Watch the slideshow to find out where the negative numbers are marked on the number linenumber linenumber line.
R10K8wKRIh7TD1
Pokaz slajdów przedstawia oś liczbową, na której zaznaczone są liczby dodatnie i ujemne. Instrukcja obsługi z poziomu klawiatury: 1. Uruchomienie aplikacji - ENTER, 2. Na każdym ze slajdów czytany jest automatycznie tekst alternatywny po polsku, 3. Przy pierwszym uruchomieniu na pierwszym slajdzie, czytanie tekstu po angielsku - TAB, 4. Przejście między slajdami: do następnego slajdu - TAB, do poprzedniego slajdu - TAB + SHIFT, 5. Przejście do czytania napisu po angielsku - strzałka w górę + strzałka w dół (czyta tekst po angielsku widoczny na slajdzie).
Pokaz slajdów przedstawia oś liczbową, na której zaznaczone są liczby dodatnie i ujemne. Instrukcja obsługi z poziomu klawiatury: 1. Uruchomienie aplikacji - ENTER, 2. Na każdym ze slajdów czytany jest automatycznie tekst alternatywny po polsku, 3. Przy pierwszym uruchomieniu na pierwszym slajdzie, czytanie tekstu po angielsku - TAB, 4. Przejście między slajdami: do następnego slajdu - TAB, do poprzedniego slajdu - TAB + SHIFT, 5. Przejście do czytania napisu po angielsku - strzałka w górę + strzałka w dół (czyta tekst po angielsku widoczny na slajdzie).
Use the cards you have prepared earlier. First draw the number linenumber linenumber line and indicate some integers on it. Mark the positive numbers with green and negative numbers with blue. Mark zero with black as it is neither positive nor negative numbernegative numbernegative number.
R1YRiVsW5geW11
Rysunek osi liczbowej z zaznaczonymi liczbami całkowitymi: -5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5. W zależności od znaku liczby punkty są oznaczone innym kolorem. Punkt 0 w kolorze szarym, po jego prawej stronie punkty odpowiadające liczbom dodatnim w kolorze zielonym. Po lewej stronie od zera punkty odpowiadające liczbom ujemnym w kolorze niebieskim.
Draw two numbers and put them in the appropriate place on the number linenumber linenumber line. Compare the numbers and write the inequality in your notebook.
Each positive numberpositive numberpositive number is larger than the negative one.
Zero is larger than any negative numbernegative numbernegative number and smaller than any positive numberpositive numberpositive number.
In case of two negative numbers the larger is the one which is closer to zero on the number linenumber linenumber line.
Check what you have learned by doing the following tasks.
Exercises
RpzxGIOZHfk4b
Exercise 1
Wersja alternatywna ćwiczenia: Determine which sentences are true. Możliwe odpowiedzi: 1. Every positive number is larger than zero., 2. Every negative number is less than zero., 3. Not every positive number is larger than negative one., 4. In case of two negative numbers the larger is the one which is further from zero on the number line.
Wersja alternatywna ćwiczenia: Determine which sentences are true. Możliwe odpowiedzi: 1. Every positive number is larger than zero., 2. Every negative number is less than zero., 3. Not every positive number is larger than negative one., 4. In case of two negative numbers the larger is the one which is further from zero on the number line.
Determine which sentences are true.
Every positive number is larger than zero.
Every negative number is less than zero.
Not every positive number is larger than negative one.
In case of two negative numbers the larger is the one which is further from zero on the number line.
zadanie
Source: GroMar, licencja: CC BY 3.0.
Exercise 2
Draw the number linenumber linenumber line and indicate the following numbers: 3, -2, 0, -4, -7, 4, 5.
Put them in order from the smallest to the largest using the sign of <.
-7 < -4 < -2 < 0 < 3 < 4 < 5
Exercise 3
Put the following numbers -50, -105, 26, -4, 12, -16, -6 in:
a) ascending order,
b) descending order.
Describe the method of comparing the integers in English.
a) -105 < -50 < -16 < -6 < -4 < 12 < 26
b) 26 > 12 > -4 > -6 > -16 > -50 > -105
R13scrJ4exxXB
Exercise 4
Wersja alternatywna ćwiczenia: Indicate which pairs of expressions or words are translated correctly. Możliwe odpowiedzi: 1. liczba ujemna - negative number, 2. liczba dodatnia - positive number, 3. liczba całkowita - integer, 4. liczba większa od zera - number larger than zero, 5. liczba przeciwna - negative number, 6. liczba całkowita - opposite number
Wersja alternatywna ćwiczenia: Indicate which pairs of expressions or words are translated correctly. Możliwe odpowiedzi: 1. liczba ujemna - negative number, 2. liczba dodatnia - positive number, 3. liczba całkowita - integer, 4. liczba większa od zera - number larger than zero, 5. liczba przeciwna - negative number, 6. liczba całkowita - opposite number
Indicate which pairs of expressions or words are translated correctly.
liczba ujemna - negative number
liczba dodatnia - positive number
liczba całkowita - integer
liczba większa od zera - number larger than zero
liczba przeciwna - negative number
liczba całkowita - opposite number
zadanie
Source: GroMar, licencja: CC BY 3.0.
R1e6Bj0guOMnL1
Interaktywna gra, polegająca na łączeniu wyrazów w pary w ciągu jednej minuty. Czas zaczyna upływać wraz z rozpoczęciem gry. Jeden ruch to odkrywanie najpierw jednej potem drugiej karty z wyrazem. Każdy wyraz jest odczytywany. Kolejny ruch to odkrywanie trzeciej i czwartej karty. W ten sposób odsłuchasz wszystkie wyrazy. Nawigacja z poziomu klawiatury za pomocą strzałek, odsłuchiwanie wyrazów enterem lub spacją. Znajdź wszystkie pary wyrazów.
Interaktywna gra, polegająca na łączeniu wyrazów w pary w ciągu jednej minuty. Czas zaczyna upływać wraz z rozpoczęciem gry. Jeden ruch to odkrywanie najpierw jednej potem drugiej karty z wyrazem. Każdy wyraz jest odczytywany. Kolejny ruch to odkrywanie trzeciej i czwartej karty. W ten sposób odsłuchasz wszystkie wyrazy. Nawigacja z poziomu klawiatury za pomocą strzałek, odsłuchiwanie wyrazów enterem lub spacją. Znajdź wszystkie pary wyrazów.
Match Polish terms with their English equivalents.
negative number
liczba ujemna
liczba dodatnia
positive number
liczba większa od zera
oś liczbowa
integer
number line
number larger than zero
liczba całkowita
Source: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.