Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
E-materiały do kształcenia zawodowego

Ocena jakości wykonanych powłok lakierniczych

MOT.03. Diagnozowanie i naprawa powłok lakierniczych - Lakiernik samochodowy 713203

bg‑orange

Ocena jakości naprawy lakierniczej

GRA „WCIELANIE SIĘ W ROLĘ”

1
Instrukcja użytkowania gry „wcielanie się w rolę”

Instrukcja użytkowania

Gra edukacyjna umożliwia zaznajomienie się z różnymi wadami lakierniczymi oraz z metodami, które są niezbędne w ich usunięciu.

Poniżej przedstawiony jest ekran do uruchamiania gry. Gra działa w trybie pełnoekranowym.

R1Mtpy0TJZxWO
Ekran do uruchamiania gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu czarnego przycisku „Włącz tryb pełnoekranowy” okno powiększy się i wyświetli się ekran startowy.

RACdcsKGB3Lld
Przykładowy ekran startowy gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ekran startowy gry składa się z nazwy kwalifikacji, opisu zasady działania gry, przycisku „pomoc”, przycisku „zamknij grę” oraz przycisku „rozpocznij grę”. W celu automatycznego zjechania na sam dół strony, należy użyć strzałki z podpisem „przewiń w dół”.

RJTQ1S3GuMtas
Przycisk do przewijania w dół
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W trakcie każdego etapu gry, w prawym górnym rogu będzie znajdował się panel pomocy i przycisk zamykania gry.

RF77dnWkXd1Ss
Przyciski otwierania pomocy oraz zamykania gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przycisk otwierania pomocy służy do naprowadzenia Ucznia na prawidłowe rozwiązanie zadań. Po jego kliknięciu otworzy się panel z wyjaśnionymi zagadnieniami.

RMafNn7nLog2X
Panel pomocy
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Wielokrotnie powrót do poprzednich segmentów będzie realizowany poprzez kliknięcie przycisku „Wróć do poprzedniej strony”.

RiCFyGblae57E
Przycisk powrotu do poprzedniej strony
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przycisk „Zamknij grę” znajdujący się w prawym górnym rogu, służy do wychodzenia z trybu pełnoekranowego i zakończenia gry.

R1IpGnRCgv3D9
Przycisk zamykania gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Pod opisem na stronie głównej znajduje się duży biały przycisk „Rozpocznij grę”. Po jego kliknięciu Uczeń zostanie przeniesiony do ekranu wyboru roli.

RZ81aLVOastNN
Przycisk rozpoczęcia
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ekran przedstawi możliwe role do wyboru. Są to role lakiernika Tomka oraz pomocnika lakiernika Olka. Wybór roli odbywa się poprzez kliknięcie przycisku „Rozpocznij” znajdującego się pod opisem postaci.

R1GspbcCAbd7e
Wybór roli
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ekran przedstawi możliwe poziomy trudności do wyboru. Są to testy o różnej tematyce sprawdzające wiedzę w różnym zakresie. Opis fabularny wprowadza Ucznia w tematykę gry. Do wyboru są dwa dwa poziomy trudności. Aby jednak przejść do drugiego poziomu należy odpowiedzieć poprawnie na wszystkie pytania z poziomu pierwszego. Wybór poziomu trudności odbywa się poprzez kliknięcie przycisku „Rozpocznij”.

R1TsDkFyHjgbI
Wybór poziomu trudności
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W lewym górnym rogu znajduje się pasek postępu. Będzie on towarzyszył Uczniowi przez cały czas trwania gry. Postęp wskazuje w ilu procentach ukończono misję. Punkty naliczają się po poprawnym rozwiązaniu zadania.

R19ecHgv814hs
Panel postępu
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po wyborze stopnia trudności Uczeń zostanie przeniesiony do pierwszego etapu gry. Będzie zaprezentowany ekran z pewną problematyką do rozwiązania.

R1P4ecTZXW0g5
Przykładowy ekran z zadaniem
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Do zatwierdzania odpowiedzi służy przycisk „Zatwierdź odpowiedź”. Początkowo jest on wygaszony, ponieważ żadna odpowiedź nie jest zaznaczona. Po zaznaczeniu odpowiedzi, przycisk uaktywnia się.

RJrr7ga5svRk5
Przycisk zatwierdzający odpowiedź
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W przypadku błędnej odpowiedzi, zostanie wyświetlony komunikat „Niestety, to nie jest poprawna odpowiedź”.

REALGZdDdJ9yP
Komunikat o błędnej odpowiedzi
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Poprzez kliknięcie na przycisk „kontynuuj „Uczeń powraca do zadania i ma możliwość rozwiązania go ponownie. W przypadku poprawnego zaznaczenia odpowiedzi, zostanie wyświetlony komunikat „Brawo!”.

RJyirFmTerCW1
Komunikat o poprawnej odpowiedzi
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu w przycisk „Kontynuuj” Uczeń przejdzie do kolejnego zadania. W przypadku gdy gra zostanie przerwana, a okno wyłączone, po powrocie będzie możliwość rozpoczęcia w miejscu gdzie gra została zakończona. W tym celu należy kliknąć na biały przycisk „Kontynuuj grę”. Jeżeli uczeń chce rozpocząć grę od nowa, należy kliknąć „Rozpocznij nową grę”.

R1DnskDzSJRJl
Ekran powrotu do gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po ukończeniu wszystkich zadań poziomu zostanie wyświetlony komunikat z informacją o uzyskanym wyniku.

RTaCZfN12wyFw
Ekran zakończenia misji
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Poziomy trudności można powtarzać bądź zapisać wynik. Powtórzenie spowoduje zresetowanie wyniku i przeniesienie do początku pytania.

RouFUd7xGoQ6Q
Przycisk powtórzenia misji
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przycisk „Zapisz wynik” zapisuje wynik i przekierowuje do ekranu wyboru misji.

RxqG32RQnyhOu
Przycisk zapisania wyniku
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po zapisaniu wyniku, ukończona misja oznaczona jest jest jako „zaliczona”. Rozpoznać to można po białym „ptaszku” w czarnym kółku w prawym górnym rogu misji.

R18AChEf55cPv
Ekran startu ukończenia poziomu
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RV8H0E6X1qeEk
Nagranie
R1IMIwC4Nc87W
Ocena jakości powłok lakierniczych
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ocena jakości naprawy lakierniczej102070Brawo! Udało Ci się zaliczyć test. Tak trzymaj!Niestety, nie udało Ci się zdać tego testu. Do zaliczenia potrzebujesz 7 punktów. Spróbuj ponownie!
Test

Ocena jakości naprawy lakierniczej

Test jest alternatywą dla gry „Wcielanie się w role”, która polega na wybieraniu poprawnych diagnoz usterki pojazdu, a następnie wybieraniu poprawnych kroków eliminacji i rozwiązań dla danego problemu. Gracz ma do wyboru dwie postacie. Pierwsza z nich to lakiernik, który jest osobą decydującą i określa wady lakiernicze, możliwe przyczyny ich powstania i sposoby naprawy lub regeneracji powłoki lakierniczej. Jest szefem drugiej postaci, czyli pomocnika. Pomocnik wykonuje działania naprawcze powłoki lakierniczej wskazane przez lakiernika samochodowego. W grze za każdym razem na ekranie pojawia się najpierw dialog, a potem okno wyboru z co najmniej kilkoma opcjami. Gdy gracz dobrze rozwiąże problem, czyli podejmie właściwą decyzję, na ekranie pojawi się komunikat o poprawności. Jeśli jednak się pomyli, będzie musiał zacząć od początku. Gra sprawdza wiedzę z całego materiału ocena jakości wykonanych powłok lakierniczych, podobnie jak test, do którego należy przejść poprzez przycisk „uruchom”.

Liczba pytań:
10
Limit czasu:
20 min
Twój ostatni wynik:
-

Powiązane ćwiczenia