E-materiały do kształcenia zawodowego

Magazyn i sala sprzedaży, wyposażenie, merchandising

HAN.01. Prowadzenie sprzedaży – sprzedawca 522301, technik handlowiec 522305, technik księgarstwa 522306

HAN.02. Prowadzenie działań handlowych – technik handlowiec 522305

bg‑cyan

Netografia i bibliografia

Netografia

  1. Strona internetowa freepik.com, Izometryczne wnętrze sklepu, https://pl.freepik.com/darmowe-wektory/izometryczne-wnetrze-sklepu-z-elektronika-uzytkowa-z-malymi-i-duzymi-urzadzeniami-gospodarstwa-domowego_6869521.htm (dostęp 25.10.2021).

  2. Strona internetowa oohmagazine.pl, Merchandising – sztuka komunikacji poprzez ekspozycję, wspierana przez muzy, https://oohmagazine.pl/2017/09/21/merchandising-sztuka-komunikacji-poprzez-ekspozycje-wspierana-przez-muzy/ (dostęp 25.10.2021).

  3. Strona internetowa wartoszkolic.pl, Merchandising sklepu elektrycznego, https://wartoszkolic.pl/merchandising/merchandising-sklepu-elektrycznego/ (dostęp 25.10.2021).

  4. Strona internetowa abm, Wyposażenie sklepów. Półki metalowe w sklepie budowlanym, https://www.abm.com.pl/polki-metalowe-w-sklepie-budowlanym (dostęp 25.10.2021).

  5. Strona internetowa i‑system, Dawid Marut, #61 – Merchandising w e‑commerce, https://blog.i-systems.pl/merchandising-w-e-commerce/ (dostęp 27.10.2021).

  6. Strona internetowa wp.pl, Kupowanie po węchu, https://finanse.wp.pl/kupowanie-po-wechu-6114118841095809a (dostęp 27.10.2021).

  7. Strona internetowa franczyzawPolsce.pl, strona internetowa o zagadnieniach dotyczących franczyzy, http://franczyzawpolsce.pl/aktualnosci/43-archiwum/541-czym-jest-visual-merchandising  (dostęp 28.10.2021).

  8. Strona internetowa Facebook, Merczendajzing Mejkers,  https://www.facebook.com/merczendajzingmejkers/about?locale=pl_PL  (dostęp 28.10.2021).

  9. Strona internetowa slideshare.net, Visual merchandising - zasady, techniki. Rola gadżetów w obszarze fitness i rekreacji, http://www.slideshare.net/guestf6ad3dd5/visual-merchandising-zasadytechniki  (dostęp 25.10.2021).

  10. Strona internetowa stoisko.pl, Portal o targach i sprzedaży, https://www.stoisko.pl (dostęp 28.10.2021).

  11. Strona internetowa projekt‑sklepu.pl, HACCP, https://projekt-sklepu.pl/haccp/?gclid=CjwKCAjwoP6LBhBlEiwAvCcthGlBiepHsG8_jmqpB55rlTTKQvvyADMhs42RxKQJwrQkDoNR-YIzuxoCXeEQAvD_BwE (dostęp 25.10.2021).

  12. Strona internetowa Mago Partner, Projektowanie i aranżacja sklepu odzieżowego, https://mago-partner.com.pl/projektowanie-sklepow-odziezowych/ (dostęp 25.10.2021).

  13. Strona internetowa abm, Stoliki i podesty sklepowe - funkcjonalne wyposażenie sklepów, https://wyposazamysklepy.pl/stoliki-podesty-sklepowe (dostęp 2.11.2021).

  14. Strona internetowa OEX CURSOS Sales & Marketing Service, Merchandising w sklepie spożywczym – jak wygląda prawidłowa ekspozycja towaru i jak wpływa na sprzedaż?, https://oexcursor.pl/baza-wiedzy/merchandising-w-sklepie-spozywczym-jak-wyglada-prawidlowa-ekspozycja-towaru-i-jak-wplywa-na-sprzedaz/ (dostęp 25.10.2021).

  15. Strona internetowa barbararozwadowska.com, Barbara Rozwadowska, Merchandising producenta – ekspozycja, która zwiększa sprzedaż, https://www.barbararozwadowska.com/merchandising-producenta-ekspozycja-ktora-zwieksza-sprzedaz/ (dostęp 2.11.2021).

  16. Strona internetowa bazhum.muzhp.pl, Mariusz Woźniakowski, Merchandising w sklepie internetowym, plik PDF w języku polskim, rozmiar 1,7 MB, https://www.bazhum.muzhp.pl/media/files/Ekonomiczne_Problemy_Uslug/Ekonomiczne_Problemy_Uslug-r2014-t-n113/Ekonomiczne_Problemy_Uslug-r2014-t-n113-s409-417/Ekonomiczne_Problemy_Uslug-r2014-t-n113-s409-417.pdf  (dostęp 25.10.2021).

Bibliografia

  1. Binsztok A., Zuzański T., Jak oczarować klientów w sklepie, czyli merchandising z elementami psychologii zachowań konsumenckich, Helion, Gliwice 2013.

  2. Borusiak B., Merchandising, UE w Poznaniu, Poznań 2009.

  3. Buczyk P., Klincewicz M., Merchandising wczoraj, dziś, jutro, „Marketing w Praktyce” 2008, nr 6.

  4. Chiazzari S., Kolory w twoim życiu, Muza, Warszawa 1999.

  5. Chudy A., Merchandising – rewia na półce, „Marketing w Praktyce” 2005, nr 3.

  6. Diamond J., Diamond E., Merchandising. Magnetyzm przestrzeni handlowej, Helion, Gliwice 2007.

  7. Gębarowski M., Nowoczesne formy promocji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2007.

  8. McGoldrick P., Retail Marketing, McGraw‑Hill Book Company Europe, 1990.

  9. Pałgan R., Merchandising, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia 2012.

  10. Rydel M., Podręczny leksykon promocji: public relation, reklama, aktywizacja, sales promotion, merchandising, Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów, Gdańsk 1998.

  11. Sullivan M., Adcock D., Marketing w handlu detalicznym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.

  12. Żurawski T., Co mogą zmysły w marketingu, „Marketing w Praktyce” 2010, nr 10.