Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Monika Rząsa

1. Etap edukacyjny i klasa

szkoła ponadgimnazjalna - liceum - klasa II

2. Przedmiot

geografia

3. Temat zajęć

Kręgi kulturowe świata

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Temat lekcji jest zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego z geografii w zakresie rozszerzonym w oparciu o podręcznik „Oblicza geografii 2. Zakres rozszerzony”, jego realizacja wynika z rozkładu materiału nauczania dla klasy 2 szkoły ponadgimnazjalnej

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Wykorzystanie narzędzi TIK wzbudza większą motywację u uczniów, wpływa na efektywność zajęć, ułatwia osiągniecie celów, zwiększa poziom atrakcyjności lekcji, a co za tym idzie zainteresowanie ucznia tematem. Uczniowie łatwiej potrafią dochodzić do odpowiednich wniosków i podane informacje wykorzystać w ćwiczeniach.

7. Cel ogólny zajęć

Uczeń potrafi omówić poszczególne kręgi kulturowe

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń podaje definicję kręgu kulturowego

  2. uczeń omawia rozmieszczenie kręgów kulturowych na świecie

  3. uczeń potrafi przyporządkować ludność na podstawie wybranych cech do poszczególnych kręgów kulturowych

9. Metody i formy pracy

metody: ćwiczenia interaktywne, praca z materiałem obrazkowym, burza mózgów
formy: praca indywidualna, zbiorowa, w parach

10. Środki dydaktyczne

epodreczniki.pl
podręcznik „Oblicza geografii 2”

11. Wymagania w zakresie technologii

komputer lub smartfon z dostępem do internetu dla każdego ucznia
komputer nauczyciela podłączony do tablicy interaktywnej, projektora

12. Przebieg zajęć

13. Sposób ewaluacji zajęć

Uczniowie uzupełniają ankietę zawierającą następujące pytania:
1. Czy prezentowany na lekcji temat był dla ciebie interesujący? (tak, nie, nie mam zdania)
2. Czy wykorzystanie na lekcji narzędzia TIK wpłynęły na atrakcyjność zajęć? (tak, nie, nie mam zdania)
3. Czy chciałbyś aby każda lekcja była prowadzona w podobny sposób (tak, nie, jest mi to obojętne)

14. Licencja

CC BY‑NC 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Tak

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna