E-materiały do kształcenia zawodowego

Budowa i działanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu pojazdów trakcyjnych

Montaż i eksploatacja środków transportu szynowego — Technik elektroenergetyk transportu szynowego

bg‑green

Interaktywne materiały sprawdzające

Ćwiczenie 1. - Urządzenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego2DWFk4M6eG
Urządzenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego203080Gratulacje, udało Ci się uzyskać pozytywny wynik testu, oby tak dalej!Niestety, ale nie udało się Tobie zdobyć pozytywnego wyniku z testu. Wróć do materiałów edukacyjnych i spróbuj rozwiązać test jeszcze raz.
Test

Urządzenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego

Liczba pytań:
20
Limit czasu:
30 min
Twój ostatni wynik:
-
Ćwiczenie 2. - System ETCS1D3EBtHlCv
RPF2nhVJm9C8j1
Twoim zadaniem jest uzupełnienie 6 luk odpowiednimi stwierdzeniami. Poziom pierwszy - monitorowanie parametrów jazdy pociągu ogarnicza się do 1. nastawnia sterująca ruchem, 2. kontroli trzeźwości, 3. Train Integrity Unit, 4. lokomotywy bez konieczności instalowania semaforów, 5. wyposażenie pojazdu, 6. Train Control System, 7. e er te em es, nadajniki sygnałów, 8. tylko z użyciem semaforów, 9. kontroli prędkości, 10. e fał ce (European Vital Computer), 11. anteny. Podczas korzystania z pierwszego poziomu zaawansowania systemu, lokomotywa jest wyposażona w bezpieczny komputer 1. nastawnia sterująca ruchem, 2. kontroli trzeźwości, 3. Train Integrity Unit, 4. lokomotywy bez konieczności instalowania semaforów, 5. wyposażenie pojazdu, 6. Train Control System, 7. e er te em es, nadajniki sygnałów, 8. tylko z użyciem semaforów, 9. kontroli prędkości, 10. e fał ce (European Vital Computer), 11. anteny, komputer sterujący (Maintenance Computer), komputer do komunikacji z maszynistą em em i (Man Machine Interface), drogomierz oraz 1. nastawnia sterująca ruchem, 2. kontroli trzeźwości, 3. Train Integrity Unit, 4. lokomotywy bez konieczności instalowania semaforów, 5. wyposażenie pojazdu, 6. Train Control System, 7. e er te em es, nadajniki sygnałów, 8. tylko z użyciem semaforów, 9. kontroli prędkości, 10. e fał ce (European Vital Computer), 11. anteny.
Poziom drugi – informacja o zajętości toru i maksymalnej dopuszczalnej prędkości przekazywana jest do obwodów 1. nastawnia sterująca ruchem, 2. kontroli trzeźwości, 3. Train Integrity Unit, 4. lokomotywy bez konieczności instalowania semaforów, 5. wyposażenie pojazdu, 6. Train Control System, 7. e er te em es, nadajniki sygnałów, 8. tylko z użyciem semaforów, 9. kontroli prędkości, 10. e fał ce (European Vital Computer), 11. anteny, o ile wszystkie pociągi poruszają się po określonej linii wyposażonej w e te ce es
Poziom trzeci – Na tym poziomie za kontrolę zajętości toru odpowiada 1. nastawnia sterująca ruchem, 2. kontroli trzeźwości, 3. Train Integrity Unit, 4. lokomotywy bez konieczności instalowania semaforów, 5. wyposażenie pojazdu, 6. Train Control System, 7. e er te em es, nadajniki sygnałów, 8. tylko z użyciem semaforów, 9. kontroli prędkości, 10. e fał ce (European Vital Computer), 11. anteny, a nie zwykłe urządzenie drogowe. Takie rozwiązanie pozwala na uniezależnienie się od odcinków blokowych i umożliwia rezygnację z obwodów torowych i liczników osi. Lokomotywa poziomu trzeciego musi zostać wyposażona w system kontroli całości składu: 1. nastawnia sterująca ruchem, 2. kontroli trzeźwości, 3. Train Integrity Unit, 4. lokomotywy bez konieczności instalowania semaforów, 5. wyposażenie pojazdu, 6. Train Control System, 7. e er te em es, nadajniki sygnałów, 8. tylko z użyciem semaforów, 9. kontroli prędkości, 10. e fał ce (European Vital Computer), 11. anteny.
Ćwiczenie 3. - Urządzenia stosowane w systemach bezpieczeństwa3DOR0suQk2
R6R1COJguvisL3
Łączenie par. Zaznacz czy podane w treści pytania zdanie jest prawdziwe czy fałszywe. Zachowaj czujność! System lokalizacji pojazdów jest wewnętrznym systemem dyspozytorskim wykorzystywanym np. przez przewoźników kolejowych. Pracownik dyspozytury otrzymuje na bieżąco aktualizowane informacje o typie pojazdu, jego prędkości, stanie paliwa, pracy silnika czy załączeniu baterii. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Odgromnik rożkowy to urządzenie chroniące pojazd szynowy przed przepięciami pochodzenia atmosferycznego oraz przepięciami wewnętrznymi. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Sprawne działanie piasecznic jest konieczne szczególnie w okresie lata i wiosny. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. System e er te em es jjest aktywnym systemem bezpieczeństwa sprawującym kontrolę nad właściwym zachowaniem maszynisty podczas prowadzenia pociągu (dotyczy to np. odpowiedniej prędkości jazdy). Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W systemie e te ce es pociąg może otrzymywać sygnał z balisy torowej lub z Radio Block Center, czyli radiowo z Centrum Sterowania Radiowego.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W nowoczesnych rejestratorach prędkości zapisywane są również parametry ciśnienia w cylindrach hamulcowych, przewodzie głównym, napięcie baterii sieci trakcyjnej, działanie klimatyzacji, otwarcie drzwi oraz inne.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Ćwiczenie 4. - Czuwak aktywny1DOR0suQk2
R1L7HT37Y5lIA2
Uzupełnij tekst odpowiednimi sformułowaniami. Przeciągnij i upuść albo kliknij w lukę i wybierz sformułowanie z listy rozwijalnej.
Ćwiczenie 5. - System SHP1D3EBtHlCv
REOOPwjTJFQL52