Katalog interaktywny
Soup, salad or a sandwich? Do you know any examples of healthy lunches in other countries? Study the catalogue to find out.
Zupa, sałatka czy kanapka? Czy znasz przykłady zdrowych lunchów w innych krajach? Zapoznaj się z katalogiem, aby się dowiedzieć.

What’s for lunch? Match the names of the meals with the names of the countries they come from.
Co jest na obiad? Połącz nazwy potraw i nazwy krajów, z których pochodzą.
What’s for lunch? Match the pictures of the meals with the names of the countries they come from.
Co jest na lunch? Połącz zdjęcia potraw i nazwy krajów, z których pochodzą.
Soup, salad or a sandwich? Do you know any examples of healthy lunches in other countries? Study the catalogue and find out.
Zupa, sałatka czy kanapka? Czy znasz przykłady zdrowych lunchów w innych krajach? Zapoznaj się z katalogiem, aby się dowiedzieć.
Katalog interaktywny składa się z dziesięciu ilustracji prezentujących różne potrawy serwowane na lunch w różnych stronach świata. Transkrypcja do nagrań znajduje się poniżej.
Do każdego zdjęcia przypisany jest punkt interaktywny z numerem od 1 do 10. Po naciśnięciu numerka można odsłuchać nagranie przypisane do punktu interaktywnego oraz przeczytać tekst.
Answer the questions in 2–3 sentences.
Odpowiedz na pytania 2–3 zdaniami.
What’s your favourite lunch set from the catalogue? Why?
Drag and drop the words to the correct places.
Przeciągnij wyrazy w odpowiednie miejsca.
2. All you need to make a 1. poke bowls, 2. pasta, 3. empanadas, 4. curry, 5. sandwich is: bread, butter, cheese or ham and some vegetables. That’s it! Even a child can do it.
3. I don’t like 1. poke bowls, 2. pasta, 3. empanadas, 4. curry, 5. sandwich, it’s too spicy for me.
4. Hawaiian 1. poke bowls, 2. pasta, 3. empanadas, 4. curry, 5. sandwich are fresh, healthy and colourful!
5. I love pizza, but 1. poke bowls, 2. pasta, 3. empanadas, 4. curry, 5. sandwich can be as good and it’s easier to make.
Play the recording of Sandra talking about her lunch at school and do the exercises below.
Odtwórz nagranie, w którym Sandra mówi o swoim lunchu w szkole, a następnie wykonaj poniższe ćwiczenia.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D14YJuUTG
Nagranie dźwiękowe
Play the recording and choose the correct answers.
Odtwórz nagranie i wybierz poprawne odpowiedzi.
a) half past three; 4 p.m.
b) half past noon; 1 p.m.
c) noon; half past one
2. Sandra eats…
a) alone.
b) with her friends.
c) with her project group.
3. For lunch, Sandra usually…
a) has a packed lunch.
b) has a school lunch.
c) gets a free meal.
4. Sandra wants to eat…
a) fish and chips.
b) chocolate.
c) hamburger.
What does Sandra usually have for lunch? Study the recording again and choose all the correct answers.
Co Sandra zazwyczaj je na lunch? Wróć do nagrania i wybierz poprawne odpowiedzi.
What does Sandra usually have for lunch? Study the recording again and choose all the correct answers.
Co Sandra zazwyczaj je na lunch? Wróć do nagrania i wybierz poprawne odpowiedzi.