Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Polecenie 1

Stwórz własną mapę myśli, za pomocą której uporządkujesz swoją wiedzę na temat metod zbierania danych geograficznych. Możesz skorzystać z zaproponowanego schematu albo wykonać własną mapę myśli.

R1DH1roE3yQPN
(Uzupełnij).
R1DGK5QTJm9pQ1
Mapa myśli. Lista elementów:
  • Nazwa kategorii: METODY ZBIERANIA DANYCH GEOGRAFICZNYCH
    • Elementy należące do kategorii METODY ZBIERANIA DANYCH GEOGRAFICZNYCH
    • Nazwa kategorii: Metody jakościowe
      • Elementy należące do kategorii Metody jakościowe
      • Nazwa kategorii: Na czym polegają?
      • Nazwa kategorii: Kiedy mogą być stosowane?
      • Nazwa kategorii: Kiedy nie mogą być stosowane?
      • Nazwa kategorii: Jakie są ich rodzaje?
      • Koniec elementów należących do kategorii Metody jakościowe
    • Nazwa kategorii: Metody ilościowe
      • Elementy należące do kategorii Metody ilościowe
      • Nazwa kategorii: Na czym polegają?
      • Nazwa kategorii: Kiedy mogą być stosowane?
      • Nazwa kategorii: Kiedy nie mogą być stosowane?
      • Nazwa kategorii: Jakie są ich rodzaje?
      • Koniec elementów należących do kategorii Metody ilościowe
    • Nazwa kategorii: Metody bezpośrednie
      • Elementy należące do kategorii Metody bezpośrednie
      • Nazwa kategorii: Na czym polegają?
      • Nazwa kategorii: Kiedy mogą być stosowane?
      • Nazwa kategorii: Kiedy nie mogą być stosowane?
      • Nazwa kategorii: Jakie są ich rodzaje?
      • Koniec elementów należących do kategorii Metody bezpośrednie
    • Nazwa kategorii: Metody pośrednie
      • Elementy należące do kategorii Metody pośrednie
      • Nazwa kategorii: Na czym polegają?
      • Nazwa kategorii: Kiedy mogą być stosowane?
      • Nazwa kategorii: Kiedy nie mogą być stosowane?
      • Nazwa kategorii: Jakie są ich rodzaje?
      • Koniec elementów należących do kategorii Metody pośrednie
      Koniec elementów należących do kategorii METODY ZBIERANIA DANYCH GEOGRAFICZNYCH
RV6IxBnynfWzu1
Mapa myśli. Lista elementów:
  • Nazwa kategorii: METODY ZBIERANIA DANYCH GEOGRAFICZNYCH
    • Elementy należące do kategorii METODY ZBIERANIA DANYCH GEOGRAFICZNYCH
    • Nazwa kategorii: Metody jakościowe
      • Elementy należące do kategorii Metody jakościowe
      • Nazwa kategorii: Na czym polegają?
      • Nazwa kategorii: Kiedy mogą być stosowane?
      • Nazwa kategorii: Kiedy nie mogą być stosowane?
      • Nazwa kategorii: Jakie są ich rodzaje?
      • Koniec elementów należących do kategorii Metody jakościowe
    • Nazwa kategorii: Metody ilościowe
      • Elementy należące do kategorii Metody ilościowe
      • Nazwa kategorii: Na czym polegają?
      • Nazwa kategorii: Kiedy mogą być stosowane?
      • Nazwa kategorii: Kiedy nie mogą być stosowane?
      • Nazwa kategorii: Jakie są ich rodzaje?
      • Koniec elementów należących do kategorii Metody ilościowe
    • Nazwa kategorii: Metody bezpośrednie
      • Elementy należące do kategorii Metody bezpośrednie
      • Nazwa kategorii: Na czym polegają?
      • Nazwa kategorii: Kiedy mogą być stosowane?
      • Nazwa kategorii: Kiedy nie mogą być stosowane?
      • Nazwa kategorii: Jakie są ich rodzaje?
      • Koniec elementów należących do kategorii Metody bezpośrednie
    • Nazwa kategorii: Metody pośrednie
      • Elementy należące do kategorii Metody pośrednie
      • Nazwa kategorii: Na czym polegają?
      • Nazwa kategorii: Kiedy mogą być stosowane?
      • Nazwa kategorii: Kiedy nie mogą być stosowane?
      • Nazwa kategorii: Jakie są ich rodzaje?
      • Koniec elementów należących do kategorii Metody pośrednie
      Koniec elementów należących do kategorii METODY ZBIERANIA DANYCH GEOGRAFICZNYCH
Polecenie 2

Podaj przykłady badań geograficznych, w których wykorzystywane są głównie metody bezpośrednie i pośrednie pozyskiwania i gromadzenia danych.

RDaoXAECrxjWC
(Uzupełnij).
Polecenie 3

Twoim zadaniem jest ocena przydatności terenu dla rozwoju wybranego kierunku zagospodarowania (rolnictwa, turystyki lub zabudowy). Określ, jakie informacje o środowisku geograficznym będą Ci potrzebne i jakimi metodami je pozyskasz.

R18LQowQTIckg
(Uzupełnij).