Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Przeczytaj poniższy tekst i odpowiedz na pytanie: W jaki sposób platformy e‑learnigowe umożliwiają modyfikację procesu kształcenia?

Proces kształcenia jako zintegrowane działanie uczenia się i nauczania

[...] Obecnie proces kształcenia obejmuje nauczanie i uczenie się. Przyjmuje się, że jest to systematyczne, planowe i długotrwałe powiązane czynności nauczyciela i bezpośrednio od nich zależnych czynności uczniów. Czynności te realizowane są w formach postępowania właściwego różnym typom zajęć dydaktycznych i wychowawczych. W trakcie tego procesu łączy się nauczającą działalność nauczyciela z aktywnością poznawczą uczniów. Koniecznym warunkiem uczenia się według Bogdana Nawroczyńskiego jest aktywność uczącego się podmiotu. Wincenty Okoń, uważa, iż jedną z podstawowych prawidłowości uczenia się jest wielostronna aktywność, obejmująca aktywność intelektualną, emocjonalną i praktyczną. Według Wincentego Okonia „uczenie się jest procesem, w toku którego na podstawie doświadczenia, poznania i ćwiczenia powstają nowe formy zachowania się i działania lub ulegają zmianom formy wcześniej nabyte”.  Ponadto Wincenty Okoń wyróżnia cztery sposoby uczenia się: przyswajanie, odkrywanie, przeżywanie i działanie. Czesław Kupisiewicz uznaje, że uczenie się to „ proces zamierzonego nabywania przez uczący się podmiot określonych wiadomości, umiejętności i nawyków dokonujących się w toku bezpośredniego i pośredniego poznawania rzeczywistości. Formy uczenia się można podzielić na indywidualne, grupowe i zbiorowe

1 Źródło: Proces kształcenia jako zintegrowane działanie uczenia się i nauczania, [w:] Barbara Polak, Podstawy teorii kształcenia, s. 33–34.
RDhr2fDYL40XF
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
1
Polecenie 2

Uzupełnij mapę myśli prezentującą funkcje platform e‑learningowych, dopisując różne sposoby angażowania uczniów w proces kształcenia.

R15VBY9D8hT6M1
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.