Revise length units you already know. In which situations can we use them? Think about kinds of objects we can use to measure lengthlengthlength or height. Notice that lengths of the same line segments can be given in different units. Collect and write down information about units of lengthunits of lengthunits of length you already know.
Most common units of lengthunits of lengthunits of length are: millimetremillimetremillimetre, centimetrecentimetrecentimetre, decimetredecimetredecimetre, metremetremetre, kilometrekilometrekilometreig lengths are given in kilometres or metres and smaller in centimetres, decimetres or millimetres. In order to measure short objects or line segments, we use the ruler. We can also use the tape measure or the callipers, same distances can be given in different units. To compare lengths or distances or heights, they need to be given in the same unit. We can convert the units of length using the relations between them.
Open the interactive illustration, that presents converting the units of length.
RUgp9Z3yrKGVE
Ilustracja interaktywna przedstawia zamianę jednostek długości: km, m, dm, cm, mm. Km od niego strzałka do m opisana pomnożyć przez i od m strzałka do km opisana podzielić przez. Od m strzałka do dm opisana pomnożyć przez i od dm strzałka do m opisana podzielić przez. Od dm strzałka do cm opisana pomnożyć przez i od cm strzałka do dm opisana podzielić przez. Od m strzałka do cm opisana pomnożyć przez i od cm strzałka do m opisana podzielić przez. Od cm strzałka do cm opisana pomnożyć przez i od mm strzałka do cm opisana podzielić przez. Od m strzałka do mm opisana pomnożyć przez i od mm strzałka do m opisana podzielić przez. Na ilustracji widoczne są numery, a na nich podpisy. 1. 1000 {audio}, 2. 1000 {audio}, 3. 10 {audio}, 4. 10 {audio}, 5. 10 {audio}, 6. 10 {audio}, 7. 100 {audio}, 8. 100 {audio}, 9. 10 {audio}, 10. 10 {audio}, 11. 1000 {audio}, 12. 1000 {audio}.
Ilustracja interaktywna przedstawia zamianę jednostek długości: km, m, dm, cm, mm. Km od niego strzałka do m opisana pomnożyć przez i od m strzałka do km opisana podzielić przez. Od m strzałka do dm opisana pomnożyć przez i od dm strzałka do m opisana podzielić przez. Od dm strzałka do cm opisana pomnożyć przez i od cm strzałka do dm opisana podzielić przez. Od m strzałka do cm opisana pomnożyć przez i od cm strzałka do m opisana podzielić przez. Od cm strzałka do cm opisana pomnożyć przez i od mm strzałka do cm opisana podzielić przez. Od m strzałka do mm opisana pomnożyć przez i od mm strzałka do m opisana podzielić przez. Na ilustracji widoczne są numery, a na nich podpisy. 1. 1000 {audio}, 2. 1000 {audio}, 3. 10 {audio}, 4. 10 {audio}, 5. 10 {audio}, 6. 10 {audio}, 7. 100 {audio}, 8. 100 {audio}, 9. 10 {audio}, 10. 10 {audio}, 11. 1000 {audio}, 12. 1000 {audio}.
a) 15 cm = „Tu uzupełnij” mm b) 4890 cm = „Tu uzupełnij” dm c) 500000 m = „Tu uzupełnij” km d) 6520000 m = „Tu uzupełnij” cm e) 32 dm = „Tu uzupełnij” mm f) 52 m = „Tu uzupełnij” dm g) 2 km = „Tu uzupełnij” cm
a) 15 cm = „Tu uzupełnij” mm b) 4890 cm = „Tu uzupełnij” dm c) 500000 m = „Tu uzupełnij” km d) 6520000 m = „Tu uzupełnij” cm e) 32 dm = „Tu uzupełnij” mm f) 52 m = „Tu uzupełnij” dm g) 2 km = „Tu uzupełnij” cm
Using the formula, write the given length in the form of binomial expression. Formula: 520 cm = 500 cm + 20 cm = 5 m 20 cm
a) 2547 m b) 680 m c) 365 cm d) 540 dm
The teacher grades the students’ work and clarifies doubts.
Task 5
An extra task:
In order to determine the lengthlengthlength of various screens, we often use the unit called an inch. 1 inch is about 25 mm. Writing that the TV has 46 inches means that the length of the diagonal of this TV is 46 inches. Calculate how many mm that is. Give the length of the diagonal in the form of binomial expression.
Most common units of lengthunits of lengthunits of length are: millimetremillimetremillimetre, centimetrecentimetrecentimetre, decimetredecimetredecimetre, metremetremetre, kilometrekilometrekilometre, Same distances can be given in different units. We can convert the units using the relations between them:
1 km = 1000 m, 1 m = 100 cm, 1 m = 10 dm, 1 dm = 10 cm, 1 m = 100 cm, 1 cm = 10 mm.
Do the revision exercises.
Exercises
R176GDjnBvYln
Exercise 1
Wersja alternatywna ćwiczenia: Determine which sentences are true. Możliwe odpowiedzi: 1. Mr. Wojtek wants to put a fence around his lot, in the shape of a quadrangle whose sides are 40 m, 2500 cm, 30 m 25 cm and 20 m 175 cm. The width of the gate is 3 m. Sir Wojtek has to buy 114 m of the fence., 2. 15 kilometres 26 metres, is 15026 m., 3. The length of the Marszałkowska Street in Warsaw is 3 400 m and the Armii Krajowej Street is 3 km 500 m. The Marszałkowska Street is longer than the Armii Krajowej Street.
Wersja alternatywna ćwiczenia: Determine which sentences are true. Możliwe odpowiedzi: 1. Mr. Wojtek wants to put a fence around his lot, in the shape of a quadrangle whose sides are 40 m, 2500 cm, 30 m 25 cm and 20 m 175 cm. The width of the gate is 3 m. Sir Wojtek has to buy 114 m of the fence., 2. 15 kilometres 26 metres, is 15026 m., 3. The length of the Marszałkowska Street in Warsaw is 3 400 m and the Armii Krajowej Street is 3 km 500 m. The Marszałkowska Street is longer than the Armii Krajowej Street.
Determine which sentences are true.
Mr. Wojtek wants to put a fence around his lot, in the shape of a quadrangle whose sides are 40 m, 2500 cm, 30 m 25 cm and 20 m 175 cm. The width of the gate is 3 m. Sir Wojtek has to buy 114 m of the fence.
15 kilometres 26 metres, is 15026 m.
The length of the Marszałkowska Street in Warsaw is 3 400 m and the Armii Krajowej Street is 3 km 500 m. The Marszałkowska Street is longer than the Armii Krajowej Street.
Exercise 2
Draw four different line segments and measure their lengths.
Exercise 3
Write the best use to determine:
1) the distancedistancedistance between cities, 2) the heightheightheight of the building, 3) the lengthlengthlength of the car, 4) the height of the illustration in the book, 5) your height, 6) the length of your feet.
Write the answers in English.
Exercise 4
RKkl5MfbTfnWk
Wersja alternatywna ćwiczenia: Indicate which pairs of expressions or words are translated correctly. Możliwe odpowiedzi: 1. jednostki długości - units of length, 2. metr - meter, 3. kilometr - kilometre, 4. decymetr - decimeter, 5. wysokość - width, 6. szerokość - height
Wersja alternatywna ćwiczenia: Indicate which pairs of expressions or words are translated correctly. Możliwe odpowiedzi: 1. jednostki długości - units of length, 2. metr - meter, 3. kilometr - kilometre, 4. decymetr - decimeter, 5. wysokość - width, 6. szerokość - height
Indicate which pairs of expressions or words are translated correctly.
jednostki długości - units of length
metr - meter
kilometr - kilometre
decymetr - decimeter
wysokość - width
szerokość - height
zadanie
Source: GroMar, licencja: CC BY 3.0.
RrQys8y8xIBDS1
Interaktywna gra, polegająca na łączeniu wyrazów w pary w ciągu jednej minuty. Czas zaczyna upływać wraz z rozpoczęciem gry. Jeden ruch to odkrywanie najpierw jednej potem drugiej karty z wyrazem. Każdy wyraz jest odczytywany. Kolejny ruch to odkrywanie trzeciej i czwartej karty. W ten sposób odsłuchasz wszystkie wyrazy. Nawigacja z poziomu klawiatury za pomocą strzałek, odsłuchiwanie wyrazów enterem lub spacją. Znajdź wszystkie pary wyrazów.
Interaktywna gra, polegająca na łączeniu wyrazów w pary w ciągu jednej minuty. Czas zaczyna upływać wraz z rozpoczęciem gry. Jeden ruch to odkrywanie najpierw jednej potem drugiej karty z wyrazem. Każdy wyraz jest odczytywany. Kolejny ruch to odkrywanie trzeciej i czwartej karty. W ten sposób odsłuchasz wszystkie wyrazy. Nawigacja z poziomu klawiatury za pomocą strzałek, odsłuchiwanie wyrazów enterem lub spacją. Znajdź wszystkie pary wyrazów.
Match Polish terms with their English equivalents.
meter
kilometr
centymetr
metr
jednostki długości
decimeter
kilometre
centimeter
units of length
decymetr
Source: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.