Polecenie 1

Zapoznaj się z infografiką przedstawiającą wyrażone w procentach wykorzystanie silników używanych do tworzenia gier dostępnych na platformie Steam (dane z 2019 roku). Scharakteryzuj na jej podstawie strukturę rynku gier. Weź pod uwagę mnogość i popularność silników, zastanów się nad kwestią monopolu w branży. Poszukaj informacji na temat własnych silników stworzonych przez studia.

RIcgduhu0P3kM1
Wykres. Gry na platformie Steam zbudowane za pomocą wybranych silników gier. Lista elementów:
  • Unreal Engine; Wartość: 25.6; Udział procentowy: 23,9%
  • Unity; Wartość: 13.2; Udział procentowy: 12,3%
  • Source; Wartość: 4; Udział procentowy: 3,7%
  • Cryengine; Wartość: 3.5; Udział procentowy: 3,3%
  • Gamebryo; Wartość: 3.2; Udział procentowy: 3%
  • IW; Wartość: 2.9; Udział procentowy: 2,7%
  • Anwil; Wartość: 2.5; Udział procentowy: 2,3%
  • id Tech; Wartość: 1.7; Udział procentowy: 1,6%
  • Essence; Wartość: 1.1; Udział procentowy: 1%
  • Clausewitz; Wartość: 1; Udział procentowy: 0,9%
  • inne silniki; Wartość: 48.4; Udział procentowy: 45,2%
Oprac. na podst.: Mracus Toftedahl, Which are the most commonly used Game Engines?, dostępny w internecie: gamasutra.com [dostęp 30.07.2021r.].
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., 30.09.2019, licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 1
R1qaSZkt8pekY
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Ćwiczenie 2
REJEctnYINi22
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.