Ilustracja interaktywna
You are going to see people who are talking about their diet. They are going to tell you what food they eat and what they can replace animal products with to cook delicious dishes. Have a look at the illustration below.
Zobaczysz teraz ludzi, którzy opowiadają o swojej diecie. Dowiesz się od nich, jakie jedzenie spożywają i czym zastępują mięso, aby móc przygotowywać pyszne posiłki. Spójrz na poniższe ilustracje.

Work with the interactive illustration and do the exercises below.

Zasób interaktywny dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DXydnYbLr
Grafika składa się z 4 zdjęć ułożonych w kwadracie związanych z tematyką jedzenia. Grafika posiada cztery punkty interaktywne, po naciśnięciu których pojawia się nagranie. Transkrypcja do nagrań znajduje się poniżej.
AMAYA
Zdjęcie nr 1 przedstawia młodą kobietę biorącą kęs kanapki.
ELLIS
Zdjęcie nr 2 przedstawia młodego ciemnowłosego mężczyznę krojącego warzywa przy kuchennym blacie.
HARRY
Zdjęcie nr 3 przedstawia młodego ciemnowłosego mężczyznę mieszającego jedzenie na głębokiej patelni, stojącej na płycie indukcyjnej.
SUZANNE
Zdjęcie nr 4 przedstawia młodą ciemnoskórą kobietę o długich czarnych kręconych włosach, w kapeluszu z dużym rondem. Kobieta stoi zwrócona twarzą w kierunku słońca.
2. Amaya consumes tempeh because it is rich in sodiumproteincarbohydrates.
3. According to Ellis, he often has vegetables as they contain fibrecarbohydratesproteins.
4. One of the best recipes that Ellis found was for fermented tofutofu scrambletofu pâté.
5. Instead of pork chops, Harry enjoys eating flax seedslentil pâtéoyster mushrooms.
6. Harry substitutes gelatin with agarflax seedsapple mousse.
7. Suzanne’s meals are mostly cookedrarely cookedprocessed.
8. In her diet Suzanne includes legumesalgaeyeast flakes for the cheesy flavour.