktywną w tej sekcji, aby dowiedzieć się co nieco o skoku w dal, sztafecie i biegu na 800 metrów.

Exercise 1

Match the words connected with sports with their Polish translations.

Połącz wyrazy związane ze sportem z ich polskimi tłumaczeniami.

R1P0AHf8QLVXm
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Study the picture and do the exercises below.

Przestudiuj ilustrację i wykonaj poniższe ćwiczenia.

R6M0HWhiaEYKB1
Ilustracja interaktywna składa się z trzech grafik, które ilustrują kolejne etapy wykonywania trzech różnych sportów. Na wszystkich grafikach znajduje się łącznie dwanaście punktów interaktywnych prowadzących do plików audio, a transkrypcje tych nagrań znajdują się poniżej ilustracji. Pierwsza grafika, zatytułowana Long jump, przedstawia chłopca o imieniu Matt, który wykonuje skok w dal. Ukazane są kolejne etapy: Matt stoi na bieżni, bierze rozbieg, skacze na tle czarnej taśmy z opisanymi odległościami, a następnie stoi wyprostowany. Grafika zawiera pięć punktów interaktywnych. Druga grafika, zatytułowana 800 metre race, przedstawia dziewczynę o imieniu Sadie, która przygotowuje się do startu w biegu na 800 metrów. Widać ją w blokach startowych, biegnącą po bieżni, aż do momentu, w którym zatrzymuje się na odległości oznaczonej jako "800 metrów". Do tej grafiki przypisano cztery punkty interaktywne. Trzecia grafika, zatytułowana Relay race, przedstawia czterech chłopców, którzy startują w sztafecie. Widać dwóch z nich, którzy przekazują sobie pałeczkę w trakcie biegu, a także chłopca o imieniu Tom, biegnącego sprintem z pałeczką w dłoni. Grafika zawiera trzy punkty interaktywne.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSKRYPTazurewhite
Exercise 2

What does each person do? Drag elements under the right names. 

Co robi każda z osób? Przeciągnij elementy pod odpowiednie imiona.

R16Sxsy1LsgwA
Matt Możliwe odpowiedzi: 1. practices jumping, 2. has to be smart about running, 3. practices running with others, 4. wants to be the best, 5. practices running alone, 6. trains every day, 7. gives something to others Sadie Możliwe odpowiedzi: 1. practices jumping, 2. has to be smart about running, 3. practices running with others, 4. wants to be the best, 5. practices running alone, 6. trains every day, 7. gives something to others Tom Możliwe odpowiedzi: 1. practices jumping, 2. has to be smart about running, 3. practices running with others, 4. wants to be the best, 5. practices running alone, 6. trains every day, 7. gives something to others
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 3

Click on the picture and decide if the following sentences are true or false.

Kliknij w ilustrację, a następnie zdecyduj, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe.

RSiHkU2iFvQTc
1. Matt thinks the jump should be high and not long. TRUEFALSE
2. It takes practice to be good at high jumping. TRUEFALSE
3. Sadie starts running faster at 200 meters. TRUEFALSE
4. Sadie always finishes the race first. TRUEFALSE
5. Each person on Tom's team runs 400 meters. TRUEFALSE
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 4

Drag and drop the words to complete the sentences below.

Przeciągnij wyrazy do odpowiednich luk, żeby uzupełnić poniższe zdania.

RmVJQxdcLqrY9
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.