E-materiały do kształcenia zawodowego

Technologia wykonania robót kolejowych

Organizacja robót związanych z budową i utrzymaniem kolejowych obiektów inżynieryjnych oraz podstawy kosztorysowania — Technik budownictwa kolejowego

bg‑green

Interaktywne materiały sprawdzające

3DIf6C520j
1
Ćwiczenie 1. - Budowla gruntowa1DU2MBWSjn
R125eFQGaJgYA3
Uzupełnij luki w zdaniach właściwymi wyrazami spośród podanych. 1. 10 mm, 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. 60 kg, 9. 49 kg, 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. 50 mm, 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna to specjalna budowla gruntowa, która może być wykonana w formie nasypu lub przekopu, wraz z wszystkimi urządzeniami, które służą odwadnianiu, zabezpieczaniu i chronieniu tej budowli.
Elementami nasypu jest 1. 10 mm, 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. 60 kg, 9. 49 kg, 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. 50 mm, 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna nasypu oraz skarpy i ławy skarpowe z umocnieniami.
Budowa 1. 10 mm, 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. 60 kg, 9. 49 kg, 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. 50 mm, 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna obejmuje układanie na geowłókninie perforowanych rur drenarskich, a następnie zasypywanie ich płukanym żwirem.
Oprócz tworzenia przekrojów charakterystycznych tworzy się wykresy przekrojów poprzecznych przekopów i nasypów, oraz wykres sumowanej 1. 10 mm, 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. 60 kg, 9. 49 kg, 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. 50 mm, 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna.
Czynności związane z układaniem warstw podsypki rozpoczynają się od wykonania 1. 10 mm, 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. 60 kg, 9. 49 kg, 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. 50 mm, 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna, czyli górnej warstwy podtorza.
Podkład drewniany jest wykorzystywany głównie do zabudowy w torach o 1. 10 mm, 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. 60 kg, 9. 49 kg, 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. 50 mm, 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna promieniach, bądź też jako podrozjazdnice w skomplikowanych konstrukcjach torowych, takich jak środkowe części, skrzyżowania torowe, rozjazdy krzyżowe podwójne czy inne.
Metr bieżący szyny 60E1 waży około 1. 10 mm, 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. 60 kg, 9. 49 kg, 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. 50 mm, 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna, co przy zabudowie szyny w torze bezstykowym typu R260 o długościach 3×75 m daje 13500 kg.
Ostatnie podbicie toru lub rozjazdu czy skrzyżowania ma na celu uzyskanie niwelety projektowanej, uwzględniający zapas 1. 10 mm, 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. 60 kg, 9. 49 kg, 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. 50 mm, 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna, który jest przewidziany do wyeliminowania przez pracę dynamicznego stabilizatora torowego DGS.
Usuwanie odkształceń toru w płaszczyźnie poziomej polega na poprzecznym 1. 10 mm, 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. 60 kg, 9. 49 kg, 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. 50 mm, 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna toru, aby oś zajęła położenie wyznaczone wskaźnikami regulacji.
Metoda 1. 10 mm, 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. 60 kg, 9. 49 kg, 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. 50 mm, 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna polega na wprowadzaniu do układu namiarowego podbijarki wymaganych wartości do przemieszczenia toru.
Ćwiczenie 2. - Budowa linii kolejowej2DU2MBWSjn
Test samosprawdzający203070Świetnie, masz już opanowane zagadnienia związane z kompleksową budową infrastruktury kolejowej od podtorza do prac wykończeniowych, tak trzymać!Niestety nie udało się Tobie zaliczyć gry, zapoznaj się jeszcze raz wraz z materiałami dydaktycznymi na stronie i spróbuj jeszcze raz.
Test

Test samosprawdzający

Liczba pytań:
20
Limit czasu:
30 min
Twój ostatni wynik:
-