Infografika
Polecenie 1
Zapoznaj się z infografiką przedstawiającą wyrażone w procentach wykorzystanie silników używanych do tworzenia gier dostępnych na platformie Steam (dane z 2019 roku). Scharakteryzuj na jej podstawie strukturę rynku gier. Weź pod uwagę mnogość i popularność silników, zastanów się nad kwestią monopolu w branży. Poszukaj informacji na temat własnych silników stworzonych przez studia.
- Unreal Engine; Wartość: 25.6; Udział procentowy: 23,9%
- Unity; Wartość: 13.2; Udział procentowy: 12,3%
- Source; Wartość: 4; Udział procentowy: 3,7%
- Cryengine; Wartość: 3.5; Udział procentowy: 3,3%
- Gamebryo; Wartość: 3.2; Udział procentowy: 3%
- IW; Wartość: 2.9; Udział procentowy: 2,7%
- Anwil; Wartość: 2.5; Udział procentowy: 2,3%
- id Tech; Wartość: 1.7; Udział procentowy: 1,6%
- Essence; Wartość: 1.1; Udział procentowy: 1%
- Clausewitz; Wartość: 1; Udział procentowy: 0,9%
- inne silniki; Wartość: 48.4; Udział procentowy: 45,2%
Oprac. na podst.: Mracus Toftedahl, Which are the most commonly used Game Engines?, dostępny w internecie: gamasutra.com [dostęp 30.07.2021r.].
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., 30.09.2019, licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 2