The teacher introduces the subject of the class: transforming algebraic expressionstransforming algebraic expressionstransforming algebraic expressions and calculating numerical values of algebraic expressions.
Task:
The teacher asks students to recall how we perform operations on algebraic sumalgebraic sumalgebraic sum and how we calculate the numerical value of an algebraic expression.
Students work individually, using computers. Their task is to create algebraic expressions that illustrate the content of given exercises and calculate the numerical values for these expressions.
The teacher announces a thematical contest. Students work in pairs. The pair who first solves the obligatory and extra tasks get the highest mark.
Task
Perform the following operations:
a)
b)
c)
d)
Task
Calculate the numerical value of the following expressions:
a) for
b) for
c) for
Task
Write the expression describing the area of the ADCFE pentagon in the simplest form.
[Illustration1]
Task
Number M is a three‑digit number, whose hundreds digit is x, the tens digit is y and the units digit is z. Number K was obtained by exchanging the tens digit with the units digit in number M.
Aby obliczyć wartość liczbową wyrażenia algebraicznego, należy w miejsce zmiennych podstawić podane liczby i wykonać wskazane działania.
m659af3b4dc1b9d48_1528449000663_0
Działania na wyrażeniach algebraicznych.
m659af3b4dc1b9d48_1528449084556_0
Drugi
m659af3b4dc1b9d48_1528449076687_0
III. Tworzenie wyrażeń algebraicznych z jedną i z wieloma zmiennymi. Uczeń:
2) oblicza wartości liczbowe wyrażeń algebraicznych;
3) zapisuje zależności przedstawione w zadaniach w postaci wyrażeń algebraicznych jednej lub kilku zmiennych;
Szkoła podstawowa — matematyka
IV. Przekształcanie wyrażeń algebraicznych. Sumy algebraiczne i działania na nich.
m659af3b4dc1b9d48_1528449068082_0
45 minut
m659af3b4dc1b9d48_1528449523725_0
Używanie prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretowanie pojęć matematycznych i operowanie obiektami matematycznymi.
m659af3b4dc1b9d48_1528449552113_0
1. Budowanie i przekształcanie wyrażeń algebraicznych.
2. Obliczanie wartości wyrażeń algebraicznych.
3. Porozumiewanie się w języku angielskim, rozwijanie matematycznych i podstawowych kompetencji naukowo‑technicznych oraz informatycznych, kształtowanie umiejętności uczenia się.
m659af3b4dc1b9d48_1528450430307_0
Uczeń:
- buduje i przekształca wyrażenia algebraiczne,
- oblicza wartości wyrażeń algebraicznych.
m659af3b4dc1b9d48_1528449534267_0
1. Dyskusja.
2. Konkurs tematyczny.
m659af3b4dc1b9d48_1528449514617_0
1. Praca w parach.
2. Praca grupowa.
m659af3b4dc1b9d48_1528450135461_0
m659af3b4dc1b9d48_1528450127855_0
Nauczyciel informuje uczniów, że na lekcji będą przekształcać wyrażenia algebraiczne oraz obliczać wartości wyrażeń algebraicznych.
Polecenie
Nauczyciel prosi uczniów, aby przypomnieli sobie, jak wykonujemy działania na sumach algebraicznych oraz jak obliczamy wartość liczbową wyrażenia algebraicznego.
m659af3b4dc1b9d48_1528446435040_0
Uczniowie porządkują informacje o działaniach na wyrażeniach algebraicznych.
Ważne
Aby obliczyć wartość liczbową wyrażenia algebraicznego, należy w miejsce zmiennych podstawić podane liczby i wykonać wskazane działania.
[Geogebra aplet]
Uczniowie pracują samodzielnie, korzystając z komputerów. Ich zadaniem jest budowanie wyrażeń algebraicznych opisujących treści danych zadań i obliczanie wartości liczbowych tych wyrażeń.
Nauczyciel ogłasza konkurs tematyczny. Uczniowie pracują parami.
Para, która jako pierwsza rozwiązała obowiązkowe i dodatkowe zadania, otrzymuję celującą ocenę.
Polecenie
Wykonaj działania.
a)
b)
c)
d)
Polecenie
Oblicz wartość liczbową wyrażenia:
a) dla
b) dla
c) dla
Polecenie
Zapisz w najprostszej postaci wyrażenie opisujące pole pięciokąta ADCFE.
[Rysunek1]
Polecenie
Liczba M jest liczbą trzycyfrową, której cyfrą setek jest x, cyfrą dziesiątek jest y i cyfrą jedności jest z. Liczbę K otrzymano zamieniając w liczbie M cyfrę jedności z cyfrą dziesiątek.
Zapisz w jak najprostszej postaci wyrażenie
Dla chętnych
Wykaż, że podana równość jest prawdziwa dla dowolnej liczby x.
m659af3b4dc1b9d48_1528450119332_0
Uczniowie wykonują dodatkowe ćwiczenia.
Następnie wspólnie podsumowują zajęcia, formułując wniosek do zapamiętania.
Aby obliczyć wartość liczbową wyrażenia algebraicznego, należy w miejsce zmiennych podstawić podane liczby i wykonać wskazane działania.
transforming algebraic expressions1
transforming algebraic expressions
przekształcanie wyrażeń algebraicznych
R4vNkuoqMuear1
wymowa w języku angielskim: transforming algebraic expressions
wymowa w języku angielskim: transforming algebraic expressions