Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
E-materiały do kształcenia zawodowego

Bezpieczeństwo nawigacji i ratownictwo

TWO.07. Pełnienie wachty morskiej i portowej – technik nawigator morski 315214

bg‑blue

Interaktywne materiały sprawdzające

1
1. Bezpieczeństwo nawigacji i ratownictwoDxh3tGKX6
Bezpieczeństwo nawigacji i ratownictwo2030100Gratulacje! Udało ci się bezbłędnie rozwiązać test dotyczący zagadnień z bezpieczeństwa nawigacji i ratownictwa.Sprawdź, które odpowiedzi są nieprawidłowe, i spróbuj jeszcze raz.
Test

Bezpieczeństwo nawigacji i ratownictwo

Test sprawdza znajomość informacji z bezpieczeństwa nawigacji i ratownictwa. Zwróć uwagę, że niektóre pytania mogą mieć kilka odpowiedzi prawidłowych.

Liczba pytań:
20
Limit czasu:
30 min
Twój ostatni wynik:
-
Bezpieczeństwo nawigacji i ratownictwo20100Gratulacje! Udało ci się bezbłędnie rozwiązać test dotyczący zagadnień z bezpieczeństwa nawigacji i ratownictwa.Sprawdź, które odpowiedzi są nieprawidłowe, i spróbuj jeszcze raz.
Test

Bezpieczeństwo nawigacji i ratownictwo

Test sprawdza znajomość informacji z bezpieczeństwa nawigacji i ratownictwa. Zwróć uwagę, że niektóre pytania mogą mieć kilka odpowiedzi prawidłowych.

Liczba pytań:
20
Limit czasu:
min
Twój ostatni wynik:
-
2. Definicje rozdziałów części B Międzynarodowego Prawa Drogi MorskiejDSsW6tzkD
R1XyRZU5gp3R21
Przyporządkuj tytuły do numerów rozdziałów części B Prawideł Międzynarodowego Prawa Drogi Morskiej. Rozdział I  Możliwe odpowiedzi: 1. Zachowanie się statków podczas ograniczonej widzialności., 2. Zachowanie się statków widzących się wzajemnie., 3. Zachowanie się statków we wszelkich warunkach widzialności. Rozdział II Możliwe odpowiedzi: 1. Zachowanie się statków podczas ograniczonej widzialności., 2. Zachowanie się statków widzących się wzajemnie., 3. Zachowanie się statków we wszelkich warunkach widzialności. Rozdział III Możliwe odpowiedzi: 1. Zachowanie się statków podczas ograniczonej widzialności., 2. Zachowanie się statków widzących się wzajemnie., 3. Zachowanie się statków we wszelkich warunkach widzialności.
3. Przepisy COLREGD13J7mqB1
RmBTDJNy2gCvy2
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Sygnał wzywania pomocy, składający się z 3 krótkich znaków, 3 długich i 3 krótkich., 2. Inne określenie hydroplanu., 3. Urządzenie nawigacyjne, które należy użyć na każdym statku w celu ustalenia, czy istnieje ryzyko zderzenia., 4. Boczna część kadłuba statku., 5. Tytuł części E przepisów COLREG, której angielska nazwa brzmi „Exemptions”, 6. Przyrząd do sygnalizacji dźwiękowej na statku, który jest zdolny do wytwarzania przewidzianych dźwięków.
4. Wymijanie w przypadku statków żaglowychDSsW6tzkD
R6FkVhSh2Y7ND2
Zaznacz odpowiednie słowa, tak aby poniższy tekst był prawdziwy. Wymijanie w przypadku statków żaglowych może odbywać się w różny sposób. Jeżeli obydwa statki mają wiatr z różnych burt, statek, który ma wiatr z lewejprawej burty powinien ustąpić z drogi drugiemu statkowi. Jeżeli obydwa statki mają wiatr z tej samej burty, statek znajdujący się od strony nawietrznejzawietrznej powinien ustąpić z drogi statkowi znajdującemu się od strony nawietrznejzawietrznej. Jeżeli statek mający wiatr z lewej burty widzi statek znajdujący się od strony nawietrznej, a nie może z pewnością ustalić, czy statek ten ma wiatr z lewej, czy z prawej burty, powinien czekać, aż drugi statek ustąpi mu z drogiustąpić z drogi temu statkowi.
5. Światła statkuD13J7mqB1
RVJGyYubytXjx2
Zadanie 1

Dopasuj nazwy świateł statku do odpowiednich ilustracji.
R1SqrxiFu31hq2
Jakie światła jest zobowiązany pokazywać statek o napędzie mechanicznym w drodze? Wskaż prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Masztowe, oba burtowe i rufowe., 2. Masztowe, rufowe i jedno z burtowych, w zależności, czy płynie w prawo, czy w lewo., 3. Masztowe i rufowe., 4. Cztery światła masztowe, każde skierowane w inną stronę świata.
RzBGF6MpxCn273
Uzupełnij puste pola odpowiednimi słowami. Światło Tu uzupełnij – białe światło umieszczone możliwie jak najbliżej rufy, oświetlające nieprzerwanie łuk widnokręgu równy 135 stopniom i tak ustawione, aby świeciło od kierunku prosto w tył do Tu uzupełnij stopnia z każdej burty statku. Światło Tu uzupełnij – białe światło umieszczone ponad osią symetrii statku, oświetlające nieprzerwany łuk widnokręgu równy Tu uzupełnij stopniom i tak ustawione, aby świeciło od kierunku prosto w przód do 22,5 stopnia poza trawers każdej burty statku. Światło Tu uzupełnij oznacza światło o regularnych, powtarzanych z częstotliwością 120 lub więcej błysków na minutę. Światła Tu uzupełnij – zielone światło z prawej burty i czerwone światło z lewej burty, każde oświetlające nieprzerwanie łuk widnokręgu równy Tu uzupełnij stopnia i tak ustawione, aby świeciło od kierunku prosto w przód do 22,5 stopnia poza trawers odpowiedniej burty Światło Tu uzupełnij – żółte światło, oświetlające nieprzerwanie łuk widnokręgu równy 135 stopniom i tak ustawione, aby świeciło od kierunku prosto w tył do Tu uzupełnij stopnia z każdej burty statku.
6. Prawidła części A i części BDmGjfdz3
RC4DRY3RjMcSw3
Łączenie par. Oceń prawdziwość poniższych zdań.. Określenie „ograniczona widzialność” odnosi się m.in. do statków płynących naprzeciwko siebie podczas zmierzchu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Ekranoplan to pojazd poruszający się tuż przy powierzchni wody.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Statek zamierzający wyprzedzić inny statek w wąskim przejściu z jego lewej burty powinien zakomunikować swój zamiar dwoma długimi i dwoma krótkimi dźwiękami.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Rozdział II części B MPDM przedstawia prawidła wymijania. Dotyczą one zawsze dwóch statków uczestniczących w danej sytuacji.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz