Organizacja i prowadzenie ruchu pociągów — Technik transportu kolejowego
bg‑green
Interaktywne materiały sprawdzające
1
Ćwiczenie 1. - Zasady i sygnały podczas manewrów
Ćwiczenie 1. - Zasady i sygnały podczas manewrów3D1BnWe7b6
Zasady i sygnały podczas manewrów3080Brawo! Udało ci się poprawnie zaliczyć ten test. Znasz już zasady i sygnały dotyczące manewrów.Niestety, nie udało ci się zaliczyć tego testu. Wróć do gry wcielanie się w rolę „manewry na stacji kolejowej” i spróbuj ponownie.
Test
Zasady i sygnały podczas manewrów
Liczba pytań:
32
Limit czasu:
30 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Zasady i sygnały podczas manewrów
Pytanie
1/32
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Na jakie sposoby można wykonywać manewry? Możliwe odpowiedzi: 1. Odstawczo, 2. Odrzutem, 3. Grawitacyjnie, 4. Dopychająco
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Manewry odrzutem można podzielić na: Możliwe odpowiedzi: 1. pojedyncze, 2. seryjne, 3. czasowe, 4. ilościowe
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. W jakie środki ochrony osobistej powinny być wyposażone osoby pracujące przy manewrach? Możliwe odpowiedzi: 1. kask, 2. kamizelka ostrzegawcza, 3. rękawice ochronne, 4. okulary ochronne
W jaki sposób hamowane są odrzucane wagony? Możliwe odpowiedzi: 1. Z użyciem płóz hamulcowych, 2. Z uzyciem hamulca zespolonego, 3. Z użyciem hamulca elektrodynamicznego, 4. Z użyciem hamulca prądu wirowego
Jakich zasad należy przestrzegać podczas poruszania się po torach? Możliwe odpowiedzi: 1. Nie wolno wchodzić pod nadjeżdzające pojazdy szynowe, 2. Nie wolno chodzić po rozjazdach, 3. Nie wolno przechodzić pod pojazdami, 4. Nie wolno chodzić między przerwami między pojazdami
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Podczas jazdy na stopniu kolejowym należy pamiętać, że w pewnych warunkach nie wolno na nich przebywać. Jakie są to warunki? Możliwe odpowiedzi: 1. Przejazd przez estakadę, 2. Przejazd obok bram i ogrodzeń, 3. Przejazd w pobliżu zakładów przemysłowych
Z jakich elementów składa się płoza hamulcowa? Możliwe odpowiedzi: 1. podeszwa, 2. koziołek, 3. uchwyt, 4. baranek
W jakich miejscach nie wolno ustawiać płóz hamulcowych? Możliwe odpowiedzi: 1. Przed i za złączami szyn, 2. Na opornicach rozjadzu, 3. Na zewnętrznym toku szynowym w łuku, 4. Za hamulcem torowym
Jak wygląda sygnał M 1 w ciągu dnia? Możliwe odpowiedzi: 1. Niebieska kwadratowa tarcza z biała obwódką dookoła ustawiona przekątną pionowo, 2. Jedno białe światło na tarczy, 3. Jedno niebieskie światło na tarczy, 4. Biały prostokąt ustawiony dłuższym bokiem poziomo
Czy sygnał M 1 „Jazda manewrowa zabroniona” wygląda tak samo w dzień i w nocy? Możliwe odpowiedzi: 1. tak, 2. nie
Kiedy można nie stosować sygnału nocnego dla sygnału M 1? Możliwe odpowiedzi: 1. Kiedy tarcza jest oświetlona, 2. Kiedy tarcza jest odblaskowa, 3. Kiedy pojazd kolejowy podczas manewrów porusza się z maksymalną predkością 5 km/h
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. W jaki sposób drużyna manewrowa kontaktuje się ze sobą?
