Katalog interaktywny
Consulta il catalogo interattivo e scopri i nomi italiani delle aule e degli elementi di arredamento. Scopri quali espressioni legate alla scuola sono incluse nei mini video.
Zapoznaj się z katalogiem interaktywnym i odkryj nazwy pomieszczeń szkolnych oraz elementy ich wyposażenia. Sprawdź, jakie wyrażenia związane ze szkołą są dołączone do mini filmów.
Punkt interaktywny pod ikoną szkoły:
Prezentacja interaktywna to zbiór dziesięciu slajdów przedstawiających poszczególne szkolne sale i pomieszczenia. Na każdym slajdzie znajduje się tytuł czyli nazwa szkolnego pomieszczenia, kilka zdjęć oraz punkty interaktywne. Pod punktami interaktywnymi znajdziemy dodatkowe zdjęcia lub krótkie filmiki, opis danej szkolnej sali oraz elementy składające się na jej wyposażenie. Pod każdym przyciskiem znajduje się także plik audio. Dodatkowo pod każdym slajdem znajduje się przycisk z literą i, pod którym widoczna jest informacja w języku włoskim oraz transkrypcja tekstu czytanego przez lektora.
Tytuł slajdu | Opis slajdu/Punkty interaktywne | Informacje zawarte pod przyciskiem z literą i. |
|---|---|---|
il cortile/ il giardino | Na slajdzie znajdują się trzy zdjęcia i trzy punkty interaktywne. Pierwsze zdjęcie przedstawia metalową ławkę. Ławka znajduje się przed budynkiem. Punkt interaktywny: la panchina - ławka Drugie zdjęcie przedstawia kosz na śmieci. Punkt interaktywny: il cestino – kosz Trzecie zdjęcie przedstawia szkolne boisko do koszykówki. Punkt interaktywny pod ikoną szkoły: Seguire le lezioni - frequentare le lezioni delle varie materie, secondo un orario prestabilito. Krótki filmik przedstawia duże szkolne boisko, na którym znajdują się uczniowie. | Gli studenti ci trascorrono il tempo durante le pause. |
l’aula di informatica | Na slajdzie znajduje się pięć zdjęć i pięć punktów interaktywnych. Pierwsze zdjęcie przedstawia monitor komputera. lo schermo – ekran Drugie zdjęcie przedstawia mysz komputerową. il mouse – myszka Trzecie zdjęcie przedstawia klawiaturę komputerową. la tastiera – klawiatura Czwarte zdjęcie przedstawia komputer/stację dysków. il computer – komputer Piąte zdjęcie przedstawia pracownię komputerową. Punkt interaktywny pod ikoną szkoły: Fare l'appello - significa chiamare le persone per nome, secondo un ordine alfabetico. Se lo studente risponde „Presente!”, significa che è in classe. Se per qualsiasi ragione è rimasto a casa, è assente. Krótki filmik przedstawia zajęcia w pracowni komputerowej. Przed komputerami siedzą uczniowie. W pracy pomaga im nauczycielka. | Gli studenti ci studiano l'informatica e la programmazione. |
laboratorio multimediale e linguistico | Na slajdzie znajdują się cztery zdjęcia i cztery punkty interaktywne. Pierwsze zdjęcie przedstawia projektor. il proiettore – projektor Drugie zdjęcie przedstawia osobę/nauczycielkę przed tablicą multimedialną. la lavagna elettronica – tablica multimedialna Trzecie zdjęcie przedstawia duże słuchawki. le cuffie – słuchawki Czwarte zdjęcie przedstawia pomieszczenie z komputerami. Uczniowie siedzą przy biurkach. Każdy uczeń ma przed sobą duży monitor i słuchawki na uszach. Punkt interaktywny pod ikoną szkoły: Fare i compiti - svolgere i compiti a casa. Krótki filmik przedstawia uczniów siedzących w ławkach przed komputerami. Każdy z uczniów ma na sobie słuchawki. | Gli studenti ci imparano le lingue straniere e usano diversi strumenti multimediali. |
la sala insegnanti | Na slajdzie znajduje się pięć zdjęć i cztery punkty interaktywne. Pierwsze zdjęcie przedstawia laptop/komputer osobisty. Drugie zdjęcie przedstawia szafę. Jedna jej część jest otwarta. Widoczne są półki. Trzecie zdjęcie przedstawia telefon stacjonarny w stylu retro. il telefono – telefon Czwarte zdjęcie przedstawia drukarkę. la stampante – drukarka Piąte zdjęcie przedstawia dorosłe osoby, które siedzą przy dużym i długim stole. W tle znajduje się tablica. Przy tablicy widoczna jest kobieta, która coś na niej pisze i objaśnia. Wszystkie osoby siedzące przy stole skierowane są na kobietę przy tablicy. | La sala insegnanti è un luogo di riposo, di lavoro e di incontro per gli insegnanti. |
la mensa | Na slajdzie znajduje się pięć zdjęć i pięć punktów interaktywnych. Pierwsze zdjęcie przedstawia plastikowe krzesło w soczystym kolorze. la sedia – krzesło Drugie zdjęcie przedstawia tacę, na której znajdują się talerz z pierogami, sałatką i wędliną. Obok znajdują się dwie miseczki. W jednej widoczne są winogrona, w drugiej jogurt. il vassoio – taca Trzecie zdjęcie przedstawia okrągły stolik, na którym znajduje się zeszyt w twardej oprawie. il tavolo – stół Czwarte zdjęcie przedstawia talerz. il piatto – talerz Piąte zdjęcie przedstawia stoliki z krzesłami ustawione w dwóch równych rzędach. Punkt interaktywny pod ikoną szkoły: Andare alla lavagna - significa essere chiamati dall'insegnante per andare verso la lavagna a svolgere un esercizio. Krótki filmik przedstawia piątkę nastolatków, którzy siedzą przy stole i jedzą drugie śniadanie. W tle widoczne są stoły z krzesłami. | Gli studenti ci mangiano durante la pausa pranzo. |
l’ufficio del direttore | Na slajdzie znajduje się pięć zdjęć i cztery punkty interaktywne. Pierwsze zdjęcie przedstawia dużą, otwartą szafę wypełnioną książkami. la libreria – biblioteczka Drugie zdjęcie przedstawia dyplom w ramce, który stoi na biurku. il diploma – dyplom Trzecie zdjęcie przedstawia skórzany fotel/krzesło. la sedia – krzesło Czwarte zdjęcie przedstawia biurku. Po jego lewej stronie stoi wygodne krzesło obrotowe. Z drugiej strony biurka znajdują się dwa mniejsze krzesła. Piąte zdjęcie przedstawia biuro. W centralnym punkcie pomieszczenie znajduje się biurko. Na biurku widoczny jest komputer i różnego rodzaju dokumenty. Pod ścianą znajduje się regał z książkami i elementami dekoracyjnymi. | Ci lavora iI direttore della scuola |
la biblioteca | Na slajdzie znajduje się sześć zdjęć i sześć punktów interaktywnych. Pierwsze zdjęcie przedstawia otwartą książkę. il libro – książka Drugie zdjęcie przedstawia fragment biblioteki. Widoczny jest ogromny regał wypełniony książkami. lo scaffale con i libri – regał na książki Trzecie zdjęcie przedstawia młodą kobietę, która siedzi przy biurku/stole i przegląda książkę. W tle widoczny jest regał z książkami. il tavolo – stół Czwarte zdjęcie przedstawia czasopismo. la rivista – czasopismo Piąte zdjęcie przedstawia krzesło ze skórzanym obiciem. W tle widoczny jest regał z książkami. la sedia – krzesło Szóste zdjęcie to kilkupoziomowa biblioteka pełna regałów z książkami. Punkt interaktywny pod ikoną szkoły: Essere un secchione - significa studiare molto per ottenere dei buoni risultati a scuola. Krótki filmik przedstawia trzy osoby, dwie dziewczyny i chłopaka, którzy siedzą na wygodnej sofie i przeglądają wspólnie książki. Dookoła widoczne są regały wypełnione książkami. Piąte zdjęcie przedstawia krzesło ze skórzanym obiciem. W tle widoczny jest regał z książkami. | Gli studenti ci possono andare a leggere e studiare in silenzio. |
