1. Bezpieczeństwo nawigacji i ratownictwoDxh3tGKX6
Bezpieczeństwo nawigacji i ratownictwo2030100Gratulacje! Udało ci się bezbłędnie rozwiązać test dotyczący zagadnień z bezpieczeństwa nawigacji i ratownictwa.Sprawdź, które odpowiedzi są nieprawidłowe, i spróbuj jeszcze raz.
Test
Bezpieczeństwo nawigacji i ratownictwo
Test sprawdza znajomość informacji z bezpieczeństwa nawigacji i ratownictwa. Zwróć uwagę, że niektóre pytania mogą mieć kilka odpowiedzi prawidłowych.
Liczba pytań:
20
Limit czasu:
30 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Bezpieczeństwo nawigacji i ratownictwo
Pytanie
1/20
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Wskaż, do jakich statków stosuje się Międzynarodowe przepisy o zapobieganiu zderzeniom na morzu. Możliwe odpowiedzi: 1. Do wszystkich statków., 2. Do statków o napędzie mechanicznym., 3. Do statków znajdujących się na pełnym morzu., 4. Do statków bez urządzeń wypornościowych.
Co oznacza określenie „statek zajęty połowem”? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Wszystkie statki zajęte połowem, niezależnie od sposobu poławiania., 2. Statki zajęte połowem narzędziami, których zdolność manewrowa jest ograniczona., 3. Statki zajęte połowem narzędziami, których zdolność manewrowa nie jest ograniczona., 4. Statki poławiające za pomocą sieci trałowych, włókowych.
W którym momencie statek będący „w drodze” zmienia się w statek „stojący na kotwicy”? Możliwe odpowiedzi: 1. w momencie rzucenia kotwicy, 2. w momencie wydania komendy „rzucić kotwicę”, 3. po rzuceniu kotwicy i upewnieniu się, że kotwica trzyma, 4. przed rzuceniem kotwicy i wydaniem komendy „rzuć kotwicę”
Wskaż cechy szybkości bezpiecznej statku według MPDM. Możliwe odpowiedzi: 1. Jest dostosowana do istniejących warunków., 2. To szybkość, która w sytuacji zaistnienia niebezpieczeństwa pozwoli rozwiązać sytuację lub zatrzymać się w bezpiecznej odległości od przeszkody lub innego statku., 3. Jest dla wszystkich jednostek taka sama., 4. To szybkość, która w sytuacji zaistnienia niebezpieczeństwa umożliwi wyprzedzenie przeszkody lub innego statku.
Co należy zrobić według MPDM, jeśli istnieje wątpliwość co do istnienia ryzyka zderzenia statku? Wskaż prawidłowe odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. Przyjąć, że zagrożenie istnieje., 2. Przyjąć, że zagrożenie istnieje dopiero wtedy, gdy uzyska się potwierdzenie takiego stanu rzeczy, np. dzięki obserwacji wzrokowej., 3. Wstrzymać się z jakimikolwiek działaniami aż do uzyskania potwierdzenia możliwego zaistnienia zderzenia., 4. Ocenić zagrożenie za pomocą urządzeń radarowych.
Jaką sekwencją dźwięków wyrazi zgodę na wyprzedzenie statek, który otrzymał sygnał od innego statku o chęci wyprzedzenia? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Jeden długi, jeden krótki, jeden długi i jeden krótki., 2. Jeden krótki, jeden długi, jeden krótki i jeden długi., 3. Dwa długie i dwa krótkie., 4. Dwa krótkie i dwa długie.
Jakiemu statkowi powinien ustąpić z drogi statek żaglowy w drodze? Wskaż prawidłowe odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. Statkowi, który nie odpowiada za swoje ruchy., 2. Statkowi o ograniczonej zdolności manewrowej., 3. Statkowi zajętemu połowem., 4. Statkowi o napędzie mechanicznym.
Co powinny zrobić dwa statki o napędzie mechanicznym, jeżeli płyną przeciwnymi kursami w taki sposób, że powoduje to ryzyko zderzenia? Zaznacz prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Każdy z nich powinien zmienić kurs w prawo w taki sposób, aby mógł przejść z lewej burty drugiego., 2. Każdy z nich powinien zmienić kurs w lewo w taki sposób, aby mógł przejść z prawej burty drugiego., 3. Statek poruszający się szybciej powinien zmienić kurs w lewo lub w prawo, aby przepuścić drugi statek., 4. Statek poruszający się wolniej powinien zmienić kurs w lewo lub w prawo, aby przepuścić drugi statek.
