bg‑blue

Découvre les notes de Chloé.

Zapoznaj się z notatkami Chloé.

1
1
Ri9xOthDn6Egr
Ilustracja interaktywna 1. {audio}, 2. {audio}J’ai choisi :1, 3. Je sais que ma famille d’accueil compte 4 personnes. La maman, le papa et deux adolescents : le fils s’appelle Dominique et la fille s’appelle Monique.{audio}2, 4. {audio}, 5. Bien sûr, je vais préparer toutes les choses nécessaires comme des vêtements et des manuels. De plus, je veux prendre avec moi :3, 6. Oui, je suis excitée et ravie, mais aussi un peu stressée. Et j’ai peur parce que c’est mon premier échange scolaire., 7. {audio}, 8. C’est le grand jour. On part de Lyon à 8 heures du matin. Tous les élèves vont en train. Notre école a acheté des billets. 4, 9. {audio}
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

ILUSTRACJA INTERAKTYWNA

Ilustracja przedstawia dwie strony z notatnika Chloé. Są one zapełnione notatkami oraz rysunkami. Po lewej stronie u góry widnieje napis na tle wstążki A faire, pod spodem są wymienione punkty: 1. préparer la présentation sur la ville, 2. acheter de petits cadeaux, 3. préparer les documents, 4. faire la valise. Pod punktami zanotowano: 29.03.2021 Le départ. Strona z punktami jest ozdobiona rysunkami budynku, kartek, zeszytu, walizki i samochodu. Po prawej stronie na samej górze znajduje się ozdobny napis: Ne t'inquiète pas, Chloé. Pod spodem w ramce znajdują się notatki zatytułowane Nouvelle aventure - mes sentiments. Pod spodem od strzałek wymienione są następujące uczucia: excitation, crainte, joie, curiosité. Na dole po prawej stronie znajduje się rysunek wieży Eiffla oraz napis Paris, j'arrive !. Strona ozdobiona jest motywami roślinnymi. Po kliknięciu na każdy z zaznaczonych elementów podświetla się inna część ilustracji.

A FAIRE

Po kliknięciu pierwszego przycisku pojawia się nagranie do odłuchu o treści: J'ai tant de choses a faire ! Je ne veux rien oublier !

PREPARER LA PRESENTATION SUR LA VILLE

Po kliknięciu drugiego przycisku pojawia się nagranie oraz kolaż. Treść nagrania: Mes copains et moi, nous devons préparer la présentation sur notre ville. Nous habitons à Lyon. Chaque élève doit présenter ses endroits préférés. J’ai choisi... Kolaż jest zatutułowany: La grande roue de Lyon sur la place Bellecour. Przedstawia on trzy zdjęcia z Lyonu. Na pierwszym widoczne są dachy starych kamienic oraz gotyckiej katedry. Na drugim zdjęciu widać ozdobną bramę prowadzącą do parku, ze złotymi okuciami, na ścieżce widoczni są spacerujący ludzie, a środkiem głównej alei jedzie pociąg na kółkach służący do obwożenia turystów i dzieci dookoła parku. Na trzecim zdjęciu widać wysokie młyńskie koło w starym stylu z przykrytymi daszkiem wagonikami.

ACHETER DE PETITS CADEAUX

Po kliknięciu trzeciego przycisku widoczne jest nagranie oraz zdjęcie podpisane porte‑cles. Treść nagrania: Je sais que ma famille d’accueil compte 4 personnes. La maman, le papa et deux adolescents : le fils s’appelle Dominique et la fille s’appelle Monique. Qu’est‑ce que je peux acheter pour ma famille d’accueil ? Je pense que je vais choisir quelque chose lié à ma ville. Des porte‑clés peut‑être ? Zdjęcie przedstawia dwie zawieszki do breloczka: jedna ma kształt dwóch wisienek na szypułce z listkiem, druga – zielonego trampka. Powyżej zawieszek widoczne są nierozkwitnięte kwaty o kremowo białych pąkach.

PREPARER LES DOCUMENTS

Po kliknięciu czwartego przycisku pojawia się nagranie o następującej treści: Ma pièce d’identité, ma candidature pour le programme Erasmus+, et – bien sûr – l’acceptation au programme. Je dois montrer ces documents à l’école d’accueil.

FAIRE LA VALISE

Po kliknięciu piątego przycisku pojawia się nagranie i kolaż. Treść nagrania: Bien sûr, je vais préparer toutes les choses nécessaires comme des vêtements et des manuels. De plus, je dois prendre avec moi. Kolaż przedstawia trzy podpisane zdjęcia: na pierwszym widać fragment laptopa z podpisem Mon ordi et mon journal intime, na drugim widoczny jest aparat fotograficzny (lustrzanka) z podpisem Un appareil photo, na trzecim widoczy jest stos kilku książek, które podtrzymuje dłoń. Podpis: Quelques romans.

NOUVELLE AVENTURE – MES SENTIMENTS

Po kliknięciu szóstego przycisku pojawia się nagranie o treści: Oui, je me sens excitée et ravie, mais aussi un peu stressée. Et j’ai peur, parce que c’est mon premier échange scolaire.

NE T'INQUIETE PAS, CHLOE !

Po kliknięciu siódmego przycisku pojawia się nagranie o treści: Un peu de motivation. Je me dis que tout ira bien. Il n'y a rien à craindre. Ça va être une grande aventure !

29.03.2021 LE DEPART

Po kliknięciu ósmego przycisku pojawia się nagranie i kolaż. Treść nagrania: C’est le grand jour. On part de Lyon à 8 heures du matin. Tous les élèves vont en train. Notre école a acheté des billets. Ah, je me sens tellement heureuse !. Kolaż przedstawia dwa zdjęcia. Na pierwszym jest widoczny nowoczesny, przeszkolny budynek dworca La gare de Lyon‑Part‑Dieu. Przed dworcem widać dwie taksówki oraz kilka osób. W centralnym miejscu fasady głównej widoczny jest zegar. Na drugim zdjęciu widoczny jest stary budynek dworca Paris gare de Lyon, z wieżą zegarową i bogatymi zdobieniami na fasadzie bocznej. Przed dworcem widać grupę ludzi idących z walizkami.

PARIS, J'ARRIVE !

Po kliknięciu dziewiątego przycisku pojawia się nagranie o treści: Et voilà, tout est prêt. J’ai fait ma valise et j’ai préparé la présentation sur ma ville. J’ai mes documents et mon billet de train.

Activité 1

Coche la bonne réponse. Définis la nature du document. C'est :

Zaznacz właściwą odpowiedź. Określ pochodzenie dokumentu. To jest:

R1aOVxyAleVfz
Możliwe odpowiedzi: 1. un journal intime de Chloé., 2. un blog personnel., 3. un article., 4. un cahier d’école.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Activité 2

Comment Chloé se sent‑elle avant de partir ? Identifie ses sentiments et coche les bonnes réponses.

Jak czuje się Chloé przed wyjazdem? Zidentyfikuj jej uczucia i zaznacz prawidłowe odpowiedzi.

RQ3TPSGZ1iMoG
Comment Chloé se sent-elle avant de partir? Identifier ses sentiments: coche les bonnes reponses. Możliwe odpowiedzi: 1. bon, 2. mal
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Activité 3

Coche vrai ou faux.

Zaznacz prawda lub fałsz.

RIE2z1tDtQV1H
Łączenie par. . Chloé part le 29 mars 2021.. Możliwe odpowiedzi: VRAI, FAUX. Chloé va présenter cinq endroits préférés dans sa ville.. Możliwe odpowiedzi: VRAI, FAUX. Chloé va à Paris en avion.. Możliwe odpowiedzi: VRAI, FAUX. Chloé va de la Gare de Lyon-Part-Dieu à Paris-Gare-de-Lyon.. Możliwe odpowiedzi: VRAI, FAUX
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Activité 4

Chloé a peur d'oublier quelque chose d'important. Rappelle‑lui ce qu'elle doit faire avant de partir.

Chloé boi się, że zapomni o czymś ważnym. Przypomnij jej, co powinna zrobić przed wyjazdem.

R12t4KyTuWTW8
(Uzupełnij).
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.