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. W jaki sposób mogą być podawane sygnały manewrowe maszyniście? Możliwe odpowiedzi: 1. Z użyciem gwizdka, 2. Z użyciem chorągiewki, 3. Z użyciem latarki
Jak wygląda ręczne podawanie sygnału D 2 „Stój”? Możliwe odpowiedzi: 1. Zataczanie okręgów używająć latarki lub chorągiewki, 2. Poruszanie latarką lub chorągiewką poziomo, 3. Poruszanie latarką lub chorągiewką pionowo, 4. Poruszanie latarką lub chorągiewką po łuku w górę i w dół rm3 zwolnic
Jak wygląda ręczne podawanie sygnału Rm 1 „Do mnie”? Możliwe odpowiedzi: 1. Zataczanie okręgów używająć latarki lub chorągiewki, 2. Poruszanie latarką lub chorągiewką poziomo, 3. Poruszanie latarką lub chorągiewką pionowo, 4. Poruszanie latarką lub chorągiewką po łuku w górę i w dół
Jak wygląda ręczne podawanie sygnału Rm 2 „Ode mnie”? Możliwe odpowiedzi: 1. Zataczanie okręgów używająć latarki lub chorągiewki, 2. Poruszanie latarką lub chorągiewką poziomo, 3. Poruszanie latarką lub chorągiewką pionowo, 4. Poruszanie latarką lub chorągiewką po łuku w górę i w dół
Jak wygląda ręczne podawanie sygnału Rm 3 „Zwolnić”? (scenariusz) Możliwe odpowiedzi: 1. Zataczanie okręgów używająć latarki lub chorągiewki, 2. Poruszanie latarką lub chorągiewką poziomo, 3. Poruszanie latarką lub chorągiewką pionowo, 4. Poruszanie latarką lub chorągiewką po łuku w górę i w dół
Jak wygląda ręczne podawanie sygnału Rm 5 „Odrzucić”? Możliwe odpowiedzi: 1. Poruszanie latarką lub chorągiewką najpierw dwa razy poziomo a potem do góry i szybko na dół, 2. Poruszanie latarką lub chorągiewką po łuku w górę i w dół, 3. Zbliżanie do siebie wyciągniątych poziomo rąk, 4. Nadawanie białych sygnałów przerywanych w krótkich odstepach czasu
Jak wygląda ręczne podawanie sygnału Rm 6 „Docisnąć” (scenariusz) Możliwe odpowiedzi: 1. Nadawanie białych sygnałów przerywanych w krótkich odstepach czasu, 2. Zbliżanie do siebie wyciągniątych poziomo rąk, 3. Poruszanie latarką lub chorągiewką najpierw dwa razy poziomo a potem do góry i szybko na dół, 4. Poruszanie latarką lub chorągiewką poziomo
Sygnał Rt 2 oznacza że można pchać tabor kolejowy z prędkością nieprzekraczająca: Możliwe odpowiedzi: 1. 2 km/h, 2. 3 km/h, 3. 4 km/h, 4. 5 km/h
Sygnał Rt 2 oznacza że można pchać tabor kolejowy z prędkością nieprzekraczająca: Możliwe odpowiedzi: 1. 5 km/h, 2. 10 km/h, 3. 15 km/h, 4. 20 km/h
Podczas manewrowania z wagonami zajętymi przez pasażerów, jaka jest prędkość manewrowania? Możliwe odpowiedzi: 1. 5 km/h, 2. 10 km/h, 3. 15 km/h, 4. 20 km/h
Ile wynosi zasadnicza prędkość manewrowania? Możliwe odpowiedzi: 1. 20 km/h, 2. 25 km/h, 3. 30 km/h, 4. 35 km/h
Co oznacza wskaźnik W5? Możliwe odpowiedzi: 1. Oznacza granicę przetaczania, której maszynista nie może przekroczyć wykonując manewry bez zgody dyżurnego ruchu 11, 2. Oznacza granicę manewrów, czyli obszar rozpoczynający się za wskaźnikiem, na którym wykonywane są manewry, 3. Oznacza, że po jego przejechaniu nie wolno manewrować wagonami z ładunkiem, 4. Oznacza, że przed jego przejechaniem, należy się zatrzymać i podać sygnał baczność i dopiero kontynuować jazdę
