E-materiały do kształcenia zawodowego

Kontrola stanu technicznego układów hamulcowych

MOT.06. Organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazdów samochodowych - Technik pojazdów samochodowych 311513

bg‑orange

Interaktywne materiały sprawdzające

Ćwiczenie 1. - Test1D9hn6RCoh
Budowa i kontrola stanu technicznego układów hamulcowych pojazdów ciężarowych223570Brawo! Test zaliczony. Dobrze opanowałeś materiał dotyczący budowy i kontroli stanu technicznego układów hamulcowych pojazdów ciężarowych.Niestety, nie udało się. Zapoznaj się z materiałem dotyczącym budowy i kontroli stanu technicznego układów hamulcowych pojazdów ciężarowych.
Test

Budowa i kontrola stanu technicznego układów hamulcowych pojazdów ciężarowych

Liczba pytań:
22
Limit czasu:
35 min
Twój ostatni wynik:
-
Ćwiczenie 2. - Stan techniczny układów hamulcowych pojazdów ciężarowych2D1zrs2bVz

Zadanie 1.

RYicPxppoJnDD2
Uzupełnij treść podanymi zwrotami. Nadrzędnym celem 1. kinetycznej, 2. prędkość, 3. masa własna, 4. układ hamulcowy, 5. hamulec roboczy, 6. elektrycznej, 7. ciężarowymi, 8. hamowanie, 9. hamowania jest zmiana energii 1. kinetycznej, 2. prędkość, 3. masa własna, 4. układ hamulcowy, 5. hamulec roboczy, 6. elektrycznej, 7. ciężarowymi, 8. hamowanie, 9. hamowania na energię innego rodzaju. Sprawny i gwarantujący bezpieczeństwo 1. kinetycznej, 2. prędkość, 3. masa własna, 4. układ hamulcowy, 5. hamulec roboczy, 6. elektrycznej, 7. ciężarowymi, 8. hamowanie, 9. hamowania ma ogromne znaczenie, szczególnie przy kierowaniu pojazdami 1. kinetycznej, 2. prędkość, 3. masa własna, 4. układ hamulcowy, 5. hamulec roboczy, 6. elektrycznej, 7. ciężarowymi, 8. hamowanie, 9. hamowania. Obiekty, które mają większą masę, są trudniejsze do zatrzymania, dlatego cały układ powinien być dostosowany do tak wymagającej charakterystyki. 1. kinetycznej, 2. prędkość, 3. masa własna, 4. układ hamulcowy, 5. hamulec roboczy, 6. elektrycznej, 7. ciężarowymi, 8. hamowanie, 9. hamowania jest celowym zwiększeniem oporu ruchów. Im większa jest 1. kinetycznej, 2. prędkość, 3. masa własna, 4. układ hamulcowy, 5. hamulec roboczy, 6. elektrycznej, 7. ciężarowymi, 8. hamowanie, 9. hamowania pojazdu i prędkość, tym bardziej efektywne hamulce muszą być w nich użyte.

Zadanie 2.

R175XrzqVLOM62
Połącz w pary definicję i jej nazwę. Hamulec roboczy Możliwe odpowiedzi: 1. jego zadaniem jest utrzymanie pojazdu w stałej pozycji., 2. hamulec, który pełni rolę hamulca wspomagającego hamowanie pojazdu podczas awarii hamulców roboczych., 3. dzięki niemu kierowca ciężarówki może utrzymać stałą prędkość na drodze., 4. podstawowy rodzaj hamulca, który stosuje się do zatrzymania pojazdu przy pomocy pedału hamulca. Hamulec pomocniczy Możliwe odpowiedzi: 1. jego zadaniem jest utrzymanie pojazdu w stałej pozycji., 2. hamulec, który pełni rolę hamulca wspomagającego hamowanie pojazdu podczas awarii hamulców roboczych., 3. dzięki niemu kierowca ciężarówki może utrzymać stałą prędkość na drodze., 4. podstawowy rodzaj hamulca, który stosuje się do zatrzymania pojazdu przy pomocy pedału hamulca. Hamulec ręczny Możliwe odpowiedzi: 1. jego zadaniem jest utrzymanie pojazdu w stałej pozycji., 2. hamulec, który pełni rolę hamulca wspomagającego hamowanie pojazdu podczas awarii hamulców roboczych., 3. dzięki niemu kierowca ciężarówki może utrzymać stałą prędkość na drodze., 4. podstawowy rodzaj hamulca, który stosuje się do zatrzymania pojazdu przy pomocy pedału hamulca. Hamulec zwalniający Możliwe odpowiedzi: 1. jego zadaniem jest utrzymanie pojazdu w stałej pozycji., 2. hamulec, który pełni rolę hamulca wspomagającego hamowanie pojazdu podczas awarii hamulców roboczych., 3. dzięki niemu kierowca ciężarówki może utrzymać stałą prędkość na drodze., 4. podstawowy rodzaj hamulca, który stosuje się do zatrzymania pojazdu przy pomocy pedału hamulca.
Ćwiczenie 3. - Budowa układu hamulcowego2DTIH0VB8x

Zadanie 1.

R18iqFwFMzxbF2
Przyporządkuj nazwy urządzeń do obrazków, które je przedstawiają.
RiHo2NnG3baAw
Przyporządkuj nazwy urządzeń do ich definicji.

Zadanie 2.

RxucSgE3X5xqT2
Przeciągnij na ilustrację prawidłowe nazwy podzespołów układu hamulcowego.
RNVCocLYtK1HM
Pogrupuj, które podzespoły należą do układu hamulcowego a które nie.
Ćwiczenie 4. - Podzespoły układu hamulcowego1DTIH0VB8x
RreKtWptQ7BBq1
Połącz w pary zdjęcia elementów budowy układu hamulcowego z ich nazwą.
R5nlGzZ1juasv
Połącz elementy budowy układu hamulcowego z ich definicją.
Ćwiczenie 5. - Badanie układu hamulcowego3DowtDGWB7
R1RFj3tBwqeMT3
Uzupełnij treść podanymi zwrotami. Przed rozpoczęciem pomiarów 1. zaworków wentyli, 2. przewodów hamulcowych, 3. wentyli, 4. miedzią, 5. hamulców, 6. tworzywem sztucznym, 7. sił hamowania, 8. działania, 9. rzeźby bieżnika, 10. przylegania na kołach powinniśmy sprawdzić stan 1. zaworków wentyli, 2. przewodów hamulcowych, 3. wentyli, 4. miedzią, 5. hamulców, 6. tworzywem sztucznym, 7. sił hamowania, 8. działania, 9. rzeźby bieżnika, 10. przylegania oraz ciśnienie na ogumieniu. Jest to bardzo ważna czynność w przypadkach korzystania z urządzeń rolkowych uniwersalnych przy badaniu pojazdów o mniejszych średnicach kół, szczególnie w przypadku bębnów napawanych, które nie są pokryte 1. zaworków wentyli, 2. przewodów hamulcowych, 3. wentyli, 4. miedzią, 5. hamulców, 6. tworzywem sztucznym, 7. sił hamowania, 8. działania, 9. rzeźby bieżnika, 10. przylegania, przez wzgląd na możliwe występowanie zniszczenia opony podczas poślizgu między rolkami a badanym kołem. Ze względu na duże prawdopodobieństwo zniszczenia 1. zaworków wentyli, 2. przewodów hamulcowych, 3. wentyli, 4. miedzią, 5. hamulców, 6. tworzywem sztucznym, 7. sił hamowania, 8. działania, 9. rzeźby bieżnika, 10. przylegania, sprawdzenie ciśnienia w ogumieniu jest niechętnie wykonywane przez diagnostów. Istotne jest to, że naoczne sprawdzenie prawidłowości 1. zaworków wentyli, 2. przewodów hamulcowych, 3. wentyli, 4. miedzią, 5. hamulców, 6. tworzywem sztucznym, 7. sił hamowania, 8. działania, 9. rzeźby bieżnika, 10. przylegania czoła rzeźby bieżnika do podłoża nie zawsze jest poprawne.
Ćwiczenie 6. - Układy hamulcowe2Ds6Y97Nqj
R2lvuCOHEMkxL2
Połącz w pary definicję i jej nazwę. Kompresor Możliwe odpowiedzi: 1. doprowadza płyn hamulcowy z pompy hamulcowej do przewodów elastycznych., 2. umożliwia otrzymanie gazu pod wysokim ciśnieniem., 3. reguluje ciśnienie w układzie z turbosprężarką., 4. generuje siłę hamowania dla hamulców kół. Zawór spustowy Możliwe odpowiedzi: 1. doprowadza płyn hamulcowy z pompy hamulcowej do przewodów elastycznych., 2. umożliwia otrzymanie gazu pod wysokim ciśnieniem., 3. reguluje ciśnienie w układzie z turbosprężarką., 4. generuje siłę hamowania dla hamulców kół. Cylinder membranowy Możliwe odpowiedzi: 1. doprowadza płyn hamulcowy z pompy hamulcowej do przewodów elastycznych., 2. umożliwia otrzymanie gazu pod wysokim ciśnieniem., 3. reguluje ciśnienie w układzie z turbosprężarką., 4. generuje siłę hamowania dla hamulców kół. Przewód hamulcowy Możliwe odpowiedzi: 1. doprowadza płyn hamulcowy z pompy hamulcowej do przewodów elastycznych., 2. umożliwia otrzymanie gazu pod wysokim ciśnieniem., 3. reguluje ciśnienie w układzie z turbosprężarką., 4. generuje siłę hamowania dla hamulców kół.
Ćwiczenie 7. - Urządzenie kontrolno‑pomiarowe2DkNx6emBl
R1HbHLUQJ2R6O
Film nawiązujący do treści materiału
R8XLnx47jyYHP2
Jak nazywa się urządzenie kontrolno‑pomiarowe widoczne powyższym filmie?
R1MlepddCuMUF
Z jakiego urządzenia skorzystasz podczas badania układu hamulcowego. Zaznacz prawidłową odpowiedź.
Ćwiczenie 8. - Dopasowywanie elementów układu hamulcowego3DTIH0VB8x
RhxZjIlG1I5u73
R1Z2pinGKlenM
Zaznacz wszystkie elementy układu hamulcowego.
Re2uNJsu5aANV
Zaznacz wszystkie elementy układu hamulcowego.