Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
E-materiały do kształcenia zawodowego

Programowanie instrumentów MIDI

AUD.09. Realizacja nagrań dźwiękowych - Technik realizacji nagrań 352123

Interaktywne materiały sprawdzające

11
Pokaż ćwiczenia:
1
1. Parametry i efekty w programowaniu instrumentów MIDI2D2surGhAI
1
RfrZHJ8gRWBCS3
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Drugi, poza “fine”, parametr strojenia dźwięku., 2. Efekt, powtarzający odgłos z opóźnieniem., 3. Kontroler odtwarzający kolejno zaprogramowane wcześniej sygnały., 4. Filtr wycinający konkretne, wąskie pasmo częstotliwości., 5. Parametr celowo rozstrajający częstotliwość fali dźwiękowej., 6. Służy do zwiększenia natężenia dźwięku., 7. “Wysokość” fali.
2. Programowanie instrumentów MIDI - test sprawdzający2DkpoUF02J
1
2Test jednokrotnego wyboru5895Jeśli prawidłowo odpowiedziałeś na większość pytań możesz być z siebie dumny. Oznacza to, że dokładnie zapoznałeś się z przygotowanym materiałem dotyczącym programowania instrumentów MIDI. Brawo!Niestety, nie wszystko poszło dobrze. Jeśli popełniłeś błędy, wróć do treści dotyczących programowania instrumentów MIDIi zapoznaj się z nimi ponownie. Zobacz także: Wskazówki i klucze odpowiedzi. Dzięki temu następnym razem poprawnie rozwiążesz zadanie. Powodzenia!
Test

Test jednokrotnego wyboru

Liczba pytań:
5
Limit czasu:
8 min
Twój ostatni wynik:
-
1
2Test jednokrotnego wyboru5895Jeśli prawidłowo odpowiedziałeś na większość pytań możesz być z siebie dumny. Oznacza to, że dokładnie zapoznałeś się z przygotowanym materiałem dotyczącym programowania instrumentów MIDI. Brawo!Niestety, nie wszystko poszło dobrze. Jeśli popełniłeś błędy, wróć do treści dotyczących programowania instrumentów MIDIi zapoznaj się z nimi ponownie. Zobacz także: Wskazówki i klucze odpowiedzi. Dzięki temu następnym razem poprawnie rozwiążesz zadanie. Powodzenia!
Test

Test jednokrotnego wyboru

Liczba pytań:
5
Limit czasu:
8 min
Twój ostatni wynik:
-
3. Obwiednia sygnału1DkpoUF02J
1
R8iFYWx5veQ121
Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
R1CwWQy5GW3Sn
Uzupełnij luki w zdaniach wybierając poprawne odpowiedzi spośród znajdujących się pod tekstem. Najczęściej spotykana obwiednia określana jest jako ADSR. Faza 1. sustain, 2. reset, 3. frequency, 4. Decay, 5. attack, 6. release, 7. speed, 8. trigger to faza narastania wartości parametru od zera do maksimum. Faza opadania od maksymalnej wartości osiągniętej w fazie poprzedniej do wartości określanej przez fazę następną to 1. sustain, 2. reset, 3. frequency, 4. Decay, 5. attack, 6. release, 7. speed, 8. trigger. W odróżnieniu od pozostałych faz, faza 1. sustain, 2. reset, 3. frequency, 4. Decay, 5. attack, 6. release, 7. speed, 8. trigger nie określa zmiany dźwięku w czasie i jest to faza podtrzymania, która definiuje na jakim poziomie pozostaje obwiednia podczas trwania sygnału ją kontrolującego.
Faza odpuszczenia lub wybrzmiewania, czyli 1. sustain, 2. reset, 3. frequency, 4. Decay, 5. attack, 6. release, 7. speed, 8. trigger jest mierzona czasem, natomiast w odróżnieniu od poprzednich faz rozpoczyna się po ustaniu sygnału kontrolującego obwiednię, czyli w praktyce po ustaniu nacisku na klawisz syntezatora.
4. Terminologia z zakresu programowania instrumentów MIDI2DTIDbXNlt
1
Rc7899IyUXzG02
Łączenie par. Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe.. VCO to oscylator sterowany napięciem.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Amplituda to inna nazwa na częstotliwość fali dźwiękowej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Decybele (dB) to miara częstotliwości fali.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Syntezator monofoniczny pozwala na generowanie tylko jednego dźwięku jednocześnie.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Modulatory zajmują się generowaniem dźwięku.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
5. Syntezator3DAQ4eMer4
1
RmcGRerTeB7iy3
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając w poprawnej kolejności wyrażenia znajdujące się pod tekstem. Podstawowym modułem syntezatora dźwięku jest generator, zwany 1. Musical Installation Digital Interface, 2. klawiatura, 3. sekwencera, 4. Digitally Controlled Object, 5. adapteru, 6. Voltage Controlled Oscillator, 7. Digitally Controlled Oscillator, 8. Musical Instrument Digital Interface, 9. joystick, 10. oscylatorem, 11. Voltage Controlled Object. Odpowiada on za wytwarzanie fal dźwiękowych. Pierwsze generatory były w pełni analogowe i kontrolowane napięciowo, stąd ich nazwa VCO, co jest skrótem od ang. 1. Musical Installation Digital Interface, 2. klawiatura, 3. sekwencera, 4. Digitally Controlled Object, 5. adapteru, 6. Voltage Controlled Oscillator, 7. Digitally Controlled Oscillator, 8. Musical Instrument Digital Interface, 9. joystick, 10. oscylatorem, 11. Voltage Controlled Object. Z biegiem czasu pojawiły się generatory analogowe, sterowane cyfrowo, którym nadano nazwę DCO, czyli z ang. 1. Musical Installation Digital Interface, 2. klawiatura, 3. sekwencera, 4. Digitally Controlled Object, 5. adapteru, 6. Voltage Controlled Oscillator, 7. Digitally Controlled Oscillator, 8. Musical Instrument Digital Interface, 9. joystick, 10. oscylatorem, 11. Voltage Controlled Object.
Syntezator potrzebuje kontrolera, który będzie sterował częstotliwością oscylatora oraz innymi parametrami. Najczęściej wykorzystywanym kontrolerem, który umożliwia granie na syntezatorze, jest 1. Musical Installation Digital Interface, 2. klawiatura, 3. sekwencera, 4. Digitally Controlled Object, 5. adapteru, 6. Voltage Controlled Oscillator, 7. Digitally Controlled Oscillator, 8. Musical Instrument Digital Interface, 9. joystick, 10. oscylatorem, 11. Voltage Controlled Object. Syntezatorem można sterować również za pomocą padów, kontrolerów wstęgowych, ekranów dotykowych, pedałów, kontrolerów dętych, zbliżeniowych i innych. Syntezator może też odbierać sygnały sterujące z wcześniej zaprogramowanego 1. Musical Installation Digital Interface, 2. klawiatura, 3. sekwencera, 4. Digitally Controlled Object, 5. adapteru, 6. Voltage Controlled Oscillator, 7. Digitally Controlled Oscillator, 8. Musical Instrument Digital Interface, 9. joystick, 10. oscylatorem, 11. Voltage Controlled Object. Obowiązującym obecnie standardem sterowania syntezatorami, zarówno sprzętowymi, jak i wirtualnymi, jest MIDI, czyli skrót od ang. 1. Musical Installation Digital Interface, 2. klawiatura, 3. sekwencera, 4. Digitally Controlled Object, 5. adapteru, 6. Voltage Controlled Oscillator, 7. Digitally Controlled Oscillator, 8. Musical Instrument Digital Interface, 9. joystick, 10. oscylatorem, 11. Voltage Controlled Object.
6. Programowanie instrumentów MIDI - test podsumowujący2D3BD5Lnpy
1
2Test wielokrotnego wyboru6995Jeśli prawidłowo odpowiedziałeś na większość pytań możesz być z siebie dumny. Oznacza to, że dokładnie zapoznałeś się z przygotowanym materiałem i opanowałeś wiedzę dotyczącą programowania instrumentów MIDI.Niestety, nie wszystko poszło dobrze. Jeśli popełniłeś błędy, wróć do materiałów omawiających zagadnienia programowania instrumentów MIDI i zapoznaj się z nimi ponownie. Zobacz także: Wskazówki i klucze odpowiedzi. Dzięki temu następnym razem poprawnie rozwiążesz zadanie. Powodzenia!
Test

Test wielokrotnego wyboru

Liczba pytań:
6
Limit czasu:
9 min
Twój ostatni wynik:
-
1
Materiały powiązane