Komunikacja radiowa koordynatora rejsu z dyżurnym portu lotniczego w sytuacji problemowej
Słownik pojęć do e‑materiału
E-materiały do kształcenia zawodowego
Obsługa samolotu na płycie lotniska
Obsługa operacyjna portu lotniczego i współpraca ze służbami żeglugi powietrznej — Technik lotniskowych służb operacyjnych
bg‑azure
Interaktywne materiały sprawdzające
Ćwiczenie 1. - Dokumentacja, zadania i urządzenia na płycie lotniska
Ćwiczenie 1. - Dokumentacja, zadania i urządzenia na płycie lotniska3DgxSiKVJi
Dokumentacja, zadania i urządzenia na płycie lotniska1570Gratulacje, udało ci się zaliczyć test! Znasz się na dokumentacji, zadaniach i urządzeniach na płycie lotniska.Niestety, nie udało ci się zaliczyć testu. Wróć do materiałów multimedialnych w tym materiale i spróbuj ponownie.
Test
Dokumentacja, zadania i urządzenia na płycie lotniska
Liczba pytań:
10
Limit czasu:
15 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Dokumentacja, zadania i urządzenia na płycie lotniska
Pytanie
1/10
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Zaznacz prawidłową odpowiedź. Do sprzętu GSE przeznaczonego do załadunku bagaży do samolotu zaliczamy Możliwe odpowiedzi: 1. taśmy bagażowe, 2. agregat prądotwórczy, 3. schody samojezdne, 4. kontenery, 5. wóz asenizacyjny
Zaznacz prawidłową odpowiedź. Który z poniżej przedstawionych sprzętów stosuje się do zwalczania oblodzenia pasów startowych, dróg kołowania i płyt postojowych lotniska?
Zaznacz prawidłową odpowiedź. Który z poniżej przedstawionych sprzętów stosuje się do zwalczania oblodzenia pasów startowych, dróg kołowania i płyt postojowych lotniska?
Zaznacz wszystkie prawidłowe odpowiedzi. Który sprzęt wykorzystywany jest do obsługi samolotu na płycie lotniska?
Zaznacz wszystkie prawidłowe odpowiedzi. Który sprzęt wykorzystywany jest do obsługi samolotu na płycie lotniska?
Wybierz te dokumenty, w których należy uwzględnić transport zwierzęcia w luku bagażowym (AVI) samolotu. Możliwe odpowiedzi: 1. AWB, 2. NOTOC, 3. LIR, 4. Shipper’s Declaration for Dangerous Goods
Zaznacz wszystkie prawidłowe odpowiedzi. Które sprzęty należy do Ground Service Equipment (GSE)? Możliwe odpowiedzi: 1. Wodniarka, 2. Taśmociąg, 3. Push-back, 4. Schody samojezdne, 5. Wóz asenizacyjny, 6. Maszyna do usuwania śladów olejowych, 7. Pług wirnikowy, 8. Urządzenie do usuwania gumy z drogi startowej, 9. Pług śnieżny
Zaznacz wszystkie prawidłowe odpowiedzi. Których sprzętów należy użyć w celu oczyszczenia nawierzchni drogi startowej i dróg kołowania? Możliwe odpowiedzi: 1. Maszyna do usuwania śladów olejowych, 2. Urządzenie do usuwania gumy z drogi startowej, 3. Pług śnieżny, 4. Wysokowydajne oczyszczarki z dmuchawą, 5. Polewarko-zmywarka, 6. Wodniarka, 7. Ambulift, 8. Taśmociąg, 9. Push-back, 10. Schody samojezdne, 11. Wóz asenizacyjny, 12. Pojazd ratowniczo-gaśniczy
Wybierz poprawną odpowiedź. LIR to skrót dokumentu o nazwie Możliwe odpowiedzi: 1. Instrukcja załadunku, 2. Airway Bill, 3. List przewozowy, 4. Special Load Notification to Captain
Wskaż prawidłową odpowiedź. Który pracownik lotniska posługuje się sprzętem przedstawionym na ilustracji w realizacji codziennych zadań zawodowych?
