Pomiary, przygotowanie i dobór materiałów związanych z budową nawierzchni kolejowej
Wykonywanie i utrzymywanie nawierzchni kolejowej i podtorza - Monter nawierzchni kolejowej
bg‑green
Interaktywne materiały sprawdzające
1
Ćwiczenie 1. - Typy nawierzchni
Ćwiczenie 1. - Typy nawierzchni1DPLpvDiFS
RSdZ2sLJqzjXS1
Przyporządkuj elementy nawierzchni przejazdów kolejowo-drogowych do typu nawierzchni. MIROSŁAW Możliwe odpowiedzi: 1. poduszki osłonowe na stopki szyn, 2. system przytwierdzeń W14/BFL, 3. amortyzatory elastomerowe, 4. płyty gumowe, 5. prefabrykowana pyta żelbetowa z dwoma kanałami na szyny, 6. małogabarytowe płyty żelbetowe STRAIL Możliwe odpowiedzi: 1. poduszki osłonowe na stopki szyn, 2. system przytwierdzeń W14/BFL, 3. amortyzatory elastomerowe, 4. płyty gumowe, 5. prefabrykowana pyta żelbetowa z dwoma kanałami na szyny, 6. małogabarytowe płyty żelbetowe GTP Możliwe odpowiedzi: 1. poduszki osłonowe na stopki szyn, 2. system przytwierdzeń W14/BFL, 3. amortyzatory elastomerowe, 4. płyty gumowe, 5. prefabrykowana pyta żelbetowa z dwoma kanałami na szyny, 6. małogabarytowe płyty żelbetowe
Przyporządkuj elementy nawierzchni przejazdów kolejowo-drogowych do typu nawierzchni. MIROSŁAW Możliwe odpowiedzi: 1. poduszki osłonowe na stopki szyn, 2. system przytwierdzeń W14/BFL, 3. amortyzatory elastomerowe, 4. płyty gumowe, 5. prefabrykowana pyta żelbetowa z dwoma kanałami na szyny, 6. małogabarytowe płyty żelbetowe STRAIL Możliwe odpowiedzi: 1. poduszki osłonowe na stopki szyn, 2. system przytwierdzeń W14/BFL, 3. amortyzatory elastomerowe, 4. płyty gumowe, 5. prefabrykowana pyta żelbetowa z dwoma kanałami na szyny, 6. małogabarytowe płyty żelbetowe GTP Możliwe odpowiedzi: 1. poduszki osłonowe na stopki szyn, 2. system przytwierdzeń W14/BFL, 3. amortyzatory elastomerowe, 4. płyty gumowe, 5. prefabrykowana pyta żelbetowa z dwoma kanałami na szyny, 6. małogabarytowe płyty żelbetowe
R1Mtn7ebQcXa41
Przyporządkuj metody łączenia szyn do typu toru kolejowego. TOR KLASYCZNY Możliwe odpowiedzi: 1. złącza podparte, 2. zgrzewanie elektrooporowe, 3. łubkowane złącza szynowe, 4. spawanie termitowe TOR BEZSTYKOWY Możliwe odpowiedzi: 1. złącza podparte, 2. zgrzewanie elektrooporowe, 3. łubkowane złącza szynowe, 4. spawanie termitowe
Przyporządkuj metody łączenia szyn do typu toru kolejowego. TOR KLASYCZNY Możliwe odpowiedzi: 1. złącza podparte, 2. zgrzewanie elektrooporowe, 3. łubkowane złącza szynowe, 4. spawanie termitowe TOR BEZSTYKOWY Możliwe odpowiedzi: 1. złącza podparte, 2. zgrzewanie elektrooporowe, 3. łubkowane złącza szynowe, 4. spawanie termitowe
Ćwiczenie 2. - Toromierze
Ćwiczenie 2. - Toromierze2DbzxBSzpz
R1W3sDpVCqdij2
Uzupełnij luki poprzez przeciągnięcie odpowiedniego wyrazu spośród podanych pod tekstem. Toromierz to jedno z najważniejszych i podstawowych urządzeń wykorzystywanych przez pracowników związanych z nawierzchnią kolejową. Wyróżniamy toromierze 1. baza, 2. szerokości, 3. ręczne, 4. jednokrotny, 5. punktowy, 6. linia, 7. długość oraz montowane na wózku. W toromierzach ręcznych wynik 1. baza, 2. szerokości, 3. ręczne, 4. jednokrotny, 5. punktowy, 6. linia, 7. długość toru oraz przechyłki może być pokazywany analogowo na skali lub elektronicznie jako wartość liczbowa. W toromierzu wózkowym wynik prezentowany jest cyfrowo. Służy on również do analizowania wielu innych parametrów toru. Wszystko dlatego, że podczas jazdy wózkiem 1. baza, 2. szerokości, 3. ręczne, 4. jednokrotny, 5. punktowy, 6. linia, 7. długość pomiarowa zwiększa się z każdym pokonywanym metrem. Pracując toromierzem ręcznym, pomiar jest 1. baza, 2. szerokości, 3. ręczne, 4. jednokrotny, 5. punktowy, 6. linia, 7. długość, co oznacza, że można go dokonać tylko w danym miejscu.
Uzupełnij luki poprzez przeciągnięcie odpowiedniego wyrazu spośród podanych pod tekstem. Toromierz to jedno z najważniejszych i podstawowych urządzeń wykorzystywanych przez pracowników związanych z nawierzchnią kolejową. Wyróżniamy toromierze 1. baza, 2. szerokości, 3. ręczne, 4. jednokrotny, 5. punktowy, 6. linia, 7. długość oraz montowane na wózku. W toromierzach ręcznych wynik 1. baza, 2. szerokości, 3. ręczne, 4. jednokrotny, 5. punktowy, 6. linia, 7. długość toru oraz przechyłki może być pokazywany analogowo na skali lub elektronicznie jako wartość liczbowa. W toromierzu wózkowym wynik prezentowany jest cyfrowo. Służy on również do analizowania wielu innych parametrów toru. Wszystko dlatego, że podczas jazdy wózkiem 1. baza, 2. szerokości, 3. ręczne, 4. jednokrotny, 5. punktowy, 6. linia, 7. długość pomiarowa zwiększa się z każdym pokonywanym metrem. Pracując toromierzem ręcznym, pomiar jest 1. baza, 2. szerokości, 3. ręczne, 4. jednokrotny, 5. punktowy, 6. linia, 7. długość, co oznacza, że można go dokonać tylko w danym miejscu.
RfP3Gdu9RSDe62
Uzupełnij luki poprzez przeciągnięcie odpowiedniego wyrazu spośród podanych pod tekstem. Według standardów technicznych dotyczących budowy nowych torów i ich modernizacji szyny kolejowe dzielimy na typ 1. mniejszym, 2. R300DT, 3. ciężki, 4. twarda, 5. R350HT, 6. lekki, 7. większym, 8. miękka (masa ich to ok. ) oraz 1. mniejszym, 2. R300DT, 3. ciężki, 4. twarda, 5. R350HT, 6. lekki, 7. większym, 8. miękka (masa ich to ok. ). Wybór typu szyny zależy od miejsca jej zabudowania i charakteru ruchu. Szyna R260 to szyna bardziej 1. mniejszym, 2. R300DT, 3. ciężki, 4. twarda, 5. R350HT, 6. lekki, 7. większym, 8. miękka, przez co wbudowywana jest w torach o promieniu 1. mniejszym, 2. R300DT, 3. ciężki, 4. twarda, 5. R350HT, 6. lekki, 7. większym, 8. miękka od . Poniżej tego promienia stosuje się szynę twardszą: 1. mniejszym, 2. R300DT, 3. ciężki, 4. twarda, 5. R350HT, 6. lekki, 7. większym, 8. miękka.