Co powinien zrobić statek o napędzie mechanicznym, który w sytuacji przecinania się kursów podejmuje działanie w celu uniknięcia zderzenia z innym statkiem, znajdującym się z lewej strony jego burty? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Nie zmieniać kursu w lewo., 2. Zmienić kurs w lewo i zwiększyć prędkość., 3. Zmniejszyć prędkość i zmienić kurs w lewo., 4. Zwiększyć prędkość i nie zmieniać kursu.
Co oznacza sygnał składający się z trzech krótkich dźwięków? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. „Moje maszyny pracują wstecz”., 2. „Zmieniam mój kurs w prawo”., 3. „Zmieniam mój kurs w lewo”., 4. „Niebezpieczeństwo zderzenia”.
Jaki poziom ciśnienia akustycznego powinny wytwarzać dzwon, gong lub inny przyrząd o podobnej charakterystyce dźwięku? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Nie niższy niż 110 dB w odległości 1 metra od niego., 2. Nie wyższy niż 110 dB w odległości 1 metra od niego., 3. Nie niższy niż 100 dB w odległości 1 metra od niego., 4. Nie wyższy niż 100 dB w odległości 1 metra od niego.
Kiedy w trudnych warunkach należy korzystać z zasad dobrej praktyki morskiej? Możliwe odpowiedzi: 1. Tylko wtedy, gdy statki widzą się wzajemnie., 2. Podczas ograniczonej widzialności., 3. We wszystkich warunkach widzialności., 4. Wyłącznie w warunkach sztormowych.
Co należy zrobić w celu określenia ryzyka zderzenia na radarze? Wskaż prawidłowe odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. Trzymać urządzenie radarowe gotowe do pracy., 2. Dokonać nakresu radarowego wraz z meldunkiem., 3. Obserwować ruch rzeczywisty obiektu., 4. Włączać radar tylko, gdy dostrzeże się przez lornetkę zagrożenie.
Wskaż, czym jest gwizdek według przepisów COLREG. Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to każdy przyrząd do sygnalizacji dźwiękowej zdolny do wytwarzania przewidzianych dźwięków., 2. Jest to urządzenie automatycznie nadające sygnały ostrzegawcze., 3. Jest to umieszczony na szczycie masztu komunikator., 4. Jest to każdy przyrząd, który wytwarza wysokie dźwięki.
Co sygnalizuje przedstawiony na rysunku statek? Wskaż prawidłową odpowiedź.
Co sygnalizuje przedstawiony na rysunku statek? Wskaż prawidłową odpowiedź.
Co sygnalizuje przedstawiony na rysunku statek? Wskaż prawidłową odpowiedź.
Co sygnalizuje przedstawiony na rysunku statek? Wskaż prawidłową odpowiedź.
Co sygnalizuje przedstawiony na rysunku statek? Wskaż prawidłową odpowiedź.
Co sygnalizuje przedstawiony na rysunku statek? Wskaż prawidłową odpowiedź.
Co sygnalizuje przedstawiony na rysunku statek? Wskaż prawidłową odpowiedź.
Co sygnalizuje przedstawiony na rysunku statek? Wskaż prawidłową odpowiedź.
Co oznacza „dźwięk krótki” według przepisów COLREG? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Dźwięk trwający około jednej sekundy., 2. Dźwięk trwający około dwóch sekund., 3. Dźwięk trwający około trzech sekund., 4. Dźwięk trwający około pół sekundy.
Co oznacza „dźwięk długi” według przepisów COLREG? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Dźwięk trwający od czterech do sześciu sekund., 2. Dźwięk trwający od trzech do pięciu sekund., 3. Dźwięk trwający od pięciu do siedmiu sekund., 4. Dźwięk trwający od trzech do siedmiu sekund.
Bezpieczeństwo nawigacji i ratownictwo20100Gratulacje! Udało ci się bezbłędnie rozwiązać test dotyczący zagadnień z bezpieczeństwa nawigacji i ratownictwa.Sprawdź, które odpowiedzi są nieprawidłowe, i spróbuj jeszcze raz.
Test
Bezpieczeństwo nawigacji i ratownictwo
Test sprawdza znajomość informacji z bezpieczeństwa nawigacji i ratownictwa. Zwróć uwagę, że niektóre pytania mogą mieć kilka odpowiedzi prawidłowych.
