Dokumentacja pociągowa - pociąg pasażerski i towarowy
Słownik pojęć
E-materiały do kształcenia zawodowego
Dokumentacja pociągowa, pociągu pasażerskiego i towarowego
Planowanie i realizacja przewozów kolejowych — Technik transportu kolejowego
bg‑green
Interaktywne materiały sprawdzające
11
Ćwiczenie 1. - Karta próby hamulca
Ćwiczenie 1. - Karta próby hamulca1DZFcjVnvx
RFXgW5Z4WKskc1
Uzupełnij poniższy tekst, przeciągając odpowiednie pojęcia w puste miejsca. W karcie próby hamulca wskazuje się 1. masy ogólnej pociągu, 2. bocznych ścianach, ostoi bądź tablicach przestawczych hamulca, 3. rzeczywisty procent masy hamującej, 4. masy hamującej pociągu, czyli wielkość określającą możliwość zatrzymania pociągu na określonej trasie hamowania. Jest to wyrażony w procentach stosunek 1. masy ogólnej pociągu, 2. bocznych ścianach, ostoi bądź tablicach przestawczych hamulca, 3. rzeczywisty procent masy hamującej, 4. masy hamującej pociągu do 1. masy ogólnej pociągu, 2. bocznych ścianach, ostoi bądź tablicach przestawczych hamulca, 3. rzeczywisty procent masy hamującej, 4. masy hamującej pociągu. Wartość masy hamującej wypisana jest na 1. masy ogólnej pociągu, 2. bocznych ścianach, ostoi bądź tablicach przestawczych hamulca, 3. rzeczywisty procent masy hamującej, 4. masy hamującej pociągu.
Uzupełnij poniższy tekst, przeciągając odpowiednie pojęcia w puste miejsca. W karcie próby hamulca wskazuje się 1. masy ogólnej pociągu, 2. bocznych ścianach, ostoi bądź tablicach przestawczych hamulca, 3. rzeczywisty procent masy hamującej, 4. masy hamującej pociągu, czyli wielkość określającą możliwość zatrzymania pociągu na określonej trasie hamowania. Jest to wyrażony w procentach stosunek 1. masy ogólnej pociągu, 2. bocznych ścianach, ostoi bądź tablicach przestawczych hamulca, 3. rzeczywisty procent masy hamującej, 4. masy hamującej pociągu do 1. masy ogólnej pociągu, 2. bocznych ścianach, ostoi bądź tablicach przestawczych hamulca, 3. rzeczywisty procent masy hamującej, 4. masy hamującej pociągu. Wartość masy hamującej wypisana jest na 1. masy ogólnej pociągu, 2. bocznych ścianach, ostoi bądź tablicach przestawczych hamulca, 3. rzeczywisty procent masy hamującej, 4. masy hamującej pociągu.
Ćwiczenie 2. - Dokumentacja pociągu
Ćwiczenie 2. - Dokumentacja pociągu1DZFcjVnvx
R137IRtMrhccV1
Przyporządkuj nazwę dokumentu do odpowiedniego zdjęcia.
Przyporządkuj nazwę dokumentu do odpowiedniego zdjęcia.
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 3. - Szczegółowa i uproszczona próba hamulca
Ćwiczenie 3. - Szczegółowa i uproszczona próba hamulca3DZFcjVnvx
RVQqmVGRf3H8G3
Przyporządkuj kiedy dokonujemy uproszczonej, a kiedy szczegółowej próby hamulca. Uproszczona próba hamulca Możliwe odpowiedzi: 1. przed wyprawieniem pociągu ze stacji początkowej; odstępstwo od tej zasady może być stosowane dla pociągu, który po przybyciu na stację jest wyprawiony w dalszą drogę bez przeformowania lub bez naprawy urządzeń hamulcowych pod warunkiem, że przy tym składzie co najmniej jeden raz w ciągu poprzedzających 24 godzin była wykonywana szczegółowa próba hamulca, wtedy należy przeprowadzić uproszczoną próbę hamulca, 2. wyłączenie zasilania sprężonym powietrzem urządzeń hamulcowych w pociągu trwało do 12 godzin, 3. szczegółowa próba hamulców była wykonana przy użyciu sieci stałej sprężonego powietrza lub innego pojazdu trakcyjnego, nieprzeznaczonego do prowadzenia tego pociągu, 4. gdy urządzenia hamulcowe w składzie pociągu lub w pociągu nie były zasilane sprężonym powietrzem dłużej niż 12 godzin,, 5. nastąpiła zmiana kabiny sterowniczej, 6. jeżeli maszynista stwierdzi niedziałanie lub nie jest pewny prawidłowego działania hamulców, 7. wyłączono co najmniej jeden pojazd kolejowy ze składu pociągu, 8. na stacjach wyznaczonych