Moja droga do szkoły - jestem wnikliwym obserwatorem
Moja droga do szkoły – jestem wnikliwym obserwatorem
Etap | I etap edukacyjny, uczeń kończący klasę III |
Przedmiot | Edukacja plastyczna |
Wymagania szczegółowe: | (II.1.a) określa swoją przynależność kulturową poprzez kontakt z wybranymi dziełami sztuki, zabytkami i z tradycją w środowisku rodzinnym, szkolnym i lokalnym; uczestniczy w życiu kulturalnym tych środowisk, wie o istnieniu placówek kultury działających na ich rzecz. |
Temat lekcji: | Moja droga do szkoły – jestem wnikliwym obserwatorem |
Czas na realizację: | 1 godzina lekcyjna. |
Cele szczegółowe | wiadomości – uczeń:
|
umiejętności – uczeń:
| |
postawy:
| |
Metody pracy: | rozmowa nauczająca (pogadanka), prezentacja, działania praktyczne (rysowanie), aktywizująca (dyskusja). |
Forma pracy: | indywidualna, zbiorowa. |
Środki dydaktyczne: | przykładowe widokówki, albumy, foldery. |
w tym zasoby multimedialne: | Zestaw ilustracji z przykładami dzieł (do których możemy mieć prawa) z różnych dziedzin sztuki. |
Materiały plastyczne: | kartki formatu A‑4, ołówek miękki, pastele tłuste. |
Przebieg lekcji | UWAGA: Uczniowie na poprzednich zajęciach zostali poinformowani, aby w drodze do szkoły bacznie obserwowali otoczenie (mijane budowle, przyrodę), zwrócili uwagę na ich kolorystykę, kształty itp. Nauczyciel powinien uwzględnić dane środowisko – inny pejzaż będzie w mieście a inny na wsi.
uczniowie wymieniają się wrażeniami, wskazując na obiekty, kolory, miejsca, zachowania ludzi. |
faza wprowadzająca: (7 min.) | |
faza realizacyjna: (25 min.) |
|
faza podsumowująca: (13 min.) |
|