Wie sollte ein optimaler Tag aussehen? Was meinst du?
Jak powinien wyglądać optymalny dzień? Co sądzisz?
Optimaler Tag
1
11
Instrukcja obsługi mapy pojęć
Instrukcja obsługi mapy pojęć
Poniżej zamieszczono instrukcję obsługi menu mapy pojęć.
R1ahDbv0gd1dh
Grafika przedstawia wszystkie przyciski funkcyjne mapy myśli wraz z opisem każdej funkcjonalności. Przyciski są w prostokątnych ramkach. W lewej kolumnie znajdują się przyciski, które wyświetlają się w obrębie mapy. Pierwszy przycisk to prostokątna chmurka z plusem w środku opisany jako dodawanie kolejnego pola. Poniżej znajduje się przycisk ze schematycznym rysunkiem dwóch ogniw łańcucha, opisany jako konwertowanie w link. Następny przycisk ma formę przerywanej linii, opisany jako łączenie lub rozłączanie kafelków - kliknij przycisk dla danego pola, a następnie pole, które chcesz połączyć lub rozłączyć. Poniżej dwa przyciski w formie zielonej i czerwonej linii, opisane jako zmiany koloru linii, łączącej pola - kliknij przycisk dla danego pola, a następnie drugie pole, połączone z pierwszym. Następne dwa przyciski mają formę wielkiej litery A ze strzałką. Pierwszy z nich ma strzałkę zwróconą w górę. To zwiększanie pól oraz tekstu. Drugi z nich ma strzałkę zwróconą w dół. To zmniejszanie pól oraz tekstu. Kolejny przycisk w formie dwóch strzałek o przeciwnych zwrotach służy do zmiany koloru pola. Poniżej znajduje się przycisk z symbolem kosza, który służy do usunięcia danego pola. Przycisk w formie schematycznego zdjęcia z plusem służy do dodawania załączników. Ostatni przycisk w tej kolumnie ma formę czterech poziomych linii. Przycisk ten służy do dodawania opisu pola. W prawej kolumnie przedstawione i opisane są przyciski, które znajdują się pod mapą myśli. Pierwszy przycisk to prostokątna chmurka z plusem w środku opisany jako dodawanie kolejnego pola. Obok jest przycisk w formie kwadratu z dwoma mniejszymi kwadratami w środku, opisany jako grupowanie elementów - zaznacz dany obszar lewym przyciskiem myszy, a następnie nadaj mu nazwę, klikając ołówek i wpisując tekst w pojawiające się białe okno. Kolejny przycisk to szkło powiększające, opisany jako ustawianie domyślnego widoku. Następny przycisk ma formę strzałki zwróconej w dół, w stronę linii, opisany jako pobieranie i drukowanie mapy pojęć. Obok znajduje się przycisk w formie gumki do ścierania, opisany jako wyczyść mapę. Ostatni przycisk ma formę kwadratu o przerywanych bokach, opisany jako tryb pełnoekranowy. W prawym, dolnym rogu znajduje się przykładowe pole tekstowe obok elementów mapy myśli. W polu znajduje się informacja: wpisz tekst. Poniżej informacja: aby usunąć grupowanie, kliknij przycisk Rozgrupuj.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RSNqYCyLVv2v21
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., Patrycja Doroszewska-Olender, Optimaler Tag, licencja: CC BY-SA 3.0.
Mapa myśli.
Elementy należące do kategorii: der optimale Tagesablauf
Nazwa kategorii: am Mittag
Nazwa kategorii: am Morgen
Nazwa kategorii: am Nachmittag
Nazwa kategorii: am Abend
Koniec elementów należących do kategorii: der optimale Tagesablauf
Elementy należące do kategorii: am Mittag
Nazwa kategorii: zu Fuß nach Hause gehen
Nazwa kategorii: [do uzupełnienia]
R6YBCs3STtIpW
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Koniec elementów należących do kategorii: am Mittag
Elementy należące do kategorii: am Morgen
Nazwa kategorii: [do uzupełnienia]
RL7BnJbKVophT
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Nazwa kategorii: [do uzupełnienia]
RKyWD9XrXKV05
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Nazwa kategorii: [do uzupełnienia]
RgelU5NGqizdz
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Nazwa kategorii: [do uzupełnienia]
RiSIZ3zaBnvpf
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Nazwa kategorii: [do uzupełnienia]
R1IcRxcig3Q1Z
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Nazwa kategorii: den Wecker etwas später stellen und sofort aufstehen
Koniec elementów należących do kategorii: am Morgen
Elementy należące do kategorii: am Nachmittag
Nazwa kategorii: [do uzupełnienia]
Rq7fQHjTUu1pZ
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Nazwa kategorii: [do uzupełnienia]
RXtezlGn0h3B5
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Nazwa kategorii: Freunde treffen
Nazwa kategorii: Sport machen
Koniec elementów należących do kategorii: am Nachmittag
Elementy należące do kategorii: am Abend
Nazwa kategorii: [do uzupełnienia]
R923lc4CDe2WY
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Nazwa kategorii: gesundes Abendbrot essen
Nazwa kategorii: [do uzupełnienia]
R1Ywu0ihQ4QXT
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Koniec elementów należących do kategorii: am Abend
11
Übung1
Ergänze die Mindmap. Du kannst den Wortschatz aus der Lektion benutzen.
Uzupełnij mapę pojęć. Możesz wykorzystać słówka poznane podczas lekcji.
W przypadku trudności skorzystaj ze słownika.
am Mittag: grünes Gemüse essen
am Morgen: gesundes Frühstück essen, mit dem Rad zur Schule fahren, im Unterricht Notizen machen, an die frische Luft gehen, viel Wasser trinken
am Nachmittag: diverse Lernmethoden benutzen, eine Belohnung für die fertige Aufgabe finden
am Abend: ein bisschen lesen, Handy, Computer, Fernseher abschalten
2
Übung2
Ordne die Übersetzung zu.
Dopasuj tłumaczenie.
Ro5HnaZpoBkib
mit dem Rad zur Schule fahren Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach grünes Gemüse essen Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach Handy, Computer, Fernseher abschalten Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach an die frische Luft gehen Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach viel Wasser trinken Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach eine Belohnung für die fertige Aufgabe finden Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach ein bisschen lesen Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach im Unterricht Notizen machen Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach diverse Lernmethoden benutzen Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach gesundes Frühstück essen Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach
mit dem Rad zur Schule fahren Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach grünes Gemüse essen Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach Handy, Computer, Fernseher abschalten Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach an die frische Luft gehen Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach viel Wasser trinken Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach eine Belohnung für die fertige Aufgabe finden Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach ein bisschen lesen Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach im Unterricht Notizen machen Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach diverse Lernmethoden benutzen Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach gesundes Frühstück essen Możliwe odpowiedzi: 1. jeść zielone warzywa, 2. wypróbować innej metody uczenia, 3. pić dużo wody, 4. wyjść na świeże powietrze, 5. troszkę poczytać, 6. zjeść zdrowe śniadanie, 7. wyłączyć telefon komórkowy, komputer, telewizor, 8. wymyślić nagrodę za ukończone zadanie, 9. jechać rowerem do szkoły, 10. robić notatki na zajęciach
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Übung3
Spiele Memory.
Zagraj w memory.
Rd0tVZ0R4OjKO
Źródło: Contentplus Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Bilde Paare.
Połącz w pary elementy.
R10xEcOsWBTxr
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2
Übung4
Markiere die richtige Reihenfolge der Wörter im Satz.
Zaznacz poprawną kolejność słów w zdaniu.
RkzpEuOJlUna5
Elementy do uszeregowania: 1. Die frische Luft, 2. gehen., 3. man, 4. macht, 5. zur Schule, 6. deshalb, 7. wach,, 8. zu Fuß, 9. sollte
Elementy do uszeregowania: 1. Die frische Luft, 2. gehen., 3. man, 4. macht, 5. zur Schule, 6. deshalb, 7. wach,, 8. zu Fuß, 9. sollte
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
11
Tipp zur Grammatik
Tipp zur Grammatik
RrsAMhqvq2k8X
Ilustracja zawiera poradę językową. Ilustracja przedstawia dziewczynkę ubraną w beżową bluzkę z napisem Tipp zur Grammatik oraz w różową spódniczkę w paski. Obok widoczny jest dymek zawierający napis: Spójnik deshalb.
Pozostałą część grafiki stanowi tekst, którego treść wyświetla się w trybie dostępności.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja przedstawia dziewczynkę ubraną w beżową bluzkę z napisem Tipp zur Grammatik oraz w różową spódniczkę w paski. Dziewczynka mówi: Spójnik deshalb
Spójnik deshalb oznacza dlatego.
W zdaniu oznajmującym ze spójnikiem deshalb występują kolejno: orzeczenie, podmiot i reszta zdania.