E-materiały do kształcenia zawodowego
Kontrola stanu technicznego układów hamulcowych
MOT.06. Organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazdów samochodowych - Technik pojazdów samochodowych 311513
bg‑orange
Interaktywne materiały sprawdzające
Ćwiczenie 1. - Test
Test
Budowa i kontrola stanu technicznego układów hamulcowych pojazdów ciężarowych
Liczba pytań:
22
Limit czasu:
35 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Budowa i kontrola stanu technicznego układów hamulcowych pojazdów ciężarowych
Pytanie
1/22
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Ćwiczenie 2. - Stan techniczny układów hamulcowych pojazdów ciężarowych
Zadanie 1.
Uzupełnij treść podanymi zwrotami. Nadrzędnym celem 1. kinetycznej, 2. prędkość, 3. masa własna, 4. układ hamulcowy, 5. hamulec roboczy, 6. elektrycznej, 7. ciężarowymi, 8. hamowanie, 9. hamowania jest zmiana energii 1. kinetycznej, 2. prędkość, 3. masa własna, 4. układ hamulcowy, 5. hamulec roboczy, 6. elektrycznej, 7. ciężarowymi, 8. hamowanie, 9. hamowania na energię innego rodzaju. Sprawny i gwarantujący bezpieczeństwo 1. kinetycznej, 2. prędkość, 3. masa własna, 4. układ hamulcowy, 5. hamulec roboczy, 6. elektrycznej, 7. ciężarowymi, 8. hamowanie, 9. hamowania ma ogromne znaczenie, szczególnie przy kierowaniu pojazdami 1. kinetycznej, 2. prędkość, 3. masa własna, 4. układ hamulcowy, 5. hamulec roboczy, 6. elektrycznej, 7. ciężarowymi, 8. hamowanie, 9. hamowania. Obiekty, które mają większą masę, są trudniejsze do zatrzymania, dlatego cały układ powinien być dostosowany do tak wymagającej charakterystyki. 1. kinetycznej, 2. prędkość, 3. masa własna, 4. układ hamulcowy, 5. hamulec roboczy, 6. elektrycznej, 7. ciężarowymi, 8. hamowanie, 9. hamowania jest celowym zwiększeniem oporu ruchów. Im większa jest 1. kinetycznej, 2. prędkość, 3. masa własna, 4. układ hamulcowy, 5. hamulec roboczy, 6. elektrycznej, 7. ciężarowymi, 8. hamowanie, 9. hamowania pojazdu i prędkość, tym bardziej efektywne hamulce muszą być w nich użyte.
Uzupełnij treść podanymi zwrotami. Nadrzędnym celem 1. kinetycznej, 2. prędkość, 3. masa własna, 4. układ hamulcowy, 5. hamulec roboczy, 6. elektrycznej, 7. ciężarowymi, 8. hamowanie, 9. hamowania jest zmiana energii 1. kinetycznej, 2. prędkość, 3. masa własna, 4. układ hamulcowy, 5. hamulec roboczy, 6. elektrycznej, 7. ciężarowymi, 8. hamowanie, 9. hamowania na energię innego rodzaju. Sprawny i gwarantujący bezpieczeństwo 1. kinetycznej, 2. prędkość, 3. masa własna, 4. układ hamulcowy, 5. hamulec roboczy, 6. elektrycznej, 7. ciężarowymi, 8. hamowanie, 9. hamowania ma ogromne znaczenie, szczególnie przy kierowaniu pojazdami 1. kinetycznej, 2. prędkość, 3. masa własna, 4. układ hamulcowy, 5. hamulec roboczy, 6. elektrycznej, 7. ciężarowymi, 8. hamowanie, 9. hamowania. Obiekty, które mają większą masę, są trudniejsze do zatrzymania, dlatego cały układ powinien być dostosowany do tak wymagającej charakterystyki. 1. kinetycznej, 2. prędkość, 3. masa własna, 4. układ hamulcowy, 5. hamulec roboczy, 6. elektrycznej, 7. ciężarowymi, 8. hamowanie, 9. hamowania jest celowym zwiększeniem oporu ruchów. Im większa jest 1. kinetycznej, 2. prędkość, 3. masa własna, 4. układ hamulcowy, 5. hamulec roboczy, 6. elektrycznej, 7. ciężarowymi, 8. hamowanie, 9. hamowania pojazdu i prędkość, tym bardziej efektywne hamulce muszą być w nich użyte.Zadanie 2.
Połącz w pary definicję i jej nazwę. Hamulec roboczy Możliwe odpowiedzi: 1. jego zadaniem jest utrzymanie pojazdu w stałej pozycji., 2. hamulec, który pełni rolę hamulca wspomagającego hamowanie pojazdu podczas awarii hamulców roboczych., 3. dzięki niemu kierowca ciężarówki może utrzymać stałą prędkość na drodze., 4. podstawowy rodzaj hamulca, który stosuje się do zatrzymania pojazdu przy pomocy pedału hamulca. Hamulec pomocniczy Możliwe odpowiedzi: 1. jego zadaniem jest utrzymanie pojazdu w stałej pozycji., 2. hamulec, który pełni rolę hamulca wspomagającego hamowanie pojazdu podczas awarii hamulców roboczych., 3. dzięki niemu kierowca ciężarówki może utrzymać stałą prędkość na drodze., 4. podstawowy rodzaj hamulca, który stosuje się do zatrzymania pojazdu przy pomocy pedału hamulca. Hamulec ręczny Możliwe odpowiedzi: 1. jego zadaniem jest utrzymanie pojazdu w stałej pozycji., 2. hamulec, który pełni rolę hamulca wspomagającego hamowanie pojazdu podczas awarii hamulców roboczych., 3. dzięki niemu kierowca ciężarówki może utrzymać stałą prędkość na drodze., 4. podstawowy rodzaj hamulca, który stosuje się do zatrzymania pojazdu przy pomocy pedału hamulca. Hamulec zwalniający Możliwe odpowiedzi: 1. jego zadaniem jest utrzymanie pojazdu w stałej pozycji., 2. hamulec, który pełni rolę hamulca wspomagającego hamowanie pojazdu podczas awarii hamulców roboczych., 3. dzięki niemu kierowca ciężarówki może utrzymać stałą prędkość na drodze., 4. podstawowy rodzaj hamulca, który stosuje się do zatrzymania pojazdu przy pomocy pedału hamulca.
Połącz w pary definicję i jej nazwę. Hamulec roboczy Możliwe odpowiedzi: 1. jego zadaniem jest utrzymanie pojazdu w stałej pozycji., 2. hamulec, który pełni rolę hamulca wspomagającego hamowanie pojazdu podczas awarii hamulców roboczych., 3. dzięki niemu kierowca ciężarówki może utrzymać stałą prędkość na drodze., 4. podstawowy rodzaj hamulca, który stosuje się do zatrzymania pojazdu przy pomocy pedału hamulca. Hamulec pomocniczy Możliwe odpowiedzi: 1. jego zadaniem jest utrzymanie pojazdu w stałej pozycji., 2. hamulec, który pełni rolę hamulca wspomagającego hamowanie pojazdu podczas awarii hamulców roboczych., 3. dzięki niemu kierowca ciężarówki może utrzymać stałą prędkość na drodze., 4. podstawowy rodzaj hamulca, który stosuje się do zatrzymania pojazdu przy pomocy pedału hamulca. Hamulec ręczny Możliwe odpowiedzi: 1. jego zadaniem jest utrzymanie pojazdu w stałej pozycji., 2. hamulec, który pełni rolę hamulca wspomagającego hamowanie pojazdu podczas awarii hamulców roboczych., 3. dzięki niemu kierowca ciężarówki może utrzymać stałą prędkość na drodze., 4. podstawowy rodzaj hamulca, który stosuje się do zatrzymania pojazdu przy pomocy pedału hamulca. Hamulec zwalniający Możliwe odpowiedzi: 1. jego zadaniem jest utrzymanie pojazdu w stałej pozycji., 2. hamulec, który pełni rolę hamulca wspomagającego hamowanie pojazdu podczas awarii hamulców roboczych., 3. dzięki niemu kierowca ciężarówki może utrzymać stałą prędkość na drodze., 4. podstawowy rodzaj hamulca, który stosuje się do zatrzymania pojazdu przy pomocy pedału hamulca.Ćwiczenie 3. - Budowa układu hamulcowego
Zadanie 1.