w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów, 9. nastąpiło zamknięcie lub otwarcie, nawet częściowe lub chwilowe, przewodu zasilającego, w którymkolwiek miejscu pociągu, którego hamulce są nastawione na przebieg hamowania ,,R + Mg”, 10. nastąpiło zamknięcie lub otwarcie, nawet częściowe lub chwilowe, przewodu głównego hamulca, w którymkolwiek miejscu pociągu, z wyjątkiem zaworu maszynisty w czynnej kabinie sterującej i innych urządzeń na pojeździe trakcyjnym powodujących samoczynne hamowanie; w przypadku dołączenia pojazdów kolejowych do pociągu wykonuje się próbę uproszczoną hamulców pociągu, a pojazdy kolejowe dołączone poddaje się takim badaniom, jak podczas próby szczegółowej hamulca; badania te nie są wymagane w przypadku dołączenia pojazdów kolejowych na początku lub końcu pociągu i gdy włączane pojazdy kolejowe były używane w pociągach, w których co najmniej jeden raz w ciągu poprzedzających 24 godzin była wykonywana szczegółowa próba hamulca, a okres braku zasilania sprężonym powietrzem hamulców tych wagonów lub innych pojazdów kolejowych przez okres nieprzekraczający 12 godzin, 11. po przeładowaniu głównego przewodu hamulcowego pociągu i opróżnieniu komór i zbiorników sterujących za pomocą odluźniaczy, 12. po zmianie składu pociągu, jeżeli doczepione pojazdy kolejowe stanowią więcej niż 50% składu pociągu; nie jest wymagana szczegółowa próba hamulca pod warunkiem, że włączane pojazdy kolejowe znajdowały się w pociągach, w których co najmniej jeden raz w ciągu poprzedzających 24 godzin była wykonywana szczegółowa próba hamulca, 13. jeżeli podczas uproszczonej próby hamulców stwierdzono, że hamulec pierwszego lub ostatniego pojazdu kolejowego składu pociągu albo hamulec pierwszego lub ostatniego członu zespołu trakcyjnego nie hamuje lub nie odhamowuje, Szczegółowa próba hamulca Możliwe odpowiedzi: 1. przed wyprawieniem pociągu ze stacji początkowej; odstępstwo od tej zasady może być stosowane dla pociągu, który po przybyciu na stację jest wyprawiony w dalszą drogę bez przeformowania lub bez naprawy urządzeń hamulcowych pod warunkiem, że przy tym składzie co najmniej jeden raz w ciągu poprzedzających 24 godzin była wykonywana szczegółowa próba hamulca, wtedy należy przeprowadzić uproszczoną próbę hamulca, 2. wyłączenie zasilania sprężonym powietrzem urządzeń hamulcowych w pociągu trwało do 12 godzin, 3. szczegółowa próba hamulców była wykonana przy użyciu sieci stałej sprężonego powietrza lub innego pojazdu trakcyjnego, nieprzeznaczonego do prowadzenia tego pociągu, 4. gdy urządzenia hamulcowe w składzie pociągu lub w pociągu nie były zasilane sprężonym powietrzem dłużej niż 12 godzin,, 5. nastąpiła zmiana kabiny sterowniczej, 6. jeżeli maszynista stwierdzi niedziałanie lub nie jest pewny prawidłowego działania hamulców, 7. wyłączono co najmniej jeden pojazd kolejowy ze składu pociągu, 8. na stacjach wyznaczonych w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów, 9. nastąpiło zamknięcie lub otwarcie, nawet częściowe lub chwilowe, przewodu zasilającego, w którymkolwiek miejscu pociągu, którego hamulce są nastawione na przebieg hamowania ,,R + Mg”, 10. nastąpiło zamknięcie lub otwarcie, nawet częściowe lub chwilowe, przewodu głównego hamulca, w którymkolwiek miejscu pociągu, z wyjątkiem zaworu maszynisty w czynnej kabinie sterującej i innych urządzeń na pojeździe trakcyjnym powodujących samoczynne hamowanie; w przypadku dołączenia pojazdów kolejowych do pociągu wykonuje się próbę uproszczoną hamulców pociągu, a pojazdy kolejowe dołączone poddaje się takim badaniom, jak podczas próby szczegółowej hamulca; badania te nie są wymagane w przypadku dołączenia pojazdów kolejowych na początku lub końcu pociągu i gdy włączane pojazdy kolejowe były używane w pociągach, w których co najmniej jeden raz w ciągu poprzedzających 24 godzin była wykonywana szczegółowa próba hamulca, a okres braku zasilania sprężonym powietrzem hamulców tych wagonów lub innych pojazdów kolejowych przez okres nieprzekraczający 12 godzin, 11. po przeładowaniu głównego przewodu hamulcowego pociągu i opróżnieniu komór i zbiorników sterujących za pomocą odluźniaczy, 12. po zmianie składu pociągu, jeżeli doczepione pojazdy kolejowe stanowią więcej niż 50% składu pociągu; nie jest wymagana szczegółowa próba hamulca pod warunkiem, że włączane pojazdy kolejowe znajdowały się w pociągach, w których co najmniej jeden raz w ciągu poprzedzających 24 godzin była wykonywana szczegółowa próba hamulca, 13. jeżeli podczas uproszczonej próby hamulców stwierdzono, że hamulec pierwszego lub ostatniego pojazdu kolejowego składu pociągu albo hamulec pierwszego lub ostatniego członu zespołu trakcyjnego nie hamuje lub nie odhamowuje,
Przyporządkuj kiedy dokonujemy uproszczonej, a kiedy szczegółowej próby hamulca. Uproszczona próba hamulca Możliwe odpowiedzi: 1. przed wyprawieniem pociągu ze stacji początkowej; odstępstwo od tej zasady może być stosowane dla pociągu, który po przybyciu na stację jest wyprawiony w dalszą drogę bez przeformowania lub bez naprawy urządzeń hamulcowych pod warunkiem, że przy tym składzie co najmniej jeden raz w ciągu poprzedzających 24 godzin była wykonywana szczegółowa próba hamulca, wtedy należy przeprowadzić uproszczoną próbę hamulca, 2. wyłączenie zasilania sprężonym powietrzem urządzeń hamulcowych w pociągu trwało do 12 godzin, 3. szczegółowa próba hamulców była wykonana przy użyciu sieci stałej sprężonego powietrza lub innego pojazdu trakcyjnego, nieprzeznaczonego do prowadzenia tego pociągu, 4. gdy urządzenia hamulcowe w składzie pociągu lub w pociągu nie były zasilane sprężonym powietrzem dłużej niż 12 godzin,, 5. nastąpiła zmiana kabiny sterowniczej, 6. jeżeli maszynista stwierdzi niedziałanie lub nie jest pewny prawidłowego działania hamulców, 7. wyłączono co najmniej jeden pojazd kolejowy ze składu pociągu, 8. na stacjach wyznaczonych w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów, 9. nastąpiło zamknięcie lub otwarcie, nawet częściowe lub chwilowe, przewodu zasilającego, w którymkolwiek miejscu pociągu, którego hamulce są nastawione na przebieg hamowania ,,R + Mg”, 10. nastąpiło zamknięcie lub otwarcie, nawet częściowe lub chwilowe, przewodu głównego hamulca, w którymkolwiek miejscu pociągu, z wyjątkiem zaworu maszynisty w czynnej kabinie sterującej i innych urządzeń na pojeździe trakcyjnym powodujących samoczynne hamowanie; w przypadku dołączenia pojazdów kolejowych do pociągu wykonuje się próbę uproszczoną hamulców pociągu, a pojazdy kolejowe dołączone poddaje się takim badaniom, jak podczas próby szczegółowej hamulca; badania te nie są wymagane w przypadku dołączenia pojazdów kolejowych na początku lub końcu pociągu i gdy włączane pojazdy kolejowe były używane w pociągach, w których co najmniej jeden raz w ciągu poprzedzających 24 godzin była wykonywana szczegółowa próba hamulca, a okres braku zasilania sprężonym powietrzem hamulców tych wagonów lub innych pojazdów kolejowych przez okres nieprzekraczający 12 godzin, 11. po przeładowaniu głównego przewodu hamulcowego pociągu i opróżnieniu komór i zbiorników sterujących za pomocą odluźniaczy, 12. po zmianie składu pociągu, jeżeli doczepione pojazdy kolejowe stanowią więcej niż 50% składu pociągu; nie jest wymagana szczegółowa próba hamulca pod warunkiem, że włączane pojazdy kolejowe znajdowały się w pociągach, w których co najmniej jeden raz w ciągu poprzedzających 24 godzin była wykonywana szczegółowa próba hamulca, 13. jeżeli podczas uproszczonej próby hamulców stwierdzono, że hamulec pierwszego lub ostatniego pojazdu kolejowego składu pociągu albo hamulec pierwszego lub ostatniego członu zespołu trakcyjnego nie hamuje lub nie odhamowuje, Szczegółowa próba hamulca Możliwe odpowiedzi: 1. przed wyprawieniem pociągu ze stacji początkowej; odstępstwo od tej zasady może być stosowane dla pociągu, który po przybyciu na stację jest wyprawiony w dalszą drogę bez przeformowania lub bez naprawy urządzeń hamulcowych pod warunkiem, że przy tym składzie co najmniej jeden raz w ciągu poprzedzających 24 godzin była wykonywana szczegółowa próba hamulca, wtedy należy przeprowadzić uproszczoną próbę hamulca, 2. wyłączenie zasilania sprężonym powietrzem urządzeń hamulcowych w pociągu trwało do 12 godzin, 3. szczegółowa próba hamulców była wykonana przy użyciu sieci stałej sprężonego powietrza lub innego pojazdu trakcyjnego, nieprzeznaczonego do prowadzenia tego pociągu, 4. gdy urządzenia hamulcowe w składzie pociągu lub w pociągu nie były zasilane sprężonym powietrzem dłużej niż 12 godzin,, 5. nastąpiła zmiana kabiny sterowniczej, 6. jeżeli maszynista stwierdzi niedziałanie lub nie jest pewny prawidłowego działania hamulców, 7. wyłączono co najmniej jeden pojazd kolejowy ze składu pociągu, 8. na stacjach wyznaczonych w wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów, 9. nastąpiło zamknięcie lub otwarcie, nawet częściowe lub chwilowe, przewodu zasilającego, w którymkolwiek miejscu pociągu, którego hamulce są nastawione na przebieg hamowania ,,R + Mg”, 10. nastąpiło zamknięcie lub otwarcie, nawet częściowe lub chwilowe, przewodu głównego hamulca, w którymkolwiek miejscu pociągu, z wyjątkiem zaworu maszynisty w czynnej kabinie sterującej i innych urządzeń na pojeździe trakcyjnym powodujących samoczynne hamowanie; w przypadku dołączenia pojazdów kolejowych do pociągu wykonuje się próbę uproszczoną hamulców pociągu, a pojazdy kolejowe dołączone poddaje się takim badaniom, jak podczas próby szczegółowej hamulca; badania te nie są wymagane w przypadku dołączenia pojazdów kolejowych na początku lub końcu pociągu i gdy włączane pojazdy kolejowe były używane w pociągach, w których co najmniej jeden raz w ciągu poprzedzających 24 godzin była wykonywana szczegółowa próba hamulca, a okres braku zasilania sprężonym powietrzem hamulców tych wagonów lub innych pojazdów kolejowych przez okres nieprzekraczający 12 godzin, 11. po przeładowaniu głównego przewodu hamulcowego pociągu i opróżnieniu komór i zbiorników sterujących za pomocą odluźniaczy, 12. po zmianie składu pociągu, jeżeli doczepione pojazdy kolejowe stanowią więcej niż 50% składu pociągu; nie jest wymagana szczegółowa próba hamulca pod warunkiem, że włączane pojazdy kolejowe znajdowały się w pociągach, w których co najmniej jeden raz w ciągu poprzedzających 24 godzin była wykonywana szczegółowa próba hamulca, 13. jeżeli podczas uproszczonej próby hamulców stwierdzono, że hamulec pierwszego lub ostatniego pojazdu kolejowego składu pociągu albo hamulec pierwszego lub ostatniego członu zespołu trakcyjnego nie hamuje lub nie odhamowuje,
Ćwiczenie 4. - Krajowy list przewozowy
Ćwiczenie 4. - Krajowy list przewozowy2DZFcjVnvx
R1QIl6XMjTcOz2
Przyporządkuj nazwę egzemplarza krajowego listu przewozowego do osoby, która otrzymuje dokument. Oryginał Możliwe odpowiedzi: 1. dla odbiorcy, 2. służy do pokwitowania odbioru, 3. kopia przeznaczona dla nadawcy, 4. pozostaje w miejscu nadania Grzbiet Możliwe odpowiedzi: 1. dla odbiorcy, 2. służy do pokwitowania odbioru, 3. kopia przeznaczona dla nadawcy, 4. pozostaje w miejscu nadania Ceduła Możliwe odpowiedzi: 1. dla odbiorcy, 2. służy do pokwitowania odbioru, 3. kopia przeznaczona dla nadawcy, 4. pozostaje w miejscu nadania Wtórnik Możliwe odpowiedzi: 1. dla odbiorcy, 2. służy do pokwitowania odbioru, 3. kopia przeznaczona dla nadawcy, 4. pozostaje w miejscu nadania
Przyporządkuj nazwę egzemplarza krajowego listu przewozowego do osoby, która otrzymuje dokument. Oryginał Możliwe odpowiedzi: 1. dla odbiorcy, 2. służy do pokwitowania odbioru, 3. kopia przeznaczona dla nadawcy, 4. pozostaje w miejscu nadania Grzbiet Możliwe odpowiedzi: 1. dla odbiorcy, 2. służy do pokwitowania odbioru, 3. kopia przeznaczona dla nadawcy, 4. pozostaje w miejscu nadania Ceduła Możliwe odpowiedzi: 1. dla odbiorcy, 2. służy do pokwitowania odbioru, 3. kopia przeznaczona dla nadawcy, 4. pozostaje w miejscu nadania Wtórnik Możliwe odpowiedzi: 1. dla odbiorcy, 2. służy do pokwitowania odbioru, 3. kopia przeznaczona dla nadawcy, 4. pozostaje w miejscu nadania
Ćwiczenie 5. - Dokumentacja pociągu pasażerskiego i towarowego
Ćwiczenie 5. - Dokumentacja pociągu pasażerskiego i towarowego3DZFcjVnvx
Dokumentacja pociągu pasażerskiego i towarowego770Brawo! Znasz się na dokumentacji pociagów poasażerskich oraz towarowych.Niestety, nie udało ci się zaliczyć tego testu. Wróć do filmu instruktażowego „Dokumentacja pociągowa - pociąg pasażerski i towarowy” i spróbuj jeszcze raz.
Test
Dokumentacja pociągu pasażerskiego i towarowego
Liczba pytań:
11
Limit czasu:
7 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Dokumentacja pociągu pasażerskiego i towarowego
Pytanie
1/11
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Jakie dokumenty powinny znajdować się w pociągu? Możliwe odpowiedzi: 1. Świadectwo sprawności technicznej pojazdu kolejowego, 2. Karta próby hamulca i urządzeń pneumatycznych, 3. Wykaz pojazdów kolejowych w składzie pociągu, 4. Książka pokładowa wagonu
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. W jakiej formie uzupełniana jest karta próby hamulca? Możliwe odpowiedzi: 1. Elektronicznej, 2. Druku do wypełnienia, 3. Wypełnionego druku, 4. Słownej
Kto otrzymuje oryginał karty próby hamulca? Możliwe odpowiedzi: 1. Kierownik pociągu, 2. Rewident, 3. Dyżurny ruchu, 4. Maszynista
Do czego służy książka pokładowa wagonu? Możliwe odpowiedzi: 1. Do określenia prędkości maksymalnej pociągu, 2. Do przekazywania informacji o uszkodzeniach w wagonie, 3. Do kontroli pracy eksploatacyjnej drużyny konduktorskiej, 4. Do kontroli ilostanu wagonów kolejowych
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Przez kogo wypełniany jest krajowy list przewozowy? Możliwe odpowiedzi: 1. Przewoźnika, 2. Nadawcę towaru, 3. Stacja załadunku, 4. Stacja wyładunku
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. W jakich przypadkach unieważnia się świadectwo sprawności technicznej? Możliwe odpowiedzi: 1. Stwierdzenie przez wydającego świadectwo niezdatności do eksploatacji, 2. Cofnięcie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego, 3. Udział pojazdu w wypadku powodującym uszkodzenie uniemożliwiające dalszą bezpieczną eksploatację, 4. Wyłączenie pojazdu kolejowego z eksploatacji w drodze decyzji Prezesa UTK
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Jakie państwa należą do międzynarodowego listu przewozowego SMGS? Możliwe odpowiedzi: 1. Kazachstan, 2. Mołdawia, 3. Czechy, 4. Norwegia
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Jakie są międzynarodowe listy przewozowe? Możliwe odpowiedzi: 1. SMS, 2. CIM, 3. SMGS, 4. RIV
Kto otrzymuje kopię wykazu pojazdów kolejowych w składzie pociągu? Możliwe odpowiedzi: 1. Stacja z której wyprawiony został pociąg, 2. Kierownik pociągu, 3. Maszynista, 4. Rewident
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Jakie informacje podane są w świadectwie sprawności technicznej? Możliwe odpowiedzi: 1. Rok budowy pojazdu, 2. Numer fabryczny, 3. Liczba miejsc siedzących, 4. Identyfikator pojazdu kolejowego
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Jakie państwa należą do międzynarodowego listu przewozowego CIM? Możliwe odpowiedzi: 1. Niemcy, 2. Francja, 3. Uzbekistan, 4. Portugalia