Niejęzykowe deficyty poznawcze u dzieci z dysleksją rozwojową i jej ryzykiem
Artykuł naukowy dotyczący poszukiwania neuronalnych i poznawczych mechanizmów odpowiedzialnych za powstawanie trudności dyslektycznych. Współcześnie stawiane są nowe hipotezy wskazujące na inne niż językowe i fonologiczne deficyty poznawcze w etiologii dysleksji. Są nimi np.: postrzeganie spójnego ruchu, automatyzacja, spowolnienie przerzutności uwagi czy obniżona pojemność pamięci wzrokowej. Autorki w tekście podejmują się zarówno przedstawienia owych nowych hipotez, jak i ich krytycznej analizy. Rekomendacja - materiał istotny w kontekście możliwego, nowego spojrzenia na etiologię dysleksji rozwojowej, co może przełożyć się na opracowywanie programów oddziaływań terapeutycznych, dobór ćwiczeń w procesie terapii itp.
Otwórz linkOtwórz link
Źródło: Natalia Gawron, Grazyna Krasowicz‑Kupis, Katarzyna Wiejak, Katarzyna Bogdanowicz, Katarzyna Jednoróg, Czasopismo Psychologia Rozwojowa, 2014, tom 19, nr 4, s. 15‑30, Uniwersytet Jagielloński