The teacher informs students that during this class they will learn how to factorfactorfactor in perfect rootrootroot squares. This is usually done in order to compare valuesvaluesvalues of roots.
- Aby włączyć czynnik pod znak pierwiastka należy najpierw liczbę stojącą przed pierwiastkiem zapisać w postaci pierwiastka. Następnie skorzystać z twierdzenia o iloczynie pierwiastków i wykonać mnożenie.
4) oblicza pierwiastek z iloczynu i ilorazu dwóch liczb, wyłącza liczbę przed znak pierwiastka i włącza liczbę pod znak pierwiastka.
mbd3c22f9f473723d_1528449068082_0
45 minut
mbd3c22f9f473723d_1528449523725_0
Używanie prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretowanie pojęć matematycznych i operowanie obiektami matematycznymi.
mbd3c22f9f473723d_1528449552113_0
1. Włączanie czynnika pod znak pierwiastka.
2. Porozumiewanie się w języku angielskim, rozwijanie matematycznych i podstawowych kompetencji naukowo‑technicznych oraz informatycznych, kształtowanie umiejętności uczenia się.
mbd3c22f9f473723d_1528450430307_0
Uczeń włącza czynnik pod znak pierwiastka.
mbd3c22f9f473723d_1528449534267_0
1. Dyskusja.
2. Analiza sytuacyjna.
mbd3c22f9f473723d_1528449514617_0
1. Praca indywidualna.
2. Praca zbiorowa.
mbd3c22f9f473723d_1528450135461_0
mbd3c22f9f473723d_1528450127855_0
Nauczyciel informuje uczniów, że na lekcji dowiedzą się, jak włączamy czynnik pod znak pierwiastka. Czynność ta jest wykorzystywana głównie wtedy, gdy chcemy porównać wartości pierwiastków.
mbd3c22f9f473723d_1528446435040_0
Uczniowie w grupach analizują przykłady.
Podają własne przykłady i wspólnie sprawdzają ich poprawność.
Polecenie Uczniowie otwierają Slideshow, sprawdzają swoje przypuszczenia, i zapisują wniosek.
[Slideshow]
Wniosek, który powinni wyciągnąć uczniowie:
Aby włączyć czynnik pod znak pierwiastka należy najpierw liczbę stojącą przed pierwiastkiem zapisać w postaci pierwiastka. Następnie skorzystać z twierdzenia o iloczynie pierwiastków i wykonać mnożenie.
Uczniowie wykorzystują ukształtowane umiejętności w zadaniach.
Polecenie Włącz czynnik pod znak pierwiastka:
a)
b)
c)
Polecenie Wstaw w wykropkowane miejsce taką liczbę, aby otrzymać równość prawdziwą:
a)
b)
c)
d)
Polecenie W wykropkowane miejsce wstaw odpowiedni znak < , > :
a)
b)
c)
d)
Polecenie Bok kwadratu FIndeks dolny 11 jest równy cm, a bok kwadratu FIndeks dolny 22 jest równy cm. Który kwadrat ma większe pole?
Polecenie dla chętnych Uporządkuj rosnąco liczby: .
mbd3c22f9f473723d_1528450119332_0
Uczniowie wykonują dodatkowe ćwiczenia .
Następnie wspólnie podsumowują zajęcia, formułując wniosek do zapamiętania.
Aby włączyć czynnik pod znak pierwiastka należy najpierw liczbę stojącą przed pierwiastkiem zapisać w postaci pierwiastka. Następnie skorzystać z twierdzenia o iloczynie pierwiastków i wykonać mnożenie.
factoring in perfect square factors1
factoring in perfect square factors
włączanie czynnika pod znak pierwiastka
R1cFNSyjtU9vq1
wymowa w języku angielskim: factoring in perfect square factors
wymowa w języku angielskim: factoring in perfect square factors