Mapa myśli
Przeczytaj poniższy tekst i odpowiedz na pytanie: W jaki sposób platformy e‑learnigowe umożliwiają modyfikację procesu kształcenia?
Proces kształcenia jako zintegrowane działanie uczenia się i nauczania[...] Obecnie proces kształcenia obejmuje nauczanie i uczenie się. Przyjmuje się, że jest to systematyczne, planowe i długotrwałe powiązane czynności nauczyciela i bezpośrednio od nich zależnych czynności uczniów. Czynności te realizowane są w formach postępowania właściwego różnym typom zajęć dydaktycznych i wychowawczych. W trakcie tego procesu łączy się nauczającą działalność nauczyciela z aktywnością poznawczą uczniów. Koniecznym warunkiem uczenia się według Bogdana Nawroczyńskiego jest aktywność uczącego się podmiotu. Wincenty Okoń, uważa, iż jedną z podstawowych prawidłowości uczenia się jest wielostronna aktywność, obejmująca aktywność intelektualną, emocjonalną i praktyczną. Według Wincentego Okonia „uczenie się jest procesem, w toku którego na podstawie doświadczenia, poznania i ćwiczenia powstają nowe formy zachowania się i działania lub ulegają zmianom formy wcześniej nabyte”. Ponadto Wincenty Okoń wyróżnia cztery sposoby uczenia się: przyswajanie, odkrywanie, przeżywanie i działanie. Czesław Kupisiewicz uznaje, że uczenie się to „ proces zamierzonego nabywania przez uczący się podmiot określonych wiadomości, umiejętności i nawyków dokonujących się w toku bezpośredniego i pośredniego poznawania rzeczywistości. Formy uczenia się można podzielić na indywidualne, grupowe i zbiorowe
Uzupełnij mapę myśli prezentującą funkcje platform e‑learningowych, dopisując różne sposoby angażowania uczniów w proces kształcenia.