Przyporządkuj nazwy urządzeń do obrazków, które je przedstawiają.
Przyporządkuj nazwy urządzeń do obrazków, które je przedstawiają.Przyporządkuj nazwy urządzeń do ich definicji.
Przyporządkuj nazwy urządzeń do ich definicji.Zadanie 2.
Przeciągnij na ilustrację prawidłowe nazwy podzespołów układu hamulcowego.
Przeciągnij na ilustrację prawidłowe nazwy podzespołów układu hamulcowego.Pogrupuj, które podzespoły należą do układu hamulcowego a które nie.
Pogrupuj, które podzespoły należą do układu hamulcowego a które nie.Ćwiczenie 4. - Podzespoły układu hamulcowego
Połącz w pary zdjęcia elementów budowy układu hamulcowego z ich nazwą.
Połącz w pary zdjęcia elementów budowy układu hamulcowego z ich nazwą.Połącz elementy budowy układu hamulcowego z ich definicją.
Połącz elementy budowy układu hamulcowego z ich definicją.Ćwiczenie 5. - Badanie układu hamulcowego
Uzupełnij treść podanymi zwrotami. Przed rozpoczęciem pomiarów 1. zaworków wentyli, 2. przewodów hamulcowych, 3. wentyli, 4. miedzią, 5. hamulców, 6. tworzywem sztucznym, 7. sił hamowania, 8. działania, 9. rzeźby bieżnika, 10. przylegania na kołach powinniśmy sprawdzić stan 1. zaworków wentyli, 2. przewodów hamulcowych, 3. wentyli, 4. miedzią, 5. hamulców, 6. tworzywem sztucznym, 7. sił hamowania, 8. działania, 9. rzeźby bieżnika, 10. przylegania oraz ciśnienie na ogumieniu. Jest to bardzo ważna czynność w przypadkach korzystania z urządzeń rolkowych uniwersalnych przy badaniu pojazdów o mniejszych średnicach kół, szczególnie w przypadku bębnów napawanych, które nie są pokryte 1. zaworków wentyli, 2. przewodów hamulcowych, 3. wentyli, 4. miedzią, 5. hamulców, 6. tworzywem sztucznym, 7. sił hamowania, 8. działania, 9. rzeźby bieżnika, 10. przylegania, przez wzgląd na możliwe występowanie zniszczenia opony podczas poślizgu między rolkami a badanym kołem. Ze względu na duże prawdopodobieństwo zniszczenia 1. zaworków wentyli, 2. przewodów hamulcowych, 3. wentyli, 4. miedzią, 5. hamulców, 6. tworzywem sztucznym, 7. sił hamowania, 8. działania, 9. rzeźby bieżnika, 10. przylegania, sprawdzenie ciśnienia w ogumieniu jest niechętnie wykonywane przez diagnostów. Istotne jest to, że naoczne sprawdzenie prawidłowości 1. zaworków wentyli, 2. przewodów hamulcowych, 3. wentyli, 4. miedzią, 5. hamulców, 6. tworzywem sztucznym, 7. sił hamowania, 8. działania, 9. rzeźby bieżnika, 10. przylegania czoła rzeźby bieżnika do podłoża nie zawsze jest poprawne.
Uzupełnij treść podanymi zwrotami. Przed rozpoczęciem pomiarów 1. zaworków wentyli, 2. przewodów hamulcowych, 3. wentyli, 4. miedzią, 5. hamulców, 6. tworzywem sztucznym, 7. sił hamowania, 8. działania, 9. rzeźby bieżnika, 10. przylegania na kołach powinniśmy sprawdzić stan 1. zaworków wentyli, 2. przewodów hamulcowych, 3. wentyli, 4. miedzią, 5. hamulców, 6. tworzywem sztucznym, 7. sił hamowania, 8. działania, 9. rzeźby bieżnika, 10. przylegania oraz ciśnienie na ogumieniu. Jest to bardzo ważna czynność w przypadkach korzystania z urządzeń rolkowych uniwersalnych przy badaniu pojazdów o mniejszych średnicach kół, szczególnie w przypadku bębnów napawanych, które nie są pokryte 1. zaworków wentyli, 2. przewodów hamulcowych, 3. wentyli, 4. miedzią, 5. hamulców, 6. tworzywem sztucznym, 7. sił hamowania, 8. działania, 9. rzeźby bieżnika, 10. przylegania, przez wzgląd na możliwe występowanie zniszczenia opony podczas poślizgu między rolkami a badanym kołem. Ze względu na duże prawdopodobieństwo zniszczenia 1. zaworków wentyli, 2. przewodów hamulcowych, 3. wentyli, 4. miedzią, 5. hamulców, 6. tworzywem sztucznym, 7. sił hamowania, 8. działania, 9. rzeźby bieżnika, 10. przylegania, sprawdzenie ciśnienia w ogumieniu jest niechętnie wykonywane przez diagnostów. Istotne jest to, że naoczne sprawdzenie prawidłowości 1. zaworków wentyli, 2. przewodów hamulcowych, 3. wentyli, 4. miedzią, 5. hamulców, 6. tworzywem sztucznym, 7. sił hamowania, 8. działania, 9. rzeźby bieżnika, 10. przylegania czoła rzeźby bieżnika do podłoża nie zawsze jest poprawne.Ćwiczenie 6. - Układy hamulcowe
Połącz w pary definicję i jej nazwę. Kompresor Możliwe odpowiedzi: 1. doprowadza płyn hamulcowy z pompy hamulcowej do przewodów elastycznych., 2. umożliwia otrzymanie gazu pod wysokim ciśnieniem., 3. reguluje ciśnienie w układzie z turbosprężarką., 4. generuje siłę hamowania dla hamulców kół. Zawór spustowy Możliwe odpowiedzi: 1. doprowadza płyn hamulcowy z pompy hamulcowej do przewodów elastycznych., 2. umożliwia otrzymanie gazu pod wysokim ciśnieniem., 3. reguluje ciśnienie w układzie z turbosprężarką., 4. generuje siłę hamowania dla hamulców kół. Cylinder membranowy Możliwe odpowiedzi: 1. doprowadza płyn hamulcowy z pompy hamulcowej do przewodów elastycznych., 2. umożliwia otrzymanie gazu pod wysokim ciśnieniem., 3. reguluje ciśnienie w układzie z turbosprężarką., 4. generuje siłę hamowania dla hamulców kół. Przewód hamulcowy Możliwe odpowiedzi: 1. doprowadza płyn hamulcowy z pompy hamulcowej do przewodów elastycznych., 2. umożliwia otrzymanie gazu pod wysokim ciśnieniem., 3. reguluje ciśnienie w układzie z turbosprężarką., 4. generuje siłę hamowania dla hamulców kół.
Połącz w pary definicję i jej nazwę. Kompresor Możliwe odpowiedzi: 1. doprowadza płyn hamulcowy z pompy hamulcowej do przewodów elastycznych., 2. umożliwia otrzymanie gazu pod wysokim ciśnieniem., 3. reguluje ciśnienie w układzie z turbosprężarką., 4. generuje siłę hamowania dla hamulców kół. Zawór spustowy Możliwe odpowiedzi: 1. doprowadza płyn hamulcowy z pompy hamulcowej do przewodów elastycznych., 2. umożliwia otrzymanie gazu pod wysokim ciśnieniem., 3. reguluje ciśnienie w układzie z turbosprężarką., 4. generuje siłę hamowania dla hamulców kół. Cylinder membranowy Możliwe odpowiedzi: 1. doprowadza płyn hamulcowy z pompy hamulcowej do przewodów elastycznych., 2. umożliwia otrzymanie gazu pod wysokim ciśnieniem., 3. reguluje ciśnienie w układzie z turbosprężarką., 4. generuje siłę hamowania dla hamulców kół. Przewód hamulcowy Możliwe odpowiedzi: 1. doprowadza płyn hamulcowy z pompy hamulcowej do przewodów elastycznych., 2. umożliwia otrzymanie gazu pod wysokim ciśnieniem., 3. reguluje ciśnienie w układzie z turbosprężarką., 4. generuje siłę hamowania dla hamulców kół.Ćwiczenie 7. - Urządzenie kontrolno‑pomiarowe
Film nawiązujący do treści materiału
Film nawiązujący do treści materiałuĆwiczenie 8. - Dopasowywanie elementów układu hamulcowego
