Przychodzi pacjent do apteki
MED.09. Sporządzanie i wytwarzanie produktów leczniczych oraz prowadzenie obrotu produktami leczniczymi, wyrobami medycznymi, suplementami diety i środkami spożywczymi specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz innymi produktami dopuszczonymi do obrotu w aptece na podstawie przepisów prawa - Technik farmaceutyczny 321301
Komunikacja z pacjentem
SEKWENCJE FILMOWE
Spis treści
Określenie nazwy zawodu oraz kompetencji technika farmaceutycznegoOkreślenie nazwy zawodu oraz kompetencji technika farmaceutycznego
Komunikacja werbalna w ramach realizacji zadań zawodowychKomunikacja werbalna w ramach realizacji zadań zawodowych
Metody aktywnego słuchania i komunikacja niewerbalna w ramach realizacji zadań zawodowychMetody aktywnego słuchania i komunikacja niewerbalna w ramach realizacji zadań zawodowych
Błędy komunikacyjne popełniane w ramach realizacji zadań zawodowychBłędy komunikacyjne popełniane w ramach realizacji zadań zawodowych
Zasady pracy z pacjentem agresywnym jako element realizacji zadań zawodowychZasady pracy z pacjentem agresywnym jako element realizacji zadań zawodowych
Określenie nazwy zawodu oraz kompetencji technika farmaceutycznego
Na podstawie Dz. U. 2019 poz. 991; Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 maja 2019 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego oraz dodatkowych umiejętności zawodowych w zakresie wybranych zawodów szkolnictwa branżowego: technik farmaceutyczny wykonuje prace związane ze sporządzaniem, wytwarzaniem i analizą produktów leczniczych i wyrobów medycznych oraz prowadzeniem obrotu produktami leczniczymi, wyrobami medycznymi, suplementami diet, środkami spożywczymi i innymi produktami dopuszczonymi do obrotu w aptece.
Technik farmaceutyczny obsługuje pacjentów apteki, co wiąże się z koniecznością posiadania określonych kompetencji psychospołecznych, obejmujących m.in. nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktu, skuteczne komunikowanie się oraz konstruktywne radzenie sobie ze stresem.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Komunikacja werbalna w ramach realizacji zadań zawodowych

Film dostępny pod adresem /preview/resource/R6NDJuOCC5EZ8
Film nawiązujący do treści materiału
Nazwa angielska | Nazwa polska | Przykładowe pytania |
|---|---|---|
Symptoms | Symptomy | Jakie symptomy wywołały niepokój/obawy pacjenta? |
Characteristics | Charakterystyka | Jak uciążliwe są symptomy? |
History | Historia | Czy objawy doświadczane obecnie występowały już w przeszłości? |
Onset | Początek wystąpienia objawów – od czego się zaczęło? | Kiedy pojawił się problem? |
Location | Lokalizacja | W jakiej części ciała występują objawy? |
Aggravating factors | Czynniki nasilające | Co powoduje nasilenie objawów (jedzenie, aktywność, leki, pozycja, inne czynniki)? |
Remitting factors | Czynniki remisji | Co powoduje wyciszenie/ustąpienie objawów (jedzenie, aktywność, leki, pozycja)? |
Medications | Leki | Na receptę/bez recepty |
Allergies | Alergie | Na leki i inne substancje |
Conditions | Warunki | Choroby współistniejące |
czynniki remisji objawów.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Metody aktywnego słuchania i komunikacja niewerbalna w ramach realizacji zadań zawodowych

Film dostępny pod adresem /preview/resource/R6x5oat1BuzC7
Film nawiązujący do treści materiału
parafrazowanie.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Błędy komunikacyjne popełniane w ramach realizacji zadań zawodowych

Film dostępny pod adresem /preview/resource/R1GFKmAu6jk33
Film nawiązujący do treści materiału
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Zasady pracy z pacjentem agresywnym jako element realizacji zadań zawodowych

Film dostępny pod adresem /preview/resource/RX3jZUOdvNTiW
Film nawiązujący do treści materiału
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści