Wykonywanie obsługi technicznej płatowca i jego instalacji oraz zespołu napędowego statków powietrznych — Technik mechanik lotniczy
bg‑azure
Interaktywne materiały sprawdzające
11
Ćwiczenie 1. - Elementy konstrukcyjne statków powietrznych 1
Ćwiczenie 1. - Elementy konstrukcyjne statków powietrznych 12DxmMSnCp8
Elementy konstrukcyjne statków powietrznych 1101570Świetnie przyswoiłeś sobie wiedzę na temat elementów konstrukcyjnych statków powietrznych!Niestety, musisz wrócić do materiałów multimedialnych w atlasie interaktywnym <q>Elementy konstrukcyjne płatowców statków powietrznych</q> i spróbować ponownie.
Test
Elementy konstrukcyjne statków powietrznych 1
Liczba pytań:
10
Limit czasu:
15 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Elementy konstrukcyjne statków powietrznych 1
Pytanie
1/10
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Jaki element konstrukcyjny przedstawiono na rysunku?
Jaki element konstrukcyjny przedstawiono na rysunku?
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Jakiego rodzaju klapę przedstawiono na rysunku?
Jakiego rodzaju klapę przedstawiono na rysunku?
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Jakie obciążenie jest głównym obciążeniem przenoszonym przez dźwigary? Możliwe odpowiedzi: 1. Moment zginający., 2. Moment skręcający., 3. Siła rozciągająca., 4. Siła ściskająca.
Gdzie występuje przedstawiony element konstrukcyjny?
Gdzie występuje przedstawiony element konstrukcyjny?
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
W jakim celu stosuje się wyważenie osiowe? Możliwe odpowiedzi: 1. Celem zmniejszenia momentu zawiasowego sterów., 2. W celu przesunięcia osi poprzecznej samolotu ku przodowi., 3. Celem wyważenia masowego całego samolotu., 4. Nie stosuję się tego typu wyważenia.
Jaka jest funkcja elementu skrzydła zwanym wingletem?
Jaka jest funkcja elementu skrzydła zwanym wingletem?
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Cechą szczególną budowy płatowca samolotu przedstawionego na rysunku są
Cechą szczególną budowy płatowca samolotu przedstawionego na rysunku są
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Jakiego rodzaju klapę przedstawiono na rysunku?
Jakiego rodzaju klapę przedstawiono na rysunku?
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Gdzie występuje przedstawiony element konstrukcyjny?
Gdzie występuje przedstawiony element konstrukcyjny?
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Co przedstawia rysunek?
Co przedstawia rysunek?
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Elementy konstrukcyjne statków powietrznych 11070Świetnie przyswoiłeś sobie wiedzę na temat elementów konstrukcyjnych statków powietrznych!Niestety, musisz wrócić do materiałów multimedialnych w atlasie interaktywnym <q>Elementy konstrukcyjne płatowców statków powietrznych</q> i spróbować ponownie.
Test
Elementy konstrukcyjne statków powietrznych 1
Liczba pytań:
10
Limit czasu:
min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Elementy konstrukcyjne statków powietrznych 1
Pytanie
1/10
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Jakiego elementu samolotu dotyczy poniższa definicja? Część konstrukcyjna skrzydła samolotu przenosząca obciążenia zginające i skręcające, powstające przez działania sił aerodynamicznych. Umiejscowiona w przedniej lub środkowej części płata. Zazwyczaj ma postać zamkniętego przekroju cienkościennego. Możliwe odpowiedzi: 1. Keson., 2. Dźwigar., 3. Wręga., 4. Żeberko.