Wskaż prawidłową odpowiedź. Który pracownik lotniska posługuje się sprzętem przedstawionym na ilustracji w realizacji codziennych zadań zawodowych?
Zaznacz wszystkie poprawne zadania właściwe dla Kierownika zmiany działu operacyjnego. Możliwe odpowiedzi: 1. organizowanie, 2. nadzorowanie i koordynowanie prac związanych z obsługą operacyjną samolotów na płycie lotniska, 3. kontrolowanie pracowników w zakresie prawidłowego wykonywania obowiązków, 4. odprawa biletowo-bagażowa pasażerów, 5. wykonywanie załadunku bagaży, ładunków i poczty zgodnie z instrukcją LIR
Wskaż poprawną odpowiedź. Za organizowanie, nadzorowanie i koordynowanie prac związanych z pełną obsługą operacyjną samolotów na płycie lotniska i kontrolowaniem pracowników w zakresie prawidłowego wykonywania obowiązków odpowiedzialny jest Możliwe odpowiedzi: 1. kierownik zmiany działu operacyjnego, 2. koordynator rejsu, 3. kierownik załadunku
Dokumentacja, zadania i urządzenia na płycie lotniska2070Gratulacje, udało ci się zaliczyć test! Znasz się na dokumentacji, zadaniach i urządzeniach na płycie lotniska.Niestety, nie udało ci się zaliczyć testu. Wróć do materiałów multimedialnych w tym materiale i spróbuj ponownie.
Test
Dokumentacja, zadania i urządzenia na płycie lotniska
Liczba pytań:
8
Limit czasu:
20 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Dokumentacja, zadania i urządzenia na płycie lotniska
Pytanie
1/8
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Do sprzętu GSE przeznaczonego do załadunku bagaży do samolotu zaliczamy: Możliwe odpowiedzi: 1. taśmy bagażowe, 2. agregat prądotwórczy, 3. schody samojezdne, 4. kontenery, 5. wóz asenizacyjny
Wybierz te dokumenty, w których należy uwzględnić transport zwierzęcia w luku bagażowym (AVI) samolotu. Możliwe odpowiedzi: 1. AWB, 2. NOTOC, 3. LIR, 4. Shipper’s Declaration for Dangerous Goods
Który sprzęt należy do Ground Service Equipment (GSE)? Możliwe odpowiedzi: 1. Wodniarka, 2. Taśmociąg, 3. Push-back, 4. Schody samojezdne, 5. Wóz asenizacyjny, 6. Maszyna do usuwania śladów olejowych, 7. Pług wirnikowy, 8. Urządzenie do usuwania gumy z drogi startowej, 9. Pług śnieżny
Który sprzęt należy użyć w celu oczyszczenia nawierzchni drogi startowej i dróg kołowania? Możliwe odpowiedzi: 1. Maszyna do usuwania śladów olejowych, 2. Urządzenie do usuwania gumy z drogi startowej, 3. Pług śnieżny, 4. Wysokowydajne oczyszczarki z dmuchawą, 5. Polewarko-zmywarka, 6. Wodniarka, 7. Ambulift, 8. Taśmociąg, 9. Push-back, 10. Schody samojezdne, 11. Wóz asenizacyjny, 12. Pojazd ratowniczo-gaśniczy
Wybierz poprawną odpowiedź. LIR to skrót dokumentu o nazwie: Możliwe odpowiedzi: 1. Instrukcja załadunku, 2. Airway Bill, 3. List przewozowy, 4. Special Load Notification to Captain
Wskaż, który pracownik lotniska posługuje się słuchawkami nausznymi z mikrofonem i anteną w realizacji codziennych zadań zawodowych?