Uzupełnij luki poprzez przeciągnięcie odpowiedniego wyrazu spośród podanych pod tekstem. Według standardów technicznych dotyczących budowy nowych torów i ich modernizacji szyny kolejowe dzielimy na typ 1. mniejszym, 2. R300DT, 3. ciężki, 4. twarda, 5. R350HT, 6. lekki, 7. większym, 8. miękka (masa ich to ok. ) oraz 1. mniejszym, 2. R300DT, 3. ciężki, 4. twarda, 5. R350HT, 6. lekki, 7. większym, 8. miękka (masa ich to ok. ). Wybór typu szyny zależy od miejsca jej zabudowania i charakteru ruchu. Szyna R260 to szyna bardziej 1. mniejszym, 2. R300DT, 3. ciężki, 4. twarda, 5. R350HT, 6. lekki, 7. większym, 8. miękka, przez co wbudowywana jest w torach o promieniu 1. mniejszym, 2. R300DT, 3. ciężki, 4. twarda, 5. R350HT, 6. lekki, 7. większym, 8. miękka od . Poniżej tego promienia stosuje się szynę twardszą: 1. mniejszym, 2. R300DT, 3. ciężki, 4. twarda, 5. R350HT, 6. lekki, 7. większym, 8. miękka.
Ćwiczenie 3. - Budowa nawierzchni
Ćwiczenie 3. - Budowa nawierzchni3DbzxBSzpz
Budowa nawierzchni162570Gratulacje, temat prac utrzymaniowych, wymiany elementów i pracy z maszynami nie jest Ci obcy, gratulacje dobrego wyniku!Niestety Twój wynik nie jest najlepszy, zapoznaj się jeszcze raz z materiałami w zakładce „Budowa nawierzchni kolejowych”, a następnie spróbuj wykonać kolejne podejście, powodzenia!
Test
Budowa nawierzchni
Liczba pytań:
16
Limit czasu:
25 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Budowa nawierzchni
Pytanie
1/16
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Odpowiedz na pytanie. Ile przytwierdzeń typu powinieneś zabrać ze sobą, aby przymocować w terenie szyny pojedynczej? Przyjmij, że rozstaw podkładów wynosi , a przytwierdzenia będą zamocowane z obu stron. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Wybierz wszystkie właściwe odpowiedzi. Jakie informacje odczytasz z planu schematycznego torów i rozjazdów? Możliwe odpowiedzi: 1. Numerację torów, 2. Numerację rozjazdów, 3. Lokalizację peronów, 4. Położenie zasadnicze rozjazdów
Wybierz wszystkie właściwe odpowiedzi. W jakiej skali mogą być wykonane mapy do celów projektowych? Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Odpowiedz na pytanie. Czy szkic roboczy jest oficjalnym dokumentem i spełnia przepisy podane w „Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9 listopada 2011 roku w sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego”? Możliwe odpowiedzi: 1. Tak, 2. Nie
W jakiej instrukcji sprawdzisz, jak wykonać pomiary rozjazdów za pomocą np. toromierza TEE? Możliwe odpowiedzi: 1. Ie-1, 2. Ir-8, 3. Ir-1, 4. Id-4
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Do sprawdzenia stanu toru, który został zmierzony toromierzem elektronicznym na wózku () wykorzystywany jest program komputerowy np. GeoTec. Jakie parametry można odczytać po wykonaniu pomiaru? Możliwe odpowiedzi: 1. Szerokość toru, 2. Nierówności pionowe i poziome, 3. Wysokość nad poziomem morza, 4. Temperatura szyny
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Jakie zespoły robocze posiada maszyna do oczyszczania tłucznia? Możliwe odpowiedzi: 1. Zespół podnosząco – nasuwający, 2. Zespół wybierania zanieczyszczonej podsypki, 3. Przesiewacz zanieczyszczonych ziaren, 4. Zespój podbijający
