Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Zapisz jako PDF Udostępnij materiał

Nauczyciele i uczniowie mają możliwość komunikowania się między sobą za pomocą Komunikatora. Jest to proste w obsłudze narzędzie, które ułatwia pracę i naukę na platformie.

Komunikator pozwala na przesyłanie różnorodnych załączników do wiadomości, takich jak: pliki audio, filmy, linki i wiele innych. Można tam również dodawać emotikony i reakcje na wiadomości, tak jak ma to miejsce na innych dostępnych publicznie komunikatorach.

Opisywane narzędzie posiada wiele funkcji i umożliwia kontakt pomiędzy użytkownikami na kilka sposobów:

  • za pomocą kanałów publicznych, które służą do rozmów otwartych dla całego zespołu/klasy. Ten sposób komunikacji pomaga zbudować dodatkową bazę wiedzy, a także pozwala na wymianę poglądów oraz wspólną pracę nad zadaniami,

  • za pomocą grup prywatnych, które mogą być używane do rozmów na tematy wrażliwe, poufne lub ograniczone do niewielkiej grupy członków zespołu/klasy.  Umożliwiają też prowadzenie prywatnych rozmów jeden na jednego między członkami zespołu/klasy,

  • za pomocą dyskusji, które znakomicie sprawdzą się przy rozmowach w danym kanale/klasie na temat np. udostępnionych materiałów. Dzięki temu można  tworzyć w sposób uporządkowany odrębne dyskusje dotyczące różnych tematów w ramach jednego kanału.

Jak rozpocząć korzystanie z Komunikatora?

W pierwszej kolejności należy zalogować się na Zintegrowaną Platformę Edukacyjną i w rozwijalnym menu pod avatarem kliknąć w zakładkę Komunikator:

RDer3Ld57aGq8

W menu bocznym Komunikatora, nauczyciel będzie miał dostępne grupy, które stworzył wcześniej na swoim profilu oraz klasy, które zaimportował. Uczeń z kolei będzie widział grupy/klasy, w których się znajduje.

RPTJvIcE63rrq

Można od razu przystąpić do wysłania wiadomości wybierając gotową już grupę lub klasę. Aby utworzyć nowy chat należy kliknąć na ikonę kartki i ołówka i wybrać odpowiedni rodzaj wiadomości:

R11ItpHS8lItO
R1Rv2RAqrLmk2

Szczegółowy opis Komunikatora oraz jego funkcjonalności znajdziecie Państwo w instrukcji dostępnej pod adresem:

https://zpe.gov.pl/a/komunikator/DHUjllSBG

Wideokonferencje

Istnieje również inny sposób komunikacji na platformie. Po zalogowaniu do portalu należy kliknąć ikonę kamery, która znajduje się na górnym pasku menu. Następnie należy wybrać program, który odpowiada wymaganiom i celom.

R1wrhNPp7UXUZ

W kolejnym kroku należy skopiować link dostępu i kliknąć „stwórz wideokonferencję”. W wyświetlonym oknie należy wprowadzić podstawowe dane, w tym link do wideokonferencji i zapisać formularz.

Następnym krokiem jest udostępnienie wideokonferencji uczniom. Uczniowie po zalogowaniu mają informacje o zapisie w kalendarzu.

Szczegółowy opis Wideokonferencji oraz jego funkcjonalności znajdziecie Państwo w instrukcji dostępnej pod adresem:

https://zpe.gov.pl/a/wideokonferencje/DDQVPMxix