Zaznacz poprawne zadania właściwe dla Kierownika zmiany działu operacyjnego: Możliwe odpowiedzi: 1. organizowanie, 2. nadzorowanie i koordynowanie prac związanych z obsługą operacyjną samolotów na płycie lotniska, 3. kontrolowanie pracowników w zakresie prawidłowego wykonywania obowiązków, 4. odprawa biletowo-bagażowa pasażerów, 5. wykonywanie załadunku bagaży, ładunków i poczty zgodnie z instrukcją LIR
Wskaż poprawną odpowiedź. Za organizowanie, nadzorowanie i koordynowanie prac związanych z pełną obsługą operacyjną samolotów na płycie lotniska i kontrolowaniem pracowników w zakresie prawidłowego wykonywania obowiązków odpowiedzialny jest: Możliwe odpowiedzi: 1. kierownik zmiany działu operacyjnego, 2. koordynator rejsu, 3. kierownik załadunku
Ćwiczenie 2. - Konserwacja drogi startowej
Ćwiczenie 2. - Konserwacja drogi startowej1DgxSiKVJi
R1BHhA64TIr7C1
Wskaż wszystkie sprzęty wykorzystywane do konserwacji, oczyszczania lub odśnieżania nawierzchni lotniska.
Wskaż wszystkie sprzęty wykorzystywane do konserwacji, oczyszczania lub odśnieżania nawierzchni lotniska.
R1XIXqe7XKOXJ1
Zaznacz wszystkie prawidłowe odpowiedzi. Których urządzeń używa się do utrzymania i konserwacji drogi startowej?
Ćwiczenie 3. - Obsługa statku powietrznego
Ćwiczenie 3. - Obsługa statku powietrznego2DgxSiKVJi
RrXhOrVRRu1HB2
grupa 1 Możliwe odpowiedzi: 1. element 3 grupy 1, 2. element 4 grupy 1, 3. element 1 grupy 2, 4. element 2 grupy 2, 5. element 3 grupy 2, 6. element 1 grupy 1, 7. element 2 grupy 1 grupa 2 Możliwe odpowiedzi: 1. element 3 grupy 1, 2. element 4 grupy 1, 3. element 1 grupy 2, 4. element 2 grupy 2, 5. element 3 grupy 2, 6. element 1 grupy 1, 7. element 2 grupy 1
grupa 1 Możliwe odpowiedzi: 1. element 3 grupy 1, 2. element 4 grupy 1, 3. element 1 grupy 2, 4. element 2 grupy 2, 5. element 3 grupy 2, 6. element 1 grupy 1, 7. element 2 grupy 1 grupa 2 Możliwe odpowiedzi: 1. element 3 grupy 1, 2. element 4 grupy 1, 3. element 1 grupy 2, 4. element 2 grupy 2, 5. element 3 grupy 2, 6. element 1 grupy 1, 7. element 2 grupy 1
RXnURbF8VwgBn2
LIR Możliwe odpowiedzi: 1. podpis wystawcy instrukcji załadunku, 2. data wystawienia dokumentu, 3. nazwa i adres odbiorcy, 4. numer rejsu, 5. numer rejsu, 6. ilość bagaży w luku bagażowym, 7. numer listu przewozowego, 8. numer rachunku wysyłającego, 9. data wystawienia dokumentu, 10. waga poczty w luku bagażowym AWB Możliwe odpowiedzi: 1. podpis wystawcy instrukcji załadunku, 2. data wystawienia dokumentu, 3. nazwa i adres odbiorcy, 4. numer rejsu, 5. numer rejsu, 6. ilość bagaży w luku bagażowym, 7. numer listu przewozowego, 8. numer rachunku wysyłającego, 9. data wystawienia dokumentu, 10. waga poczty w luku bagażowym
LIR Możliwe odpowiedzi: 1. podpis wystawcy instrukcji załadunku, 2. data wystawienia dokumentu, 3. nazwa i adres odbiorcy, 4. numer rejsu, 5. numer rejsu, 6. ilość bagaży w luku bagażowym, 7. numer listu przewozowego, 8. numer rachunku wysyłającego, 9. data wystawienia dokumentu, 10. waga poczty w luku bagażowym AWB Możliwe odpowiedzi: 1. podpis wystawcy instrukcji załadunku, 2. data wystawienia dokumentu, 3. nazwa i adres odbiorcy, 4. numer rejsu, 5. numer rejsu, 6. ilość bagaży w luku bagażowym, 7. numer listu przewozowego, 8. numer rachunku wysyłającego, 9. data wystawienia dokumentu, 10. waga poczty w luku bagażowym