Liczba pytań:
20
Limit czasu:
min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Bezpieczeństwo nawigacji i ratownictwo
Pytanie
1/20
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Wskaż, do jakich statków stosuje się Międzynarodowe przepisy o zapobieganiu zderzeniom na morzu. Możliwe odpowiedzi: 1. Do wszystkich statków., 2. Do statków o napędzie mechanicznym., 3. Do statków znajdujących się na pełnym morzu., 4. Do statków bez urządzeń wypornościowych.
Co oznacza określenie „statek zajęty połowem”? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Wszystkie statki zajęte połowem, niezależnie od sposobu poławiania., 2. Statki zajęte połowem narzędziami, których zdolność manewrowa jest ograniczona., 3. Statki zajęte połowem narzędziami, których zdolność manewrowa nie jest ograniczona., 4. Statki poławiające za pomocą sieci trałowych, włókowych.
W którym momencie statek będący „w drodze” zmienia się w statek „stojący na kotwicy”? Możliwe odpowiedzi: 1. w momencie rzucenia kotwicy, 2. w momencie wydania komendy „rzucić kotwicę”, 3. po rzuceniu kotwicy i upewnieniu się, że kotwica trzyma, 4. przed rzuceniem kotwicy i wydaniem komendy „rzuć kotwicę”
Wskaż cechy szybkości bezpiecznej statku według MPDM. Możliwe odpowiedzi: 1. Jest dostosowana do istniejących warunków., 2. To szybkość, która w sytuacji zaistnienia niebezpieczeństwa pozwoli rozwiązać sytuację lub zatrzymać się w bezpiecznej odległości od przeszkody lub innego statku., 3. Jest dla wszystkich jednostek taka sama., 4. To szybkość, która w sytuacji zaistnienia niebezpieczeństwa umożliwi wyprzedzenie przeszkody lub innego statku.
Co należy zrobić według MPDM, jeśli istnieje wątpliwość co do istnienia ryzyka zderzenia statku? Wskaż prawidłowe odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. Przyjąć, że zagrożenie istnieje., 2. Przyjąć, że zagrożenie istnieje dopiero wtedy, gdy uzyska się potwierdzenie takiego stanu rzeczy, np. dzięki obserwacji wzrokowej., 3. Wstrzymać się z jakimikolwiek działaniami aż do uzyskania potwierdzenia możliwego zaistnienia zderzenia., 4. Ocenić zagrożenie za pomocą urządzeń radarowych.
Jaką sekwencją dźwięków wyrazi zgodę na wyprzedzenie statek, który otrzymał sygnał od innego statku o chęci wyprzedzenia? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Jeden długi, jeden krótki, jeden długi i jeden krótki., 2. Jeden krótki, jeden długi, jeden krótki i jeden długi., 3. Dwa długie i dwa krótkie., 4. Dwa krótkie i dwa długie.
Jakiemu statkowi powinien ustąpić z drogi statek żaglowy w drodze? Wskaż prawidłowe odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. Statkowi, który nie odpowiada za swoje ruchy., 2. Statkowi o ograniczonej zdolności manewrowej., 3. Statkowi zajętemu połowem., 4. Statkowi o napędzie mechanicznym.
Co powinny zrobić dwa statki o napędzie mechanicznym, jeżeli płyną przeciwnymi kursami w taki sposób, że powoduje to ryzyko zderzenia? Zaznacz prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Każdy z nich powinien zmienić kurs w prawo w taki sposób, aby mógł przejść z lewej burty drugiego., 2. Każdy z nich powinien zmienić kurs w lewo w taki sposób, aby mógł przejść z prawej burty drugiego., 3. Statek poruszający się szybciej powinien zmienić kurs w lewo lub w prawo, aby przepuścić drugi statek., 4. Statek poruszający się wolniej powinien zmienić kurs w lewo lub w prawo, aby przepuścić drugi statek.
Co powinien zrobić statek o napędzie mechanicznym, który w sytuacji przecinania się kursów podejmuje działanie w celu uniknięcia zderzenia z innym statkiem, znajdującym się z lewej strony jego burty? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Nie zmieniać kursu w lewo., 2. Zmienić kurs w lewo i zwiększyć prędkość., 3. Zmniejszyć prędkość i zmienić kurs w lewo., 4. Zwiększyć prędkość i nie zmieniać kursu.
Co oznacza sygnał składający się z trzech krótkich dźwięków? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. „Moje maszyny pracują wstecz”., 2. „Zmieniam mój kurs w prawo”., 3. „Zmieniam mój kurs w lewo”., 4. „Niebezpieczeństwo zderzenia”.
