Jak wspierać w szkole jąkającego się ucznia?
Słowa kluczowe
artykuł naukowy szkoła podstawowa nauczyciel edukacja wczesnoszkolna wychowawca pedagog szkolny tłumacz języka migowego funkcjonowanie szkolne praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi etap II etap I jąkanie wskazówki metodyczne dla skutecznej komunikacji nauczyciela z uczniem jakającym się funkcjonowanie ucznia jąkającego się w szkole tworzenie warunków skutecznej komunikacji w uczniem jąkającym się indywidualna praca z uczniem zaburzenia sprawności językowych - płynności mówienia edukacja prrzedmiotowa wskazówki metodyczne dotyczące sposobów komunikowania się z uczniem z zaburzeniami płynności mówienia zaburzenie płynności mówienia
Artykuł naukowy z metodycznymi wskazówkami postępowania z uczniem jąkającym się w szkole. Materiał w części teoretycznej opiera się na naukowych źródłach i ma charakter przeglądu stanowisk. Zawiera podstawowe informacje na temat jąkania się, przedstawia czynniki związane z rozwojem jąkania się, wskazania dotyczące problemów i uwarunkowań funkcjonowania ucznia jąkającego się w szkole, wskazówki metodyczne w postępowaniu z uczniem jąkającym się w szkole podstawowej. Materiał rekomendowany do działań wspierających funkcjonowanie szkolne ucznia jąkającego się w obszarze komunikacji, ale również sposobu komunikowania się nauczyciela z uczniem, postępowania terapeutycznego w pracy z uczniem z takimi zaburzeniami.