Odpowiedz na pytanie. Jaki stopień zanieczyszczenia podsypki wskazuje nam, że konieczne jest oczyszczanie podsypki? Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Za pomocą jakiej maszyny możliwy jest montaż kozła oporowego? Możliwe odpowiedzi: 1. Koparki dwudrogowej, 2. Zgarniarki, 3. Drezyny z , 4. Wagonu samowyładowczego
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Jakimi maszynami/urządzeniami możliwe jest dostarczenie rozjazdów złożonych w montażu bazowym na plac budowy? Możliwe odpowiedzi: 1. Unimat Dynamic, 2. Wagony SWITCHER, 3. Wagony , 4. Wagony hopper-dozator
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Jakich narzędzi użyjesz do dokręcenia przytwierdzeń typu K? Możliwe odpowiedzi: 1. Klucz do śrub łubkowych, 2. Klucz płaski, 3. Klucz sztorcowy, 4. Zakrętarka spalinowa
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Jakie elementy zaliczane są do pojęcia „złączki”? Możliwe odpowiedzi: 1. Podkładki podszynowe, 2. Przytwierdzenia, 3. Opórki przeciwpełzne, 4. Złącza szynowe
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Jakie narzędzia i materiały przydadzą się Tobie podczas wymiany pojedynczego podkładu? Możliwe odpowiedzi: 1. Podnośnik torowy, 2. Kleszcze do podkładów, 3. Trawersa do podkładów, 4. Piła do cięcia szyn
Odpowiedz na pytanie. Czy podczas montażu nowej szyny i jej przytwierdzania w torze bezstykowym trzeba zwracać na temperaturę szyny? Możliwe odpowiedzi: 1. Tak, 2. Nie
Odpowiedz na pytanie. Jak należy łączyć szyny ze sobą po naprawie w torze klasycznym? Możliwe odpowiedzi: 1. Poprzez spawanie termitowe, 2. Poprzez zgrzewanie elektrooporowe, 3. Poprzez złącza łubkowane, 4. Nie trzeba łączyć szyn pod warunkiem jazdy pociągu z prędkością do
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Które urządzenia wykorzystywane są do ciągłej wymiany podkładów? Możliwe odpowiedzi: 1. Suwnica , 2. Suwnica , 3. Suwnica portalowa , 4. Unimat Dynamic
Ćwiczenie 4. - Parametry techniczne
Ćwiczenie 4. - Parametry techniczne3D1FEBz4qb
Parametry techniczne4770Świetnie, Twoja wiedza w głowie sprawiła, że udało Ci się poprawnie rozwiązać zadanie. Gratulacje!Chyba jeszcze potrzebujesz jednego powtórzenia wiedzy, dlatego wróć do programu ćwiczeniowego do projektowania przez dobieranie lub rozwiąż to zadanie raz jeszcze. Powodzenia, nie poddawaj się!
Test
Parametry techniczne
Liczba pytań:
4
Limit czasu:
7 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Parametry techniczne
Pytanie
1/4
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Odpowiedz na pytanie. Jaki typ kruszywa wskazany jest do zabudowy w torze kolejowym? Możliwe odpowiedzi: 1. Less, 2. Porfir, 3. Żwir
Jaki typ szyny powinien zostać dobrany do łuku o promieniu na linii kolejowej, po której poruszają się zarówno pociągi towarowe jak i pasażerskie? Możliwe odpowiedzi: 1. 49E1 R260, 2. 60E1 R260, 3. 60E1 R350 HT
Odpowiedz na pytanie. Jaki rodzaj konstrukcji przejazdu kolejowego można określić mianem zintegrowanego? Możliwe odpowiedzi: 1. GTP, 2. MIROSŁAW, 3. CBP
Odpowiedz na pytanie. Jaki typ połączenia szyn wykorzystywany jest w torze klasycznym? Możliwe odpowiedzi: 1. Zgrzew, 2. Spaw termitowy, 3. Złącze łubkowe