Rozwiąż zadania.t10Rozwiąż zadania.

1
RPca5YFfIzvu9
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 1

Wysłuchaj ciekawostek matematycznych.

Dodawanie jest przemienne, czyli nie ma znaczenia, w jakiej kolejności dodamy do siebie liczby, bo wynik zawsze zostanie taki sam. Liczby w dodawaniu nazywamy składnikami.

W odejmowaniu ma znaczenie, która liczba stoi przed znakiem, a która znajduje się za nim. Liczba przed znakiem nazywa się odjemną, a za znakiem odjemnikiem.

Mnożenie także jest przemienne. Liczby w mnożeniu nazywamy czynnikami.

Dzielenie jest odwrotnością mnożenia. Liczba przed znakiem nazywa się dzielną, a za znakiem dzielnikiem.

Symbole „<” i „>” pozwalają na ocenę, która z dwóch liczb jest mniejsza, a która większa.

Dzięki symbolom można porównywać także wyniki działań dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia.

Symbol „=” można wstawić wyłącznie między dwie takie same liczby albo zapisując wynik działania.

RSu5SXY39749o
Ćwiczenie 2
Zaznacz poprawną odpowiedź.

Jest odwrotnością mnożenia:
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RRW4Bf88a7RQf
Ćwiczenie 3
Zaznacz poprawną odpowiedź.

Przemienne jest:
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Raqs0kYX2h9oc
Ćwiczenie 4
Zaznacz poprawną odpowiedź.

Odjemna to:
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RLrKelMKp2CmE
Ćwiczenie 5
Zaznacz poprawną odpowiedź.

Liczby w mnożeniu to:
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R14gOZPsozcQo
Ćwiczenie 6
Zaznacz poprawną odpowiedź.

Symbol „=” wstawiamy pomiędzy:
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1bg3kdH71HXP
Ćwiczenie 7
Zaznacz poprawną odpowiedź.

Symbole „<” i „>” pozwalają ocenić:
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RArVc4jtqbuqq
Ćwiczenie 8
Zaznacz poprawną odpowiedź.

Liczby można porównać, używając symboli:
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rn3g4846LN6Cf
Ćwiczenie 9
Zaznacz poprawną odpowiedź.

Kolejność zapisu dodawanych liczb ma znaczenie:
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RSv886zXHUCUt
Ćwiczenie 10
Przyporządkuj działania do odpowiednich grup.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RicKQobpgaSVf
Ćwiczenie 11
Połącz w pary działania o tym samym wyniku.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Polecenie 1

Wymień symbole matematyczne.t11Wymień symbole matematyczne.

1
Polecenie 2

Wyjaśnij cel stosowania symboli matematycznych w działaniach.t12Wyjaśnij cel stosowania symboli matematycznych w działaniach.

t10
t11
t12
tooltipid12.1