Programowanie instrumentów MIDI
AUD.09. Realizacja nagrań dźwiękowych - Technik realizacji nagrań 352123
Interaktywne materiały sprawdzające
Film edukacyjny - Bloki generujące i przetwarzające dźwiękDkpoUF02JFilm edukacyjny - Bloki generujące i przetwarzające dźwięk
Test jednokrotnego wyboru
Test jednokrotnego wyboru
Phaser jest przykładem Możliwe odpowiedzi: 1. efektu nakładanego na dźwięk., 2. kształtu obwiedni., 3. syntezatora.
Wśród przykładów kształtu fal dźwiękowych wyróżniamy między innymi Możliwe odpowiedzi: 1. saw, sine, square., 2. sine, cosine, tangent., 3. square, circle, triangle.
LFO stosuje się do Możliwe odpowiedzi: 1. sterowania różnymi elementami procesu syntezy., 2. tworzenia fali akustycznej., 3. generowania fali dźwiękowej.
Moc nacisku klawisza na kontrolerze zawsze steruje Możliwe odpowiedzi: 1. dowolnym zaprogramowanym parametrem., 2. przesterem., 3. głośnością dźwięku.
Film edukacyjny - Podstawy syntezy dźwiękuD2surGhAIFilm edukacyjny - Podstawy syntezy dźwięku
Test jednokrotnego wyboru
Test jednokrotnego wyboru
Phaser jest przykładem Możliwe odpowiedzi: 1. efektu nakładanego na dźwięk., 2. kształtu obwiedni., 3. syntezatora.
Wśród przykładów kształtu fal dźwiękowych wyróżniamy między innymi Możliwe odpowiedzi: 1. saw, sine, square., 2. sine, cosine, tangent., 3. square, circle, triangle.
LFO stosuje się do Możliwe odpowiedzi: 1. sterowania różnymi elementami procesu syntezy., 2. tworzenia fali akustycznej., 3. generowania fali dźwiękowej.
Moc nacisku klawisza na kontrolerze zawsze steruje Możliwe odpowiedzi: 1. dowolnym zaprogramowanym parametrem., 2. przesterem., 3. głośnością dźwięku.
Film edukacyjny - Podstawy syntezy dźwiękuD2surGhAIFilm edukacyjny - Podstawy syntezy dźwięku
Faza odpuszczenia lub wybrzmiewania, czyli 1. sustain, 2. reset, 3. frequency, 4. Decay, 5. attack, 6. release, 7. speed, 8. trigger jest mierzona czasem, natomiast w odróżnieniu od poprzednich faz rozpoczyna się po ustaniu sygnału kontrolującego obwiednię, czyli w praktyce po ustaniu nacisku na klawisz syntezatora.
Faza odpuszczenia lub wybrzmiewania, czyli 1. sustain, 2. reset, 3. frequency, 4. Decay, 5. attack, 6. release, 7. speed, 8. trigger jest mierzona czasem, natomiast w odróżnieniu od poprzednich faz rozpoczyna się po ustaniu sygnału kontrolującego obwiednię, czyli w praktyce po ustaniu nacisku na klawisz syntezatora.
Film edukacyjny animowany – Programowanie instrumentów MIDI. Część 3: Modulacja dźwiękuDTIDbXNltFilm edukacyjny animowany – Programowanie instrumentów MIDI. Część 3: Modulacja dźwięku
Film edukacyjny - Programowanie barw syntezatorowychD8e0SWsyDFilm edukacyjny - Programowanie barw syntezatorowych
Syntezator potrzebuje kontrolera, który będzie sterował częstotliwością oscylatora oraz innymi parametrami. Najczęściej wykorzystywanym kontrolerem, który umożliwia granie na syntezatorze, jest 1. Musical Installation Digital Interface, 2. klawiatura, 3. sekwencera, 4. Digitally Controlled Object, 5. adapteru, 6. Voltage Controlled Oscillator, 7. Digitally Controlled Oscillator, 8. Musical Instrument Digital Interface, 9. joystick, 10. oscylatorem, 11. Voltage Controlled Object. Syntezatorem można sterować również za pomocą padów, kontrolerów wstęgowych, ekranów dotykowych, pedałów, kontrolerów dętych, zbliżeniowych i innych. Syntezator może też odbierać sygnały sterujące z wcześniej zaprogramowanego 1. Musical Installation Digital Interface, 2. klawiatura, 3. sekwencera, 4. Digitally Controlled Object, 5. adapteru, 6. Voltage Controlled Oscillator, 7. Digitally Controlled Oscillator, 8. Musical Instrument Digital Interface, 9. joystick, 10. oscylatorem, 11. Voltage Controlled Object. Obowiązującym obecnie standardem sterowania syntezatorami, zarówno sprzętowymi, jak i wirtualnymi, jest MIDI, czyli skrót od ang. 1. Musical Installation Digital Interface, 2. klawiatura, 3. sekwencera, 4. Digitally Controlled Object, 5. adapteru, 6. Voltage Controlled Oscillator, 7. Digitally Controlled Oscillator, 8. Musical Instrument Digital Interface, 9. joystick, 10. oscylatorem, 11. Voltage Controlled Object.
Syntezator potrzebuje kontrolera, który będzie sterował częstotliwością oscylatora oraz innymi parametrami. Najczęściej wykorzystywanym kontrolerem, który umożliwia granie na syntezatorze, jest 1. Musical Installation Digital Interface, 2. klawiatura, 3. sekwencera, 4. Digitally Controlled Object, 5. adapteru, 6. Voltage Controlled Oscillator, 7. Digitally Controlled Oscillator, 8. Musical Instrument Digital Interface, 9. joystick, 10. oscylatorem, 11. Voltage Controlled Object. Syntezatorem można sterować również za pomocą padów, kontrolerów wstęgowych, ekranów dotykowych, pedałów, kontrolerów dętych, zbliżeniowych i innych. Syntezator może też odbierać sygnały sterujące z wcześniej zaprogramowanego 1. Musical Installation Digital Interface, 2. klawiatura, 3. sekwencera, 4. Digitally Controlled Object, 5. adapteru, 6. Voltage Controlled Oscillator, 7. Digitally Controlled Oscillator, 8. Musical Instrument Digital Interface, 9. joystick, 10. oscylatorem, 11. Voltage Controlled Object. Obowiązującym obecnie standardem sterowania syntezatorami, zarówno sprzętowymi, jak i wirtualnymi, jest MIDI, czyli skrót od ang. 1. Musical Installation Digital Interface, 2. klawiatura, 3. sekwencera, 4. Digitally Controlled Object, 5. adapteru, 6. Voltage Controlled Oscillator, 7. Digitally Controlled Oscillator, 8. Musical Instrument Digital Interface, 9. joystick, 10. oscylatorem, 11. Voltage Controlled Object.
Plansza interaktywna - Schemat blokowy syntezatoraDAQ4eMer4Plansza interaktywna - Schemat blokowy syntezatora
Test wielokrotnego wyboru
Test wielokrotnego wyboru
Które z wymienionych urządzeń zaliczamy do kontrolerów? Możliwe odpowiedzi: 1. Sekwencer., 2. Klawiatura., 3. Tuner.
W zależności od tonów składowych, wśród szumów rozróżniamy Możliwe odpowiedzi: 1. Biały., 2. Różowy., 3. Czarny.
Co, poza klawiszami, często znajdziemy na klawiaturze sterującej MIDI? Możliwe odpowiedzi: 1. Modwheel., 2. Pitch Bend., 3. Sekwencer.
Do czego służy synteza dźwięku? Możliwe odpowiedzi: 1. Do imitacji instrumentów akustycznych., 2. Do tworzenia unikalnych brzmień, niemożliwych do osiągnięcia w inny sposób., 3. Do dopasowania i wyrównania względem siebie różnych ścieżek dźwiękowych.
Czym jest LFO? Możliwe odpowiedzi: 1. Elementem pozwalającym na sterowanie parametrami efektów., 2. Oscylatorem produkującym fale o niskiej częstotliwości., 3. Generatorem dźwięku.
Infografika - Tworzenie barw z wykorzystaniem syntezatoraD3BD5LnpyInfografika - Tworzenie barw z wykorzystaniem syntezatora

Podstawy syntezy dźwięku

Bloki generujące i przetwarzające dźwięk

Modulacja dźwięku

Programowanie barw syntezatorowych

Schemat blokowy syntezatora

Tworzenie barw z wykorzystaniem syntezatora