Schemat przedstawia podział ról w projekcie IT . Schemat ma trzy rzędy. Pierwszy rząd (od góry) od lewej strony: Zarząd IT (ikona ludzików), Project Manager (ikona zeszytu), Team Leader (ikona kalkulatora), programista (ikona laptopa), tester (ikona lupy). Pomiędzy każdym kolejnym elementem są strzałki w dwie strony. Poniżej napis Scrum Master (ikona parasola). Od napisu strzałka ku górze do pierwszego rzędu. Od Scrum Master strzałka do ostatniego rzędu. Tam od lewej strony: Grafik (ikona pędzla i palety), Marketingowiec, dział PR (ikona aparatu fotograficznego), Szkoleniowiec IT , handlowiec (ikona tablicy do pisania) - pomiędzy kolejnymi elementami strzałki skierowane w dwie strony.
Scrum Master : pomaganie Project Managerowi w tworzeniu i udoskonalaniu projektu,
dbanie o wykonanie zadań w określonym czasie, usuwanie wszelkich czynników rozpraszających czy blokujących pracę zespołu, upewnianie się na bieżąco, że zespół wypełnia swoje zobowiązania, stworzenie przyjaznego środowiska dla całego zespołu, motywowanie całego zespołu do pracy, do raportowania postępów w realizacji projektu.
Project Manager : osoba zarządzająca projektem, zaangażowana w każdą fazę developmentu, od planowania, poprzez produkcję rozwiązania i proces wdrożenia, opracowuje plan projektu, wdraża go, pilnuje, aby poszczególne etapy przebiegały zgodnie z założonymi wytycznymi.
Team Leader : planowanie działań zespołu, rozwiązywanie sporów między pracownikami, nadzór nad realizowaniem zadań członków zespołu, motywowanie i wspieranie pracowników, reprezentowanie zespołu przed innymi działami w strukturach przedsiębiorstwa, prowadzenie regularnych spotkań indywidualnych ze wszystkimi członkami zespołu, wyznaczanie celów dla całego zespołu, rekrutacja nowych pracowników, onboarding nowych pracowników, monitorowanie wyników zespołu, raportowanie do przełożonego.
Programista, deweloper: pisanie programów komputerowych w języku oprogramowania (C , C++ , C# , Java , Python ), tworzenie aplikacji (np. webowych , mobilnych), wykonywanie specjalistycznych zadań w obrębie tworzonego kodu (projektowanie oprogramowania, inżynieria oprogramowania, analiza systemów, projektowanie stron internetowych przez webmasterów ).
Tester: znalezienie sprzeczności w wymaganiach na etapie powstawania specyfikacji, wyszukiwanie potencjalnych luk oraz błędów (bugów ) w kodzie, wskazywanie efektywnych rozwiązań, które mogą pomóc użytkownikowi w korzystaniu z programu.
Grafik: tworzenie projektów graficznych i ich realizacja, graficzna obróbka zdjęć, przygotowywanie materiałów do druku, projektowanie logotypów, kreowanie graficznego wizerunku firmy, wizualizowanie i opracowywanie materiałów marketingowych, prowadzenie dokumentacji i archiwum prac graficznych.
Marketingowiec, Dział PR: ocena efektywności strategii reklamowej,planowanie i realizacja kampanii wizerunkowej, category management (dostosowanie asortymentu i promocji do sposobu myślenia konsumentów), obsługa social mediów, wsparcie sprzedaży, m.in. poprzez przygotowanie materiałów reklamowych, współpraca ze specjalistami lub z firmami zewnętrznymi, budowanie wizerunku firmy i produktu „na zewnątrz”, również poprzez korzystanie ze specjalistycznych agencji reklamowych ( public relations ).
Marketingowiec, Dział PR: przeszkolenie użytkowników z zakresu działania danej aplikacji, platformy, pomoc przy wdrożeniu produktu, pomoc przy prezentacji oprogramowania lub kolejnego etapu pracy nad projektem, zaprezentowanie oferty handlowej klientom, budowanie siatki kontaktów biznesowych, merytoryczne eksponowanie produktu przed potencjalnymi nabywcami.
Schemat przedstawia podział ról w projekcie IT . Schemat ma trzy rzędy. Pierwszy rząd (od góry) od lewej strony: Zarząd IT (ikona ludzików), Project Manager (ikona zeszytu), Team Leader (ikona kalkulatora), programista (ikona laptopa), tester (ikona lupy). Pomiędzy każdym kolejnym elementem są strzałki w dwie strony. Poniżej napis Scrum Master (ikona parasola). Od napisu strzałka ku górze do pierwszego rzędu. Od Scrum Master strzałka do ostatniego rzędu. Tam od lewej strony: Grafik (ikona pędzla i palety), Marketingowiec, dział PR (ikona aparatu fotograficznego), Szkoleniowiec IT , handlowiec (ikona tablicy do pisania) - pomiędzy kolejnymi elementami strzałki skierowane w dwie strony.
Scrum Master : pomaganie Project Managerowi w tworzeniu i udoskonalaniu projektu,
dbanie o wykonanie zadań w określonym czasie, usuwanie wszelkich czynników rozpraszających czy blokujących pracę zespołu, upewnianie się na bieżąco, że zespół wypełnia swoje zobowiązania, stworzenie przyjaznego środowiska dla całego zespołu, motywowanie całego zespołu do pracy, do raportowania postępów w realizacji projektu.
Project Manager : osoba zarządzająca projektem, zaangażowana w każdą fazę developmentu, od planowania, poprzez produkcję rozwiązania i proces wdrożenia, opracowuje plan projektu, wdraża go, pilnuje, aby poszczególne etapy przebiegały zgodnie z założonymi wytycznymi.
Team Leader : planowanie działań zespołu, rozwiązywanie sporów między pracownikami, nadzór nad realizowaniem zadań członków zespołu, motywowanie i wspieranie pracowników, reprezentowanie zespołu przed innymi działami w strukturach przedsiębiorstwa, prowadzenie regularnych spotkań indywidualnych ze wszystkimi członkami zespołu, wyznaczanie celów dla całego zespołu, rekrutacja nowych pracowników, onboarding nowych pracowników, monitorowanie wyników zespołu, raportowanie do przełożonego.
Programista, deweloper: pisanie programów komputerowych w języku oprogramowania (C , C++ , C# , Java , Python ), tworzenie aplikacji (np. webowych , mobilnych), wykonywanie specjalistycznych zadań w obrębie tworzonego kodu (projektowanie oprogramowania, inżynieria oprogramowania, analiza systemów, projektowanie stron internetowych przez webmasterów ).
Tester: znalezienie sprzeczności w wymaganiach na etapie powstawania specyfikacji, wyszukiwanie potencjalnych luk oraz błędów (bugów ) w kodzie, wskazywanie efektywnych rozwiązań, które mogą pomóc użytkownikowi w korzystaniu z programu.
Grafik: tworzenie projektów graficznych i ich realizacja, graficzna obróbka zdjęć, przygotowywanie materiałów do druku, projektowanie logotypów, kreowanie graficznego wizerunku firmy, wizualizowanie i opracowywanie materiałów marketingowych, prowadzenie dokumentacji i archiwum prac graficznych.
Marketingowiec, Dział PR: ocena efektywności strategii reklamowej,planowanie i realizacja kampanii wizerunkowej, category management (dostosowanie asortymentu i promocji do sposobu myślenia konsumentów), obsługa social mediów, wsparcie sprzedaży, m.in. poprzez przygotowanie materiałów reklamowych, współpraca ze specjalistami lub z firmami zewnętrznymi, budowanie wizerunku firmy i produktu „na zewnątrz”, również poprzez korzystanie ze specjalistycznych agencji reklamowych ( public relations ).
Marketingowiec, Dział PR: przeszkolenie użytkowników z zakresu działania danej aplikacji, platformy, pomoc przy wdrożeniu produktu, pomoc przy prezentacji oprogramowania lub kolejnego etapu pracy nad projektem, zaprezentowanie oferty handlowej klientom, budowanie siatki kontaktów biznesowych, merytoryczne eksponowanie produktu przed potencjalnymi nabywcami.
Źródło: Contentplus .pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.