Jaki poziom ciśnienia akustycznego powinny wytwarzać dzwon, gong lub inny przyrząd o podobnej charakterystyce dźwięku? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Nie niższy niż 110 dB w odległości 1 metra od niego., 2. Nie wyższy niż 110 dB w odległości 1 metra od niego., 3. Nie niższy niż 100 dB w odległości 1 metra od niego., 4. Nie wyższy niż 100 dB w odległości 1 metra od niego.
Kiedy w trudnych warunkach należy korzystać z zasad dobrej praktyki morskiej? Możliwe odpowiedzi: 1. Tylko wtedy, gdy statki widzą się wzajemnie., 2. Podczas ograniczonej widzialności., 3. We wszystkich warunkach widzialności., 4. Wyłącznie w warunkach sztormowych.
Co należy zrobić w celu określenia ryzyka zderzenia na radarze? Wskaż prawidłowe odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. Trzymać urządzenie radarowe gotowe do pracy., 2. Dokonać nakresu radarowego wraz z meldunkiem., 3. Obserwować ruch rzeczywisty obiektu., 4. Włączać radar tylko, gdy dostrzeże się przez lornetkę zagrożenie.
Wskaż, czym jest gwizdek według przepisów COLREG. Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to każdy przyrząd do sygnalizacji dźwiękowej zdolny do wytwarzania przewidzianych dźwięków., 2. Jest to urządzenie automatycznie nadające sygnały ostrzegawcze., 3. Jest to umieszczony na szczycie masztu komunikator., 4. Jest to każdy przyrząd, który wytwarza wysokie dźwięki.
Co sygnalizuje statek pokazujący kulę w swojej przedniej części? Zaznacz prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Statek stoi na kotwicy., 2. Statek nie odpowiada za swoje ruchy., 3. Statek jest ograniczony swym zanurzeniem., 4. Statek stoi na mieliźnie.
Co sygnalizuje statek pokazujący trzy czerwone światła umieszczone w linii pionowej? Zaznacz prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Statek jest ograniczony swym zanurzeniem., 2. Statek nie odpowiada za swoje ruchy., 3. Statek stoi na kotwicy., 4. Statek stoi na mieliźnie.
Co sygnalizuje statek pokazujący trzy światła w linii pionowej, z czego światła górne i dolne są czerwone, a środkowe białe? Zaznacz prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Statek jest ograniczony swym zanurzeniem., 2. Statek nie odpowiada za swoje ruchy., 3. Statek stoi na kotwicy., 4. Statek ma ograniczoną zdolność manewrową.
Co sygnalizuje statek pokazujący dwa czerwone światła w linii pionowej? Zaznacz prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Statek jest ograniczony swym zanurzeniem., 2. Statek nie odpowiada za swoje ruchy., 3. Statek stoi na kotwicy., 4. Statek ma ograniczoną zdolność manewrową.
Co oznacza „dźwięk krótki” według przepisów COLREG? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Dźwięk trwający około jednej sekundy., 2. Dźwięk trwający około dwóch sekund., 3. Dźwięk trwający około trzech sekund., 4. Dźwięk trwający około pół sekundy.
Co oznacza „dźwięk długi” według przepisów COLREG? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Dźwięk trwający od czterech do sześciu sekund., 2. Dźwięk trwający od trzech do pięciu sekund., 3. Dźwięk trwający od pięciu do siedmiu sekund., 4. Dźwięk trwający od trzech do siedmiu sekund.
2. Definicje rozdziałów części B Międzynarodowego Prawa Drogi Morskiej
2. Definicje rozdziałów części B Międzynarodowego Prawa Drogi MorskiejDSsW6tzkD
R1XyRZU5gp3R21
Przyporządkuj tytuły do numerów rozdziałów części B Prawideł Międzynarodowego Prawa Drogi Morskiej. Rozdział I Możliwe odpowiedzi: 1. Zachowanie się statków podczas ograniczonej widzialności., 2. Zachowanie się statków widzących się wzajemnie., 3. Zachowanie się statków we wszelkich warunkach widzialności. Rozdział II Możliwe odpowiedzi: 1. Zachowanie się statków podczas ograniczonej widzialności., 2. Zachowanie się statków widzących się wzajemnie., 3. Zachowanie się statków we wszelkich warunkach widzialności. Rozdział III Możliwe odpowiedzi: 1. Zachowanie się statków podczas ograniczonej widzialności., 2. Zachowanie się statków widzących się wzajemnie., 3. Zachowanie się statków we wszelkich warunkach widzialności.