R1L3Ue4kcVqq12
c. Wskaż wyposażenie i ubiór odpowiedni dla Koordynatora rejsu i Kierownika załadunku. Koordynator rejsu: Możliwe odpowiedzi: 1. buty z podeszwą antypoślizgową oraz wzmocnieniami, 2. zimą – ocieplana kurtka z elementami odblaskowymi, 3. spodnie z wkładkami zabezpieczającymi na kolanach, 4. zabezpieczenie przeciwsłoneczne – okulary w czasie słonecznej pogody, 5. odzież ochronna, 6. kamizelka z elementami odblaskowymi czerwona lub żółta Kierownik załadunku: Możliwe odpowiedzi: 1. buty z podeszwą antypoślizgową oraz wzmocnieniami, 2. zimą – ocieplana kurtka z elementami odblaskowymi, 3. spodnie z wkładkami zabezpieczającymi na kolanach, 4. zabezpieczenie przeciwsłoneczne – okulary w czasie słonecznej pogody, 5. odzież ochronna, 6. kamizelka z elementami odblaskowymi czerwona lub żółta Wspólne wyposażenie i ubiór dla Koordynatora rejsu i Kierownika zakładu: Możliwe odpowiedzi: 1. buty z podeszwą antypoślizgową oraz wzmocnieniami, 2. zimą – ocieplana kurtka z elementami odblaskowymi, 3. spodnie z wkładkami zabezpieczającymi na kolanach, 4. zabezpieczenie przeciwsłoneczne – okulary w czasie słonecznej pogody, 5. odzież ochronna, 6. kamizelka z elementami odblaskowymi czerwona lub żółta
c. Wskaż wyposażenie i ubiór odpowiedni dla Koordynatora rejsu i Kierownika załadunku. Koordynator rejsu: Możliwe odpowiedzi: 1. buty z podeszwą antypoślizgową oraz wzmocnieniami, 2. zimą – ocieplana kurtka z elementami odblaskowymi, 3. spodnie z wkładkami zabezpieczającymi na kolanach, 4. zabezpieczenie przeciwsłoneczne – okulary w czasie słonecznej pogody, 5. odzież ochronna, 6. kamizelka z elementami odblaskowymi czerwona lub żółta Kierownik załadunku: Możliwe odpowiedzi: 1. buty z podeszwą antypoślizgową oraz wzmocnieniami, 2. zimą – ocieplana kurtka z elementami odblaskowymi, 3. spodnie z wkładkami zabezpieczającymi na kolanach, 4. zabezpieczenie przeciwsłoneczne – okulary w czasie słonecznej pogody, 5. odzież ochronna, 6. kamizelka z elementami odblaskowymi czerwona lub żółta Wspólne wyposażenie i ubiór dla Koordynatora rejsu i Kierownika zakładu: Możliwe odpowiedzi: 1. buty z podeszwą antypoślizgową oraz wzmocnieniami, 2. zimą – ocieplana kurtka z elementami odblaskowymi, 3. spodnie z wkładkami zabezpieczającymi na kolanach, 4. zabezpieczenie przeciwsłoneczne – okulary w czasie słonecznej pogody, 5. odzież ochronna, 6. kamizelka z elementami odblaskowymi czerwona lub żółta
R12VIct1hyxfj2
d. Dopasuj zadania zawodowe dla Kierownika zmiany działu operacyjnego i Kierownika załadunku (loadmastera). Kierownik zmiany działu operacyjnego: Możliwe odpowiedzi: 1. nadzorowaniem i koordynowanie prac związanych z pełną obsługą operacyjną samolotów na płycie lotniska, 2. raportowanie niezgodności do koordynatora rejsu, 3. organizowanie, 4. wykonywanie załadunku bagaży, 5. załadunek ładunków i poczty zgodnie z instrukcją LIR, 6. kontrolowanie pracowników w zakresie prawidłowego wykonywania obowiązków, 7. kontrolowanie pracowników w zakresie prawidłowego wykonywania obowiązków Kierownik załadunku (loadmaster): Możliwe odpowiedzi: 1. nadzorowaniem i koordynowanie prac związanych z pełną obsługą operacyjną samolotów na płycie lotniska, 2. raportowanie niezgodności do koordynatora rejsu, 3. organizowanie, 4. wykonywanie załadunku bagaży, 5. załadunek ładunków i poczty zgodnie z instrukcją LIR, 6. kontrolowanie pracowników w zakresie prawidłowego wykonywania obowiązków, 7. kontrolowanie pracowników w zakresie prawidłowego wykonywania obowiązków
d. Dopasuj zadania zawodowe dla Kierownika zmiany działu operacyjnego i Kierownika załadunku (loadmastera). Kierownik zmiany działu operacyjnego: Możliwe odpowiedzi: 1. nadzorowaniem i koordynowanie prac związanych z pełną obsługą operacyjną samolotów na płycie lotniska, 2. raportowanie niezgodności do koordynatora rejsu, 3. organizowanie, 4. wykonywanie załadunku bagaży, 5. załadunek ładunków i poczty zgodnie z instrukcją LIR, 6. kontrolowanie pracowników w zakresie prawidłowego wykonywania obowiązków, 7. kontrolowanie pracowników w zakresie prawidłowego wykonywania obowiązków Kierownik załadunku (loadmaster): Możliwe odpowiedzi: 1. nadzorowaniem i koordynowanie prac związanych z pełną obsługą operacyjną samolotów na płycie lotniska, 2. raportowanie niezgodności do koordynatora rejsu, 3. organizowanie, 4. wykonywanie załadunku bagaży, 5. załadunek ładunków i poczty zgodnie z instrukcją LIR, 6. kontrolowanie pracowników w zakresie prawidłowego wykonywania obowiązków, 7. kontrolowanie pracowników w zakresie prawidłowego wykonywania obowiązków
Ćwiczenie 4. - Obowiązki zawodowe
Ćwiczenie 4. - Obowiązki zawodowe1DdP6TFgZH
RZUebfSG8hqpx1
Dyżurny operacyjny portu lotniczego Możliwe odpowiedzi: 1. zaplanowanie obsługi samolotu na podstawie depesz i dokumentów, przygotowanie pracowników i sprzętu do obsługi samolotu, przygotowanie i odebranie od innych działów odpowiednich dokumentów związanych z obsługą samolotu, obsługa samolotu na stanowisku postojowym, koordynowanie działań pod samolotem, 2. koordynowanie pracy wszystkich służb lotniskowych, rutynowe kontrole pola manewrowego lotniska, sprawdzanie stanu technicznego poszczególnych urządzeń, kontrolowanie stan drogi startowej i dróg kołowania, kontrola doboru sprzętu do oczyszczania lotniska, kontrolowanie dyscypliny prowadzonej łączności radiowej w ruchu naziemnym Koordynator rejsu Możliwe odpowiedzi: 1. zaplanowanie obsługi samolotu na podstawie depesz i dokumentów, przygotowanie pracowników i sprzętu do obsługi samolotu, przygotowanie i odebranie od innych działów odpowiednich dokumentów związanych z obsługą samolotu, obsługa samolotu na stanowisku postojowym, koordynowanie działań pod samolotem, 2. koordynowanie pracy wszystkich służb lotniskowych, rutynowe kontrole pola manewrowego lotniska, sprawdzanie stanu technicznego poszczególnych urządzeń, kontrolowanie stan drogi startowej i dróg kołowania, kontrola doboru sprzętu do oczyszczania lotniska, kontrolowanie dyscypliny prowadzonej łączności radiowej w ruchu naziemnym
Dyżurny operacyjny portu lotniczego Możliwe odpowiedzi: 1. zaplanowanie obsługi samolotu na podstawie depesz i dokumentów, przygotowanie pracowników i sprzętu do obsługi samolotu, przygotowanie i odebranie od innych działów odpowiednich dokumentów związanych z obsługą samolotu, obsługa samolotu na stanowisku postojowym, koordynowanie działań pod samolotem, 2. koordynowanie pracy wszystkich służb lotniskowych, rutynowe kontrole pola manewrowego lotniska, sprawdzanie stanu technicznego poszczególnych urządzeń, kontrolowanie stan drogi startowej i dróg kołowania, kontrola doboru sprzętu do oczyszczania lotniska, kontrolowanie dyscypliny prowadzonej łączności radiowej w ruchu naziemnym Koordynator rejsu Możliwe odpowiedzi: 1. zaplanowanie obsługi samolotu na podstawie depesz i dokumentów, przygotowanie pracowników i sprzętu do obsługi samolotu, przygotowanie i odebranie od innych działów odpowiednich dokumentów związanych z obsługą samolotu, obsługa samolotu na stanowisku postojowym, koordynowanie działań pod samolotem, 2. koordynowanie pracy wszystkich służb lotniskowych, rutynowe kontrole pola manewrowego lotniska, sprawdzanie stanu technicznego poszczególnych urządzeń, kontrolowanie stan drogi startowej i dróg kołowania, kontrola doboru sprzętu do oczyszczania lotniska, kontrolowanie dyscypliny prowadzonej łączności radiowej w ruchu naziemnym
Ćwiczenie 5. - Zadania koordynatora rejsu
Ćwiczenie 5. - Zadania koordynatora rejsu2DdEO6lNbg
RIFlauDJj3vHg2
Elementy do uszeregowania: 1. Koordynowanie prac związanych z rozładunkiem bagaży z samolotu, 2. Koordynowanie prac związanych z załadunkiem ładunku do samolotu, 3. Dobór sprzętu GSE do typu samolotu, 4. Sprawdzenie czy ładunek specjalny znajduje się na instrukcji LIR, 5. Przekazanie instrukcji LIR Kierownikowi załadunku, 6. Sprawdzenie czy bagaż, ładunek i poczta znajdują się w odpowiednim czasie pod samolotem
Elementy do uszeregowania: 1. Koordynowanie prac związanych z rozładunkiem bagaży z samolotu, 2. Koordynowanie prac związanych z załadunkiem ładunku do samolotu, 3. Dobór sprzętu GSE do typu samolotu, 4. Sprawdzenie czy ładunek specjalny znajduje się na instrukcji LIR, 5. Przekazanie instrukcji LIR Kierownikowi załadunku, 6. Sprawdzenie czy bagaż, ładunek i poczta znajdują się w odpowiednim czasie pod samolotem
RUGvHhGI7JfJZ2
Uporządkuj czynności związane z obsługą rejsu według kolejności ich wykonywania przez koordynatora rejsu. Elementy do uszeregowania: 1. Przygotowanie i odebranie od innych działów odpowiednich dokumentów związanych z obsługą samolotu (LIR, NOTOC, Cargo manifest), 2. Odczytanie podstawowych depesz: MVT, LDM w celu przygotowania pracowników, powiadomienia o potrzebie asysty dla pasażerów PRM, dobrania właściwego sprzętu do rozładunku, załadunku i innych zadań związanych z obsługą płytową samolotu, 3. Koordynowanie działań pod samolotem (współpraca z pracownikami działu operacyjnego, sortowni bagaży, działu cargo, 4. Przygotowanie sprzętu GSE [Ground Support Equipment] odpowiednio do typu samolotu i potrzeb związanych z jego obsługą
Uporządkuj czynności związane z obsługą rejsu według kolejności ich wykonywania przez koordynatora rejsu. Elementy do uszeregowania: 1. Przygotowanie i odebranie od innych działów odpowiednich dokumentów związanych z obsługą samolotu (LIR, NOTOC, Cargo manifest), 2. Odczytanie podstawowych depesz: MVT, LDM w celu przygotowania pracowników, powiadomienia o potrzebie asysty dla pasażerów PRM, dobrania właściwego sprzętu do rozładunku, załadunku i innych zadań związanych z obsługą płytową samolotu, 3. Koordynowanie działań pod samolotem (współpraca z pracownikami działu operacyjnego, sortowni bagaży, działu cargo, 4. Przygotowanie sprzętu GSE [Ground Support Equipment] odpowiednio do typu samolotu i potrzeb związanych z jego obsługą