Kim może być kierownik manewrów? Możliwe odpowiedzi: 1. ustawiaczem, 2. kierownikiem pociągu, 3. manewrowym, 4. Dyżurnym ruchu
Co należy sprawdzić przed zetawieniem pociągu? Możliwe odpowiedzi: 1. Czy długość i masa składu nie przekracza limitów dla danej linii kolejowej, 2. Czy pierwszy i ostatni wagon ma czynny hamulec zespolony, 3. Czy ładunki są odpowiednio zabezpieczone w wagonach towarowych, 4. Czy ostatni wagon posiada wsporniki na założenie sygnałów końca pociągu
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Jakie próby hamulca może przeprowadzać ustawiacz? Możliwe odpowiedzi: 1. uproszczone, 2. szczegółowe, 3. pełne, 4. zwykłe
W jakie narzędzia powinna być wyposażona drużyna manewrowa Możliwe odpowiedzi: 1. Chorągiewka sygnałowa, 2. Latarka sygnałowa, 3. gwizdek, 4. radiotelefon
Jakie czynności należy wykonać po zakończeniu manewrów? Możliwe odpowiedzi: 1. Sprawdzić czy pojazdy są zabezpieczone przed oblodzeniem, 2. Sprawdczić czy pojazdy znajdują się w granicach ukresów, 3. Usunać wszelkie niepotrzebne płozy hamulcowe, 4. Sprawdzić czy pojazdy sa zabezpieczone przed zbiegnięciem
Jak wygląda sygnał Tb 1 „oznaczenia przodu i tyłu pojazdu trakcyjnego wykonującego manewry”? Możliwe odpowiedzi: 1. Z przodu i z tyłu zapalone po jednym czerwonym świetle od strony czynnego stanowiska maszynisty, 2. Z przodu i z tyłu zapalone po jednym białym świetle od strony czynnego stanowiska maszynisty, 3. Z przodu i z tyłu zapalone po jednym białym świetle, przednie od strony czynnego stanowiska maszynisty a tylne po przeciwnej stronie, 4. Z przodu i z tyłu zapalone po jednym czerwonym świetle, przednie od strony czynnego stanowiska maszynisty a tylne po przeciwnej stronie
Jakie zadania należą do dyżurnego ruchu? Możliwe odpowiedzi: 1. Obsługa urządzeń srk, 2. Ustawianie drogi przebiegu, 3. Kierowanie manewrami, 4. Podawanie ostrzeżen i rozkazów pisemnych
Co symbolizuję symbol „T” w karcie rozrządowej? Możliwe odpowiedzi: 1. Wagon trzyosiowy ładowny, 2. Wagon sześcioosiwoy ładowny, 3. Wagon ośmioosiowy ładowny, 4. Wagon dwuosiowy ładowny
Ćwiczenie 2. - Techniki wykonywania manewrów
Ćwiczenie 2. - Techniki wykonywania manewrów1DRUe6wSPS
R1L7MabhsXHQI1
Zadanie 1. Wstaw w tekst poprawne zdania. Grawitacyjny sposób wykonywania manewrów polega na 1. staczaniu wagonów z górki rozrządowej lub z torów położonych na spadkach, 2. tylko gdy wagony wypełnione są ładunkiem, 3. pchaniu wagonów przez lokomotywę z górki bez użycia silnika, 4. wagonami z ładunkiem i bez niego . Takie manewry można wykonywać 1. staczaniu wagonów z górki rozrządowej lub z torów położonych na spadkach, 2. tylko gdy wagony wypełnione są ładunkiem, 3. pchaniu wagonów przez lokomotywę z górki bez użycia silnika, 4. wagonami z ładunkiem i bez niego.
Zadanie 1. Wstaw w tekst poprawne zdania. Grawitacyjny sposób wykonywania manewrów polega na 1. staczaniu wagonów z górki rozrządowej lub z torów położonych na spadkach, 2. tylko gdy wagony wypełnione są ładunkiem, 3. pchaniu wagonów przez lokomotywę z górki bez użycia silnika, 4. wagonami z ładunkiem i bez niego . Takie manewry można wykonywać 1. staczaniu wagonów z górki rozrządowej lub z torów położonych na spadkach, 2. tylko gdy wagony wypełnione są ładunkiem, 3. pchaniu wagonów przez lokomotywę z górki bez użycia silnika, 4. wagonami z ładunkiem i bez niego.
RCPftV64FJyWi1
Wstaw w tekst poprawne zdania. W trakcie wykonywania manewrów może być potrzeba wyhamowania będącego w ruchu wagonu. Taka sytuacja może pojawić się podczas na przykład podczas 1. rozrządzania wagonów., 2. wskakuję na wagon i używa hamulca ręcznego., 3. manewrów odstawczych., 4. umieszcza płozę hamulcową na szynie a najeżdzający na nią wagon, stopniowo wytraca prędkość. W tym celu pracownik drużyny manewrowej 1. rozrządzania wagonów., 2. wskakuję na wagon i używa hamulca ręcznego., 3. manewrów odstawczych., 4. umieszcza płozę hamulcową na szynie a najeżdzający na nią wagon, stopniowo wytraca prędkość.
Wstaw w tekst poprawne zdania. W trakcie wykonywania manewrów może być potrzeba wyhamowania będącego w ruchu wagonu. Taka sytuacja może pojawić się podczas na przykład podczas 1. rozrządzania wagonów., 2. wskakuję na wagon i używa hamulca ręcznego., 3. manewrów odstawczych., 4. umieszcza płozę hamulcową na szynie a najeżdzający na nią wagon, stopniowo wytraca prędkość. W tym celu pracownik drużyny manewrowej 1. rozrządzania wagonów., 2. wskakuję na wagon i używa hamulca ręcznego., 3. manewrów odstawczych., 4. umieszcza płozę hamulcową na szynie a najeżdzający na nią wagon, stopniowo wytraca prędkość.
RjiXmkMuKerSI1
Wstaw w tekst poprawne zdania. Jeśli zabezpieczamy dwa lub więcej wagonów na jednym torze to należy je ze sobą sprzęgnąć oraz zahamować pojazd hamulcem 1. ręcznym, 2. hamulca zespolonego, 3. torowym, 4. płozy hamulcowej. W przypadku gdy grupa wagonów wynosi 10 lub mniej to należy zahamować tylko jeden pojazd, gdy grupa wynosi więcej niż 10 to należy zahamować wszystkie (skrajne pojazdy). Jeśli pojazd nie posiada hamulca ręcznego, to należy użyć 1. ręcznym, 2. hamulca zespolonego, 3. torowym, 4. płozy hamulcowej do jego zahamowania. W przypadku gdy na torze stoi tylko jeden wagon, należy go zabezpieczyć poprzez jego zahamowanie. - scenariusz
Wstaw w tekst poprawne zdania. Jeśli zabezpieczamy dwa lub więcej wagonów na jednym torze to należy je ze sobą sprzęgnąć oraz zahamować pojazd hamulcem 1. ręcznym, 2. hamulca zespolonego, 3. torowym, 4. płozy hamulcowej. W przypadku gdy grupa wagonów wynosi 10 lub mniej to należy zahamować tylko jeden pojazd, gdy grupa wynosi więcej niż 10 to należy zahamować wszystkie (skrajne pojazdy). Jeśli pojazd nie posiada hamulca ręcznego, to należy użyć 1. ręcznym, 2. hamulca zespolonego, 3. torowym, 4. płozy hamulcowej do jego zahamowania. W przypadku gdy na torze stoi tylko jeden wagon, należy go zabezpieczyć poprzez jego zahamowanie. - scenariusz
