bg‑azure

Welche Lerntipps gibst du deinem Freund/deiner Freundin?

Jakich wskazówek do nauki udzielisz przyjacielowi/przyjaciółce?

11
Instrukcja obsługi mapy pojęć

Poniżej zamieszczono instrukcję obsługi menu mapy pojęć.

R1ahDbv0gd1dh
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Wie lernt man?

1
R12NT53uO9MuE1
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., Lena Wilkiewicz, Wie lernt man?, licencja: CC BY-SA 3.0.

Mapa myśli przedstawia sposoby uczenia się.

Składa się z jednego hasła głównego: 10 Lerntipps, od którego odchodzą różne pojęcia.

1. Lernplanung. Dzieli się dodatkowo na: den Lernstoff einteilen.

2. Lernkontrolle. Dzieli się dodatkowo na: sich abfragen lassen.

3. Stress.

4. Wiederholung.

5. Abwechslung. Dzieli się dodatkowo na: ähnliche Fächer nicht hintereinander lernen.

6. Ruhe.

7. Lernumfeld. Dzieli się dodatkowo na: Wasser holengutes Licht haben oraz Ablenker (wie z. B. Handy) aufräumen.

8. Lernunterlagen. Dzieli się dodatkowo na: Bücher sammeln oraz Informationen im Text markieren.

9. Kurze Lernpausen machen.

10. Sich zuerst entspannen oraz An der frischen Luft ca. 20 Minuten verbringen.

2
Übung 1

Adams Lieblingstechnik ist die Mindmap. Hilf ihm Lerntipps zu ergänzen.

Ulubioną formą nauki Adama jest mapa myśli. Pomóż mu uzupełnić wskazówki dotyczące uczenia się.

RHpkoY97lpC1w1
den Stress 1. abbauen, 2. markieren, 3. ca. 20 Minuten verbringen, 4. schaffen , 5. machen
an der frischen Luft 1. abbauen, 2. markieren, 3. ca. 20 Minuten verbringen, 4. schaffen , 5. machen
die wichtigsten Informationen im Text 1. abbauen, 2. markieren, 3. ca. 20 Minuten verbringen, 4. schaffen , 5. machen
Lernatmosphäre 1. abbauen, 2. markieren, 3. ca. 20 Minuten verbringen, 4. schaffen , 5. machen
Lernpausen 1. abbauen, 2. markieren, 3. ca. 20 Minuten verbringen, 4. schaffen , 5. machen
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Übung 2

Was passt zusammen? Ordne zu.

Co do siebie pasuje? Przyporządkuj.

R15zKGIFdUcOU1
den Stress Możliwe odpowiedzi: 1. machen, 2. verbringen, 3. schaffen, 4. abbauen, 5. markieren an der frischen Luft ca. 20 Minuten Możliwe odpowiedzi: 1. machen, 2. verbringen, 3. schaffen, 4. abbauen, 5. markieren die wichtigsten Informationen im Text Możliwe odpowiedzi: 1. machen, 2. verbringen, 3. schaffen, 4. abbauen, 5. markieren Lernatmosphäre Możliwe odpowiedzi: 1. machen, 2. verbringen, 3. schaffen, 4. abbauen, 5. markieren Lernpausen Możliwe odpowiedzi: 1. machen, 2. verbringen, 3. schaffen, 4. abbauen, 5. markieren
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
31
Übung 3

Gib Jonas vier Lerntipps. Verwende das Modalverb „können”.

Udziel Jonasowi czterech wskazówek, jak się uczyć. Użyj czasownika modalnego „können”.

RxzMri4DWycEH
(Uzupełnij).
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
31
Übung 4

Welcher Lerntyp bist du? Wie lernst du am liebsten? Welche Lerntipps helfen dir? Schreibe vier Sätze.

Jakim jesteś typem ucznia? Jak uczysz się najchętniej? Które wskazówki są ci pomocne podczas nauki? Napisz cztery zdania.

R18tLpdqSYGcL
(Uzupełnij).
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.