la palestra | Na slajdzie znajduje się pięć zdjęć i pięć punktów interaktywnych. Pierwsze zdjęcie przedstawia materace do ćwiczeń. il materassino - materac Drugie zdjęcie przedstawia dwie osoby w sportowych strojach w sali gimnastycznej. Widoczne są tylko nogi tych osób. W tle znajdują się ławki. la panchina – ławka Trzecie zdjęcie przedstawia kosz na boisku do koszykówki. il canestro – kosz do koszykówki Czwarte zdjęcie przedstawia piłkę do koszykówki. la palla – piłka Piąte zdjęcie przedstawia szkolną salę gimnastyczną. Na podłodze znajdują się cztery osoby, które odpoczywają lub wykonują ćwiczenia rozciągające. Punkt interaktywny pod ikoną szkoły: Marinare la scuola - significa non andare a scuola per un giorno (o più), senza il permesso dei genitori. Krótki filmik przedstawia szkolną salę gimnastyczną. Na podłodze znajdują się cztery osoby, które odpoczywają lub wykonują ćwiczenia rozciągające. Wokół nich biega dziewczyna ze wstążką. | Gli studenti ci fanno sport durante l'educazione fisica. |
l’aula | Na slajdzie znajduje się sześć zdjęć i sześć punktów interaktywnych. Pierwsze zdjęcie przedstawia szkolną, kredową tablicę. la lavagna – tablica Drugie zdjęcie przedstawia metalowy kosz na śmieci. il cestino – kosz Trzecie zdjęcie przedstawia szkolną ławkę w klasie. W ławce siedzi chłopak. Przy nim stoją jeszcze dwie osoby. Twarze tych uczniów pozostają poza kadrem. Na szkolnej ławce znajdują się książki i zeszyty ćwiczeń. il banco – ławka Czwarte zdjęcie przedstawia szkolne, drewniane krzesła. la sedia – krzesło Piąte zdjęcie przedstawia roślinę w doniczce. la pianta – roślina Szóste zdjęcie przedstawia klasę podczas lekcji. W ławkach siedzą uczniowie. Widoczna jest także nauczycielka, która siedzi przy biurku. Punkt interaktywny pod ikoną szkoły: Buttarsi sui libri - significa dedicarsi completamente allo studio, spesso poco tempo prima di un esame per non essere bocciati. Krótki filmik przedstawia klasę podczas lekcji. Uczniowie siedzą w ławkach. Przed nimi znajduje się nauczyciel, który prowadzi zajęcia. | Gli studenti ci seguono varie lezioni. |
il laboratorio di chimica | Na slajdzie znajdują się cztery zdjęcia i cztery punkty interaktywne. Pierwsze zdjęcie przedstawia umywalkę. il lavello – zlew Drugie zdjęcie przedstawia stół w laboratorium. Na stole widoczne są różnego rodzaju probówki z kolorowymi płynami. Obok po lewej stronie znajduje się mikroskop. i composti chimici – związki chemiczne Trzecie zdjęcie przedstawia tablicę z układem okresowym pierwiastków. la tavola periodica – układ okresowy pierwiastków Czwarte zdjęcie przedstawia zajęcia w laboratorium. Przy stole znajduje się mężczyzna w fartuchu, obok niego uczniowie. na stole znajduje się mnóstwo różnego rodzaju probówek z kolorowymi substancjami. Zarówno nauczyciel jak i dzieci noszą okulary ochronne. la sedia – krzesło Punkt interaktywny pod ikoną szkoły: Essere bocciato - significa non superare un esame o un test. Essere bocciato a scuola, invece, significa non essere ammesso alla classe successiva. Krótki filmik przedstawia uczniów podczas zajęć w laboratorium. Widoczny jest mężczyzna w fartuchu i trzy dziewczynki w okularach ochronnych. Mężczyzna przelewa substancję z jednej probówki do drugiej. Dziewczynki przyglądają się co robi mężczyzna. | Gli studenti ci seguono le lezioni di chimica e ci fanno esperimenti. |
Abbina gli oggetti alle aule.
Dopasuj przedmioty do właściwych miejsc.
Abbina le frasi alle immagini.
Połącz zdania z ilustracjami.
Unisci gli elementi delle due colonne.
Połącz właściwe elementy z dwóch kolumn.
Completa le frasi sulla base delle informazioni allegate al catalogo interattivo.
Uzupełnij zdania podanym czasownikiem zgodnie z informacjami zawartymi w katalogu interaktywnym.
In mensa gli studenti 1. fanno, 2. seguono, 3. mangiano, 4. leggono, 5. imparano durante la pausa pranzo.
In biblioteca gli studenti 1. fanno, 2. seguono, 3. mangiano, 4. leggono, 5. imparano e studiano in silenzio.
In palestra gli studenti 1. fanno, 2. seguono, 3. mangiano, 4. leggono, 5. imparano sport durante l'ora di educazione fisica.
Nelle aule gli studenti 1. fanno, 2. seguono, 3. mangiano, 4. leggono, 5. imparano varie lezioni.