Rv6m7gfwO5Dxf1
Wstaw w tekst poprawne zdania. Karta rozrządowa jest dokumentem sporządzanym przez pracownika kolejowego w celu powiadamiania pracowników pracujących przy 1. rozrządzaniu, 2. hamulcem zespolonym, 3. netto, 4. odstawczym sposobie wykonywania manewrów, 5. brutto, 6. numer pociągu, 7. ręcznym hamulcem, 8. ilości potrzebnych pracowników rozrządzaniu o kolejności i wielkości odprzęgów oraz o torze docelowym odprzęgu. Każda karta rozrządowa posiada w nagłówku: datę rozrządzania, 1. rozrządzaniu, 2. hamulcem zespolonym, 3. netto, 4. odstawczym sposobie wykonywania manewrów, 5. brutto, 6. numer pociągu, 7. ręcznym hamulcem, 8. ilości potrzebnych pracowników, , numer toru z którego dokonuję się rozrządzania, liczbę wagonów do rozrządzania a także godziny rozpoczęcia i zakończenia rozrządzania. W poszczególnych kolumnach wpisujemy kolejno od lewej strony: kolejny numer odprzęgu, liczbę wagonów w odprzęgu, masę 1. rozrządzaniu, 2. hamulcem zespolonym, 3. netto, 4. odstawczym sposobie wykonywania manewrów, 5. brutto, 6. numer pociągu, 7. ręcznym hamulcem, 8. ilości potrzebnych pracowników w tonach zaokrągloną do całości, numer toru na który biegnie odprzęg oraz numer odprzęgu który musi być hamowany 1. rozrządzaniu, 2. hamulcem zespolonym, 3. netto, 4. odstawczym sposobie wykonywania manewrów, 5. brutto, 6. numer pociągu, 7. ręcznym hamulcem, 8. ilości potrzebnych pracowników.
Wstaw w tekst poprawne zdania. Karta rozrządowa jest dokumentem sporządzanym przez pracownika kolejowego w celu powiadamiania pracowników pracujących przy 1. rozrządzaniu, 2. hamulcem zespolonym, 3. netto, 4. odstawczym sposobie wykonywania manewrów, 5. brutto, 6. numer pociągu, 7. ręcznym hamulcem, 8. ilości potrzebnych pracowników rozrządzaniu o kolejności i wielkości odprzęgów oraz o torze docelowym odprzęgu. Każda karta rozrządowa posiada w nagłówku: datę rozrządzania, 1. rozrządzaniu, 2. hamulcem zespolonym, 3. netto, 4. odstawczym sposobie wykonywania manewrów, 5. brutto, 6. numer pociągu, 7. ręcznym hamulcem, 8. ilości potrzebnych pracowników, , numer toru z którego dokonuję się rozrządzania, liczbę wagonów do rozrządzania a także godziny rozpoczęcia i zakończenia rozrządzania. W poszczególnych kolumnach wpisujemy kolejno od lewej strony: kolejny numer odprzęgu, liczbę wagonów w odprzęgu, masę 1. rozrządzaniu, 2. hamulcem zespolonym, 3. netto, 4. odstawczym sposobie wykonywania manewrów, 5. brutto, 6. numer pociągu, 7. ręcznym hamulcem, 8. ilości potrzebnych pracowników w tonach zaokrągloną do całości, numer toru na który biegnie odprzęg oraz numer odprzęgu który musi być hamowany 1. rozrządzaniu, 2. hamulcem zespolonym, 3. netto, 4. odstawczym sposobie wykonywania manewrów, 5. brutto, 6. numer pociągu, 7. ręcznym hamulcem, 8. ilości potrzebnych pracowników.
RzCXQqzRSpUdv1
Wstaw w tekst poprawne zdania. W przypadku wykonywania manewrów zasadnicza prędkość wynosi 1. 25km/h, 2. 20 km/h, 3. sygnał na tarczy podaję sygnał „Pchać powoli” lub w przypadku dojeżdżania do stojących pojazdów kolejowych lub manewrowania pojazdów kolejów za pomocą urządzeń mechanicznych, 4. skład jedzie przez przejazd kolejowo-drogowy lub przez przejścia które nie są zabezpieczone rogatkami. Może być ona zmniejszona do 3 km/h w przypadku gdy 1. 25km/h, 2. 20 km/h, 3. sygnał na tarczy podaję sygnał „Pchać powoli” lub w przypadku dojeżdżania do stojących pojazdów kolejowych lub manewrowania pojazdów kolejów za pomocą urządzeń mechanicznych, 4. skład jedzie przez przejazd kolejowo-drogowy lub przez przejścia które nie są zabezpieczone rogatkami.
Wstaw w tekst poprawne zdania. W przypadku wykonywania manewrów zasadnicza prędkość wynosi 1. 25km/h, 2. 20 km/h, 3. sygnał na tarczy podaję sygnał „Pchać powoli” lub w przypadku dojeżdżania do stojących pojazdów kolejowych lub manewrowania pojazdów kolejów za pomocą urządzeń mechanicznych, 4. skład jedzie przez przejazd kolejowo-drogowy lub przez przejścia które nie są zabezpieczone rogatkami. Może być ona zmniejszona do 3 km/h w przypadku gdy 1. 25km/h, 2. 20 km/h, 3. sygnał na tarczy podaję sygnał „Pchać powoli” lub w przypadku dojeżdżania do stojących pojazdów kolejowych lub manewrowania pojazdów kolejów za pomocą urządzeń mechanicznych, 4. skład jedzie przez przejazd kolejowo-drogowy lub przez przejścia które nie są zabezpieczone rogatkami.
Ćwiczenie 3. - Zasady wykonywania manewrów
Ćwiczenie 3. - Zasady wykonywania manewrów2D1BnWe7b6
RggistpbHCzQJ2
Łączenie par. Wskaż czy odpowiedź jest fałszywa czy prawdziwa.. Zasadnicza prędkość wykonywania manewrów wynosi 20 km/h. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Poruszanie latarką lub chorągiewką najpierw dwa razy poziomo a potem do góry i szybko na dół oznacza sygnał Rm 5 „Odrzucić”. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wyróżniamy 3 sposoby wykonywania manewrów: odrzutem, grawitacyjnie oraz odstawcze. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Manewrowy ustala plan pracy manewrowej oraz zapoznaje z nim drużynę trakcyjną. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Prędkość manewrowania w przypadku gdy wagony zajęte są przez pasażerów wynosi 15 km/h. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Wskaż czy odpowiedź jest fałszywa czy prawdziwa.. Zasadnicza prędkość wykonywania manewrów wynosi 20 km/h. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Poruszanie latarką lub chorągiewką najpierw dwa razy poziomo a potem do góry i szybko na dół oznacza sygnał Rm 5 „Odrzucić”. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wyróżniamy 3 sposoby wykonywania manewrów: odrzutem, grawitacyjnie oraz odstawcze. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Manewrowy ustala plan pracy manewrowej oraz zapoznaje z nim drużynę trakcyjną. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Prędkość manewrowania w przypadku gdy wagony zajęte są przez pasażerów wynosi 15 km/h. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Ćwiczenie 4. - Wykonywanie manewrów
Ćwiczenie 4. - Wykonywanie manewrów2DRUe6wSPS
RMHzrD0JqLlyj2
Zadanie 1. Uzupełnij luki wyrazami podanymi poniżej. Wypełniając kartę rozrządową w kolumnie z liczbą wagonów i ich oznaczeniem chcemy wpisać wagon trzyosiowy ładowny to użyjemy symbolu.1. „N”, 2. „P” a gdy chcemy wpisać wagon sześcioosiowy próżny to użyjemy symbolu 1. „N”, 2. „P”.
Zadanie 1. Uzupełnij luki wyrazami podanymi poniżej. Wypełniając kartę rozrządową w kolumnie z liczbą wagonów i ich oznaczeniem chcemy wpisać wagon trzyosiowy ładowny to użyjemy symbolu.1. „N”, 2. „P” a gdy chcemy wpisać wagon sześcioosiowy próżny to użyjemy symbolu 1. „N”, 2. „P”.
RJPcWTsHjqYX82
W celu sprzęgnięcia ze sobą pojazdów należy wykonać nastepujące czynności:
Należy 1. sprzęg cięgłowy, 2. sprzęgi hamulcowe, 3. połączenia elektryczne, 4. powietrzne założyć na hak oraz odpowiednio go skręcić,
Należy połaczyć ze sobą 1. sprzęg cięgłowy, 2. sprzęgi hamulcowe, 3. połączenia elektryczne, 4. powietrzne i zasilające,
Należy połaczyć ze sobą sprzęgi ogrzewcze i 1. sprzęg cięgłowy, 2. sprzęgi hamulcowe, 3. połączenia elektryczne, 4. powietrzne,
Należy otworzyć kurki 1. sprzęg cięgłowy, 2. sprzęgi hamulcowe, 3. połączenia elektryczne, 4. powietrzne i ogrzewcze.
W celu sprzęgnięcia ze sobą pojazdów należy wykonać nastepujące czynności:
Należy 1. sprzęg cięgłowy, 2. sprzęgi hamulcowe, 3. połączenia elektryczne, 4. powietrzne założyć na hak oraz odpowiednio go skręcić,
Należy połaczyć ze sobą 1. sprzęg cięgłowy, 2. sprzęgi hamulcowe, 3. połączenia elektryczne, 4. powietrzne i zasilające,
Należy połaczyć ze sobą sprzęgi ogrzewcze i 1. sprzęg cięgłowy, 2. sprzęgi hamulcowe, 3. połączenia elektryczne, 4. powietrzne,
Należy otworzyć kurki 1. sprzęg cięgłowy, 2. sprzęgi hamulcowe, 3. połączenia elektryczne, 4. powietrzne i ogrzewcze.
R1HLdCglPIT042
Uzupełnij luki wyrazami podanymi poniżej. 1. W celu podania sygnału Rm 2 „…….. ….” (ode mnie) należy podać ……… (jeden długi ton) gwizdkiem lub trąbką a do tego poruszać chorągiewką lub latarką w linii …. (pionowej) a w przypadku sygnału Rm 1 „……. …” (do mnie) należy podać …… (dwa długie tony) gwizdkiem lub trąbką a do tego poruszać chorągiewką lub latarką w linii ……. (poziomej)
Uzupełnij luki wyrazami podanymi poniżej. 1. W celu podania sygnału Rm 2 „…….. ….” (ode mnie) należy podać ……… (jeden długi ton) gwizdkiem lub trąbką a do tego poruszać chorągiewką lub latarką w linii …. (pionowej) a w przypadku sygnału Rm 1 „……. …” (do mnie) należy podać …… (dwa długie tony) gwizdkiem lub trąbką a do tego poruszać chorągiewką lub latarką w linii ……. (poziomej)
REAyFkrSRC6LT2
Uzupełnij luki wyrazami podanymi poniżej. 1. grawitacyjnie, 2. odrzutem, 3. Odstawcze wykonywanie manewrów polega na przestawianiu pojazdów kolejowych na tor oraz ich odczepieniu po uprzednim zatrzymaniu. Manewry takie mogą być wykonywane poprzez pojazd trakcyjny, pojazd drogowy, podciągarki, przesuwnice oraz każde inne urządzenie techniczne przeznaczone do tego celu. Manewry mogą być jeszcze wykonywane poprzez staczanie wagonów z górki rozrządowej - 1. grawitacyjnie, 2. odrzutem, 3. Odstawcze lub poprzez odpychanie ich przez lokomotywę - 1. grawitacyjnie, 2. odrzutem, 3. Odstawcze
Uzupełnij luki wyrazami podanymi poniżej. 1. grawitacyjnie, 2. odrzutem, 3. Odstawcze wykonywanie manewrów polega na przestawianiu pojazdów kolejowych na tor oraz ich odczepieniu po uprzednim zatrzymaniu. Manewry takie mogą być wykonywane poprzez pojazd trakcyjny, pojazd drogowy, podciągarki, przesuwnice oraz każde inne urządzenie techniczne przeznaczone do tego celu. Manewry mogą być jeszcze wykonywane poprzez staczanie wagonów z górki rozrządowej - 1. grawitacyjnie, 2. odrzutem, 3. Odstawcze lub poprzez odpychanie ich przez lokomotywę - 1. grawitacyjnie, 2. odrzutem, 3. Odstawcze
Rp7OKOtIisBaR2
Uzupełnij lukę wyrazami podanymi poniżej. Sygnał Ms 1 1. jazda manewrowa zabroniona, 2. jazda manewrowa dozwolona, 3. jedno białe światło na tarczy, 4. jedno niebieskie światło na tarczy wyświetlony jest jako 1. jazda manewrowa zabroniona, 2. jazda manewrowa dozwolona, 3. jedno białe światło na tarczy, 4. jedno niebieskie światło na tarczy a Sygnał Ms 2 1. jazda manewrowa zabroniona, 2. jazda manewrowa dozwolona, 3. jedno białe światło na tarczy, 4. jedno niebieskie światło na tarczy wyświetlony jest jako 1. jazda manewrowa zabroniona, 2. jazda manewrowa dozwolona, 3. jedno białe światło na tarczy, 4. jedno niebieskie światło na tarczy.
Uzupełnij lukę wyrazami podanymi poniżej. Sygnał Ms 1 1. jazda manewrowa zabroniona, 2. jazda manewrowa dozwolona, 3. jedno białe światło na tarczy, 4. jedno niebieskie światło na tarczy wyświetlony jest jako 1. jazda manewrowa zabroniona, 2. jazda manewrowa dozwolona, 3. jedno białe światło na tarczy, 4. jedno niebieskie światło na tarczy a Sygnał Ms 2 1. jazda manewrowa zabroniona, 2. jazda manewrowa dozwolona, 3. jedno białe światło na tarczy, 4. jedno niebieskie światło na tarczy wyświetlony jest jako 1. jazda manewrowa zabroniona, 2. jazda manewrowa dozwolona, 3. jedno białe światło na tarczy, 4. jedno niebieskie światło na tarczy.
Ćwiczenie 5. - Sygnały świetlne
Ćwiczenie 5. - Sygnały świetlne3DRUe6wSPS
R1WJyKwU6KEW63
Zadanie 1. Co oznacza przedstawiony na ilustracji Sygnał Rt 1?
Zadanie 1. Co oznacza przedstawiony na ilustracji Sygnał Rt 1?
R4otJSOmdCouk
Zadanie 2. Co oznacza przedstawiony na ilustracji Sygnał S 1?
Zadanie 2. Co oznacza przedstawiony na ilustracji Sygnał S 1?
RGULt1PqFmEcf3
Zadanie 3. Co oznacza przedstawiony na ilustracji sygnał Ms 1?
Zadanie 3. Co oznacza przedstawiony na ilustracji sygnał Ms 1?
R1Vx3IwM7X795
Zadanie 4. Co oznacza przedstawiony na ilustracji Sygnał Ms 2?
Zadanie 4. Co oznacza przedstawiony na ilustracji Sygnał Ms 2?
REtKVZF6VAFJs
Połącz w pary nazwy sygnałów świetlnych używanych przy wykonywaniu manewrów z ich znaczeniami.
Połącz w pary nazwy sygnałów świetlnych używanych przy wykonywaniu manewrów z ich znaczeniami.