Artykuł naukowy z metodycznymi wskazówkami postępowania z uczniem jąkającym się w szkole. Materiał w części teoretycznej opiera się na naukowych źródłach i ma charakter przeglądu stanowisk. Materiał zawiera podstawowe informacje na temat jąkania się, przedstawia czynni związane z rozwojem jąkania się u dziecka, wskazania dotyczące problemów i uwarunkowań funkcjonowania ucznia jąkającego się w szkole, wskazówki metodyczne w postępowaniu z uczniem jąkającym się w szkole podstawowej. Materiał rekomendowany do działań wspierających funkcjonowanie szkolne ucznia jąkającego się w obszarze komunikacji, ale również sposobu komunikowania się nauczyciele z uczniem, postępowania terapeutycznego w pracy z uczniem z takimi zaburzeniami.

Otwórz linkhttp://www.szkolaspecjalna.aps.edu.pl/media/3000164/sz‑s_5‑20_ok.pdfOtwórz link

Źródło: Łukasz Kowalczyk, Czasopismo Szkoła Specjalna, Nr 5 (306) 2020, tom LXXXI, s. 364‑369, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie