Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Jakie wątki fabuły mogą przedstawiać tytułową Granicę jako granicę moralną lub psychologiczną? Odpowiedz, uzupełniając przykładami mapę myśli.

R1N73zyW1WJLj
(Uzupełnij).
R4GhCKBZf29xn1
Polecenie 2

Korzystając z własnej wiedzy i dostępnych źródeł, uzupełnij mapę myśli o przykłady innych utworów prozatorskich powstałych w dwudziestoleciu międzywojennym, których tytuły można interpretować na kilka sposobów. Wyjaśnij znaczenie tych tytułów.

R12zgN9Ni58EA
(Uzupełnij).
R1bfCStAwYtJw
Ćwiczenie 1
Zaznacz techniki konstruowania fabuły, które zostały użyte przez Nałkowską w Granicy. Możliwe odpowiedzi: 1. Kilkakrotne opisywanie niektórych wydarzeń oraz bohaterów w celu pokazania ich z perspektywy różnych ludzi., 2. Zastosowanie introspekcji (samoobserwacji) w monologu wewnętrznym w celu poznania przeżyć, myśli, motywacji bohaterów., 3. Wybór na główny wątek powieści niepowtarzalnej i wyjątkowej historii, która z małym prawdopodobieństwem mogłaby wydarzyć się w rzeczywistości.
1
Ćwiczenie 2

Wyjaśnij, w jakim celu Zofia Nałkowska posłużyła się w Granicy inwersją czasową.

R12zgN9Ni58EA
(Uzupełnij).