Przyporządkuj tytuły do numerów rozdziałów części B Prawideł Międzynarodowego Prawa Drogi Morskiej. Rozdział I Możliwe odpowiedzi: 1. Zachowanie się statków podczas ograniczonej widzialności., 2. Zachowanie się statków widzących się wzajemnie., 3. Zachowanie się statków we wszelkich warunkach widzialności. Rozdział II Możliwe odpowiedzi: 1. Zachowanie się statków podczas ograniczonej widzialności., 2. Zachowanie się statków widzących się wzajemnie., 3. Zachowanie się statków we wszelkich warunkach widzialności. Rozdział III Możliwe odpowiedzi: 1. Zachowanie się statków podczas ograniczonej widzialności., 2. Zachowanie się statków widzących się wzajemnie., 3. Zachowanie się statków we wszelkich warunkach widzialności.
3. Przepisy COLREG
3. Przepisy COLREGD13J7mqB1
RmBTDJNy2gCvy2
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Sygnał wzywania pomocy, składający się z 3 krótkich znaków, 3 długich i 3 krótkich., 2. Inne określenie hydroplanu., 3. Urządzenie nawigacyjne, które należy użyć na każdym statku w celu ustalenia, czy istnieje ryzyko zderzenia., 4. Boczna część kadłuba statku., 5. Tytuł części E przepisów COLREG, której angielska nazwa brzmi „Exemptions”, 6. Przyrząd do sygnalizacji dźwiękowej na statku, który jest zdolny do wytwarzania przewidzianych dźwięków.
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Sygnał wzywania pomocy, składający się z 3 krótkich znaków, 3 długich i 3 krótkich., 2. Inne określenie hydroplanu., 3. Urządzenie nawigacyjne, które należy użyć na każdym statku w celu ustalenia, czy istnieje ryzyko zderzenia., 4. Boczna część kadłuba statku., 5. Tytuł części E przepisów COLREG, której angielska nazwa brzmi „Exemptions”, 6. Przyrząd do sygnalizacji dźwiękowej na statku, który jest zdolny do wytwarzania przewidzianych dźwięków.
4. Wymijanie w przypadku statków żaglowych
4. Wymijanie w przypadku statków żaglowychDSsW6tzkD
R6FkVhSh2Y7ND2
Zaznacz odpowiednie słowa, tak aby poniższy tekst był prawdziwy. Wymijanie w przypadku statków żaglowych może odbywać się w różny sposób. Jeżeli obydwa statki mają wiatr z różnych burt, statek, który ma wiatr z lewejprawej burty powinien ustąpić z drogi drugiemu statkowi. Jeżeli obydwa statki mają wiatr z tej samej burty, statek znajdujący się od strony nawietrznejzawietrznej powinien ustąpić z drogi statkowi znajdującemu się od strony nawietrznejzawietrznej. Jeżeli statek mający wiatr z lewej burty widzi statek znajdujący się od strony nawietrznej, a nie może z pewnością ustalić, czy statek ten ma wiatr z lewej, czy z prawej burty, powinien czekać, aż drugi statek ustąpi mu z drogiustąpić z drogi temu statkowi.
Zaznacz odpowiednie słowa, tak aby poniższy tekst był prawdziwy. Wymijanie w przypadku statków żaglowych może odbywać się w różny sposób. Jeżeli obydwa statki mają wiatr z różnych burt, statek, który ma wiatr z lewejprawej burty powinien ustąpić z drogi drugiemu statkowi. Jeżeli obydwa statki mają wiatr z tej samej burty, statek znajdujący się od strony nawietrznejzawietrznej powinien ustąpić z drogi statkowi znajdującemu się od strony nawietrznejzawietrznej. Jeżeli statek mający wiatr z lewej burty widzi statek znajdujący się od strony nawietrznej, a nie może z pewnością ustalić, czy statek ten ma wiatr z lewej, czy z prawej burty, powinien czekać, aż drugi statek ustąpi mu z drogiustąpić z drogi temu statkowi.
5. Światła statku
5. Światła statkuD13J7mqB1
RVJGyYubytXjx2
Zadanie 1
Dopasuj nazwy świateł statku do odpowiednich ilustracji.
Zadanie 1
Dopasuj nazwy świateł statku do odpowiednich ilustracji.
R1SqrxiFu31hq2
Jakie światła jest zobowiązany pokazywać statek o napędzie mechanicznym w drodze? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Masztowe, oba burtowe i rufowe., 2. Masztowe, rufowe i jedno z burtowych, w zależności, czy płynie w prawo, czy w lewo., 3. Masztowe i rufowe., 4. Cztery światła masztowe, każde skierowane w inną stronę świata.
RzBGF6MpxCn273
Uzupełnij puste pola odpowiednimi słowami. Światło Tu uzupełnij – białe światło umieszczone możliwie jak najbliżej rufy, oświetlające nieprzerwanie łuk widnokręgu równy 135 stopniom i tak ustawione, aby świeciło od kierunku prosto w tył do Tu uzupełnij stopnia z każdej burty statku. Światło Tu uzupełnij – białe światło umieszczone ponad osią symetrii statku, oświetlające nieprzerwany łuk widnokręgu równy Tu uzupełnij stopniom i tak ustawione, aby świeciło od kierunku prosto w przód do 22,5 stopnia poza trawers każdej burty statku. Światło Tu uzupełnij oznacza światło o regularnych, powtarzanych z częstotliwością 120 lub więcej błysków na minutę. Światła Tu uzupełnij – zielone światło z prawej burty i czerwone światło z lewej burty, każde oświetlające nieprzerwanie łuk widnokręgu równy Tu uzupełnij stopnia i tak ustawione, aby świeciło od kierunku prosto w przód do 22,5 stopnia poza trawers odpowiedniej burty Światło Tu uzupełnij – żółte światło, oświetlające nieprzerwanie łuk widnokręgu równy 135 stopniom i tak ustawione, aby świeciło od kierunku prosto w tył do Tu uzupełnij stopnia z każdej burty statku.
Uzupełnij puste pola odpowiednimi słowami. Światło Tu uzupełnij – białe światło umieszczone możliwie jak najbliżej rufy, oświetlające nieprzerwanie łuk widnokręgu równy 135 stopniom i tak ustawione, aby świeciło od kierunku prosto w tył do Tu uzupełnij stopnia z każdej burty statku. Światło Tu uzupełnij – białe światło umieszczone ponad osią symetrii statku, oświetlające nieprzerwany łuk widnokręgu równy Tu uzupełnij stopniom i tak ustawione, aby świeciło od kierunku prosto w przód do 22,5 stopnia poza trawers każdej burty statku. Światło Tu uzupełnij oznacza światło o regularnych, powtarzanych z częstotliwością 120 lub więcej błysków na minutę. Światła Tu uzupełnij – zielone światło z prawej burty i czerwone światło z lewej burty, każde oświetlające nieprzerwanie łuk widnokręgu równy Tu uzupełnij stopnia i tak ustawione, aby świeciło od kierunku prosto w przód do 22,5 stopnia poza trawers odpowiedniej burty Światło Tu uzupełnij – żółte światło, oświetlające nieprzerwanie łuk widnokręgu równy 135 stopniom i tak ustawione, aby świeciło od kierunku prosto w tył do Tu uzupełnij stopnia z każdej burty statku.
6. Prawidła części A i części B
6. Prawidła części A i części BDmGjfdz3
RC4DRY3RjMcSw3
Łączenie par. Oceń prawdziwość poniższych zdań.. Określenie „ograniczona widzialność” odnosi się m.in. do statków płynących naprzeciwko siebie podczas zmierzchu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Ekranoplan to pojazd poruszający się tuż przy powierzchni wody.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Statek zamierzający wyprzedzić inny statek w wąskim przejściu z jego lewej burty powinien zakomunikować swój zamiar dwoma długimi i dwoma krótkimi dźwiękami.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Rozdział II części B MPDM przedstawia prawidła wymijania. Dotyczą one zawsze dwóch statków uczestniczących w danej sytuacji.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. Oceń prawdziwość poniższych zdań.. Określenie „ograniczona widzialność” odnosi się m.in. do statków płynących naprzeciwko siebie podczas zmierzchu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Ekranoplan to pojazd poruszający się tuż przy powierzchni wody.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Statek zamierzający wyprzedzić inny statek w wąskim przejściu z jego lewej burty powinien zakomunikować swój zamiar dwoma długimi i dwoma krótkimi dźwiękami.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Rozdział II części B MPDM przedstawia prawidła wymijania. Dotyczą one zawsze dwóch statków uczestniczących w danej sytuacji.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz