Katalog interaktywny
The photograph below shows a woman on her window shopping stroll. Do you think she will enter the store behind her? Would you visit the shop or would you rather explore its online website? You are going to study the interactive catalogue presenting various elements connected with visual merchandising.
Na poniższym zdjęciu widać kobietę idącą w kierunku witryny sklepowej. Czy myślisz, że wejdzie do sklepu znajdującego się za nią? Czy odwiedziłbyś/odwiedziłabyś sklep widoczny w tle? Może wolałbyś/wolałabyś wybrać jego stronę internetową? Przeanalizuj katalog interaktywny prezentujący różne elementy związane z visual merchandisingiem.

Complete the crossword to reveal the hidden word.
Study the catalogue and do the exercises below.
Katalog interaktywny składa się z dziesięciu zdjęć przedstawiających różne zagadnienia związane ze sklepami i zakupami. Do każdego zdjęcia są przypisane dwa punkty interaktywne oznaczone numerami 1 i 2. Po naciśnięciu numeru 1 można przeczytać tekst przypisany do danego punktu interaktywnego. Po naciśnięciu numeru 2 można odsłuchać nagranie przypisane do danego punktu interaktywnego.
Transkrypcja do nagrań znajduje się poniżej.
Analyse the sentences below. Choose the correct answer TRUE or FALSE.
2. Greeters in shops are there to direct clients to changing rooms and checkout counters. TrueFalse
3. Ghost mannequins are mostly used in online stores for displaying items of clothing on their own. TrueFalse
4. Fixtures let shop assistants quickly mend potential breakages in stores. TrueFalse
5. Accent lighting is the most practical and least decorative type of store lighting. TrueFalse
Study the following phrases and match them with the correct definitions.
Study the photos and choose the correct answers.





Choose the correct word or phrase that fits the sentence.
2. SignageFixtures facilitate customers’ movement in the store’s space.
3. Even after the clients decide to end the shopping process they are tempted to make a spontaneous purchase at the merchandisecashout counter.
4. ShadowboxCorner shopping displays present relatively small-sized products.
5. A store’s ambience consists of providing customers with a shopping experience that appeals to more than one sensescent.