Która klapa jest przedstawiona w poniższej definicji? Klapa została zaprojektowana tak, aby zminimalizować odrywanie się strug powietrza na górnej powierzchni. W czasie otwierania, obraca się w dół i jednocześnie przesuwa się do tyłu. Jej ruch zatrzymuje się dopiero wówczas, gdy pomiędzy jej noskiem a częścią nieruchomą skrzydła powstanie szczelina. Ze względu na różnicę ciśnień między dolną a górną powierzchnią przekroju skrzydła, następuje przepływ powietrza przez szczelinę. Powietrze przekazuje energię kinetyczną do warstwy przyściennej na górnej powierzchni klapy, powiększając powierzchnię opływu laminarnego. Dodatkowo wysunięcie klapy powiększa powierzchnię skrzydła. Możliwe odpowiedzi: 1. Szczelinowa., 2. Krokodylowa., 3. Przesuwna., 4. Zwykła.
Jakie obciążenie jest głównym obciążeniem przenoszonym przez dźwigary? Możliwe odpowiedzi: 1. Moment zginający., 2. Moment skręcający., 3. Siła rozciągająca., 4. Siła ściskająca.
W jakim celu stosuje się wyważenie osiowe? Możliwe odpowiedzi: 1. Celem zmniejszenia momentu zawiasowego sterów., 2. W celu przesunięcia osi poprzecznej samolotu ku przodowi., 3. Celem wyważenia masowego całego samolotu., 4. Nie stosuję się tego typu wyważenia.
Jaka jest funkcja elementu skrzydła zwanym wingletem?
Jaka jest funkcja elementu skrzydła zwanym wingletem?
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Która klapa jest przedstawiona w poniższej definicji? Klapa ta była powszechnie stosowana, przede wszystkim w samolotach wojskowych. Ma konstrukcję zbliżoną do klapy zwykłej, przy czym jej ruchomą część stanowi spód profilu. Jest bardziej efektywna od klapy zwykłej ze względu na zakres wychylenia od zera do sześćdziesięciu stopni. Klapa ta przyczynia się do wzrostu siły oporu bez utraty siły nośnej. Może być dzięki temu używana jako hamulec aerodynamiczny. Jest jedynym rodzajem klapy, który można zastosować także pod kadłubem. Mechanizm jej wysuwania jest prosty. Możliwe odpowiedzi: 1. Krokodylowa., 2. Szczelinowa., 3. Przesuwna., 4. Zwykła.
Którego z wymienionych elementów dotyczy poniższy tekst? Wykonuje się to z kompozytów na bazie polimerów, nie będących przewodnikami prądu. „To zazwyczaj żywice epoksydowe, które są na przykład używane jako izolatory. Możliwe odpowiedzi: 1. Dźwigara., 2. Podłużnicy., 3. Poszycia., 4. Wręgi.
Którego z wymienionych elementów dotyczy poniższy tekst? Stosowane są zarówno w samolotach, jak i w śmigłowcach. Mają formę kształtowników o różnorodnych przekrojach, które są przymocowane od wewnętrznej strony do pokrycia kadłuba lub do skrzydła statku powietrznego. Ich zadaniem jest zwiększenie sztywności kadłuba lub skrzydła. Zazwyczaj wytwarza się je z metali lekkich. Możliwe odpowiedzi: 1. Dźwigara., 2. Podłużnicy., 3. Poszycia., 4. Wręgi.
Którego z wymienionych elementów dotyczy poniższy tekst? Podstawowy element konstrukcyjny i wytrzymałościowy skrzydeł lub usterzeń. Ma postać belki, której zadaniem jest przenoszenie sił obciążających skrzydło w locie. W układzie z poszyciem niepracującym jest zasadniczym elementem przenoszącym siły, natomiast w układzie z pracującym poszyciem przenosi część obciążeń. Możliwe odpowiedzi: 1. Dźwigara., 2. Podłużnicy., 3. Poszycia., 4. Wręgi.
Którego z wymienionych elementów dotyczy poniższy tekst? Jest to płaski element konstrukcyjny, który wyznacza poprzeczny kształt kadłuba samolotu. Możliwe odpowiedzi: 1. Dźwigara., 2. Podłużnicy., 3. Poszycia., 4. Wręgi.
Ćwiczenie 2. - Kadłub belkowy
Ćwiczenie 2. - Kadłub belkowy1DxmMSnCp8
RuE8UFt7qPXIK
Połącz w pary typy konstrukcyjno‑wytrzymałościowe kadłubów belkowych z ich opisem dźwigarowe Możliwe odpowiedzi: 1. T, Mg, Ms przenoszone są glównie przez dźwigary. W przenoszeniu Ms bierze udzial pokrycie wzmocnione wręgami oraz nielicznym zestawem elementów wzdhużnych
Połącz w pary typy konstrukcyjno‑wytrzymałościowe kadłubów belkowych z ich opisem dźwigarowe Możliwe odpowiedzi: 1. T, Mg, Ms przenoszone są glównie przez dźwigary. W przenoszeniu Ms bierze udzial pokrycie wzmocnione wręgami oraz nielicznym zestawem elementów wzdhużnych
Ćwiczenie 3. - Elementy mechanizacji
Ćwiczenie 3. - Elementy mechanizacji1D1Fh00XLw
Rf4Czhis7HIFG
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Nieruchoma lub nastawna część usterzenia samolotu, odpowiadająca za stabilność lotu w poziomie lub pionie, 2. Powierzchnie sterowe samolotu, służące do kontroli jego obrotu względem osi podłużnej, 3. Wychylne fragmenty statecznika poziomego, odpowiadające za obrót samolotu względem osi poprzecznej, czyli jego pochylanie, 4. Wychylna część steru lub lotki znajdująca się na jego krawędzi spływu. Element ustawiany jest w locie pod odpowiednim kątem, wychylany w przeciwnym kierunku niż ster i służy do zrównoważenia samolotu bez konieczności odchylania steru na którym się znajduje, 5. Znajdują się na krawędzi natarcia. Pozwala na lokalną modyfikację strzałki ugięcia profilu, co z kolei wpływa na opóźnienie oderwania przy dużych kątach natarcia. To wielokropek Kruegera.
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Nieruchoma lub nastawna część usterzenia samolotu, odpowiadająca za stabilność lotu w poziomie lub pionie, 2. Powierzchnie sterowe samolotu, służące do kontroli jego obrotu względem osi podłużnej, 3. Wychylne fragmenty statecznika poziomego, odpowiadające za obrót samolotu względem osi poprzecznej, czyli jego pochylanie, 4. Wychylna część steru lub lotki znajdująca się na jego krawędzi spływu. Element ustawiany jest w locie pod odpowiednim kątem, wychylany w przeciwnym kierunku niż ster i służy do zrównoważenia samolotu bez konieczności odchylania steru na którym się znajduje, 5. Znajdują się na krawędzi natarcia. Pozwala na lokalną modyfikację strzałki ugięcia profilu, co z kolei wpływa na opóźnienie oderwania przy dużych kątach natarcia. To wielokropek Kruegera.
Ćwiczenie 4. - Elementy konstrukcyjne skrzydła
Ćwiczenie 4. - Elementy konstrukcyjne skrzydła3DxmMSnCp8
Wykonaj poniższe ćwiczenia.
R1dVr58oFTK4o
Uzupełnij podpisy na ilustracji, przeciągając odpowiednie z podanych pojęć.
Uzupełnij podpisy na ilustracji, przeciągając odpowiednie z podanych pojęć.
Ćwiczenie - elementy konstrukcyjne skrzydła
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1OpBaORKIz92
Dopasuj do podanych opisów odpowiednie elementy skrzydła, uzupełniając luki. Wybierz pojęcia z listy rozwijalnej.
Wykonane z kompozytów na bazie polimerów, zazwyczaj z żywic epoksydowych, które są na przykład używane jako izolatory. To 1. podłużnice, 2. poszycie, 3. dźwigar, 4. żeberka.
Belka, której zadaniem jest przenoszenie sił obciążających skrzydło w locie. To 1. podłużnice, 2. poszycie, 3. dźwigar, 4. żeberka.
Mają formę kształtowników o różnorodnych przekrojach. Są przymocowane od wewnętrznej strony do pokrycia kadłuba lub do skrzydła statku powietrznego. Ich zadaniem jest zwiększenie sztywności kadłuba lub skrzydła. To 1. podłużnice, 2. poszycie, 3. dźwigar, 4. żeberka.
Poprzeczny element konstrukcyjny skrzydła, który utrzymuje kształt profilu i przenosi obciążenia, pochodzące od sił aerodynamicznych, na ścianki dźwigara oraz pokrycie. To 1. podłużnice, 2. poszycie, 3. dźwigar, 4. żeberka.
Dopasuj do podanych opisów odpowiednie elementy skrzydła, uzupełniając luki. Wybierz pojęcia z listy rozwijalnej.
Wykonane z kompozytów na bazie polimerów, zazwyczaj z żywic epoksydowych, które są na przykład używane jako izolatory. To 1. podłużnice, 2. poszycie, 3. dźwigar, 4. żeberka.
Belka, której zadaniem jest przenoszenie sił obciążających skrzydło w locie. To 1. podłużnice, 2. poszycie, 3. dźwigar, 4. żeberka.
Mają formę kształtowników o różnorodnych przekrojach. Są przymocowane od wewnętrznej strony do pokrycia kadłuba lub do skrzydła statku powietrznego. Ich zadaniem jest zwiększenie sztywności kadłuba lub skrzydła. To 1. podłużnice, 2. poszycie, 3. dźwigar, 4. żeberka.
Poprzeczny element konstrukcyjny skrzydła, który utrzymuje kształt profilu i przenosi obciążenia, pochodzące od sił aerodynamicznych, na ścianki dźwigara oraz pokrycie. To 1. podłużnice, 2. poszycie, 3. dźwigar, 4. żeberka.
R1A2qUlum8xWX
b) Podpisz elementy przedstawionego dźwigara.
b) Podpisz elementy przedstawionego dźwigara.
Ćwiczenie - elementy konstrukcyjne skrzydła
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RXWnWYHQvEkJ6
Które z poniższych elementów należą do dźwigara? Możliwe odpowiedzi: 1. Pas górny., 2. Ścianka., 3. Pas dolny., 4. Podłużnica., 5. Żeberko.
R1EZ7koX2f5e5
c) Uzupełnij podpisy na ilustracji.
c) Uzupełnij podpisy na ilustracji.
Ćwiczenie - elementy konstrukcyjne skrzydła
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1BrSkLD06Mz3
Uzupełnij lukę wpisując element skrzydła samolotu, którego dotyczy poniższy tekst. Pojęcie wpisz małymi literami. Powierzchnia sterowa statku powietrznego, która kontroluje jego przechylenia. Zamocowana zazwyczaj zawiasowo na krawędzi spływu skrzydeł, czyli płata, w pobliżu końcówek. Jest to Tu uzupełnij.
Uzupełnij lukę wpisując element skrzydła samolotu, którego dotyczy poniższy tekst. Pojęcie wpisz małymi literami. Powierzchnia sterowa statku powietrznego, która kontroluje jego przechylenia. Zamocowana zazwyczaj zawiasowo na krawędzi spływu skrzydeł, czyli płata, w pobliżu końcówek. Jest to Tu uzupełnij.
Ćwiczenie 5. - Elementy konstrukcyjne statków powietrznych 2
Ćwiczenie 5. - Elementy konstrukcyjne statków powietrznych 22DiugjNIzd
Elementy konstrukcyjne statków powietrznych 26970Świetnie przyswoiłeś sobie wiedzę na temat elementów konstrukcyjnych statków powietrznych!Niestety, musisz wrócić do wizualizacji <q>Konstrukcja poszczególnych elementów płatowca statku powietrznego</q> i spróbować ponownie.1
Test
Elementy konstrukcyjne statków powietrznych 2
Liczba pytań:
6
Limit czasu:
9 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Elementy konstrukcyjne statków powietrznych 2
Pytanie
1/6
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Odpowiedz, czym jest usterzenie płytowe? Możliwe odpowiedzi: 1. Usterzenie składające się tylko z części ruchomej., 2. Usterzenie składające się z części stałej (statecznika) i części ruchomej (steru)., 3. Najpowszechniej występującym usterzeniem statku powietrznego., 4. Usterzeniem występującym głównie u samolotów poddźwiękowych.
Wskaż, co ma na celu kompensacja aerodynamiczna. Możliwe odpowiedzi: 1. Zmniejszenie sił na sterownicy podczas wychylania steru., 2. Przeciwdziałanie powstawaniu drgań sterów podczas lotu., 3. Polepszenie sterowności samolotu., 4. Polepszenie stateczności samolotu.
Odpowiedz, jak nazywają się drgania samowzbudne przedniej goleni? Możliwe odpowiedzi: 1. Drgania typu Shimmy., 2. Buffeting., 3. Kapotaż., 4. Interceptor.
Odpowiedz, jeśli mamy dźwigar o wysokości h równej dwieście mm, to jakiej mniej więcej grubości powinna być jego ścianka? Możliwe odpowiedzi: 1. Zależność wysokości do grubości ścianki w dźwigarze powinna wynosić mniej niż sześćdziesiąt do jeden., 2. dziesięć mm., 3. Nie ma żadnej przyjętej zależności., 4. Równa połowie wysokości.
Odpowiedz, w jakim celu stosuje się wyważenie rogowe? Możliwe odpowiedzi: 1. Zmniejszenia siły potrzebnej do wychylenia steru przez pilota., 2. W celu kompensacji opływu na krawędziach skrzydła, jednym z przykładów wyważenia jest winglet., 3. Celem wyważenia masowego całego samolotu., 4. Nie stosuję się tego typu wyważenia.
Odpowiedz. Co przedstawia rysunek?
Odpowiedz. Co przedstawia rysunek?
Ćwiczenie - elementy konstrukcyjne statków powietrznych 2
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Elementy konstrukcyjne statków powietrznych 261070Świetnie przyswoiłeś sobie wiedzę na temat elementów konstrukcyjnych statków powietrznych!Niestety, musisz wrócić do wizualizacji <q>Konstrukcja poszczególnych elementów płatowca statku powietrznego</q> i spróbować ponownie.1
Test
Elementy konstrukcyjne statków powietrznych 2
Liczba pytań:
6
Limit czasu:
10 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Elementy konstrukcyjne statków powietrznych 2
Pytanie
1/6
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Odpowiedz, czym jest usterzenie płytowe? Możliwe odpowiedzi: 1. Usterzenie składające się tylko z części ruchomej., 2. Usterzenie składające się z części stałej (statecznika) i części ruchomej (steru)., 3. Najpowszechniej występującym usterzeniem statku powietrznego., 4. Usterzeniem występującym głównie u samolotów poddźwiękowych.
Wskaż, co ma na celu kompensacja aerodynamiczna. Możliwe odpowiedzi: 1. Zmniejszenie sił na sterownicy podczas wychylania steru., 2. Przeciwdziałanie powstawaniu drgań sterów podczas lotu., 3. Polepszenie sterowności samolotu., 4. Polepszenie stateczności samolotu.
Odpowiedz, jak nazywają się drgania samowzbudne przedniej goleni? Możliwe odpowiedzi: 1. Drgania typu Shimmy., 2. Buffeting., 3. Kapotaż., 4. Interceptor.
Odpowiedz, jeśli mamy dźwigar o wysokości h równej dwieście mm, to jakiej mniej więcej grubości powinna być jego ścianka? Możliwe odpowiedzi: 1. Zależność wysokości do grubości ścianki w dźwigarze powinna wynosić mniej niż sześćdziesiąt do jeden., 2. dziesięć mm., 3. Nie ma żadnej przyjętej zależności., 4. Równa połowie wysokości.
Odpowiedz, w jakim celu stosuje się wyważenie rogowe? Możliwe odpowiedzi: 1. Zmniejszenia siły potrzebnej do wychylenia steru przez pilota., 2. W celu kompensacji opływu na krawędziach skrzydła, jednym z przykładów wyważenia jest winglet., 3. Celem wyważenia masowego całego samolotu., 4. Nie stosuję się tego typu wyważenia.
Jest to element konstrukcyjny o dużej wytrzymałości na zginanie i ścinanie, składający się z pasa górnego, pasa dolnego oraz ścianki. O jakim elemencie konstrukcyjnym płatowca mowa?
Jest to element konstrukcyjny o dużej wytrzymałości na zginanie i ścinanie, składający się z pasa górnego, pasa dolnego oraz ścianki. O jakim elemencie konstrukcyjnym płatowca mowa?
Ćwiczenie 6. - Drgania Shimmy
Ćwiczenie 6. - Drgania Shimmy3DxmMSnCp8
RExDpCNSbe5XX
Drgania Shimmy – samowzbudne drgania ustalone, występujące w 1. dużych, 2. przedniej, 3. poziomej, 4. pionowej, 5. tylnej, 6. stałym, 7. skrętnym, 8. małych zawieszeniu pojazdu. Składają się na nie zwykle drgania kół wokół osi 1. dużych, 2. przedniej, 3. poziomej, 4. pionowej, 5. tylnej, 6. stałym, 7. skrętnym, 8. małych i obroty 1. dużych, 2. przedniej, 3. poziomej, 4. pionowej, 5. tylnej, 6. stałym, 7. skrętnym, 8. małych osi z kołami wokół osi podłużnej pojazdu. Shimmy powoduje powstawanie 1. dużych, 2. przedniej, 3. poziomej, 4. pionowej, 5. tylnej, 6. stałym, 7. skrętnym, 8. małych dynamicznych obciążeń w elementach zawieszenia, co może doprowadzić do utraty sterowności pojazdu.
Drgania Shimmy – samowzbudne drgania ustalone, występujące w 1. dużych, 2. przedniej, 3. poziomej, 4. pionowej, 5. tylnej, 6. stałym, 7. skrętnym, 8. małych zawieszeniu pojazdu. Składają się na nie zwykle drgania kół wokół osi 1. dużych, 2. przedniej, 3. poziomej, 4. pionowej, 5. tylnej, 6. stałym, 7. skrętnym, 8. małych i obroty 1. dużych, 2. przedniej, 3. poziomej, 4. pionowej, 5. tylnej, 6. stałym, 7. skrętnym, 8. małych osi z kołami wokół osi podłużnej pojazdu. Shimmy powoduje powstawanie 1. dużych, 2. przedniej, 3. poziomej, 4. pionowej, 5. tylnej, 6. stałym, 7. skrętnym, 8. małych dynamicznych obciążeń w elementach zawieszenia, co może doprowadzić do utraty sterowności pojazdu.
Ćwiczenie 7. - Cechy konstrukcyjne samolotów
Ćwiczenie 7. - Cechy konstrukcyjne samolotów1Dg0UngX7M
RdP2cB8MdaYK1
Wstaw odpowiedzi w luki. Przeciągnij i upuść odpowiednie pojęcie w danej luce lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. U układzie typu kaczka usterzenie poziome znajduje się 1. koła, 2. trójkąta, 3. często, 4. za, 5. przedniej, 6. rzadko, 7. tylnej, 8. dolnej, 9. górnej, 10. przed płatem nośnym.
W górnopłatach skrzydło znajduje się w 1. koła, 2. trójkąta, 3. często, 4. za, 5. przedniej, 6. rzadko, 7. tylnej, 8. dolnej, 9. górnej, 10. przed części kadłuba.
Układ delta jest 1. koła, 2. trójkąta, 3. często, 4. za, 5. przedniej, 6. rzadko, 7. tylnej, 8. dolnej, 9. górnej, 10. przed spotykanym układem konstrukcyjnym, w którym płat nośny ma kształt 1. koła, 2. trójkąta, 3. często, 4. za, 5. przedniej, 6. rzadko, 7. tylnej, 8. dolnej, 9. górnej, 10. przed.
Usterzenie układu klasycznego znajduje się w 1. koła, 2. trójkąta, 3. często, 4. za, 5. przedniej, 6. rzadko, 7. tylnej, 8. dolnej, 9. górnej, 10. przed części kadłuba.
Wstaw odpowiedzi w luki. Przeciągnij i upuść odpowiednie pojęcie w danej luce lub kliknij w lukę i wybierz odpowiedź z listy rozwijalnej. U układzie typu kaczka usterzenie poziome znajduje się 1. koła, 2. trójkąta, 3. często, 4. za, 5. przedniej, 6. rzadko, 7. tylnej, 8. dolnej, 9. górnej, 10. przed płatem nośnym.
W górnopłatach skrzydło znajduje się w 1. koła, 2. trójkąta, 3. często, 4. za, 5. przedniej, 6. rzadko, 7. tylnej, 8. dolnej, 9. górnej, 10. przed części kadłuba.
Układ delta jest 1. koła, 2. trójkąta, 3. często, 4. za, 5. przedniej, 6. rzadko, 7. tylnej, 8. dolnej, 9. górnej, 10. przed spotykanym układem konstrukcyjnym, w którym płat nośny ma kształt 1. koła, 2. trójkąta, 3. często, 4. za, 5. przedniej, 6. rzadko, 7. tylnej, 8. dolnej, 9. górnej, 10. przed.
Usterzenie układu klasycznego znajduje się w 1. koła, 2. trójkąta, 3. często, 4. za, 5. przedniej, 6. rzadko, 7. tylnej, 8. dolnej, 9. górnej, 10. przed części kadłuba.
Ćwiczenie 8. - Budowa kadłuba statku powietrznego
Ćwiczenie 8. - Budowa kadłuba statku powietrznego1DxmMSnCp8
R1MNXSRg4dTOo
Wskaż te element konstrukcyjny statku powietrznego, o który chodzi. W każdym zdaniu możesz wybrać tylko jedno pojęcie.
Wskaż te element konstrukcyjny statku powietrznego, o który chodzi. W każdym zdaniu możesz wybrać tylko jedno pojęcie.
R1CmSKwSURmez
Czego dotyczy poniższa definicja? Główna część statku powietrznego. Służąca do zabudowy jednostek napędowych, wyposażenia mechanicznego i elektronicznego, uzbrojenia oraz pomieszczenia załogi i transportu ładunków. Wytwarza aerodynamiczną siłą nośną. Możliwe odpowiedzi: 1. To płatowiec., 2. To poszycie., 3. To sekcja., 4. To wręga.
Ćwiczenie 9. - Rodzaje statków powietrznych
Ćwiczenie 9. - Rodzaje statków powietrznych2DxmMSnCp8
Łączenie par. Określ prawdziwość zdań. Zaznacz Prawda albo Fałsz.. Zastosowanie klap powoduje zwiększenie współczynnika siły nośnej i nie ma wpływu (lub nieznacznie zmniejsza) na krytyczny kąt natarcia. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zastosowanie klapy Fowlera daje większy wzrost współczynnika siły nośnej niż zastosowanie klapy krokodylowej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Na krawędzi natarcia można stosować zarówno sloty, jak i klapy.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zastosowanie slotów powoduje zwiększenie współczynnika siły nośnej i nie ma wpływu (lub nieznacznie zmniejsza) na kąt natarcia.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Klapa Kruegera znajduje się na krawędzi spływu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Klapka Gurney'a wyglądem jest zbliżona do klapy przesuwnej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Określ prawdziwość zdań. Zaznacz Prawda albo Fałsz.. Zastosowanie klap powoduje zwiększenie współczynnika siły nośnej i nie ma wpływu (lub nieznacznie zmniejsza) na krytyczny kąt natarcia. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zastosowanie klapy Fowlera daje większy wzrost współczynnika siły nośnej niż zastosowanie klapy krokodylowej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Na krawędzi natarcia można stosować zarówno sloty, jak i klapy.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zastosowanie slotów powoduje zwiększenie współczynnika siły nośnej i nie ma wpływu (lub nieznacznie zmniejsza) na kąt natarcia.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Klapa Kruegera znajduje się na krawędzi spływu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Klapka Gurney'a wyglądem jest zbliżona do klapy przesuwnej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz