1Choroby osób podopiecznych15855Brawo! Udało Ci się rozwiązać test. Oznacza to, że posiadasz podstawowe wiadomości na temat patofizjologii, czyli mechanizmów powstawania niektórych chorób oraz objawów najczęściej występujących u osób starszych czyli reumatoidalne zapalenie stawów, choroba Parkinsona, Alzheimera, udar mózgu, zawał serca, odleżyny, choroba wrzodowa żołądka oraz odleżyny.Niestety, nie udało Ci się rozwiązać testu. Wróć do atlasu interaktywnego „Anatomia, fizjologia i patofizjologia człowieka”. Spróbuj jeszcze raz przejść test.
Test
Choroby osób podopiecznych
Sprawdzisz czy potrafisz:
nazywać i opisywać budowę i funkcjonowanie tkanek, narządów i układów ciała ludzkiego: układu nerwowego, sercowo‑naczyniowego, oddechowego, kostno- mięśniowego, pokarmowego, moczowo‑płciowego;
rozpoznaw zmianać chorobowe zachodzące w narządach i układach;
wyjaśniać patomechanizm objawów chorobowych.
Liczba pytań:
5
Limit czasu:
8 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Choroby osób podopiecznych
Pytanie
1/5
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Objawami odleżyn II stopnia są
Objawami odleżyn II stopnia są
Wrzód żołądka to zmiana chorobowa, która może obejmować
Wrzód żołądka to zmiana chorobowa, która może obejmować
Objawami choroby Alzheiemera są
Objawami choroby Alzheiemera są
Niedrożność tętnicy mózgowej jest przyczyną
Niedrożność tętnicy mózgowej jest przyczyną
Reumatoidalne zapalenie stawów to choroba, która dotyczy przede wszystkim
Reumatoidalne zapalenie stawów to choroba, która dotyczy przede wszystkim
Jaką funkcję w organizmie człowieka spełnia insulina?
Jaką funkcję w organizmie człowieka spełnia insulina?
Choroba Parkinsona rozwija się u osób, u których zanikają komórki nerwowe produkujące
Choroba Parkinsona rozwija się u osób, u których zanikają komórki nerwowe produkujące
Zawał mięśnia sercowego jest konsekwencją niedrożności
Zawał mięśnia sercowego jest konsekwencją niedrożności
Gdzie najczęściej gromadzą się kamienie żółciowe?
Gdzie najczęściej gromadzą się kamienie żółciowe?
Która z wymienionych chorób jest chorobą z autoagresji?
Która z wymienionych chorób jest chorobą z autoagresji?
1Choroby osób podopiecznych15855Brawo! Udało Ci się rozwiązać test. Oznacza to, że posiadasz podstawowe wiadomości na temat patofizjologii, czyli mechanizmów powstawania niektórych chorób oraz objawów najczęściej występujących u osób starszych czyli reumatoidalne zapalenie stawów, choroba Parkinsona, Alzheimera, udar mózgu, zawał serca, odleżyny, choroba wrzodowa żołądka oraz odleżyny.Niestety, nie udało Ci się rozwiązać testu. Wróć do atlasu interaktywnego „Anatomia, fizjologia i patofizjologia człowieka”. Spróbuj jeszcze raz przejść test.
Test
Choroby osób podopiecznych
Sprawdzisz czy potrafisz:
nazywać i opisywać budowę i funkcjonowanie tkanek, narządów i układów ciała ludzkiego: układu nerwowego, sercowo‑naczyniowego, oddechowego, kostno- mięśniowego, pokarmowego, moczowo‑płciowego;
rozpoznaw zmianać chorobowe zachodzące w narządach i układach;
wyjaśniać patomechanizm objawów chorobowych.
Liczba pytań:
5
Limit czasu:
8 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Choroby osób podopiecznych
Pytanie
1/5
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Która z wymienionych chorób jest chorobą z autoagresji? Możliwe odpowiedzi: 1. Choroba Parkinsona., 2. Stwardnienie rozsiane., 3. Choroba Alzheimera.
Niedrożność tętnicy mózgowej jest przyczyną Możliwe odpowiedzi: 1. udaru krwotocznego., 2. udaru niedokrwiennego., 3. wylewu.
Objawami odleżyn II stopnia są Możliwe odpowiedzi: 1. bolesność, obrzęk, nieblednące zaczerwienienie., 2. głęboka rana sięgająca do warstwy podskórnej, dookoła niej rumień i obrzęk., 3. martwica obejmująca głębsze tkanki, w tym mięśnie i kości.
Reumatoidalne zapalenie stawów to choroba, która dotyczy przede wszystkim Możliwe odpowiedzi: 1. stawów rąk i stóp., 2. stawów kręgosłupa., 3. wszystkich stawów w takim samym stopniu.
Wrzód żołądka to zmiana chorobowa, która może obejmować Możliwe odpowiedzi: 1. tylko błonę śluzową., 2. błonę śluzową i podśluzówkę., 3. błonę śluzową, podśluzówkę i mięśniówkę.
Objawami choroby Alzheiemera są Możliwe odpowiedzi: 1. utrata pamięci, dezorientacja w miejscu i czasie., 2. oczopląs, drżenie rąk., 3. niedowład kończyn, zaburzenia czucia.
Choroba Parkinsona rozwija się u osób, u których zanikają komórki nerwowe produkujące Możliwe odpowiedzi: 1. adrenalinę., 2. dopaminę., 3. serotoninę.
Zawał mięśnia sercowego jest konsekwencją niedrożności Możliwe odpowiedzi: 1. aorty., 2. żyły głównej górnej., 3. naczyń wieńcowych.
Jaką funkcję w organizmie człowieka spełnia insulina? Możliwe odpowiedzi: 1. Obniża poziom glukozy we krwi., 2. Bierze udział w trawieniu białek., 3. Podwyższa poziom glukozy we krwi.
Gdzie najczęściej gromadzą się kamienie żółciowe? Możliwe odpowiedzi: 1. Pęcherzyk/woreczek żółciowy., 2. Lewy płat wątroby., 3. Prawy płat wątroby.
2. Podstawy anatomii
2. Podstawy anatomii1DW0Hpwpvf
RgoOLFdxy5aS811
Dopasuj podpis do ilustracji.
Dopasuj podpis do ilustracji.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY-SA 3.0.
Rt2Hasmu0f4l011
Dopasuj podpis do ilustracji.
Dopasuj podpis do ilustracji.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY-SA 3.0.
Proszę uzupełnić brakujące wyrazy. Przed wykonaniem każdej czynności opiekun powinien spytać podopiecznego czy 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład.
Oklepywanie pleców należy wykonać dłonią ułożoną w 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład w kierunku od 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład płuc do ich 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład.
W przypadku trudności z odrywaniem się zalegającej w drzewie oskrzelowym wydzieliny ważne jest podawanie osobie podopiecznej dużej ilości 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład, ponieważ ma to wpływ na 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład wydzieliny i ułatwia jej odksztuszanie.
Osobę podopieczną z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc opiekun powinien ułożyć w pozycji 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład lub 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład.
W przypadku stwierdzenia u osoby podopiecznej objawów spadku poziomu glukozy we krwi należy jak najszybciej 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład jej poziom glukometrem.
Instytucją, która dofinansowuje likwidację barier architektonicznych dla osób z niepełnosprawnością jest 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład.
Stwardnienie rozsiane to choroba przebiegająca z okresami 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład i 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład.
Osobie podopiecznej z chorobą Parkinsona warto powiedzieć aby podczas 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład zaplatała ręce z tyłu, gdyż taka pozycja może zapobiec 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład.
Osobie podopiecznej z chorobą Alzhaimera i zaburzeniami pamięci 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowładtłumaczyć że nie ma racji.
Objawami udaru mózgu są min.1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład twarzy oraz 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład połowiczy.
Proszę uzupełnić brakujące wyrazy. Przed wykonaniem każdej czynności opiekun powinien spytać podopiecznego czy 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład.
Oklepywanie pleców należy wykonać dłonią ułożoną w 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład w kierunku od 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład płuc do ich 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład.
W przypadku trudności z odrywaniem się zalegającej w drzewie oskrzelowym wydzieliny ważne jest podawanie osobie podopiecznej dużej ilości 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład, ponieważ ma to wpływ na 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład wydzieliny i ułatwia jej odksztuszanie.
Osobę podopieczną z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc opiekun powinien ułożyć w pozycji 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład lub 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład.
W przypadku stwierdzenia u osoby podopiecznej objawów spadku poziomu glukozy we krwi należy jak najszybciej 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład jej poziom glukometrem.
Instytucją, która dofinansowuje likwidację barier architektonicznych dla osób z niepełnosprawnością jest 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład.
Stwardnienie rozsiane to choroba przebiegająca z okresami 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład i 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład.
Osobie podopiecznej z chorobą Parkinsona warto powiedzieć aby podczas 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład zaplatała ręce z tyłu, gdyż taka pozycja może zapobiec 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład.
Osobie podopiecznej z chorobą Alzhaimera i zaburzeniami pamięci 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowładtłumaczyć że nie ma racji.
Objawami udaru mózgu są min.1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład twarzy oraz 1. zmierzyć, 2. podstawy, 3. zaostrzeń, 4. płynów, 5. łódkę, 6. chodzenia, 7. półwysokiej, 8. wyraża zgodę/się zgadza, 9. upadkom, 10. szczytu, 11. wysokiej, 12. rozrzedzenie, 13. nie należy, 14. PFRON, 15. remisji, 16. asymetria, 17. niedowład połowiczy.
4. Zaspakajanie potrzeb podopiecznego
4. Zaspakajanie potrzeb podopiecznego3D11Jy2ept
RTtt5sS3SflEq31
Przyporządkuj rodzaj postępowania/czynności do nazwy zaspokajanej potrzeby. Potrzeba oddychania Możliwe odpowiedzi: 1. Stosowanie diety, podawanie posiłków często w małych ilościach, dbałość o estetykę podczas podawania i spożywania posiłków, prowadzenie rozmowy nt. konieczności stosowania zaleceń dietetycznych, dostarczanie posiłków, planowanie jadłospisu, organizacja wizyty u dietetyka., 2. Przygotowanie pokoju do snu, stosowanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej przed snem, włączenie oświetlenia nocnego., 3. Spacer, gimnastyka, ćwiczenia rehabilitacyjne, pomoc w złożeniu wniosku o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, gimnastyka bierna, czynna, zmiana pozycji, przesadzanie osoby podopiecznej na wózek inwalidzki., 4. Motywowanie do ćwiczeń usprawniających aparat mowy, nawiązanie kontaktu z grupą wsparcia, z wolontariuszami, pomoc w komunikowaniu się z współmieszkańcami., 5. Wietrzenie pomieszczeń, nawilżanie powietrza, dbałość o właściwą temperaturę powietrza (21°C) w pomieszczeniu, oklepywanie pleców w przypadku trudności z odkrztuszaniem wydzieliny, gimnastyka oddechowa., 6. Pomoc w realizacji czasu wolnego z uwzględnieniem zainteresowań podopiecznej, wypożyczenie książek, mobilizowanie osoby podopiecznej do aktywności i samodzielności., 7. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacaniu rachunków, zaopatrzenie osoby podopiecznej w środki pomocnicze i sprzęt ortopedyczny, okazanie podopiecznemu zainteresowania, poświęcanie większej ilości czasu., 8. Toaleta całego ciała, kąpiel w wannie lub po prysznicem, dbałość o czystość otoczenia, zmiana bielizny pościelowej i osobistej, pomoc w czynnościach porządkowych, toaleta przeciwodleżynowa, słanie łóżka, stosowanie wkładek absorbcyjnych., 9. Nawiązanie kontaktu z rodziną, okazanie życzliwości i akceptacji osobie podopiecznej. Potrzeba odżywiania Możliwe odpowiedzi: 1. Stosowanie diety, podawanie posiłków często w małych ilościach, dbałość o estetykę podczas podawania i spożywania posiłków, prowadzenie rozmowy nt. konieczności stosowania zaleceń dietetycznych, dostarczanie posiłków, planowanie jadłospisu, organizacja wizyty u dietetyka., 2. Przygotowanie pokoju do snu, stosowanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej przed snem, włączenie oświetlenia nocnego., 3. Spacer, gimnastyka, ćwiczenia rehabilitacyjne, pomoc w złożeniu wniosku o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, gimnastyka bierna, czynna, zmiana pozycji, przesadzanie osoby podopiecznej na wózek inwalidzki., 4. Motywowanie do ćwiczeń usprawniających aparat mowy, nawiązanie kontaktu z grupą wsparcia, z wolontariuszami, pomoc w komunikowaniu się z współmieszkańcami., 5. Wietrzenie pomieszczeń, nawilżanie powietrza, dbałość o właściwą temperaturę powietrza (21°C) w pomieszczeniu, oklepywanie pleców w przypadku trudności z odkrztuszaniem wydzieliny, gimnastyka oddechowa., 6. Pomoc w realizacji czasu wolnego z uwzględnieniem zainteresowań podopiecznej, wypożyczenie książek, mobilizowanie osoby podopiecznej do aktywności i samodzielności., 7. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacaniu rachunków, zaopatrzenie osoby podopiecznej w środki pomocnicze i sprzęt ortopedyczny, okazanie podopiecznemu zainteresowania, poświęcanie większej ilości czasu., 8. Toaleta całego ciała, kąpiel w wannie lub po prysznicem, dbałość o czystość otoczenia, zmiana bielizny pościelowej i osobistej, pomoc w czynnościach porządkowych, toaleta przeciwodleżynowa, słanie łóżka, stosowanie wkładek absorbcyjnych., 9. Nawiązanie kontaktu z rodziną, okazanie życzliwości i akceptacji osobie podopiecznej. Potrzeba czystości Możliwe odpowiedzi: 1. Stosowanie diety, podawanie posiłków często w małych ilościach, dbałość o estetykę podczas podawania i spożywania posiłków, prowadzenie rozmowy nt. konieczności stosowania zaleceń dietetycznych, dostarczanie posiłków, planowanie jadłospisu, organizacja wizyty u dietetyka., 2. Przygotowanie pokoju do snu, stosowanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej przed snem, włączenie oświetlenia nocnego., 3. Spacer, gimnastyka, ćwiczenia rehabilitacyjne, pomoc w złożeniu wniosku o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, gimnastyka bierna, czynna, zmiana pozycji, przesadzanie osoby podopiecznej na wózek inwalidzki., 4. Motywowanie do ćwiczeń usprawniających aparat mowy, nawiązanie kontaktu z grupą wsparcia, z wolontariuszami, pomoc w komunikowaniu się z współmieszkańcami., 5. Wietrzenie pomieszczeń, nawilżanie powietrza, dbałość o właściwą temperaturę powietrza (21°C) w pomieszczeniu, oklepywanie pleców w przypadku trudności z odkrztuszaniem wydzieliny, gimnastyka oddechowa., 6. Pomoc w realizacji czasu wolnego z uwzględnieniem zainteresowań podopiecznej, wypożyczenie książek, mobilizowanie osoby podopiecznej do aktywności i samodzielności., 7. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacaniu rachunków, zaopatrzenie osoby podopiecznej w środki pomocnicze i sprzęt ortopedyczny, okazanie podopiecznemu zainteresowania, poświęcanie większej ilości czasu., 8. Toaleta całego ciała, kąpiel w wannie lub po prysznicem, dbałość o czystość otoczenia, zmiana bielizny pościelowej i osobistej, pomoc w czynnościach porządkowych, toaleta przeciwodleżynowa, słanie łóżka, stosowanie wkładek absorbcyjnych., 9. Nawiązanie kontaktu z rodziną, okazanie życzliwości i akceptacji osobie podopiecznej. Potrzeba snu i wypoczynku Możliwe odpowiedzi: 1. Stosowanie diety, podawanie posiłków często w małych ilościach, dbałość o estetykę podczas podawania i spożywania posiłków, prowadzenie rozmowy nt. konieczności stosowania zaleceń dietetycznych, dostarczanie posiłków, planowanie jadłospisu, organizacja wizyty u dietetyka., 2. Przygotowanie pokoju do snu, stosowanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej przed snem, włączenie oświetlenia nocnego., 3. Spacer, gimnastyka, ćwiczenia rehabilitacyjne, pomoc w złożeniu wniosku o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, gimnastyka bierna, czynna, zmiana pozycji, przesadzanie osoby podopiecznej na wózek inwalidzki., 4. Motywowanie do ćwiczeń usprawniających aparat mowy, nawiązanie kontaktu z grupą wsparcia, z wolontariuszami, pomoc w komunikowaniu się z współmieszkańcami., 5. Wietrzenie pomieszczeń, nawilżanie powietrza, dbałość o właściwą temperaturę powietrza (21°C) w pomieszczeniu, oklepywanie pleców w przypadku trudności z odkrztuszaniem wydzieliny, gimnastyka oddechowa., 6. Pomoc w realizacji czasu wolnego z uwzględnieniem zainteresowań podopiecznej, wypożyczenie książek, mobilizowanie osoby podopiecznej do aktywności i samodzielności., 7. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacaniu rachunków, zaopatrzenie osoby podopiecznej w środki pomocnicze i sprzęt ortopedyczny, okazanie podopiecznemu zainteresowania, poświęcanie większej ilości czasu., 8. Toaleta całego ciała, kąpiel w wannie lub po prysznicem, dbałość o czystość otoczenia, zmiana bielizny pościelowej i osobistej, pomoc w czynnościach porządkowych, toaleta przeciwodleżynowa, słanie łóżka, stosowanie wkładek absorbcyjnych., 9. Nawiązanie kontaktu z rodziną, okazanie życzliwości i akceptacji osobie podopiecznej. Potrzeba ruchu Możliwe odpowiedzi: 1. Stosowanie diety, podawanie posiłków często w małych ilościach, dbałość o estetykę podczas podawania i spożywania posiłków, prowadzenie rozmowy nt. konieczności stosowania zaleceń dietetycznych, dostarczanie posiłków, planowanie jadłospisu, organizacja wizyty u dietetyka., 2. Przygotowanie pokoju do snu, stosowanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej przed snem, włączenie oświetlenia nocnego., 3. Spacer, gimnastyka, ćwiczenia rehabilitacyjne, pomoc w złożeniu wniosku o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, gimnastyka bierna, czynna, zmiana pozycji, przesadzanie osoby podopiecznej na wózek inwalidzki., 4. Motywowanie do ćwiczeń usprawniających aparat mowy, nawiązanie kontaktu z grupą wsparcia, z wolontariuszami, pomoc w komunikowaniu się z współmieszkańcami., 5. Wietrzenie pomieszczeń, nawilżanie powietrza, dbałość o właściwą temperaturę powietrza (21°C) w pomieszczeniu, oklepywanie pleców w przypadku trudności z odkrztuszaniem wydzieliny, gimnastyka oddechowa., 6. Pomoc w realizacji czasu wolnego z uwzględnieniem zainteresowań podopiecznej, wypożyczenie książek, mobilizowanie osoby podopiecznej do aktywności i samodzielności., 7. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacaniu rachunków, zaopatrzenie osoby podopiecznej w środki pomocnicze i sprzęt ortopedyczny, okazanie podopiecznemu zainteresowania, poświęcanie większej ilości czasu., 8. Toaleta całego ciała, kąpiel w wannie lub po prysznicem, dbałość o czystość otoczenia, zmiana bielizny pościelowej i osobistej, pomoc w czynnościach porządkowych, toaleta przeciwodleżynowa, słanie łóżka, stosowanie wkładek absorbcyjnych., 9. Nawiązanie kontaktu z rodziną, okazanie życzliwości i akceptacji osobie podopiecznej. Potrzeba bezpieczeństwa Możliwe odpowiedzi: 1. Stosowanie diety, podawanie posiłków często w małych ilościach, dbałość o estetykę podczas podawania i spożywania posiłków, prowadzenie rozmowy nt. konieczności stosowania zaleceń dietetycznych, dostarczanie posiłków, planowanie jadłospisu, organizacja wizyty u dietetyka., 2. Przygotowanie pokoju do snu, stosowanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej przed snem, włączenie oświetlenia nocnego., 3. Spacer, gimnastyka, ćwiczenia rehabilitacyjne, pomoc w złożeniu wniosku o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, gimnastyka bierna, czynna, zmiana pozycji, przesadzanie osoby podopiecznej na wózek inwalidzki., 4. Motywowanie do ćwiczeń usprawniających aparat mowy, nawiązanie kontaktu z grupą wsparcia, z wolontariuszami, pomoc w komunikowaniu się z współmieszkańcami., 5. Wietrzenie pomieszczeń, nawilżanie powietrza, dbałość o właściwą temperaturę powietrza (21°C) w pomieszczeniu, oklepywanie pleców w przypadku trudności z odkrztuszaniem wydzieliny, gimnastyka oddechowa., 6. Pomoc w realizacji czasu wolnego z uwzględnieniem zainteresowań podopiecznej, wypożyczenie książek, mobilizowanie osoby podopiecznej do aktywności i samodzielności., 7. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacaniu rachunków, zaopatrzenie osoby podopiecznej w środki pomocnicze i sprzęt ortopedyczny, okazanie podopiecznemu zainteresowania, poświęcanie większej ilości czasu., 8. Toaleta całego ciała, kąpiel w wannie lub po prysznicem, dbałość o czystość otoczenia, zmiana bielizny pościelowej i osobistej, pomoc w czynnościach porządkowych, toaleta przeciwodleżynowa, słanie łóżka, stosowanie wkładek absorbcyjnych., 9. Nawiązanie kontaktu z rodziną, okazanie życzliwości i akceptacji osobie podopiecznej. Potrzeba miłości i przynależności Możliwe odpowiedzi: 1. Stosowanie diety, podawanie posiłków często w małych ilościach, dbałość o estetykę podczas podawania i spożywania posiłków, prowadzenie rozmowy nt. konieczności stosowania zaleceń dietetycznych, dostarczanie posiłków, planowanie jadłospisu, organizacja wizyty u dietetyka., 2. Przygotowanie pokoju do snu, stosowanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej przed snem, włączenie oświetlenia nocnego., 3. Spacer, gimnastyka, ćwiczenia rehabilitacyjne, pomoc w złożeniu wniosku o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, gimnastyka bierna, czynna, zmiana pozycji, przesadzanie osoby podopiecznej na wózek inwalidzki., 4. Motywowanie do ćwiczeń usprawniających aparat mowy, nawiązanie kontaktu z grupą wsparcia, z wolontariuszami, pomoc w komunikowaniu się z współmieszkańcami., 5. Wietrzenie pomieszczeń, nawilżanie powietrza, dbałość o właściwą temperaturę powietrza (21°C) w pomieszczeniu, oklepywanie pleców w przypadku trudności z odkrztuszaniem wydzieliny, gimnastyka oddechowa., 6. Pomoc w realizacji czasu wolnego z uwzględnieniem zainteresowań podopiecznej, wypożyczenie książek, mobilizowanie osoby podopiecznej do aktywności i samodzielności., 7. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacaniu rachunków, zaopatrzenie osoby podopiecznej w środki pomocnicze i sprzęt ortopedyczny, okazanie podopiecznemu zainteresowania, poświęcanie większej ilości czasu., 8. Toaleta całego ciała, kąpiel w wannie lub po prysznicem, dbałość o czystość otoczenia, zmiana bielizny pościelowej i osobistej, pomoc w czynnościach porządkowych, toaleta przeciwodleżynowa, słanie łóżka, stosowanie wkładek absorbcyjnych., 9. Nawiązanie kontaktu z rodziną, okazanie życzliwości i akceptacji osobie podopiecznej. Potrzeba samorealizacji Możliwe odpowiedzi: 1. Stosowanie diety, podawanie posiłków często w małych ilościach, dbałość o estetykę podczas podawania i spożywania posiłków, prowadzenie rozmowy nt. konieczności stosowania zaleceń dietetycznych, dostarczanie posiłków, planowanie jadłospisu, organizacja wizyty u dietetyka., 2. Przygotowanie pokoju do snu, stosowanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej przed snem, włączenie oświetlenia nocnego., 3. Spacer, gimnastyka, ćwiczenia rehabilitacyjne, pomoc w złożeniu wniosku o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, gimnastyka bierna, czynna, zmiana pozycji, przesadzanie osoby podopiecznej na wózek inwalidzki., 4. Motywowanie do ćwiczeń usprawniających aparat mowy, nawiązanie kontaktu z grupą wsparcia, z wolontariuszami, pomoc w komunikowaniu się z współmieszkańcami., 5. Wietrzenie pomieszczeń, nawilżanie powietrza, dbałość o właściwą temperaturę powietrza (21°C) w pomieszczeniu, oklepywanie pleców w przypadku trudności z odkrztuszaniem wydzieliny, gimnastyka oddechowa., 6. Pomoc w realizacji czasu wolnego z uwzględnieniem zainteresowań podopiecznej, wypożyczenie książek, mobilizowanie osoby podopiecznej do aktywności i samodzielności., 7. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacaniu rachunków, zaopatrzenie osoby podopiecznej w środki pomocnicze i sprzęt ortopedyczny, okazanie podopiecznemu zainteresowania, poświęcanie większej ilości czasu., 8. Toaleta całego ciała, kąpiel w wannie lub po prysznicem, dbałość o czystość otoczenia, zmiana bielizny pościelowej i osobistej, pomoc w czynnościach porządkowych, toaleta przeciwodleżynowa, słanie łóżka, stosowanie wkładek absorbcyjnych., 9. Nawiązanie kontaktu z rodziną, okazanie życzliwości i akceptacji osobie podopiecznej. Potrzeba kontaktów społecznych Możliwe odpowiedzi: 1. Stosowanie diety, podawanie posiłków często w małych ilościach, dbałość o estetykę podczas podawania i spożywania posiłków, prowadzenie rozmowy nt. konieczności stosowania zaleceń dietetycznych, dostarczanie posiłków, planowanie jadłospisu, organizacja wizyty u dietetyka., 2. Przygotowanie pokoju do snu, stosowanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej przed snem, włączenie oświetlenia nocnego., 3. Spacer, gimnastyka, ćwiczenia rehabilitacyjne, pomoc w złożeniu wniosku o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, gimnastyka bierna, czynna, zmiana pozycji, przesadzanie osoby podopiecznej na wózek inwalidzki., 4. Motywowanie do ćwiczeń usprawniających aparat mowy, nawiązanie kontaktu z grupą wsparcia, z wolontariuszami, pomoc w komunikowaniu się z współmieszkańcami., 5. Wietrzenie pomieszczeń, nawilżanie powietrza, dbałość o właściwą temperaturę powietrza (21°C) w pomieszczeniu, oklepywanie pleców w przypadku trudności z odkrztuszaniem wydzieliny, gimnastyka oddechowa., 6. Pomoc w realizacji czasu wolnego z uwzględnieniem zainteresowań podopiecznej, wypożyczenie książek, mobilizowanie osoby podopiecznej do aktywności i samodzielności., 7. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacaniu rachunków, zaopatrzenie osoby podopiecznej w środki pomocnicze i sprzęt ortopedyczny, okazanie podopiecznemu zainteresowania, poświęcanie większej ilości czasu., 8. Toaleta całego ciała, kąpiel w wannie lub po prysznicem, dbałość o czystość otoczenia, zmiana bielizny pościelowej i osobistej, pomoc w czynnościach porządkowych, toaleta przeciwodleżynowa, słanie łóżka, stosowanie wkładek absorbcyjnych., 9. Nawiązanie kontaktu z rodziną, okazanie życzliwości i akceptacji osobie podopiecznej.
Przyporządkuj rodzaj postępowania/czynności do nazwy zaspokajanej potrzeby. Potrzeba oddychania Możliwe odpowiedzi: 1. Stosowanie diety, podawanie posiłków często w małych ilościach, dbałość o estetykę podczas podawania i spożywania posiłków, prowadzenie rozmowy nt. konieczności stosowania zaleceń dietetycznych, dostarczanie posiłków, planowanie jadłospisu, organizacja wizyty u dietetyka., 2. Przygotowanie pokoju do snu, stosowanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej przed snem, włączenie oświetlenia nocnego., 3. Spacer, gimnastyka, ćwiczenia rehabilitacyjne, pomoc w złożeniu wniosku o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, gimnastyka bierna, czynna, zmiana pozycji, przesadzanie osoby podopiecznej na wózek inwalidzki., 4. Motywowanie do ćwiczeń usprawniających aparat mowy, nawiązanie kontaktu z grupą wsparcia, z wolontariuszami, pomoc w komunikowaniu się z współmieszkańcami., 5. Wietrzenie pomieszczeń, nawilżanie powietrza, dbałość o właściwą temperaturę powietrza (21°C) w pomieszczeniu, oklepywanie pleców w przypadku trudności z odkrztuszaniem wydzieliny, gimnastyka oddechowa., 6. Pomoc w realizacji czasu wolnego z uwzględnieniem zainteresowań podopiecznej, wypożyczenie książek, mobilizowanie osoby podopiecznej do aktywności i samodzielności., 7. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacaniu rachunków, zaopatrzenie osoby podopiecznej w środki pomocnicze i sprzęt ortopedyczny, okazanie podopiecznemu zainteresowania, poświęcanie większej ilości czasu., 8. Toaleta całego ciała, kąpiel w wannie lub po prysznicem, dbałość o czystość otoczenia, zmiana bielizny pościelowej i osobistej, pomoc w czynnościach porządkowych, toaleta przeciwodleżynowa, słanie łóżka, stosowanie wkładek absorbcyjnych., 9. Nawiązanie kontaktu z rodziną, okazanie życzliwości i akceptacji osobie podopiecznej. Potrzeba odżywiania Możliwe odpowiedzi: 1. Stosowanie diety, podawanie posiłków często w małych ilościach, dbałość o estetykę podczas podawania i spożywania posiłków, prowadzenie rozmowy nt. konieczności stosowania zaleceń dietetycznych, dostarczanie posiłków, planowanie jadłospisu, organizacja wizyty u dietetyka., 2. Przygotowanie pokoju do snu, stosowanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej przed snem, włączenie oświetlenia nocnego., 3. Spacer, gimnastyka, ćwiczenia rehabilitacyjne, pomoc w złożeniu wniosku o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, gimnastyka bierna, czynna, zmiana pozycji, przesadzanie osoby podopiecznej na wózek inwalidzki., 4. Motywowanie do ćwiczeń usprawniających aparat mowy, nawiązanie kontaktu z grupą wsparcia, z wolontariuszami, pomoc w komunikowaniu się z współmieszkańcami., 5. Wietrzenie pomieszczeń, nawilżanie powietrza, dbałość o właściwą temperaturę powietrza (21°C) w pomieszczeniu, oklepywanie pleców w przypadku trudności z odkrztuszaniem wydzieliny, gimnastyka oddechowa., 6. Pomoc w realizacji czasu wolnego z uwzględnieniem zainteresowań podopiecznej, wypożyczenie książek, mobilizowanie osoby podopiecznej do aktywności i samodzielności., 7. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacaniu rachunków, zaopatrzenie osoby podopiecznej w środki pomocnicze i sprzęt ortopedyczny, okazanie podopiecznemu zainteresowania, poświęcanie większej ilości czasu., 8. Toaleta całego ciała, kąpiel w wannie lub po prysznicem, dbałość o czystość otoczenia, zmiana bielizny pościelowej i osobistej, pomoc w czynnościach porządkowych, toaleta przeciwodleżynowa, słanie łóżka, stosowanie wkładek absorbcyjnych., 9. Nawiązanie kontaktu z rodziną, okazanie życzliwości i akceptacji osobie podopiecznej. Potrzeba czystości Możliwe odpowiedzi: 1. Stosowanie diety, podawanie posiłków często w małych ilościach, dbałość o estetykę podczas podawania i spożywania posiłków, prowadzenie rozmowy nt. konieczności stosowania zaleceń dietetycznych, dostarczanie posiłków, planowanie jadłospisu, organizacja wizyty u dietetyka., 2. Przygotowanie pokoju do snu, stosowanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej przed snem, włączenie oświetlenia nocnego., 3. Spacer, gimnastyka, ćwiczenia rehabilitacyjne, pomoc w złożeniu wniosku o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, gimnastyka bierna, czynna, zmiana pozycji, przesadzanie osoby podopiecznej na wózek inwalidzki., 4. Motywowanie do ćwiczeń usprawniających aparat mowy, nawiązanie kontaktu z grupą wsparcia, z wolontariuszami, pomoc w komunikowaniu się z współmieszkańcami., 5. Wietrzenie pomieszczeń, nawilżanie powietrza, dbałość o właściwą temperaturę powietrza (21°C) w pomieszczeniu, oklepywanie pleców w przypadku trudności z odkrztuszaniem wydzieliny, gimnastyka oddechowa., 6. Pomoc w realizacji czasu wolnego z uwzględnieniem zainteresowań podopiecznej, wypożyczenie książek, mobilizowanie osoby podopiecznej do aktywności i samodzielności., 7. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacaniu rachunków, zaopatrzenie osoby podopiecznej w środki pomocnicze i sprzęt ortopedyczny, okazanie podopiecznemu zainteresowania, poświęcanie większej ilości czasu., 8. Toaleta całego ciała, kąpiel w wannie lub po prysznicem, dbałość o czystość otoczenia, zmiana bielizny pościelowej i osobistej, pomoc w czynnościach porządkowych, toaleta przeciwodleżynowa, słanie łóżka, stosowanie wkładek absorbcyjnych., 9. Nawiązanie kontaktu z rodziną, okazanie życzliwości i akceptacji osobie podopiecznej. Potrzeba snu i wypoczynku Możliwe odpowiedzi: 1. Stosowanie diety, podawanie posiłków często w małych ilościach, dbałość o estetykę podczas podawania i spożywania posiłków, prowadzenie rozmowy nt. konieczności stosowania zaleceń dietetycznych, dostarczanie posiłków, planowanie jadłospisu, organizacja wizyty u dietetyka., 2. Przygotowanie pokoju do snu, stosowanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej przed snem, włączenie oświetlenia nocnego., 3. Spacer, gimnastyka, ćwiczenia rehabilitacyjne, pomoc w złożeniu wniosku o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, gimnastyka bierna, czynna, zmiana pozycji, przesadzanie osoby podopiecznej na wózek inwalidzki., 4. Motywowanie do ćwiczeń usprawniających aparat mowy, nawiązanie kontaktu z grupą wsparcia, z wolontariuszami, pomoc w komunikowaniu się z współmieszkańcami., 5. Wietrzenie pomieszczeń, nawilżanie powietrza, dbałość o właściwą temperaturę powietrza (21°C) w pomieszczeniu, oklepywanie pleców w przypadku trudności z odkrztuszaniem wydzieliny, gimnastyka oddechowa., 6. Pomoc w realizacji czasu wolnego z uwzględnieniem zainteresowań podopiecznej, wypożyczenie książek, mobilizowanie osoby podopiecznej do aktywności i samodzielności., 7. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacaniu rachunków, zaopatrzenie osoby podopiecznej w środki pomocnicze i sprzęt ortopedyczny, okazanie podopiecznemu zainteresowania, poświęcanie większej ilości czasu., 8. Toaleta całego ciała, kąpiel w wannie lub po prysznicem, dbałość o czystość otoczenia, zmiana bielizny pościelowej i osobistej, pomoc w czynnościach porządkowych, toaleta przeciwodleżynowa, słanie łóżka, stosowanie wkładek absorbcyjnych., 9. Nawiązanie kontaktu z rodziną, okazanie życzliwości i akceptacji osobie podopiecznej. Potrzeba ruchu Możliwe odpowiedzi: 1. Stosowanie diety, podawanie posiłków często w małych ilościach, dbałość o estetykę podczas podawania i spożywania posiłków, prowadzenie rozmowy nt. konieczności stosowania zaleceń dietetycznych, dostarczanie posiłków, planowanie jadłospisu, organizacja wizyty u dietetyka., 2. Przygotowanie pokoju do snu, stosowanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej przed snem, włączenie oświetlenia nocnego., 3. Spacer, gimnastyka, ćwiczenia rehabilitacyjne, pomoc w złożeniu wniosku o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, gimnastyka bierna, czynna, zmiana pozycji, przesadzanie osoby podopiecznej na wózek inwalidzki., 4. Motywowanie do ćwiczeń usprawniających aparat mowy, nawiązanie kontaktu z grupą wsparcia, z wolontariuszami, pomoc w komunikowaniu się z współmieszkańcami., 5. Wietrzenie pomieszczeń, nawilżanie powietrza, dbałość o właściwą temperaturę powietrza (21°C) w pomieszczeniu, oklepywanie pleców w przypadku trudności z odkrztuszaniem wydzieliny, gimnastyka oddechowa., 6. Pomoc w realizacji czasu wolnego z uwzględnieniem zainteresowań podopiecznej, wypożyczenie książek, mobilizowanie osoby podopiecznej do aktywności i samodzielności., 7. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacaniu rachunków, zaopatrzenie osoby podopiecznej w środki pomocnicze i sprzęt ortopedyczny, okazanie podopiecznemu zainteresowania, poświęcanie większej ilości czasu., 8. Toaleta całego ciała, kąpiel w wannie lub po prysznicem, dbałość o czystość otoczenia, zmiana bielizny pościelowej i osobistej, pomoc w czynnościach porządkowych, toaleta przeciwodleżynowa, słanie łóżka, stosowanie wkładek absorbcyjnych., 9. Nawiązanie kontaktu z rodziną, okazanie życzliwości i akceptacji osobie podopiecznej. Potrzeba bezpieczeństwa Możliwe odpowiedzi: 1. Stosowanie diety, podawanie posiłków często w małych ilościach, dbałość o estetykę podczas podawania i spożywania posiłków, prowadzenie rozmowy nt. konieczności stosowania zaleceń dietetycznych, dostarczanie posiłków, planowanie jadłospisu, organizacja wizyty u dietetyka., 2. Przygotowanie pokoju do snu, stosowanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej przed snem, włączenie oświetlenia nocnego., 3. Spacer, gimnastyka, ćwiczenia rehabilitacyjne, pomoc w złożeniu wniosku o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, gimnastyka bierna, czynna, zmiana pozycji, przesadzanie osoby podopiecznej na wózek inwalidzki., 4. Motywowanie do ćwiczeń usprawniających aparat mowy, nawiązanie kontaktu z grupą wsparcia, z wolontariuszami, pomoc w komunikowaniu się z współmieszkańcami., 5. Wietrzenie pomieszczeń, nawilżanie powietrza, dbałość o właściwą temperaturę powietrza (21°C) w pomieszczeniu, oklepywanie pleców w przypadku trudności z odkrztuszaniem wydzieliny, gimnastyka oddechowa., 6. Pomoc w realizacji czasu wolnego z uwzględnieniem zainteresowań podopiecznej, wypożyczenie książek, mobilizowanie osoby podopiecznej do aktywności i samodzielności., 7. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacaniu rachunków, zaopatrzenie osoby podopiecznej w środki pomocnicze i sprzęt ortopedyczny, okazanie podopiecznemu zainteresowania, poświęcanie większej ilości czasu., 8. Toaleta całego ciała, kąpiel w wannie lub po prysznicem, dbałość o czystość otoczenia, zmiana bielizny pościelowej i osobistej, pomoc w czynnościach porządkowych, toaleta przeciwodleżynowa, słanie łóżka, stosowanie wkładek absorbcyjnych., 9. Nawiązanie kontaktu z rodziną, okazanie życzliwości i akceptacji osobie podopiecznej. Potrzeba miłości i przynależności Możliwe odpowiedzi: 1. Stosowanie diety, podawanie posiłków często w małych ilościach, dbałość o estetykę podczas podawania i spożywania posiłków, prowadzenie rozmowy nt. konieczności stosowania zaleceń dietetycznych, dostarczanie posiłków, planowanie jadłospisu, organizacja wizyty u dietetyka., 2. Przygotowanie pokoju do snu, stosowanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej przed snem, włączenie oświetlenia nocnego., 3. Spacer, gimnastyka, ćwiczenia rehabilitacyjne, pomoc w złożeniu wniosku o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, gimnastyka bierna, czynna, zmiana pozycji, przesadzanie osoby podopiecznej na wózek inwalidzki., 4. Motywowanie do ćwiczeń usprawniających aparat mowy, nawiązanie kontaktu z grupą wsparcia, z wolontariuszami, pomoc w komunikowaniu się z współmieszkańcami., 5. Wietrzenie pomieszczeń, nawilżanie powietrza, dbałość o właściwą temperaturę powietrza (21°C) w pomieszczeniu, oklepywanie pleców w przypadku trudności z odkrztuszaniem wydzieliny, gimnastyka oddechowa., 6. Pomoc w realizacji czasu wolnego z uwzględnieniem zainteresowań podopiecznej, wypożyczenie książek, mobilizowanie osoby podopiecznej do aktywności i samodzielności., 7. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacaniu rachunków, zaopatrzenie osoby podopiecznej w środki pomocnicze i sprzęt ortopedyczny, okazanie podopiecznemu zainteresowania, poświęcanie większej ilości czasu., 8. Toaleta całego ciała, kąpiel w wannie lub po prysznicem, dbałość o czystość otoczenia, zmiana bielizny pościelowej i osobistej, pomoc w czynnościach porządkowych, toaleta przeciwodleżynowa, słanie łóżka, stosowanie wkładek absorbcyjnych., 9. Nawiązanie kontaktu z rodziną, okazanie życzliwości i akceptacji osobie podopiecznej. Potrzeba samorealizacji Możliwe odpowiedzi: 1. Stosowanie diety, podawanie posiłków często w małych ilościach, dbałość o estetykę podczas podawania i spożywania posiłków, prowadzenie rozmowy nt. konieczności stosowania zaleceń dietetycznych, dostarczanie posiłków, planowanie jadłospisu, organizacja wizyty u dietetyka., 2. Przygotowanie pokoju do snu, stosowanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej przed snem, włączenie oświetlenia nocnego., 3. Spacer, gimnastyka, ćwiczenia rehabilitacyjne, pomoc w złożeniu wniosku o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, gimnastyka bierna, czynna, zmiana pozycji, przesadzanie osoby podopiecznej na wózek inwalidzki., 4. Motywowanie do ćwiczeń usprawniających aparat mowy, nawiązanie kontaktu z grupą wsparcia, z wolontariuszami, pomoc w komunikowaniu się z współmieszkańcami., 5. Wietrzenie pomieszczeń, nawilżanie powietrza, dbałość o właściwą temperaturę powietrza (21°C) w pomieszczeniu, oklepywanie pleców w przypadku trudności z odkrztuszaniem wydzieliny, gimnastyka oddechowa., 6. Pomoc w realizacji czasu wolnego z uwzględnieniem zainteresowań podopiecznej, wypożyczenie książek, mobilizowanie osoby podopiecznej do aktywności i samodzielności., 7. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacaniu rachunków, zaopatrzenie osoby podopiecznej w środki pomocnicze i sprzęt ortopedyczny, okazanie podopiecznemu zainteresowania, poświęcanie większej ilości czasu., 8. Toaleta całego ciała, kąpiel w wannie lub po prysznicem, dbałość o czystość otoczenia, zmiana bielizny pościelowej i osobistej, pomoc w czynnościach porządkowych, toaleta przeciwodleżynowa, słanie łóżka, stosowanie wkładek absorbcyjnych., 9. Nawiązanie kontaktu z rodziną, okazanie życzliwości i akceptacji osobie podopiecznej. Potrzeba kontaktów społecznych Możliwe odpowiedzi: 1. Stosowanie diety, podawanie posiłków często w małych ilościach, dbałość o estetykę podczas podawania i spożywania posiłków, prowadzenie rozmowy nt. konieczności stosowania zaleceń dietetycznych, dostarczanie posiłków, planowanie jadłospisu, organizacja wizyty u dietetyka., 2. Przygotowanie pokoju do snu, stosowanie muzyki relaksacyjnej, wyciszającej przed snem, włączenie oświetlenia nocnego., 3. Spacer, gimnastyka, ćwiczenia rehabilitacyjne, pomoc w złożeniu wniosku o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych, gimnastyka bierna, czynna, zmiana pozycji, przesadzanie osoby podopiecznej na wózek inwalidzki., 4. Motywowanie do ćwiczeń usprawniających aparat mowy, nawiązanie kontaktu z grupą wsparcia, z wolontariuszami, pomoc w komunikowaniu się z współmieszkańcami., 5. Wietrzenie pomieszczeń, nawilżanie powietrza, dbałość o właściwą temperaturę powietrza (21°C) w pomieszczeniu, oklepywanie pleców w przypadku trudności z odkrztuszaniem wydzieliny, gimnastyka oddechowa., 6. Pomoc w realizacji czasu wolnego z uwzględnieniem zainteresowań podopiecznej, wypożyczenie książek, mobilizowanie osoby podopiecznej do aktywności i samodzielności., 7. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, opłacaniu rachunków, zaopatrzenie osoby podopiecznej w środki pomocnicze i sprzęt ortopedyczny, okazanie podopiecznemu zainteresowania, poświęcanie większej ilości czasu., 8. Toaleta całego ciała, kąpiel w wannie lub po prysznicem, dbałość o czystość otoczenia, zmiana bielizny pościelowej i osobistej, pomoc w czynnościach porządkowych, toaleta przeciwodleżynowa, słanie łóżka, stosowanie wkładek absorbcyjnych., 9. Nawiązanie kontaktu z rodziną, okazanie życzliwości i akceptacji osobie podopiecznej.
5. Podstawy anatomii, fizjologii i patofizjologii
5. Podstawy anatomii, fizjologii i patofizjologii2
RZq5M4HqIvrDo21
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Wymiana tlen i dwutlenku węgla., 2. Długa wypustka komórki nerwowej., 3. Tętnica główna., 4. Płytki krwi., 5. (Rysunek inhalatora)., 6. Środek absorpcyjny stosowany u osób z III stopniem nietrzymania moczu., 7. (Rysunek glukometru)., 8. Osłabienie siły mięśniowej po jednej stronie ciała., 9. Rana powstała wskutek długotrwałego przebywania w jednej pozycji., 10. Specjalista zajmujący się aktywizacją ruchową osoby podopiecznej., 11. Spis dozwolonych produktów spożywczych., 12. Nazwa skali według której klasyfikuje się odleżyny., 13. Pierwszy odcinek jelita cienkiego., 14. Nazwa potrzeby, której zaspokojenie wpływa na samoocenę., 15. Osoba, która dobrowolnie i nieodpłatnie angażuje się w pracę np. na rzecz osób z niepełnosprawnością., 16. Choroba powstała wskutek zamknięcia tętnicy wieńcowej.
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Wymiana tlen i dwutlenku węgla., 2. Długa wypustka komórki nerwowej., 3. Tętnica główna., 4. Płytki krwi., 5. (Rysunek inhalatora)., 6. Środek absorpcyjny stosowany u osób z III stopniem nietrzymania moczu., 7. (Rysunek glukometru)., 8. Osłabienie siły mięśniowej po jednej stronie ciała., 9. Rana powstała wskutek długotrwałego przebywania w jednej pozycji., 10. Specjalista zajmujący się aktywizacją ruchową osoby podopiecznej., 11. Spis dozwolonych produktów spożywczych., 12. Nazwa skali według której klasyfikuje się odleżyny., 13. Pierwszy odcinek jelita cienkiego., 14. Nazwa potrzeby, której zaspokojenie wpływa na samoocenę., 15. Osoba, która dobrowolnie i nieodpłatnie angażuje się w pracę np. na rzecz osób z niepełnosprawnością., 16. Choroba powstała wskutek zamknięcia tętnicy wieńcowej.
RT4EFYBhibmnA
Wpisz rozwiązanie krzyżówki
(Uzupełnij)
Jak można opisać człowieka, który jest rozwiązaniem krzyżówki?
(Uzupełnij).
Rozwiązanie krzyżówki: osoba podopieczna.
Osoba, którą się ktoś opiekuje i czuje się za nią odpowiedzialny.